BF3 Video med GTX 550ti på high settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Klart att det är ett kort som funkar idag! Men att skriva som du gör med en ironisk ton "duger till tetris bara" så undrar man ju vart du vill komma....

Din ton och skrivelse är en helt annan nu än i början! Och om du har tagit "duger bara till tetris" på orden och inte fattat ironin i det hela, är ju en helt annan historia!!

Nej jag förstod inte ironin när den personen sa det. kommer inte ihåg hans namn men han blev låst eller något på användaren iallafall för han var seriös när han sa det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden..

Nu blandar du ihop gammal myt med hur en TV fungerar....snälla lilla du.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Nej jag förstod inte ironin när den personen sa det. kommer inte ihåg hans namn men han blev låst eller något på användaren iallafall för han var seriös när han sa det.

skulle någon vara 100% seriös när han sa att ett 550Ti bara duger till tetris...? tror du verkligen på det?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Nej jag förstod inte ironin när den personen sa det. kommer inte ihåg hans namn men han blev låst eller något på användaren iallafall för han var seriös när han sa det.

Är TS seriös vet jag inte vad jag ska skriva...kanske att plugga mer SwecForum Och om du inte fattar vad ironi är, för jag är helt säker på att det var så,googla ordet! Ironi.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Allt man menar när man säger det är att grafikkortet inte lever upp till dom krav som en gamer har, dvs 60fps @ 1920x1080, och då är det ju inte så speciellt kul att lira på low/medium heller, som du förstår.

För det andra så är folk på detta forum extremt fps kräsna av sig, inklusive mig själv. Blir lätt så när man börjar köpa högpresterande datorkomponenter.

Men om du är nöjd med grafikkortet så är väll det jättebra.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Liten, trång, inte så speciellt krävande bana - check.
Låg upplösning - check.
Få spelare inne - check.
AA x0 (?) - check. (såg ut så iallafall, den ryska flaggan såg ut som skit.)
Ingen FPS-mätare igång - check.

Jag förstår inte poängen med denna tråden - check!

Ärligt talat mOOpith, är du nöjd med ditt 550 när du spelar BF3 är jag glad för din skull, men du gör dig själv en otjänst med denna topicen. Klart funkar ett 550 till mer än tetris (de senaste 4 åren, räknat ifrån December, så satt jag på ett Nvidia 2600 XT, så jag vet hur det känns att inte har det bästa hela tiden), men tro inte att du kommer få någon som håller med dig med detta testet då det helt enkelt är för...slarvigt. Det bevisar ingenting. (förutom att man just, kan spela Bf3 på en liten bana med få medspelare i halvtaskig grafik. )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Så efter att många här på swec snackat om att GTX 550ti duger till tetris bara så lär jag spela in denna video för att bevisa att GTX 550ti är ett prisvärt kort som endast kostar runt tusingen. Jag ska då skriva riktigt utförligt nu vad jag har och använder.

Skrivet av mOOpiTh:

Jag har aldrig påstått att mitt grafikkort är det bästa and i never will! Men jag konstaterar helt enkelt att det är ett dugligt kort som duger mer än till Tetris som vissa här på swec påstått!

På vilket sätt menar du att jag att jag pekar på att du påstått det? Det jag skrev var att det inte är i de övre regionerna av prestandasegmentet vilket är där man vanligtvis förvänta sig hamna när man betalar för att få låna en dator. Dugligt och prisvärt är nödvändigtvis inte synonymt. Låt mig säga såhär.. Är det prisvärt (eller dugligt) att spendera 1000:- på ett grafikkort som i slutändan inte uppfyller förväntningarna (sannolikt scenario med tanke på det mothugg som framkommer i tråden)? Jag säger inte att det nödvändigtvis är så för för dig men stoppa för guds skull inte dessa kort i en speldator FÖR ANDRA.

Permalänk
Avstängd

Alla ni som klagar på det här måste sitta med 6950kort eller nått och måste känna er blåsa att ni köpte dyrare kort en ni behövde. Allt är som sagt en tolkningsfråga. vad behövs igentligen oftast sitter folk med en upplösning på 1980*1080 men om vi säger som så min första skärm va en skärm på 1280*1024 Min lille bror har den skärmen nu och detta grafikkort ,och han spelar detta spel på den ,Och det duger för han och han är nöjd. Jag gillar inte sådanna här spel men sitter då på ett något värre kort men med högre upplösning på skärmen funderar på att testa spelet men jag spåskyndar inte det hela när jag inte gillar sådanna här spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Liten, trång, inte så speciellt krävande bana - check.
Låg upplösning - check.
Få spelare inne - check.
AA x0 (?) - check. (såg ut så iallafall, den ryska flaggan såg ut som skit.)
Ingen FPS-mätare igång - check.

Jag förstår inte poängen med denna tråden - check!

Ärligt talat mOOpith, är du nöjd med ditt 550 när du spelar BF3 är jag glad för din skull, men du gör dig själv en otjänst med denna topicen. Klart funkar ett 550 till mer än tetris (de senaste 4 åren, räknat ifrån December, så satt jag på ett Nvidia 2600 XT, så jag vet hur det känns att inte har det bästa hela tiden), men tro inte att du kommer få någon som håller med dig med detta testet då det helt enkelt är för...slarvigt. Det bevisar ingenting. (förutom att man just, kan spela Bf3 på en liten bana med få medspelare i halvtaskig grafik. )

Mannen med hjärnkolla... när skapade Nvidia ett 2600xt kort , ja typ aldrig. det va ATI Radeon 2600xt som fanns

Permalänk
Skrivet av temporyman:

Alla ni som klagar på det här måste sitta med 6950kort eller nått och måste känna er blåsa att ni köpte dyrare kort en ni behövde. Allt är som sagt en tolkningsfråga. vad behövs igentligen oftast sitter folk med en upplösning på 1980*1080 men om vi säger som så min första skärm va en skärm på 1280*1024 Min lille bror har den skärmen nu och detta grafikkort ,och han spelar detta spel på den ,Och det duger för han och han är nöjd. Jag gillar inte sådanna här spel men sitter då på ett något värre kort men med högre upplösning på skärmen funderar på att testa spelet men jag spåskyndar inte det hela när jag inte gillar sådanna här spel.

Det folk klagar på är ju att testet är utfört på så sätt att det inte visar någonting, de visar inte huruvida FPSen är njutbar eller inte (då mätt i vad gamers i allmänhet tycker är njutbart), sen att det är spelat i en så låg upplösning som ingen "riktigt" eller "seriös" gamer skulle använda(majoriteten använder ju trotts allt 1920x1080 eller 1600x900), och ändå säga det som att videon är ett bevis för detta kort minsann presterar nästan lika bra som de kort som vanligtvis brukar rekommenderas för att spela med på "HIGH".

Dessutom är klippet inspelat på den bana som ger grafikkortet minsta möjliga ansträngning för att klämma fram i närheten av spelbar fps, så testet är ju inte direkt rättvist på något sätt, och kan bara leda till att någon stackare tror att det är ett dugligt kort för att spela battlefield 3 på HIGH med.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Mannen med hjärnkolla... när skapade Nvidia ett 2600xt kort , ja typ aldrig. det va ATI Radeon 2600xt som fanns

Bra att vi redde ut det. Kunde ju ändrat riktning på hela tråden annars!

Skrivet av temporyman:

Alla ni som klagar på det här måste sitta med 6950kort eller nått och måste känna er blåsa att ni köpte dyrare kort en ni behövde. Allt är som sagt en tolkningsfråga. vad behövs igentligen oftast sitter folk med en upplösning på 1980*1080 men om vi säger som så min första skärm va en skärm på 1280*1024 Min lille bror har den skärmen nu och detta grafikkort ,och han spelar detta spel på den ,Och det duger för han och han är nöjd. Jag gillar inte sådanna här spel men sitter då på ett något värre kort men med högre upplösning på skärmen funderar på att testa spelet men jag spåskyndar inte det hela när jag inte gillar sådanna här spel.

Och vad är din poäng med detta inlägg? Att dom som skriver och klankar ner på 550-kortet har bättre kort och därmed är bittra över detta? Låter inte det aningen långsökt? Vad du vill säga med dina erfarenheter förstår jag inte heller då du inte spelar (denna sortens?) spel (hint: vilket vi andra faktiskt pratar om i tråden..)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Det folk klagar på är ju att testet är utfört på så sätt att det inte visar någonting, de visar inte huruvida FPSen är njutbar eller inte (då mätt i vad gamers i allmänhet tycker är njutbart), sen att det är spelat i en så låg upplösning som ingen "riktigt" eller "seriös" gamer skulle använda(majoriteten använder ju trotts allt 1920x1080 eller 1600x900), och ändå säga det som att videon är ett bevis för detta kort minsann presterar nästan lika bra som de kort som vanligtvis brukar rekommenderas för att spela med på "HIGH".

Dessutom är klippet inspelat på den bana som ger grafikkortet minsta möjliga ansträngning för att klämma fram i närheten av spelbar fps, så testet är ju inte direkt rättvist på något sätt, och kan bara leda till att någon stackare tror att det är ett dugligt kort för att spela battlefield 3 på HIGH med.

det va därför jag la in att min bror åxå hade det kortet ,men han spelar med lägre upplösning (1280*1024), det framgår som inte i många tester på sweclockers där spelen är nerdragna till frekvenser under 1920*1080 och helt klart att spelet blir tyngre då. som sagt allt handlar om va man känner duger.

Det är många här som anser att detta kort inte bör sitta i en speldator men frågan där med är ,vad är en speldator?

Enligt min mening så är en riktig speldator en dator med i5 2500k som minst SSd disk som system disk ett 6950 eller som nu kommit ett som minst 7950

Men för många andra så kör folk med AMd Phenom x4 (x6) och 560gtx (Och enligt mig så är detta inte en speldator utan en fullfjädrad alround dator som fungerar till spel ,När amd bara är bra på vissa bitar) Men detta är min mening efter att ha testat dom flesta datorer processorer , grafikort.

När jag byggde min lillebrors dator så valde jag en amd phenom 2 x4 840 med detta (nvidia gtx 550Ti) grafikkort och endast vanlig mekanisk hårdisk och min bror är helnöjd . Frågan är hur han kommer att känna det dagen han går i skaffar en skärm där du kör 1680*1024 eller mer. men men den dagen den sorgen

Permalänk
Medlem

Du blir alltså sårad när folk talar illa om DITT grafikkort, och ska nu bevisa för världen att 550ti är det bästa och mest prisvärda på marknaden för att just DU har det?

-"So i did this video just because im tired of people telling me GTX 550ti is no good." <--- Riktigt roligt! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Alla ni som klagar på det här måste sitta med 6950kort eller nått och måste känna er blåsa att ni köpte dyrare kort en ni behövde.

menar du med det att vi andra skulle köpt ett 550ti istället för t.ex 6950 för att vi ville köra bf3 @ high på 1920x1080 med minst 90 fov och konstant 60~fps

köpte vi alltså ett onödigt dyrt och fel kort? det är klart man behöver lite kräm i kortet om man ska spela under dessa inställningar

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Det är många här som anser att detta kort inte bör sitta i en speldator men frågan där med är ,vad är en speldator?

