Är Skyrim lika useless som Oblivion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av laurinkalle:

Wow. Deprimerade ynkryggar? Vardå?

Man kan inte döda alla genom att ställa sig på en sten och skjuta med pilbåge. Men det har heller ingen påstått. Finns det däremot en passande sten i närheten, kommer ditt kära troll att ha det mycket svårt att göra något alls.
Överhuvudtaget verkar du totalt missa vad kritiken mot spelet handlar om. Det är kritik som du mycket väl skulle kunna hålla med om, om du bara kunde ta in att det inte är dig och din spelsmak som det klagas på. Det handlar inte om dig.
Ta sten och båg-exemplet. Kritiken mot spelet är inte att det blir för enkelt att spela det, vilket du antyder. Utan att det är korkat programmerat, ett dåligt löst "problem". En npc borde kunna hoppa! I denna spelvärld där det är möjligt att skjuta eld från händerna, borde det vara möjligt att också hoppa. Eller är 'the dragonborn' också den ende som kan hoppa, 'the jump-born'? Oavsett varför man inte lyckats lösa detta (om det sen beror på bristfällig pathfinding som vissa påstår, är egentligen inte så intressant) så förstör det spelupplevelsen. För vissa (mig själv inräknat) förstör det för mycket. Jag rycks ut ur spelet "bubbla". Och självklart står inte detta exempel ensamt i kritiken. Det finns ju andra exempel. Det lyfts fram för att det är ett enkelt exempel som pekar på många problem. Många har upplevt det, och använt sig av taktiken (däribland, troligtvis, du själv). Det pekar på att spelmakarna inte riktigt velat göra klart spelet, vilket inte är något ovanligt, men framförallt något de ska ha pisk för. Kritiken mot Oblivion II går ju i andan att man vill göra det bättre.

/K

Jo, enligt en postare i tråden så har Sweclockers fredagspanel påstått en level 1 karaktär kan döda nästan vadsomhelst med den taktiken.

Att pathfindingen inte är fulländad är legitim kritik. Fast tycker man det är dåligt att man kan stå på en sten och skjuta utan att vissa fiender kan komma åt en är man rätt korkad om man använder sig av nämnda taktik. De som inte tar eget ansvar för att underhålla sig själva när det är enkelt att göra så förtjänar att ha tråkigt (ett uttalande som gäller i allmänhet).

Jag har undvikit en del mindre bra saker genom att helt enkelt inte göra så och det har gjort spelet bra nog för mig att jag inte behöver fokusera på det negativa eftersom jag ändå inte har någon kontroll på huruvida det kan fixas och när det då sker. Skulle jag fokusera på det skulle jag ha tråkigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laurinkalle:

Wow. Deprimerade ynkryggar? Vardå?

Man kan inte döda alla genom att ställa sig på en sten och skjuta med pilbåge. Men det har heller ingen påstått. Finns det däremot en passande sten i närheten, kommer ditt kära troll att ha det mycket svårt att göra något alls.
Överhuvudtaget verkar du totalt missa vad kritiken mot spelet handlar om. Det är kritik som du mycket väl skulle kunna hålla med om, om du bara kunde ta in att det inte är dig och din spelsmak som det klagas på. Det handlar inte om dig.
Ta sten och båg-exemplet. Kritiken mot spelet är inte att det blir för enkelt att spela det, vilket du antyder. Utan att det är korkat programmerat, ett dåligt löst "problem". En npc borde kunna hoppa! I denna spelvärld där det är möjligt att skjuta eld från händerna, borde det vara möjligt att också hoppa. Eller är 'the dragonborn' också den ende som kan hoppa, 'the jump-born'? Oavsett varför man inte lyckats lösa detta (om det sen beror på bristfällig pathfinding som vissa påstår, är egentligen inte så intressant) så förstör det spelupplevelsen. För vissa (mig själv inräknat) förstör det för mycket. Jag rycks ut ur spelet "bubbla". Och självklart står inte detta exempel ensamt i kritiken. Det finns ju andra exempel. Det lyfts fram för att det är ett enkelt exempel som pekar på många problem. Många har upplevt det, och använt sig av taktiken (däribland, troligtvis, du själv). Det pekar på att spelmakarna inte riktigt velat göra klart spelet, vilket inte är något ovanligt, men framförallt något de ska ha pisk för. Kritiken mot Oblivion II går ju i andan att man vill göra det bättre.

