Permalänk

Hur går det? ^^

Jag har en förmåga att ge upp efter några dagar för att sedan testa igen efter några månader. Kanske kommer in någon gång ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hur går det? ^^

Jag har en förmåga att ge upp efter några dagar för att sedan testa igen efter några månader. Kanske kommer in någon gång ^^

Går så bra så. Har inte sett dig inne nån gång? ^^

VI BEHÖVER MER FOLK!

EDIT: För att övertyga er:

Sånt här funkar inte i längden ^^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Ser att det går bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ser att det går bra

Det är sådär SP ser oss egentligen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hej, jag fixade wurmonline idag och tänkte börja spela men när man får upp inloggnings fönstret och den håller på att uppdatera så blir det "update failure" sen händer det ingenting..vad kan vara fel?

sen om jag får igång det kan jag gå med i eran by?

Permalänk
Medlem

Prova att ta bort allt i wurm mappen och tanka igen. Annars finns det lite hjälp på forumet har jag för mig. Om det inte löser sig kan du posta console.log här eller på wurm forumet.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat problemt och är igång.. nån kanske kan hämta mej vid NT för jag tror inte jag hittar till byn själv:P

Edit: nickar Warn ingame.

Permalänk

Här ligger vårat forum: www.orjans.se/alex/wurm
Frågar du där eller PM'ar Steffe, Ganova, Farmer eller Swedishtiger ingame så får du hjälp Jag kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom datorn hänger sig när man startar ett spel...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

tänkte jag skulle testa wurm igen, men var fan är mitt kompass? Ska man bygga ett själv, och isåfall med vad?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
tänkte jag skulle testa wurm igen, men var fan är mitt kompass? Ska man bygga ett själv, och isåfall med vad?

Jo, det blev en del ändringar när det gick guld, men det kan man leva med. Du bygger den genom att använda olivolja på en pottery jar. Sen sätter du på en nål på den så är den klar Jag vet inte när det blir olivsäsong igen, kan ta ett tag. Annars finns det någon billig kompass vid Hilltop Pawn Shop, en bit öst om NT. På alla settlement tokens finns en kompass

PS. Och nu har vi sängar att sova i

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

typiskt mig att vandra iväg. Står mitt i en djungel nu i kolmörker. Och så snackas det om spindlar, jag gillar icke spindlar.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Du bygger den genom att använda olivolja på en pottery jar. Sen sätter du på en nål på den så är den klar Jag vet inte när det blir olivsäsong igen, kan ta ett tag.

95 Wurm day(s)
11 Day(s) 21 Hour(s)

Tills det är dags för oliver igen. Iaf på wild, borde väl vara samma tid ungefär på home?

Permalänk
Medlem

hmmm hittade en liten kista som var låst, brände den i en eld och däri var 12 Gold-coins och 15 silver coins, och en fiskekrok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
hmmm hittade en liten kista som var låst, brände den i en eld och däri var 12 Gold-coins och 15 silver coins, och en fiskekrok.

Låter som en kista Zylia påstår sig äga, men väntade på att den som hade nyckeln skulle komma in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
hmmm hittade en liten kista som var låst, brände den i en eld och däri var 12 Gold-coins och 15 silver coins, och en fiskekrok.

Jag hoppas ni skojar nu grabbar

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Ikväll tänker jag försöka hiita byn om det är OK. Robfox ingame.

Har inga skills just nu, men vet någorlunda hur det går till.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Ikväll tänker jag försöka hiita byn om det är OK. Robfox ingame.

Har inga skills just nu, men vet någorlunda hur det går till.

Låter fint det, tyvärr har jag ingen möjlighet att guida dig då jag jobbar till minst 02.30, och då lär du kanske inte vara uppe (om inte annat är jag för trött för att spela då).

Och Tiger har tagit en temporär time-out, men jag förstår honom, inte kul att få en massa saker förstörda. Jag har dock byggt upp/reparerat/förstärkt hans hus lite grann, ska nog fortsätta förbättra det i helgen om inget annat dyker upp.

Men men, hoppas du hittar dit, det är inte så svårt som man kan tro

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Varför slocknar min camp fire efter 10 minuter? Det ligger tre stockar på 25 kilo st och brinner och ändå slocknar elden... what?

PS, läste nu att jag gjort fel. Man har glömt lite
JAg öppnade bara brasan och tog en stock från min inventory och drog över. Man ska tydligen köra "burn" också

Jag måste ha förlorat allt vad lokalsinne heter, för jag hittar ej byn

EDIT. 060913

Dött, dött? var är ni?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox

EDIT. 060913

Dött, dött? var är ni?