Enligt min mening så är en riktig speldator en dator med i5 2500k som minst SSd disk som system disk ett 6950 eller som nu kommit ett som minst 7950

Men för många andra så kör folk med AMd Phenom x4 (x6) och 560gtx (Och enligt mig så är detta inte en speldator utan en fullfjädrad alround dator som fungerar till spel ,När amd bara är bra på vissa bitar) Men detta är min mening efter att ha testat dom flesta datorer processorer , grafikort.

sen när behöver en speldator en 2500k? det skulle väl vara om man körde nån cf/sli lösning då, annars klarar en phenom II x4 spel utan problem, och är verkligen en ssd ett måste för en speldator? snabbare loadtimes, wow

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

sen när behöver en speldator en 2500k? det skulle väl vara om man körde nån cf/sli lösning då, annars klarar en phenom II x4 spel utan problem, och är verkligen en ssd ett måste för en speldator? snabbare loadtimes, wow

Förstår ni inte det att det är en tolkningsfråga för alla.....Va krävs för en speldator. Det va det TS skrev med sitt huvud inlägg och det jag sitter här och försöker förklara för er.

Permalänk
Skrivet av temporyman:

det va därför jag la in att min bror åxå hade det kortet ,men han spelar med lägre upplösning (1280*1024), det framgår som inte i många tester på sweclockers där spelen är nerdragna till frekvenser under 1920*1080 och helt klart att spelet blir tyngre då. som sagt allt handlar om va man känner duger.

Det är många här som anser att detta kort inte bör sitta i en speldator men frågan där med är ,vad är en speldator?

Enligt min mening så är en riktig speldator en dator med i5 2500k som minst SSd disk som system disk ett 6950 eller som nu kommit ett som minst 7950

Men för många andra så kör folk med AMd Phenom x4 (x6) och 560gtx (Och enligt mig så är detta inte en speldator utan en fullfjädrad alround dator som fungerar till spel ,När amd bara är bra på vissa bitar) Men detta är min mening efter att ha testat dom flesta datorer processorer , grafikort.

När jag byggde min lillebrors dator så valde jag en amd phenom 2 x4 840 med detta (nvidia gtx 550Ti) grafikkort och endast vanlig mekanisk hårdisk och min bror är helnöjd . Frågan är hur han kommer att känna det dagen han går i skaffar en skärm där du kör 1680*1024 eller mer. men men den dagen den sorgen

Frekvenser under 1920x1080? Du menar upplösning?

För övrigt är det väl rätt uppenbart vilken upplösning som används i sweclockers tester, står ju alltid, på samma ställe som de skriver vilka övriga inställningar de testar på Drar sweclockers ner upplösningen UNDER 1920x1080? är ju tvärtom...

Vem tusan trycker i ett GTX 560 i en dator som inte är tänkt att spelas på? En speldator är en dator som är byggd i syfte att spelas på (självklart kommer den användas till annat också, men det har inte riktigt med saken att göra), så är väl ganska klart vad en speldator är?

Du skriver så virrigt att jag inte fattar hälften av vad du skriver om jag ska vara ärlig, och vet inte riktigt vad det är du försöker få fram med ditt inlägg.

Förresten, hur kommer det sig att du haft tillgång till nästan alla världens datorer, grafikkort och processorer, och ändå inte kunnat klämma fram en bättre skärm och GPU till din bror?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Förstår ni inte det att det är en tolkningsfråga för alla.....Va krävs för en speldator. Det va det TS skrev med sitt huvud inlägg och det jag sitter här och försöker förklara för er.

men hur är det en tolkningfråga att man behöver en 2500k istället för en phenom x4 det är ju ingen märkbar skilldnad i spel på dom ( om man inte spelar t,ex tunga strategispel och sånt ) ^^ förstår vad du menar dock

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av temporyman:

Förstår ni inte det att det är en tolkningsfråga för alla.....Va krävs för en speldator. Det va det TS skrev med sitt huvud inlägg och det jag sitter här och försöker förklara för er.

Nej det är det inte, en speldator är en dator som är byggd för att spelas på, vad man kräver av den är en annan sak.

Vi har inte sagt att TS har för låga krav, är han nöjd med sitt kort så är vi glada för hans skull, men nu verkar det inte riktigt vara så det ligger till, utan verkar mer som om TS försöker "sälja" kortet, och utger det för att vara något det inte är.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

...... för att spelas på, vad man kräver av den är en annan sak.

exakt det är va man tolkar det som alla har olika krav

Permalänk
Skrivet av temporyman:

exakt det är va man tolkar det som alla har olika krav

Ja, alla här är väl medvetna om detta, vad vill du ha sagt med det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag tycker mig inte vara speciellt krävande när det kommer till hur jag vill att mina spela ska se ut, men jag känner att mitt GTX 580 (ej OC) inte klarar BF3 speciellt bra faktiskt, jag spelar på 1920x1080 upplösning och High.

Jag har aldrig haft ett "monster" grafikkort i hela mitt liv, och denna gången slog jag på stort trodde jag, men jag är inte speciellt imponerad faktiskt, jag hade för höga förväntningar på detta kortet.

Menar inget illa med detta, inget "hate" emot Nvidias kort, jag förväntade mig mer helt enkelt.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

Förstår ni inte det att det är en tolkningsfråga för alla.....Va krävs för en speldator. Det va det TS skrev med sitt huvud inlägg och det jag sitter här och försöker förklara för er.

Och det de flesta här försöker förklara för dig är att ett spel bör upplevas i 1080p @ 60fps. Samma skara människor skulle väl förmodligen anse att en speldator är en dator som klarar just detta, utan att för den delen behöva köra på lägsta de grafikinställningarna. En speldator för tetris < speldator för bf3.. Inte så svårt...

Men visst kan en del personer t.ex. kalla en Reliant Robin för en utmärkt bil trots att den frångår den allmänna definitionen "motorfordon med fyra hjul". Jag skulle dock kalla dessa personer galna..................

SSD ger ju för övrigt ganska lite prestanda i spel så det är väl inte direkt nödvändigt för att uppnå ovanstående.. (speldator alltså... inte utmärkt bil)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ahlen:

Du kunde ju skrivit "render.drawfps 1" innan du spelade in så man ser vad du ligger på för fps. Förövrigt tycker jag det ser skithackigt ut, runt 30fps.

Flyter på fint när jag kollar.
Endast lite stutter när han sprang uppför rulltrappa.

Skrivet av stridsvagnen91:

men jag känner att mitt GTX 580 (ej OC) inte klarar BF3 speciellt bra faktiskt

Välkommen till Battlefield 3, ett spel portat från Konsoll till PC.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag tycker mig inte vara speciellt krävande när det kommer till hur jag vill att mina spela ska se ut, men jag känner att mitt GTX 580 (ej OC) inte klarar BF3 speciellt bra faktiskt, jag spelar på 1920x1080 upplösning och High.

Jag har aldrig haft ett "monster" grafikkort i hela mitt liv, och denna gången slog jag på stort trodde jag, men jag är inte speciellt imponerad faktiskt, jag hade för höga förväntningar på detta kortet.

Menar inget illa med detta, inget "hate" emot Nvidias kort, jag förväntade mig mer helt enkelt.

Din skärm är ju en 60Hz skärm? så du märker ju ingen skillnad av hur mycket över 60fps du kommer med ditt kort ändå?

Vad får du för fps förresten?

EDIT: Kollade du inte några tester innan du köpte?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Din skärm är ju en 60Hz skärm? så du märker ju ingen skillnad av hur mycket över 60fps du kommer med ditt kort ändå?

Vad får du för fps förresten?

EDIT: Kollade du inte några tester innan du köpte?

