Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 15
Platform: Pc
Spel: Swtor, Starcraft II och lite blandat när jag blir trött på de andra
Väntar på: Guild wars 2 (Ifall det någonsin kommer att komma ut o.O) och ScII Hots

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Ålder:14 Snart 15 !
Platform: PC.har xbox 360 men önskar inte att min hörsel ska bli mer förstörd.
Favoritspel:WC3,SC2,BF:BC2,TBC wow,skyrim,Grenade launcher på MW2 MW3^^,massvis med mods på sc2!.
Borderlands,need for speed (princip vilket som helst av dom),GTA,South park arcade XBL,BF3 körde bara betan då
mitt gamla xbox 360 valde att ge upp! och min nuvarande dator vill inte jag inte ens starta det på.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Plattform: PC/PS3
Favoritspel:
Spelglädje: Battlefield 3
Story: Singularity/Portal 1/2

Bästa någonsin?
Skulle nog säga Battlefield 1942 på denna

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ålder: 26

PC: Har väl varit osunt mycket wow genom åren annars överlägset mest RTS, Lirat mkt Dota och HoN skulle dock aldrig ta i LoL ens med tång.

Rolig tråd, har fått massor av "fördomar" bekräftade.. Vad var din ursprungliga tes med den här lilla undersökningen?

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Pc (mycket xbox för nått år sedan)
Spel:
Allätare, brukar iallafall prova det mesta men fasnar sällan längre stunder, lessnar för snabbt.
Då man spelade som mest var det D2(till typ 1.10patchen?), Q3, UT, CS, Oblivion osv som gällde, nu blir det någon timme Skyrim hit, nån timme Batman dit, lite Bf3 då och då, kört anno 2070 några timmar men det blev snabbt tråkigt.

Kan stolt säga att jag ALDRIG provat WoW!
Efter alla timmar med D2 (99 HC barb med immortal set är bara en av gubbarna, hade windforce med ) så vet jag hur det skulle sluta :/
Blev någon vecka nonstop Skyrimnötande då det kom, men förstörde för mig själv, både genom att spela för mycket samt expliota vissa skilsl till max, och då blev det rätt trist

Permalänk

Ålder: 34
Plattform: PC
Favoritspel: Spelar mest Civ V och GTA ( GTA IV+addon, GTA Vice City, GTA San Andreas )

Inte spelat mycket FPS sedan Battlefield 1942, Lite sugen på att köpa Battlefield 3 måste jag dock erkänna

Permalänk
Medlem

Ålder: 17, 18-årsdagen närmar sig!
Plattform: PC + XBOX 360
Favoritspel: För tillfället gäller HoN och BF3 på datorn, och på Xbox:et är det MW3 och FIFA '12 som gäller
Tidigare spelat alldeles för mycket MW2 på PCn.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 - Gigabyte GA-990FXA - Corsair Force 3 120GB - AMD FX8320 3.5GHz - Radeon R9 280X 3GB - Corsair Vengeance 8 GB 1600MHz - OCZ ModXStream 600W - Cooler Master Hyper 212
iPhone 5
iPad 4th gen

Permalänk
Medlem

Ålder: 28
Platform: PC & PS3
Spelar: RPG/Action/Adventurs (Witcher, Dark Souls m.fl) lite F2P MMOs + lite random
Väntar på: Guild Wars 2

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ålder: 15
Plattform: PC (och Mac för den delen eftersom jag har en från skolan), plus lite Xbox.
Spelar: CS 1.6, Age of Empires III, Minecraft, lite StarCraft II.
Skulle vilja se att: CS:GO blir riktigt bra, att ett AoE IIII kommer ut och att jag får ihop pengar till en speldator ^^
Väntar på: Eventuellt kommer jag köpa "South Park: The game" som jag tror ska komma ut i höst om jag inte misstar mig.

Permalänk
Medlem

17
spelar för det mesta
racing och fps på datorn och lite äldre spel man körde när man var liten T ex Monstertruck madness 2 som jag fixat iordning med 3dfx emulator (finare grafik kan man inte få i den upplösning och inställningar jag kör på mtm2 ^^)

väntar inte på något speciellt spel btw förutom Halflife 3 eller episode 3 eller va det nu kommer heta och Black mesa source
stort fan av halflife serien ^^ spelade det första gången när jag var 12 år och har inte tröttnat än på att springa runt med crowbar och slå ner zombies ^^
spelar också lite så kallade skräckspel också men har aldrig blivit rädd av något sånt spel
har hela penumbra serien på steam och har spelat igenom amnesia inte dlcn dock men diverse mods utan att bli rädd stressad däremot (waterpart när man fick springa lite när man inte fattade att man kunde kasta ner kroppsdelar i vattnet för att distrahera )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