/K

Meningslöst dravel (lär dig använda utropstecken då du påstår mycket) till ett viss nivå, var någonstans handlar det enbart om mig? Svar till TS är tydligt att Skyrim inte lider av levling som Oblivion. Hoppa? Jaha? Till dess patch eller mod kommer så får du nöja dig med att inte fuska! Och jag frågar dig, hur i helvete ska jag kunna stå på en sten och göra skada då jag är pure melee? Även om du är bågskytt (med inga eld förmågor vare sig magi eller eld enchanted båge) kan du inte bringa ned trollet stående på en sten! Sluta trolla och lev livet, för du tar det för seriöst!

/Signerat jag är så viktig att jag signerar trots du kan se vem som kommenterar överhuvudtaget!

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste med denna tråd är att dem som klagar har inte spelat länge nog för att förstå spelet, eller ha förmågan att förstå spelet eller överhuvudtaget förstå vad ett RPG är. Att det finns buggar som måste åtgärdas för ett spel så stort som detta råder det inge tvivel om, men å andra sidan så tror jag inte det finns många spel som likvärdigt stora som Skyrim. Lär er genren, lär er charmen och bedöm därefter...

EDIT: För att svara på viss gnäll; "You play who you are" - Todd Howard. Om du vill vara en bra "Archer" så är det väl självklart att du blir det med tiden, till skillnad från Oblivion då du var tvungen att sätta 100 pilar i din fiende för att denne skulle dö... Lägg ner nu!

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Skillnaden i fallout-världen så är det inte riktigt likadant. Även om radscorpions osv blir lite bättre så är det ju omöjligt som låglevlare att möta en deathclaw jämfört med att springa och slå ihjäl drakar som låg lvl i TES. Det är helt accepterat att humanoider levlar med en något då dessa existerar överallt. men det ska finnas monster som säger "oj shit, jag bör inte vara i det här området förrns om tusen levlar"

Tycker dock precis som dig att man ska behöva levla upp för mobs och svårare områden.. osv.

Någon som vet exakt hur det ligger till i skyrim? (Att det säkerligen går att exploita dålig AI och ställa sig på vissa ställen dit mobsen inte kommer är en helt annan sak)

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Hahaha helvete vad ni deprimerade ynkryggar skäller på spelet då ni inte ens har det och tar till tvivelaktiga uttalanden från idiotiska program!

Du kan verkligen INTE döda alla med att bara stå på en sten och ha båge... nej verkligen inte. Varsågod, testa döda en Frost Troll eller jätte som rumlar mot dig

Fast det är ju just de två gubbarna som är superlätta att döda genom att stå på/bakom stenar...

Jag lyckades döda 2 stycken jättar SAMTIDIGT när jag var i lvl 3, körde bara med flames, och hoppade över den lilla bäcken som finns utanför whiterun, och de små ojämnheterna på marken (små klippor) och visst, det tog säkert 5-10 minuter, men jag lyckades ändå döda båda två utan svårigheter...
Hade jag haft tillräckligt med pilar hade det gått ännu snabbare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att Skyrim är lite lättare än Oblivion. Lite kul om man har många mot sig och det kommer en drake eller två och plockar upp jättarna som jagar en. Har räddat mig några gånger när det sett som mörkast ut

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att det är rätt dåligt programerat, ialla fall om man om man ser till förflyttning. Det är väldigt lätt att man fastnar på tillsynes enkla hinder, en liten sten, när man genar genom en bäck. Eller i grottor under en fight så dör jag ofta just pgr av att jag inte kan förflytta mig ifrån en fiende.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jag tycker levlandet funkar betydligt bättre än i oblivion, dock är det andra saker jag tycker är mindre bra. Tycker det är lite dåligt med gear för mig som spelar mage. När jag t.ex fått archmage roben finns inget alternativ som är i närheten lika bra och då tappar iaf jag motivationen att nöta dungeons efter pengar/gear. Sen tycker jag fighterna är lite för enkla och enformiga då man kan kita fienderna grymt lätt som mage.

Men överlag gillar jag spelet riktigt mycket och jag har lagt väldigt många timmar på det redan.
Får hoppas på att patchar/moddar/expansioner löser de mindre bra sakerna i spelet!

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Archmage roben är värdelös jämfört med enchantade grejjer. Jag kör full daedric armor på min mage med -25% cost på både conjuring och destruction på 4 items vilket göra bägge skolorna gratis att kasta.

Permalänk
Medlem

ang trollen eller jättarna, jag blev oneshotad typ 5 gånger i rad så amn flyger upp flera hundra meter i luften, bug :D?

så för att ta ut dom ställde jag mig på en stor sten så dom inte kunde slå på mig rofl...

Permalänk
Medlem

Skirm är bättre än oblivion på alla sätt och vis.. Jag gillade inte alls oblivion (älskade morrowind och daggerfall trots deras uppenbara brister)

Jag skulle säga att levelsystemet är hyfsat likt oblivion med Fransesco's overhaul installerat, springer man på ett gäng banditer när man är låg level är det en hyfsad utmaning, springar man på ett gäng banditer när man är högre level är dom lättare att döda men fortfarande inte helt ofarliga. Det är alltså fortfarande playercentric men med en mycket bättre lootscaling, du kommer inte springa in i banditer med daedric weapons. Jag känner inte att jag blir straffad för att jag levlar som jag gjorde i oblivion. Det enda jag kan gnälla på är levlingen på drakar som är ganska extrem och den första tiern av drakar är alldeles för veka för mitt tycke.

En av de saker jag ogillade mest i oblivion var kompassen, man fick sitt mission och sen var det typ bara att springa spikrakt mot objective rakt genom vildmarken så kom man fram. Jag älskade det lite mer kluriga upplägget i Morrowind där man fick en liten karta eller en kortare text som förklarade hur skulle ta sig till grottan och fick kolla på vägskyltar och testa sig fram mer. I skyrim känns det som ett mellanting mellan de bägge, man har en kompass men terrängen är mycket mer kuperad så man tjänar ofta på att faktiskt följa vägarna.

Stridssystemet är också bättre, även om det är lite småstelt så är det klart bättre än oblivion som i sin tur var mycket bättre än det väldigt stela Morrowind.

Spelet är otroligt snyggt och stämningsfullt, ljudet är också fantastiskt. Vissa klagar på grafiken men jag tror att det är mest sk textur-runkare som gnäller.. Det är ingenting att bry sig om, det är nog samma typer av människor som tycker att Van Helsing är en trevligare visuell upplevelse än Nosferatu.

http://www.penny-arcade.com/patv/episode/graphics-vs.-aesthetics

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Jo, enligt en postare i tråden så har Sweclockers fredagspanel påstått en level 1 karaktär kan döda nästan vadsomhelst med den taktiken.

Att pathfindingen inte är fulländad är legitim kritik. Fast tycker man det är dåligt att man kan stå på en sten och skjuta utan att vissa fiender kan komma åt en är man rätt korkad om man använder sig av nämnda taktik. De som inte tar eget ansvar för att underhålla sig själva när det är enkelt att göra så förtjänar att ha tråkigt (ett uttalande som gäller i allmänhet).

Jag har undvikit en del mindre bra saker genom att helt enkelt inte göra så och det har gjort spelet bra nog för mig att jag inte behöver fokusera på det negativa eftersom jag ändå inte har någon kontroll på huruvida det kan fixas och när det då sker. Skulle jag fokusera på det skulle jag ha tråkigare.

Sant, tycker man att det är tråkigt att göra så så borde man inte göra så eftersom det är... tråkigt. Problemet är ju att det inte är så realistiskt. Det förstör ju en del av upplevelsen och inlevelsen att ai:karaktärer inte kan röra sig på samma sätt som spelaren. Det vill säga, det handlar inte bara om sten och båge exemplet i sig, utan det att det blir rätt mycket i spelet som påverkas av det. Följeslagarnas beteende exempelvis.

/K

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat oblivion så kan inte yttra mig om det men i Skyrim kör jag på expert(näst svåraste) och då tycker jag det var riktigt svårt i början, kunde knappt vinna mot ett standard mob straight up utan var tvungen att kitea med bågen osv och använda min companion som tank. Dock nu när jag är 40+ är det riktigt lätt. Instagibbar drakar så fort dom landar utan att knappt förlora hp och one shottar alla "standard" mobs. Det började bli lätt vid 25+ av någon anledning. Har varit på många olika ställen och jag har inte märkt att det är någon skillnad på svårighetsgraden beroende på vart man är. Ett undantag är dock mages, deras spells är riktigt sjuka. Funderar på att höja till svåraste och se hur det blir då. Kör rogue för övrigt.

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

ni får vel ge fan i att lägga så mycket i health då om det är så lätt

Det är nog inte det som är problemet, vissa fiender 1 shottar en även med 1000HP. Fienderna är korkade helt enkelt. Dom blir inte smartare för att man springer runt naken med en högaffel i handen och slåss mot dom även fast det förmodligen blir jättesvårt. Sen är det ju som att säga att man kan blunda när man spelar om det är för lätt, det blir förmodligen jättesvårt då med. Alternativet är att dom gör en bättre AI vilket jag skulle föredra.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Avstängd

ja

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Håller inte med The Witcher tröttnade jag på efter ett par timmar. Skyrim har jag lagt 40 timmar eller så på.
Dark Souls är inte inärheten av Skyrim heller. Bra spel dock. Tycker Skyrim är årets spel.

Han syftar på att rollspelandet är mycket mer begränsad än i witcher 2 och Dark souls.
Det är en stor besvikelse att de fokuserade på combat och grafik på ett rpg spel, det är ju fan löjligt.

Men jag har iaf spelat cirka 30 timmar och haft väldigt kul, det kändes som om man spelade wow igen där man jagade efter gear och gjorde linjära quester..

Skrivet av BigPinky:

Det tråkigaste med denna tråd är att dem som klagar har inte spelat länge nog för att förstå spelet, eller ha förmågan att förstå spelet eller överhuvudtaget förstå vad ett RPG är. Att det finns buggar som måste åtgärdas för ett spel så stort som detta råder det inge tvivel om, men å andra sidan så tror jag inte det finns många spel som likvärdigt stora som Skyrim. Lär er genren, lär er charmen och bedöm därefter...

EDIT: För att svara på viss gnäll; "You play who you are" - Todd Howard. Om du vill vara en bra "Archer" så är det väl självklart att du blir det med tiden, till skillnad från Oblivion då du var tvungen att sätta 100 pilar i din fiende för att denne skulle dö... Lägg ner nu!

Jag vet inte varför jag gnäller men jag stör på mig oerhört på folk som tror att Skyrim är ett rollspel, det är mer ett Action RPG än rollspel, en MMORPG på offline mode med häftig combat och grafik.
Questerna är linjära, och det enda rollspelet är dina skills och stats, precis som i wow.
Att vara med i ett gäng räknas också med som rollspel i skyrim, men det är inte tillräckligt för att göra skyrim till en riktig rpg.
Jag håller med om att skyrim är mycket bättre, men snälla, kalla inte Skyrim för ett bra RPG spel.
Kalla det för ett bra spel istället, man märker på direkten att de enda rpg spelen du har spelat är antagligen Fallout och MMORPG.
Kom tillbaka när du har spelat Fallout 2 och planescape torment.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Att Skyrim inte skulle ha primärt fokus på historieberättande och enorm valmöjlighet där räknade jag rätt kallt med då det är ett öppet RPG. De har sällan jättefokuserad storytelling och jag tycker t ex även Fallout 2 är klart sämre än t ex The Witcher 2 där (för att ta hyllad nostalgi kontra något väldigt nytt).

