Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hojta om du behöver hjälp med PS. Har jobbat på Webb/Reklambyrå och jobbar en del frilans med reklam så jag är van vid att jobba i PS.

Okej tack det ska jag göra men jag ska försöka först:D och förresten kan du få mej ännu mer biffigare ?;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hojta om du behöver hjälp med PS. Har jobbat på Webb/Reklambyrå och jobbar en del frilans med reklam så jag är van vid att jobba i PS.

har gjort den vit nu och har förstorat corsair logot

men försöker fortfarande med att ha "White edition" med
vilket lim bör jag använda när jag ska limma fast den? vanlig trälim? tycker du att jag ska plasta in den

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

har gjort den vit nu och har förstorat corsair logot
http://oi41.tinypic.com/65s8lc.jpg

men försöker fortfarande med att ha "White edition" med
vilket lim bör jag använda när jag ska limma fast den? vanlig trälim? tycker du att jag ska plasta in den

Jag vet inte om jag hade haft med White Edition, om jag skulle haft med det så hade jag bytt ut "POWER SUPPLY"-texten mot "WHITE EDITION". Sen hade jag nog printat det på något plast-ark eller något grövre i alla fall, kanske på fotopapper? jag hade inte haft det på ett vanligt A4 ark, man vill ju att det ska kännas professionellt. Ang lim så hade jag nog tagit vanligt superlim, vetifan om jag hade använt trälim, fast jag är ingen limexpert.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

tror att jag ska ta denna

Permalänk
Medlem

eller nej detta blev mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag vet inte om jag hade haft med White Edition, om jag skulle haft med det så hade jag bytt ut "POWER SUPPLY"-texten mot "WHITE EDITION". Sen hade jag nog printat det på något plast-ark eller något grövre i alla fall, kanske på fotopapper? jag hade inte haft det på ett vanligt A4 ark, man vill ju att det ska kännas professionellt. Ang lim så hade jag nog tagit vanligt superlim, vetifan om jag hade använt trälim, fast jag är ingen limexpert.

smart ju, men det blev så till slut

jag ska printa den på fotopapper, glansigare, tror att jag ska testa med trälim först, annars silikonlim, älskar lukten ;D

Permalänk

Jag hade nog kört samma font på White edition som på resten, ser lite konstigt ut annars.

Lite förslag på liknande fonts: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/results?ch%5B0%5D=P&ch%5B1...

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag hade nog kört samma font på White edition som på resten, ser lite konstigt ut annars.

Lite förslag på liknande fonts: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/results?ch%5B0%5D=P&ch%5B1...

men de kostar:/ ska se vad jag har i min PS

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt blev det

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE | Intel i5 4670K @4.3 GHz | Corsair Vengeance Pro 8GB CL9 1866MHz | MSI GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING | OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB | WD Desktop Black 1TB | Corsair HX 650w | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperolsson96:

Riktigt snyggt blev det

tack ditt första inlägg

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!!

Permalänk
Medlem

update, klistermärket

hej här kommer det lite update på nätagget, det jag har gjort nu är att jag fixade klistermärket så här kommer det lite bilder

[IMG]http://img35.imageshack.us/img35/7363/20111125182551.jpg[IMG]

old vs new

lite onöjd på båda färgen(ser grå ut, ska bli svart) och tejpet, ska plasta in den
kablarna jag har beställt har inte kommit än, updatear igen när jag har fått kablarna och börjat med modulärmoddningen,

några tips?

bilderna funkade inte
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hej här kommer det lite update på nätagget, det jag har gjort nu är att jag fixade klistermärket så här kommer det lite bilder
http://img408.imageshack.us/img408/6599/20111125181940.jpg

[IMG]http://img35.imageshack.us/img35/7363/20111125182551.jpg[IMG]
http://img502.imageshack.us/img502/4343/20111125184006.jpg

old vs new
http://img69.imageshack.us/img69/2356/20111125185607.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/8648/20111125185640.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/583/20111125190348.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/341/20111125190353.jpg/

lite onöjd på båda färgen(ser grå ut, ska bli svart) och tejpet, ska plasta in den
kablarna jag har beställt har inte kommit än, updatear igen när jag har fått kablarna och börjat med modulärmoddningen,

några tips?

blev inget vidare med klistermärket tyvärr :/ men det andra blev skitsnyggt! hoppas du sleevar i vitt med

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

blev inget vidare med klistermärket tyvärr :/ men det andra blev skitsnyggt! hoppas du sleevar i vitt med

vad är det som inte var bra?? bra att veta för att kunna göra den finare tejpen syns knappast, men ska kolla hur det ser ut med bredare tejp, vet du hur många meter det behövs för att sleeve ett sånt stort nätagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

vad är det som inte var bra?? bra att veta för att kunna göra den finare tejpen syns knappast, men ska kolla hur det ser ut med bredare tejp, vet du hur många meter det behövs för att sleeve ett sånt stort nätagg?

Va? Ska du sleeva med tejp

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Va? Ska du sleeva med tejp

hahha nej jag menar tejpa logot med bredare tejp såg att 10m sleeve kostade 90kr med frakt och ja du sa inte vad det var som var dålig med det nya logot

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

blev inget vidare med klistermärket tyvärr :/ men det andra blev skitsnyggt! hoppas du sleevar i vitt med

Förresten du har fortfarande inte berättat det som var dåligt?:D måste veta för att gör den bättre ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Förresten du fortfarande inte berättat det som var dåligt?:D måste veta för att gör den bättre

man ser ju på en gång att det är ett hemmagjort klistemärke, att det typ är fastlimmat eller tejpat, om du skickar iväg bilden till en "klistermärksfabrik?" så kommer det bli mycket bättre

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

man ser ju på en gång att det är ett hemmagjort klistemärke, att det typ är fastlimmat eller tejpat, om du skickar iväg bilden till en "klistermärksfabrik?" så kommer det bli mycket bättre

Finns det ens något sånt? Ska googla och så hoppas att jag hittar något

Permalänk

Jag håller med om att det syns på klistermärket att det inte är helt professionellt gjort. Jag hade nog behållt corsair loggan i samma storlek som original också, ser bättre ut. Men vitt ser i alla fall bättre ut än gult.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

känner igen det där med att koppla lysdioder i fläktarna gjorde det på min nya låda också

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

känner igen det där med att koppla lysdioder i fläktarna gjorde det på min nya låda också

;D blev skitfint tycker jag, men på den fläkten jag hade så fanns det redan hål, så det var lättare än den jag borrade hål i ;D har du lagt upp lite bilder??
ska sleeva nätagget får se om djungelapa kan sponsra mej

Edit: skit vad fint det blev ska testa ditt sätt, att ha lysdioderna raka ;D 5av mej ;D

Permalänk

Vad använde du för att få dioderna att lysa?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zzobij4xX:

Vad använde du för att få dioderna att lysa?

Vad menar du? Jag seriekopplade leds sen kopplade jag de till en 12v line,

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Vad menar du? Jag seriekopplade leds sen kopplade jag de till en 12v line,

Jo, det var ju typ så, har du någon bild på hur själva kopplingen ser ut?:)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zzobij4xX:

Jo, det var ju typ så, har du någon bild på hur själva kopplingen ser ut?:)

aha ok men här kommer det en liten bild

leds finns att köpa hos kjell och company eller tradera(köpte 20st för 100kr) eller bara plocka ut den från en cykellyse ;D, kom ihåg att aldrig koppla bara en lampa till 12v, de går bara sönder, de vanliga 5mm led går på 3v. säg till om du behöver hjälp

Permalänk

Såg de på YouTube på videon med dom blinkade ledsen, ricktigt grymt!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Såg de på YouTube på videon med dom blinkade ledsen, ricktigt grymt!

Tacktack roligt att du gillade det

Permalänk

underbar mod! ser riktigt stiligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

underbar mod! ser riktigt stiligt ut

rolig och höra att du gillade det vet dock inte om jag ska fortsätta med moddningen av den, modulärmoddet :/ för bra nätaggat att leka med(enligt mej