ålder: 31
plattform: PC, ps3, xbox360, amiga, sega mega drive, nintendo, super nintendo, atari, handhållna(allt det gamla och det mesta nya)
spel genre att föredra: allt mellan himmel och jord
spelar just nu: söker just nu efter ett nytt spel att kunna sitta länge med, spelar mest total war spelen under tiden.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Platform: PC
Spelar:CoD Mw2 Online,Cod Mw3 Online ,Battlefield 2 Bad compani, Dirt2 och 3 , Need for speed world
Börjat precis spela Battlefiled 3 blir online sen när jag klarat det i singel
Spel genre: FPS, Racing

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Ålder: 21
Plattform: PC
Spelar: Counter-strike 1.6, DotA 2, Heroes of Newerth
Väntar på: Diablo 3, Half-life 3 och några andra intressanta titlar som antagligen släpps 2012!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Ålder: 13, snart 14.
Plattform: PC
Spelar: Allt möjligt. FPS, MMO, RPGs etc.

Permalänk

Ålder: 30
Plattform: PC
Spelar: Civilization IV, Civilization V
Väntar på: Väntade på Heroes VI, visade sig vara nerdummat barnspel. Nu väntar jag på att konsollmarknaden skall krascha så att jag kan få spela riktiga spel?

Permalänk
Avstängd

Ålder:16
Platform :PC
Spel : Allt Fps Spel gärna WW2

Permalänk

Skrivit här innan men hunnit bli 48 år och lirar just nu Skyrim och Company of Heroes ska väl ge mig på något fps igen. På boxen är det Forza 4 som gäller.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Plattform: PC
Favoritspel: bf2, bf3 och gta serien mm flera.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC & PS3
Favoritspel: Alla spel som verkar roliga men tycker dock om mycket Fps, Racing
Spel på Ps3: BF3 & Twisted Metal då mitt Ps3:a är nyköpt och där nickar jag Chewingrabbit så det är bara till att adda mig.
Spel på PC: är nog mest Leuge Of Legends dock min dator bara klarar av vissa nya spel

Permalänk
Medlem

Ålder: 19, fyller 20 i maj
Platform: PC & iPhone
Spel: Mestadels Skyrim, Battlefield 3, Codmw3 & Minecraft

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Ålder: 31
Platform: PC
Spelar: SC2 (sjukt kass), ME2-3, HoN (kass), GW2 när det väl kommer

Permalänk
Medlem

Ålder: 29
Plattform: PC (samt droid)
Spelar: SC2 UMS/TS/TD, D2, Defender II, Angry Birds Space.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Ålder: 19
Plattform: PC
Spelar: HoN, Dota2 Beta, BF3, Skyrim. Lyckats hålla upp med WoW i 4 månader nu. Och hoppas inte suget kommer tbx *peppar peppar*

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk

Ålder: 27
Plattform: PC och lite PS3
Favoritspel: BF3 (Lite less på spelet dock), COD, L4D, DIABLO 2, RESIDENT EVIL mm

Permalänk

Ålder: 43
Plattform: PC
Favoritlir: En av de absoluta favoriterna är hela Tom Clancy serien, tycker om när man får tänka till lite & inte bara springa runt som en vettvilling med
KSP´n, i högsta hugg, sitter just nu och försöker grinda i World of tanks.
Överhuvudtaget ett FPS online med lite taktik är väldigt nice.

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Plattform: PC, Wii
Favoritspel: StarCraft 2
Spelar: StarCraft 2, LOL, Wii Sports (med polare)

Permalänk
Medlem

Ålder: 21
Plattform: Primärt PC, men även Xbox
Favoritspel: League of legends, Battlefield 3, Project Cars, Forza 3/4

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Det var ju ett tag sedan, glömt bort vad jag skrev sist, så får uppdatera mig själv på samma gång:)

Ålder;19
Plattform; PC
Spel; CS:S,HoN,LoL,BF3.

Mest spelade: CS:S tar väll upp ca 80% av min tid intill datorvärlden. Någon enstaka LoL/HoN match tillkommer, samt någon timme BF3 om folk tjatar.

Bästa spelet genom tiderna: Då jag är en FPS människa, så får jag inte hoppa över cs/css och COD, men man kan ju inte glömma Diablo!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Ålder: Snart 24
Plattform: PC
Favoritspel: Dragon Age-serien, UT99, Q3A
Spelar just nu: Star Wars: The Phantom Menace för ca 5e gången och Doom3 för tredje gången.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

ålder:42
plattform: PC, iPhone 3
spelar: strategi, RPG(Wither 2=bästa spelet på många år), bara SP, aldrig online eller MMORG. Testade D&D Online men blev bara irriterad av massa andra spelare som verkade jäkta genom spelet. Jag vill spela långsamt och säkert. Alla spel borde ha ett hardcoreläge som i Diablo 2.
Hade jag mer tid skulle jag gräva ner mig i Eve.