BF3 Video med GTX 550ti på high settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbah:

Vad ska man säga lyckades till och med dra upp inställningarna till Ultra utan antialiasing post och antialiasing antialiasing deferred(och det är endå avaktiverat vid high)

Det är recordat med fraps och det drar ner ens fps ganska mycket märkte jag.

http://www.youtube.com/watch?v=HKpi0JCD5XI

EDIT: Råka visst ha på att Fraps recordar skype så ignorera ljudet från den blonda!

Skulle uppskatta tips om hur man ska ställa in FRAPS. Min FPS sjunker i alla spel med minst hälften så för att få dina 50FPS måste jag ha minst 100FPS. Vad kan vara problemet? För kass CPU? För lite RAM? För kasst graffekort? Även spel där jag har 100+FPS sjunker det ibland ner till 30 å samtidigt klockas graffekortet ner.

Gäller dator nr 1 i signaturen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Skulle uppskatta tips om hur man ska ställa in FRAPS. Min FPS sjunker i alla spel med minst hälften så för att få dina 50FPS måste jag ha minst 100FPS. Vad kan vara problemet? För kass CPU? För lite RAM? För kasst graffekort? Även spel där jag har 100+FPS sjunker det ibland ner till 30 å samtidigt klockas graffekortet ner.

Gäller dator nr 1 i signaturen.

dom flesta spel brukar droppa rätt bra i fps när man frapsar men just Bf3 droppar väldigt lite, iaf för mig max 10-15 fps mindre

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Skulle uppskatta tips om hur man ska ställa in FRAPS. Min FPS sjunker i alla spel med minst hälften så för att få dina 50FPS måste jag ha minst 100FPS. Vad kan vara problemet? För kass CPU? För lite RAM? För kasst graffekort? Även spel där jag har 100+FPS sjunker det ibland ner till 30 å samtidigt klockas graffekortet ner.

Gäller dator nr 1 i signaturen.

Om du har Fraps inställt på att spela in i 30FPS så kommer du få 30FPS ingame.. så kolla dina Fraps inställningar.
I övrigt så är Fraps väldigt tungdrivet, om jag spelar in med MSI Afterburner så har jag knappt några drops alls oavsett spel, spelar jag in i Fraps så droppar min FPS en hel del trots samma kvalité på inspelningen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Haha. Fakta = "Fel på ögonen"

DET ÄR PÅHOPP. INGET ANNAT.

På vilket sätt är det ett påhopp att påpeka en brist?

Hade någon sagt "Du är så jävla dum i huvudet som inte ser skillnad" vore det ett påhopp. Att bara påpeka något uppenbart är det inte.

Eller du tycker att det är ett påhopp att av ren nyfikenhet och intresse fråga någon i rullstol hur det känns att vara rullstolsbunden?

Är det ett påhopp att säga att man tycker att röd är den bästa färgen, någon stackare som inte tycker det kan ju bli kränkt?

Jag tycker att ditt namn är ett påhopp. För det får mig att tänka på skit, och det är kränkande... Ser du problemet?

Ser man inte skillnad på 30 och 60 fps så har man troligen fel på ögonen(eller hjärnan vid syncentra). Jag förstår inte hur du kan få det till att det är ett påhopp. Det är ju bara ett enkelt konstaterande. Kan du inte känna skillnad på ett sandpapper och siden så har du fel på dina händer eller hjärnan.

Det betyder itne att du är dum i huvudet, det betyder helt enkelt att du har ett handikapp.

Problemet idag är att alla har så jävla lätt för att bli kränkta konstant. Och istället för att acceptera sina brister och fel och se om man kan göra något åt dem så väljer de att känna sig kränkta vilket inte hjälper problemet det minsta.

Hade jag blivit förlamad från midjan och ner så inte fan hade jag sagt att läkarna gjorde ett påhopp på mig när de vill sätta mig i en rullstol. Jag hade accepterat mina begränsnigear och lärt mig leva med dem.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

...
Ja, här har vi det, bf3 på high, upplösning 1600x900, och du säger att du droppar till 35 ibland (visa fps-mätare).
Ingen som säger emot detta tror jag. Grejen är dock att när man säger "mitt grafikkort klarar bf3 på high", då utgår de flesta från att du menat i high high, inte någon cusom utan AA, i 1920x1080, och framförallt över 60 fps.