Nästan alla dator-RPG har dock alldles för mycket strid för att verkligen vara rollspel (i den sanna bemärkelsen, även om D&D alltid varit sådan typ av skräp). Det känns som äventyrsspel är en bättre term.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag vet inte varför jag gnäller men jag stör på mig oerhört på folk som tror att Skyrim är ett rollspel, det är mer ett Action RPG än rollspel, en MMORPG på offline mode med häftig combat och grafik.

Sant, sant. Action-RPG på gränsen till hack'n'slash, iaf om man är på dåligt humör.
Vansinnigt roligt, väldigt snyggt, men inte ett RPG - nej. Kanske därför det säljer?

Permalänk
Medlem

hahaha blev lite förvånad första gången (lvl2) när jag gick ut i vildmarken för att se om det fanns något roligt att döda.
Då efter jag gått ett tag så såg jag en giant, såg jag tog fram pilbågen och började skjuta mot han och såg att typ 0,00001% av hans liv försvann så jag tog fram svärdet och rushade mot han men då slog han ett slag så jag flög helvetes långt bort och stendog

De skulle inte förekomma i oblivion där kunde man döda vadsom helst på vilken level som helst. har fortfarande inte lyckats döda en giant(kör expert)(även fast man conjurar massa flame argonarts och lägger massa fire/frost run framför han så vill han inte dö sen kommer alltid någon varg och lägger sig i och sabbar när man kör skjut/spring taktiken.... är level 11 och är dunmer,mage,destucion,conjur,alteration,restoration, (använder främst de två försnämnda, + en elven axe när manan är slut:P)

Måste säga att jag verkligen gillar magi systemet i skyrim att man kan ha två magier i vardera hand och att man can slå ihop en magi till två så den blir extra kraftfull! Dock gillar jag inte att man inte kan välja starsign m.m

Permalänk
Medlem

Jag köpte skyrim.

Nu får ni bråka vidare

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Jag köpte skyrim.

Nu får ni bråka vidare

Säg gärna efter att spela ett tag vad du tycker om det

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Säg gärna efter att spela ett tag vad du tycker om det

Har nu spelat 10 timmar enligt steam.
Jag gillar stämningen som bara den när man är i det lite mer vintriga och mörka delarna. Har mest kört ur whiterun och inte begett mig så särskilt långt bort ännu. Har hunnit bli lvl 11 och jag spelar på master. Det senaste jag gjorde va att bli en "companion"(eller vad dom heter i whiterun), några riktigt grisiga strider när man skulle hämta det där fragmentet.

Jag spelar än så länge en Dark Elf Destruction Mage... Jag vet inte varför det blev så Men det var det effektivaste sättet att döda på i början tyckte jag. Jag funderar på att skifta över det till en typ "light armor"-spellcaster som använder mycket crowd control (illusion?). Mest för att jag tycker att robes är sjukt töntigt.

Jag har inte märkt av world level up-systemet så mycket ännu. Tycker allting har varit rätt slätt rakt igenom. Tror jag lyckats levla ifrån draugrs och att dom är lite lättare nu i senaste questen än vad dom var i början. Men det känns mycket som gearens förtjänst...

