Disconnected av två olika skäl.

Permalänk
Medlem

Disconnected av två olika skäl.

Hallå där!

Nu har jag tröttnat att efter tre dagar med strul försökt spela BF3. Allt ska vara uppdaterat, Punkbuster, Origin och BF men kan fortfarande inte joina en enda server!

Har två stycken felmeddelanden.

"Your connection timed out to the server"
"Lost connection to EA online" (har jag för mig det står"

Sjukt irriterande börjar det bli och funderar starkt på att skita i allt snart!
Hjälp uppskattas massor. Tack i förhand

Mvh Kangaz

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Stäng av UPNP i din router samt UPNP-tjänsten i Windows.

Inaktivera nätverksidentifiering: Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar\Nätverksidentifiering

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Stäng av UPNP i din router samt UPNP-tjänsten i Windows.

Inaktivera nätverksidentifiering: Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar\Nätverksidentifiering

Jag får tacka så mycket! tror det löste sig. kom in direkt på en server utan problem!

Bockar och bugar för dig, även en julig kram!!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Jag får tacka så mycket! tror det löste sig. kom in direkt på en server utan problem!

Bockar och bugar för dig, även en julig kram!!

haha, tack. Kul att det löste sig.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Krux:

Stäng av UPNP i din router samt UPNP-tjänsten i Windows.

Inaktivera nätverksidentifiering: Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter\Avancerade delningsinställningar\Nätverksidentifiering

Varför ska man inaktivera nätverksidentifiering hur kan det lösa dc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Varför ska man inaktivera nätverksidentifiering hur kan det lösa dc

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem med BF play 4 free och BC2, så nått har Dice haft för sig. Mina problem löste sig när jag avaktiverade UPNP. Om nån skulle googla problemet så kan jag tillägga aatt även om du tror dig ha slagit av UPNP så dubbelkolla. Routrar har en tendens att återställa sig till fabriksinställningar efter omstart.

edit. COD-serien har under samma tidsram fungerat utan anmärkning.

Visa signatur

Senior