Permalänk
Medlem

Jag har just skapat ett acc och håller på att uppdatera, är det någon som har lust att hjälpa en nub i Home Server - Mol Rehan?

Permalänk
Medlem

När jag får win7 snart så ska det spelas!:D

Permalänk
Medlem

Hoiafar var ligger din by? är det en village eller homestead?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning.... Jag fattar inget av vad som händer, fick ett uppdrag av en NPC att hugga ner ett träd. Och nu har jag buggat fast bakom en byggnad och kan inte komma loss.

Permalänk
Medlem

Skriv /stuck

Permalänk
Medlem

Funka inte, fick göra /suicide istället. Jaja, och nu?
Jag heter Mavaea så kan vi dra det in game istället för att slösa plats på forumet.
Gah, det sket sig, bytte kungarike i hopp om att få mer hjälp där men jag är lika lost som jag var förut

Permalänk
Medlem

Vad bytte du till?

Permalänk
Medlem

Jenn-Kellon. Heter Lyphea nu. Och nu fattar jag hur spelet funkar
Edit: Vad sägs om att vi gör en ny tråd för att skapa den där byn istället? Det känns inte som om den här tråden får värst mycket uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoiafar
Jenn-Kellon. Heter Lyphea nu. Och nu fattar jag hur spelet funkar
Edit: Vad sägs om att vi gör en ny tråd för att skapa den där byn istället? Det känns inte som om den här tråden får värst mycket uppmärksamhet.

Ja det tycker jag att vi gör, kan någon skapa en ny tråd så startar vi en helt ny by. Har vi tur kanske vi får ihop 100 spelare på wild server.

Permalänk
Medlem

Har börjat lira detta lite smått, är dock på Freedom. Så om det händer något där så är jag med

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen börja köra snart igen (freedom) och undrar hur många som kör på freedom ? Har redan en bra by men kan hjälpa till med en swec by om det finns intresse. Nickar genii ingame (Har inte skaffat mera prem en men det kommer snart) om någon behöver hjälp eller kanske en plats i en trevlig by.

Permalänk
Medlem

wurm är verkligen tortyr

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Wurm är ett tänkar spel in i det sista såvida du inte har ett champion troll jagandes bakom dig, Har en spot och ett stort sten hus ute på en av öarna inte långt i från samling på freedom servern, samma nick här som där, mkt att köra mining om man vill, jag vill själv dock in till land och slå på allt som rör sig ^^

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCoolMan
Wurm är ett tänkar spel in i det sista såvida du inte har ett champion troll jagandes bakom dig, Har en spot och ett stort sten hus ute på en av öarna inte långt i från samling på freedom servern, samma nick här som där, mkt att köra mining om man vill, jag vill själv dock in till land och slå på allt som rör sig ^^

Tänkarspel? 99.78% grind, inget mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tänkarspel? 99.78% grind, inget mer

Det är mer grind än så eftersom rolf inte har en susning i hur man utvecklar spel. Han ändrar sig gång efter gång med vad han vill med spelet och i vändningarna kan han få för sig att ändra de mest kritiska delarna utan minsta tanke på vad för konsekvenser det ger.

Spelet har potential men då krävs det att någon får komma in som vet vad gameplay är. Notch (tidigare utvecklare) har t.ex satsat på att göra spelet Minecraft som bygger på gameplay snarare än tekniska underverk. Har inte hängt med riktigt men det verkar som han inplementerar delar av wurm i minecraft såg jag.

Permalänk
Medlem

Hur är status här då?

Händer det något i wurm såhär i sommarvädret?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det händer massor, wild server har fått enormt mycket fler spelare.

Grinding håller jag inte med om, spela för att det är skoj se skills som en bonus.

PVP kan du vara bra i även om du har dålig fs, är ni 5-6 players mot en bra så vinner ni, såvida ni inte försöker ge er på en champ wilka har 60% damage reduction.

Permalänk
Sötast
Skrivet av midiland:

Grinding håller jag inte med om, spela för att det är skoj se skills som en bonus.
.

Wat?

Grind = att göra samma sak om och om.

Hur kan man ej hålla med om att man grindar i Wurm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Wat?

Grind = att göra samma sak om och om.

Hur kan man ej hålla med om att man grindar i Wurm?

göra Samma sak flera gånger om och om, gör det du tycker om så får du skills som bonus.

Permalänk
Medlem

Rolf öppnar freedom servern för non prems efter sommaren

stavfel
Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robfox:

Rolf öppnar freedom servern för non prems efter sommaren

så sent ? hade hoppas att de va på sommaren =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

så sent ? hade hoppas att de va på sommaren =(

Rolf har semester just nu så det blir väl efter sommaren typ

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

ok =/, hade tänkt att börja spela igen men så blev de något fel med paypal etc, så får helt enkelt vänta tills det blir non-prem. För det finns inget sätt att betala med silver utanför spelet ? (för det går fortfarande online ?)

Vet en öde ö (förmodligen, har inte spela sen i julas. Hade 1 som bodde på den då..) om någon vill veta =D De enda villkoren är att jag kan leva på denna när jag kommer tillbaka (förmodligen tidigast när servern blir Non-prem) och att det inte blir någon by för 50 pers där. =D

På ön finns bla, enhörning ( fanns otroligt många när jag var där i julas.), Lava, Iron ( kan vara slut nu...) och fick ett tips av en som precis flyttade därifrån att de skulle finnas gold också ( kan också vara slut..)

Ganska säker på att man måste använda båt för att komma dit, och ön är ganska stor, får plats med kanske upp till 10 pers med utrymme, med naturtillgångar så vet jag inte =D

la till lite om ön
Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

ok =/, hade tänkt att börja spela igen men så blev de något fel med paypal etc, så får helt enkelt vänta tills det blir non-prem. För det finns inget sätt att betala med silver utanför spelet ? (för det går fortfarande online ?)

Vet en öde ö (förmodligen, har inte spela sen i julas. Hade 1 som bodde på den då..) om någon vill veta =D De enda villkoren är att jag kan leva på denna när jag kommer tillbaka (förmodligen tidigast när servern blir Non-prem) och att det inte blir någon by för 50 pers där. =D

På ön finns bla, enhörning ( fanns otroligt många när jag var där i julas.), Lava, Iron ( kan vara slut nu...) och fick ett tips av en som precis flyttade därifrån att de skulle finnas gold också ( kan också vara slut..)

Ganska säker på att man måste använda båt för att komma dit, och ön är ganska stor, får plats med kanske upp till 10 pers med utrymme, med naturtillgångar så vet jag inte =D

jag är ganska säker på att all öar redan är tagna, men det finns ju en chans att ställen blir övergivna.

Annars kan du bygga en egen ö

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robfox:

jag är ganska säker på att all öar redan är tagna, men det finns ju en chans att ställen blir övergivna.

Annars kan du bygga en egen ö

om du har en båt kan du ju ta en titt själv =D

11Y,9X
http://pic.phyrefile.com/n/ne/nesral/2009/08/07/Freedom.png

Och jag tror inte jag kommer få låna Metaldragon's (kompis som jag körde innan med) båt och bygga min egna ö så som jag behandlade min... =D

Och finns det absolut inget sett man kan betala med silver från deras hemsida ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av genii:

om du har en båt kan du ju ta en titt själv =D

11Y,9X
http://pic.phyrefile.com/n/ne/nesral/2009/08/07/Freedom.png

Och jag tror inte jag kommer få låna Metaldragon's (kompis som jag körde innan med) båt och bygga min egna ö så som jag behandlade min... =D

Och finns det absolut inget sett man kan betala med silver från deras hemsida ?

i go check next time im out sailling.
Sorry, you have to buy prem, but once ingame you can continue to pay with silver. you get a referal when you go prem so you can sell that to other players for about 10 silver.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robfox:

i go check next time im out sailling.
Sorry, you have to buy prem, but once ingame you can continue to pay with silver. you get a referal when you go prem so you can sell that to other players for about 10 silver.

RAGE!!
Desto mera jag har tittat på wurm nu, desto mera vill jag spela! Enda problemet är att jag kan inte köpa prem pga något fel med paypal.. ( jag har varit i kontakt med Rolf men vi kunde ändå inte lösa detta.. )
Snart klättrar jag nog på väggar också...

Permalänk
Medlem

11,9 är min gamla ö. Det går att simma dit med lite skills och om man tar kortaste vägen. När jag fortfarande spelade så bodde det två snubbar till förutom mig där. Den ena hade HS nere vid vattnet i söder och de andra var ett gäng som hade slutat. De hade ett större ställe på norra sidan med palisade o hela kittet.

Fan Rob du har ju varit på den ön, kommer du inte ihåg var jag byggde mitt lilla hus?

Permalänk
Medlem

lol, jag såg nog ditt lilla hus men trodde du hade slutat.. (visste inte att det var du). Jag och en kompis byggde varsitt hus på ön när ja va där, slutade någon dag efter. Detta var i början/mitten av dec 09 =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

11,9 är min gamla ö. Det går att simma dit med lite skills och om man tar kortaste vägen. När jag fortfarande spelade så bodde det två snubbar till förutom mig där. Den ena hade HS nere vid vattnet i söder och de andra var ett gäng som hade slutat. De hade ett större ställe på norra sidan med palisade o hela kittet.

Fan Rob du har ju varit på den ön, kommer du inte ihåg var jag byggde mitt lilla hus?

Genii, kanske du måste verifiera ditt bankkonto på din bank? Det fick jag göra för att kunna använda paypal. Det är visst ett nytt säkerhetssystem som banker använder nu, åtminstone på Swedbank som jag har. Gå in på dit bank på webben och leta efter det.

Xerbee, klart jag kommer ihåg det men det kan ju ha hänt saker sedan dess.

PS SHaka och Moru har börjar spela igen med oss uppe på berget Kommer du ihåg dom från JKH?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.