Tycker även världen är mycket roligare än oblivion. Gud vad less jag blev på att det var "oblivion gates" typ överallt och man kunde gå in i dom som lvl 3 och slakta loss... Men jag har som sagt inte rest runt så mycket. Ska göra några till quests (någon bounty och någon guildquest) och sen ska jag åka till en stad jag inte kommer ihåg vad den heter (jag fick questen från en gubbe i en gruva att lämna ett meddelande), för det är på vägen mot winterhold(eller vad magikercollegen hette).

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat oblivion men det har varit mycket snack om detta skyrim och ja har kolla nå video och ja tänkte detta är inte vad ja brukar spela :S Så ja köpte spelet och testade och är positivt överraskad jag har spelat 2 timmar i sträck nu och har inga planer på att sluta! Och detta kommer från en cod g33k

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Att ha en värld som levlar med en låter bra i teorin men känns som det är svårt att få det att fungera och få de effekter som man vill i praktiken.
Jag har inte själv spelat (bara sett andra spela) men skulle ALDRIG i livet vilja spela t.ex. Diablo 2 om det var lika lätt/svårt i Act 4 som i Act 1.
Tycker man tappar känsla av att komma vidare. Iallafall jag vill kämpa mot svårare och svårare fiender som kräver starkare och starkare karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guttag:

Jag tycker levlandet funkar betydligt bättre än i oblivion, dock är det andra saker jag tycker är mindre bra. Tycker det är lite dåligt med gear för mig som spelar mage. När jag t.ex fått archmage roben finns inget alternativ som är i närheten lika bra och då tappar iaf jag motivationen att nöta dungeons efter pengar/gear. Sen tycker jag fighterna är lite för enkla och enformiga då man kan kita fienderna grymt lätt som mage.

Men överlag gillar jag spelet riktigt mycket och jag har lagt väldigt många timmar på det redan.
Får hoppas på att patchar/moddar/expansioner löser de mindre bra sakerna i spelet!

Det enda jag tycker är jävligt dåligt med perk systemet är att man inte kan ångra sig. Rätt jobbigt att vara lvl 43 med perks som är helt värdelösa. T.ex. Barter, va fan ska jag med det till nu? Sitter ju på 30k+ guld av att springa runt skulle i princip kunna enchanta ett "säljar-set" :L

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Mårten C:

Att ha en värld som levlar med en låter bra i teorin men känns som det är svårt att få det att fungera och få de effekter som man vill i praktiken.
Jag har inte själv spelat (bara sett andra spela) men skulle ALDRIG i livet vilja spela t.ex. Diablo 2 om det var lika lätt/svårt i Act 4 som i Act 1.
Tycker man tappar känsla av att komma vidare. Iallafall jag vill kämpa mot svårare och svårare fiender som kräver starkare och starkare karaktär.

Inte för att verka dryg men det är ju svårare och svårare fiender man möter när världen levlar upp med en? Och att jämnföra Diablo med skyrim är ju som att jämnföra BF3 och SC2 går liksom inte

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Det enda jag tycker är jävligt dåligt med perk systemet är att man inte kan ångra sig. Rätt jobbigt att vara lvl 43 med perks som är helt värdelösa. T.ex. Barter, va fan ska jag med det till nu? Sitter ju på 30k+ guld av att springa runt skulle i princip kunna enchanta ett "säljar-set" :L

Du kan sätta om dina perks via konsollen om du spelar på PC. Fuckar inte upp achievements eller nånting sånt.

Permalänk
Avstängd

Level systemet är bättre i Skyrim, det finns ställen dit man inte bör gå om man inte har levlat upp en del. Även grafiken har helt klart förbättrats och motorn är faktiskt 100% stabil för mig. Men, Oblivion har bättre uppdrag.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du menar? Oblivion var bara svårt kring lvl 15-25, när man kom över blev allt hur lätt som helst. Men i Skyrim så är det samma sak, fast vissa drakar är något, och vissa har mindre liv än vanliga mobs.

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Jag kör på master och lyckades faila på första draken typ 3 gånger då jag var dum nog att springa fram och kötta, hans eld skadade inte lite kan jag säga.

Visa signatur