Vi är i byn

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Im home Trodde att allt kött stulits,hittade inget längre. Jag var så hungrig av gruvarbetet. Men sen hittade jag tunnan med stuvning. gotte Hälsa kocken.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Här ligger vårat forum: www.orjans.se/alex/wurm
Frågar du där eller PM'ar Steffe, Ganova, Farmer eller Swedishtiger ingame så får du hjälp Jag kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom datorn hänger sig när man startar ett spel...

Jag skulle uppskatta om ni bytte namn på "pack forumet" till det mindre särskrivna "Packforumet". Snela?

Jag kommer nog in nu, länge sedan jag spelade Wurm nu. Som vanligt lär jag inte komma någonstans, utan mest irritera er ^^

EDIT: Eller inte. När jag startar wurmclient så står det "Updating" men sedan kommer "Update failed!" upp ovanför procentmätaren. Inget mer. Hjälp?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in ikväll runt kl. 18.30 ( i byn)

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Om jag orkar hitta byn kanske jag går dit nu i helgen. Glömde köpa mer tid på wild så jag står i NT nu Finns det någon irc-kanal för byn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag skulle uppskatta om ni bytte namn på "pack forumet" till det mindre särskrivna "Packforumet". Snela?

Jag kommer nog in nu, länge sedan jag spelade Wurm nu. Som vanligt lär jag inte komma någonstans, utan mest irritera er ^^

EDIT: Eller inte. När jag startar wurmclient så står det "Updating" men sedan kommer "Update failed!" upp ovanför procentmätaren. Inget mer. Hjälp?

Automatisk uppdatering ska vara fixat nu, men får du problem kan du ladda ner filerna manuellt:
http://www.wurmonline.com/forum/viewtopic.php?t=2794

De ska ligga i mappen packs

/Rob

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Jag är tillbaka

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

kul att höra. Bara så ni vet det boys, Byn är snart den största i spelet. We rock!

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Byn lever fortfarande för fina livet och alla som vill är väldigt välkommna, både erfarna spelare och nya.
Vi har ett stadigt förråd av mat och resurser, så allt man behöver finns här. Bara att komma in och spela och ha kul

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Hur många är det som lirar nu? mer eller mindre aktivt alltså..
Var ju och trampade lite på erat terratorium i betan, och har plockat fram
wurm nu igen. Kommer ihåg hur ni i riktig diktator anda bossade runt
de stackars slavarna, hoppas det är en trevligare attityd nu i final byn.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Hur många är det som lirar nu? mer eller mindre aktivt alltså..
Var ju och trampade lite på erat terratorium i betan, och har plockat fram
wurm nu igen. Kommer ihåg hur ni i riktig diktator anda bossade runt
de stackars slavarna, hoppas det är en trevligare attityd nu i final byn.

Vi är väl ca 6-7 st i byn, så det finns plats för 3-4 till. Sen är ju inte alla aktiva i byn heller, men vi har 3 personer i omgivningen som man kan säga tillhör byn som har egna homesteads. Men räkna med ca 4-5 på vardagar och mer på helgerna

Byn har levt i ca 5 månader nu, med mitt styre, så jag kan väl säga att det är ganska bra (?). Byn är väldigt fri, jag bara påpekar vad som behöver göras, och de som vill och har färdighet för slutföra det. Men man blir aldrig tvingad till något om man inte vill

Nu är det inte beta längre som du kanske vet, så det är en helt ny karta och allt är återställt. Hoppas vi ses

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Vi är väl ca 6-7 st i byn, så det finns plats för 3-4 till. Sen är ju inte alla aktiva i byn heller, men vi har 3 personer i omgivningen som man kan säga tillhör byn som har egna homesteads. Men räkna med ca 4-5 på vardagar och mer på helgerna

Byn har levt i ca 5 månader nu, med mitt styre, så jag kan väl säga att det är ganska bra (?). Byn är väldigt fri, jag bara påpekar vad som behöver göras, och de som vill och har färdighet för slutföra det. Men man blir aldrig tvingad till något om man inte vill

Nu är det inte beta längre som du kanske vet, så det är en helt ny karta och allt är återställt. Hoppas vi ses

Var det du som styrde i beta byn?, kommer ihåg dig som en trevlig filur, medans
några andra körde nazistuket.

Tänkte titta förbi och kolla läget lite iaf.. har lirat några dagar nu bara..

EDIT: Det är jag och två jäntor som söker något trevligt community att bygga hus i och vara hyfsat aktiva i..

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"