Min kompis blev överlycklig när han upptäckte att han kunde "maxa" jc2 med sin mac. Problemet var att upplösningen var nere på 800x600 och han låg i snitt på 10fps och droppade ner till 0

Det känns lite som att du är en sån där som verkligen inte vill tro att du har gjort ett dåligt köp, och försöker lura både dig själv och andra att 550ti är ett jättebra grafikkort. Om du nöjer dig med 30fps (sänk till low och spela på 60 imo, mycket bättre känsla), och du inte kommer spela på högre upplösning, visst, det räcker för dig. Men att gå runt att säga att det är ett jättebra grafikkort och att det klarar bf3 på high stämmer inte.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat BF3 med allt från GTX 260, till 5970 till 6970, so wat big whoop. Man köper kortet till vad man tycker man skall använda det för. Sedan vad andra tycker är helt irrelevant eftersom alla har olika tycke om FPS och vad som känns mjukt eller inte. Viktiga är vad du tycker and thats it.

Sedan kan jag inte se på avstånd vart du vill komma med denna tråd? Vad är din agenda? Vill du folk skall springa till butik för ett 550 eller skall applådera för att du kör och tycker det är OK?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Orginalpostern har ingen poäng med denna tråden längre då han är avstängd.
Kan vi nu låta denna tråden dö i frid? Den har fyllt sitt syfte. (Om den ens hade något dvs.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om du har Fraps inställt på att spela in i 30FPS så kommer du få 30FPS ingame.. så kolla dina Fraps inställningar.
I övrigt så är Fraps väldigt tungdrivet, om jag spelar in med MSI Afterburner så har jag knappt några drops alls oavsett spel, spelar jag in i Fraps så droppar min FPS en hel del trots samma kvalité på inspelningen.

FRAPS är inställt att spela in i 60FPS har även testat bocka i lock framerate å de hjälper inte.

När jag använder MSI Afterburner får jag inget ljud å inspelningen blir lite laggigt men FPS droppar nästan inget alls.

Vad använder FRAPS för resurser? Måste ju gå på CPU då graffekortet går från 99% GPU-användning ner till ~40-50% GPU-användning vilket resulterar i kraftigt FPS-dropp. Är en i7 930 verkligen så kass?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spela in med DxTory! Helt sinnessjukt bra program. Det är tillochmed så att jag upplever MINDRE lagg när jag recordar med det. Vet att det låter helt sinnessjukt, men tror att det är pågrund av att microstuttering blir mindre av någon anledning. Min polare som kör 560ti SLI säger samma sak när han kör DxTory.

FPSen droppar absolut inget alls för mig. Möjligtvis 5fps eller så, men absolut inget jag har märkt av, trots att jag kollar på fpsmätaren.

Riktigt skummt är det faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

FRAPS är inställt att spela in i 60FPS har även testat bocka i lock framerate å de hjälper inte.

När jag använder MSI Afterburner får jag inget ljud å inspelningen blir lite laggigt men FPS droppar nästan inget alls.

Vad använder FRAPS för resurser? Måste ju gå på CPU då graffekortet går från 99% GPU-användning ner till ~40-50% GPU-användning vilket resulterar i kraftigt FPS-dropp. Är en i7 930 verkligen så kass?

Att du inte får ljud i MSI Afterburner är för att inställningen för att spela in ljud endast finns i beta versionen av programmet och lär komma med i final releasen när den väl släpps, att det blir laggigt vettefasen vad det beror på då jag kan spela in i Afterburner utan något FPS lås utan att få någon laggig inspelning.

Exakt vad FRAPS använder för resurs har jag inte riktigt kommit fram till, vet bara att spelar jag in ett segment i Afterburner och samma i FRAPS så kommer jag med Afterburner hålla mig på 60+ FPS ingame medans med FRAPS så ligger jag mellan 20-30 och detta med datorn i sig, använder då min raid som har mer än nog med skrivhastighet för att spara det inspelade materialet

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Om ni ska spela in använd MSI Afterburner.

Kräver ingen prestanda.
Spelas in i 30-60fps medans du själv spelar i den FPS din dator kan producera vanligtvis.
Komprimeras även medans du spelar in.
Du kan ställa in kvaliteten via slider.

Om man inte får ljud så har man helt enkelt inte MSI Afterburner Betan.
Laggig video? Ställt in rätt Fps i afterburner?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Trött på alla som säger, "Jag kör BF3 på high med mitt xxx". Den vanligaste upplösningen är 1920x1080, in på Caspian Border 64p och kör en hel runda. 25fps är inte spelbart imo, alldeles för mycket märkbart lagg. Runt 60 i BF3 är ett måste för att det ska flyta ordentligt, det vet nog de flesta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Or0s:

Trött på alla som säger, "Jag kör BF3 på high med mitt xxx". Den vanligaste upplösningen är 1920x1080, in på Caspian Border 64p och kör en hel runda. 25fps är inte spelbart imo, alldeles för mycket märkbart lagg. Runt 60 i BF3 är ett måste för att det ska flyta ordentligt, det vet nog de flesta.

Har samma fps i TDM som i Conquest 64.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB