Permalänk
Medlem

Speldator 12-14k

Hej har bestämt mig för att bygga ihop en ny dator och har 14k att använda, men är inte så jätte insatt i "allt detta" och tänkte att det finns en del erfarna användare här
Så om någon skulle vilja hjälpa mig/ge mig råd skulle jag bli mycket tacksam.

Men jag har några delar som jag vill att ni har med isf (och använd helst Inet eller komplett)

IntelCore I7 2.6K
12-16GB RAM
SSD 80-120gb
(ifrågasett helst inte dessa för jag vet att 16gb är overkill och att I5 presterar lika bra som I7 i spel osv osv)

Spelar mycket spel och vill ha hög fps och samtidigt kunna recorda (med tex fraps). Samtidigt som jag "film redigerar" mycket.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av XiNdRa:

Hej har bestämt mig för att bygga ihop en ny dator och har 14k att använda, men är inte så jätte insatt i "allt detta" och tänkte att det finns en del erfarna användare här
Så om någon skulle vilja hjälpa mig/ge mig råd skulle jag bli mycket tacksam.

Men jag har några delar som jag vill att ni har med isf (och använd helst Inet eller komplett)

IntelCore I7 2.6K
12-16GB RAM
SSD 80-120gb
(ifrågasett helst inte dessa för jag vet att 16gb är overkill och att I5 presterar lika bra som I7 i spel osv osv)

Spelar mycket spel och vill ha hög fps och samtidigt kunna recorda (med tex fraps). Samtidigt som jag "film redigerar" mycket.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1150350/2011-11-22

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grabben ska köpa en dator för 12k+, och du rekommenderar en färdigbyggd dator med ett GTX 460? Hur tänkte du här?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Grabben ska köpa en dator för 12k+, och du rekommenderar en färdigbyggd dator med ett GTX 460? Hur tänkte du här?

^this, xindra btw du har ju ett data fan till kompis du snackar med varje dag typ jag ? ;P

Permalänk
Medlem

mm, men var bara tvungen att fråga här också