Jag har inte kollat vad jag får för fps, men det ser jag enkelt när jag får framedrops här och där, inte bara med explosioner, det kan vara om jag vänder mig om rätt fort. Jag är inte super erfaren av det här, men såhär känner jag det ^^

Om du menar tester med Grafikkort + BF3 så köpte jag datorn September 2011

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag har inte kollat vad jag får för fps, men det ser jag enkelt när jag får framedrops här och där, inte bara med explosioner, det kan vara om jag vänder mig om rätt fort. Jag är inte super erfaren av det här, men såhär känner jag det ^^

Okej, låter skitskumt efter som jag knappt har några drops under 60 fps med 1 GTX 560Ti (dock har ju Asus överklockat det en aning), och tycker då att det borde ske ytterst sällan med ett GTX 580 D:

Hade ju förut 2st GTX 560Ti och då låg jag på ca 90-120fps på HIGH. Blir spännande att se hur det blir när mina 2 XFX 7970 kommer xD

EDIT: Aha, men finns ju fortfarande tester i andra spel där du kan se hur det mätte sig mot AMDs kort?

Sen är ju faktiskt GTX 580 det singelkort som klarat BF3 bäst, även när det mäter sig med AMDs kort (då såklart innan AMD kom med sin 7xxx serie) så du har konstigt höga krav på kortet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej, låter skitskumt efter som jag knappt har några drops under 60 fps med 1 GTX 560Ti (dock har ju Asus överklockat det en aning), och tycker då att det borde ske ytterst sällan med ett GTX 580 D:

Hade ju förut 2st GTX 560Ti och då låg jag på ca 90-120fps på HIGH. Blir spännande att se hur det blir när mina 2 XFX 7970 kommer xD

EDIT: Aha, men finns ju fortfarande tester i andra spel där du kan se hur det mätte sig mot AMDs kort?

Sen är ju faktiskt GTX 580 det singelkort som klarat BF3 bäst, även när det mäter sig med AMDs kort (då såklart innan AMD kom med sin 7xxx serie) så du har konstigt höga krav på kortet

Jag kanske skulle prova att överklocka mitt kort då. Även ifall jag inte kan särskilt mycket så har jag fått intrycket att jag inte ska behöva göra det med ett 580, som sagt är jag inte speciellt erfaren, men här lärt mig en hel del mer än vad jag kunde innan jag registrerade mig på Sweclockers:)

Fast jag tycker inte att jag har höga krav då jag vet en person som har det, min bror. En drop på en frame så får han rycket
Men men, jag är inte besviken alltså, jag klarar mig gott o väl med det här ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag kanske skulle prova att överklocka mitt kort då. Även ifall jag inte kan särskilt mycket så har jag fått intrycket att jag inte ska behöva göra det med ett 580, som sagt är jag inte speciellt erfaren, men här lärt mig en hel del mer än vad jag kunde innan jag registrerade mig på Sweclockers:)

Fast jag tycker inte att jag har höga krav då jag vet en person som har det, min bror. En drop på en frame så får han rycket
Men men, jag är inte besviken alltså, jag klarar mig gott o väl med det här ^^

Haha, men om du får lite små drops ibland så bör du testa att överklocka det lite Har du referensdesignen eller har Gigabyte, Asus, Gainward eller liknande varit där och pillat lite, t.ex slängt på en ny kylare?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Haha, men om du får lite små drops ibland så bör du testa att överklocka det lite Har du referensdesignen eller har Gigabyte, Asus, Gainward eller liknande varit där och pillat lite, t.ex slängt på en ny kylare?

Jag är lite rädd när det gäller överklockning, jag vill inte göra sönder något, jag kan absolut inget om överklockning. För av vad jag läst så när det gäller överklockning så är inte varje processor/gpu likadan och var och en reagerar olika på överklockning, hade det funnits en guide för varje där allting är likadant så hade det varit enkelt att bara ta fram en "Överklocka ASUS GTX 580 DirectCUII" och så är det klart.

Hur stor effekt har överklockning på livslängden av GPU/CPU föresten? Det är något jag inte sett nämnas när det gäller överklockning innan.

Jajjemen, ASUS DirectCUII GTX 580

http://tinyurl.com/7nl2sgb

Ber om ursäkt för stavning, trött nu.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb