Permalänk
Medlem

ja, det är fortfarande skill cap på 20. Vet inte hur det funkar med gamla account, dom borde ju finnas kvar. Servern är nere just nu, kanske den öppnar upp nu kl. är 14:50 nu

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Ny "patch" ute nu! ska se om jag kan logga in med mitt gamma acc.

Edit: det funkar. Men mina skills är capade på 20: RAGE!

Permalänk
Medlem

Bra att skill decay är borta, kan man iallafall komma tillbaka och inte sitta med låga skills igen.

Permalänk

soo fanns det nån trevlig by eller något som man kan vara med o spela i?

drog precis igång mitt gamla acc, och hade varit kul att köra lite med folk härifrån

Heter Antondaslayer ingame

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk

Jag är BL på wild. Ska dräpa varenda Jenn-Kellon och äta upp Gavins hjärta

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishPhoenix:

Jag är BL på wild. Ska dräpa varenda Jenn-Kellon och äta upp Gavins hjärta

Hehe SP, hoppas du lyckas med gavins hjärta

Btw, Rotab spelar i NL nu

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Hur fan ändrar man grafiken? laggar något insane asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hur fan ändrar man grafiken? laggar något insane asså

kolla settings i wurm startup window

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

bumpy

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Är intresserad av att komma med i eran by! Har precis gjort klart tutorial och det verkar helt klart intressant! Vilken portal ska jag ta nu för att komma vidare till ert håll?

Permalänk
Medlem

Tur att man är bra på att läsa ändå. Polaren sa att det gick att gå över till freedom och sedan porta till MR men man måste ju tydligen vänta 14 dagar så nu är jag fast utan att kunna gå dit och konvertera.

Anledningen att det gick att göra så för polaren var tydligen att man har två converts när man börjar, jag hade använt en sen tidigare.

Jaja, får vänta ut det då. Såg dig online iallafall Robfox, vart spelar du/ni?

Permalänk

Kom igen nu! Är ju jättesugen på att börja göra något! Sprang runt och letade efter någon bra plats igår med mina 2 bröder.. Mycket skratt och liten verkstad.. Vi lyckades fälla en ung råtta men vi dog efter 2 timmars utforskning av en lavadpindel samt en katt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det några aktiva som kör Wurm?
Kan tillägga att grabbarna på Art-sidan har gjort ett kanonjobb och förhoppningsvis i en snar framtid kommer Wurm få sina animationer samt ett grafiklyft i sig.

Anyhow, finns på Elevation HoS om någon är sugen på att trilla dit.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Funderar så smått på att testa igen. Men har egentlinge inte så mycket tid så får hoppas att det inte längre är så enormt tidskrävande som sist jag spelade.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av nienithaur:

Funderar så smått på att testa igen. Men har egentlinge inte så mycket tid så får hoppas att det inte längre är så enormt tidskrävande som sist jag spelade.

Det är fortfarande tidskrävande, dock går skillgain efter en kurva nu. Så fram till 60 går det rätt snabbt sen har man bara 85% skillgain effektivitet sen 65% osv. 4-5 timmar tar det att få upp mining till 20-30. te.x.

Bytte till Afflection servern istället, har 2 ställen där.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Skrivet av Vansinne:

Det är fortfarande tidskrävande, dock går skillgain efter en kurva nu. Så fram till 60 går det rätt snabbt sen har man bara 85% skillgain effektivitet sen 65% osv. 4-5 timmar tar det att få upp mining till 20-30. te.x.

Bytte till Afflection servern istället, har 2 ställen där.

Ahh, spelade lite igår faktiskt. Var fortfarande roligt tyckte jag, även om man nog skall vara flera som i swecbyns glansdagar för att det skall vara riktigt kul. Går ju rätt segt när man är själv, och lessnar en del 4:e gången man blir dödad av en spindeljävel mitt ute i skogen, springer för att hämta sitt lik, dör igen osv. Samtidigt är ju det charmen med wurm, att det inte är så förlåtande. Spelade Epic Serenity. Har ingen koll på de olika sidorna i Wum, onda/goda osv. Är Affliction också epic men ett annat område?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Fan, ser asnajs ut ju

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av nienithaur:

Ahh, spelade lite igår faktiskt. Var fortfarande roligt tyckte jag, även om man nog skall vara flera som i swecbyns glansdagar för att det skall vara riktigt kul. Går ju rätt segt när man är själv, och lessnar en del 4:e gången man blir dödad av en spindeljävel mitt ute i skogen, springer för att hämta sitt lik, dör igen osv. Samtidigt är ju det charmen med wurm, att det inte är så förlåtande. Spelade Epic Serenity. Har ingen koll på de olika sidorna i Wum, onda/goda osv. Är Affliction också epic men ett annat område?

Yep, det är olika servrar för "onda och goda"
Affliction och Elevation är HoS; Summon of Horde. a.k.a. onda.

Finns flera byar som rekryterar på forumet. Bara kika där om det finns någon på Serenity som vill ha in en till.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Drar upp denna igen, ny värld igång. Någon som spelar eller är sugen?

Permalänk
Medlem

Jag började spela efter den 12e nov. Har spelat på serenity pvpservern sen dess.

Det är rätt kul, gick med i en by för första gången igår då mitt hus djupt inne i skogen blivit attackerad av tjuvar

Craftingsystemet är lite clunky, men man vänjer sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vi är ett gäng som kör på Release-servern (den nyaste)

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

har Precis börjat spela har bara 6 timmar game time. men har kommit in i spelet ganska mycket ändå.
spelar på Release-servern och vill gärna ha någon/några att spela med !
Kommer köpa Prem så fort mina pengar rullar in.
så Mpa mig om du vill spela lite :)=

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få wurm att funka på ubuntu? Jag har problem att få helskärm att funka och massor med texturer visas inte. Kunde inte få det att starta med OpenJDK alls men installerade Oracle java 7 och då startar det iaf.

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt på ubuntu för mig, standard grejor.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Spännande uppdatering av wurm 18 februari 2014.

http://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/95555-countdown-...

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart