[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elffors:

Okej, frågade denna fråga på Swecservern och Vargeeen tyckte att jag skulle ta det här. So here it goes!

När väl det "nya" banorna blir spelbara, kommer ni då att ta bort dessa dåligt gjorda stadsbanor? Det var fler än jag som tyckter så iaf

Det beror lite på hur de nya kartorna blir uppsatta. I början kommer inte alla att ha dessa, kan vi då lägga in dem i rotationen? Vad händer med de som inte har kartorna? Kickade? Inte så snällt.

När det blir tillgängligt för alla då blir det lite enklare och vi kan se över kartrotationen. Vi kommer att köra mappolls efter vi provat dessa, självklart. Då tar vi en funderare på vilka som bör vara med.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Chatfilter är nu aktiverat - spelare kommer att bli varnade och sedan kickade om de inte ger sig. Dels för bad language, dels för whine om fuskare. Man kan alltså bli kickad för att gnälla om fusk i chatten - sådant skall rapporteras och inte gnällas om i chatten.

Allt detta är till för att minska irritationen ingame för folk som spelar och inte berörs av chatten egentligen. Vi måste öka den trivsamma stämmningen och abusive chats har varit ett stort problem.

Att rapportera fuskare görs via textchat inamge och med prefix, @report.

Alternativt om man vill ha admins uppmärksamhet, använd prefix, @admin.

Vi kommer att senare länka audiosignaler till dessa så vi får en ping när de sägs. FAQ kommer att uppdateras snart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har spelat under dagen som kan rapportera om hur servern upplevs nu? Lagg? Stabilitetsproblem?

Permalänk
Medlem

Angående Back to Karkand; vet man om det går att kombinera med "vanilla" i rotationen? För det är väl tekniskt sett en expansion och inte enbart kartor?

Permalänk
Medlem

Tas inte dom banorna bort så får man väl hoppas på att dice inser att dom måste göras om

Permalänk
Medlem

Hej!

Kom in på servern, skrev hej hej allihopa, spawnade, dödade en motståndare sen bann.
Varför blev jag bannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicayah:

Hej!

Kom in på servern, skrev hej hej allihopa, spawnade, dödade en motståndare sen bann.
Varför blev jag bannad?

Du skrev ett ord som är rasistiskt och blev därför bannad. Vi har valt att släppa på bannen pga. sättet du sa det på men vi kommer inte vara lika snälla om det händer igen. Är vår nya auto-admin som håller koll på detta. Här kan du se ord du ska undvika #11634643

Permalänk
Medlem

"Game disconnected, something went wrong."
Sen när jag försökte ansluta igen så sa den att servern inte fanns kvar. ~18.37

Permalänk
Medlem

nu är er server helt borta, hittar inte den i favoriter eller search... fick även jag "game disconnected, something went wrong"

Permalänk
Medlem

Vi har uppmärksammat detta och jobbar på att lösa det! Tack för infon!

Edit: Nu ska det vara löst igen!

Permalänk
Sötast

Nya buggar efter patchen tro?

Skulle skjuta UR helikoptern med RPG, Piloten i min egen helikopter dog, ingen annan skada gjord oO

Permalänk
Medlem

När servern dog så dog alla webhallens också, iaf dom 3 jag har på favoriter. Kanske kan va intressant att veta.

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk

Ni som gnäller på att ni blir TKade hela tiden, var uppmärksamma om vad som händer omkring er, undvik att springa framför spelare när dom skjuter osv.. jag förstår inte riktigt hur ni lyckas bli dödade av lagkamrater hela tiden(förutom när dom medvetet gör det då..), har man koll på vad som händer omkring sig så händer det väldigt sällan.

Jag kan förstå att folk tröttnar och inte ens orkar säga förlåt när folk springer framför hela tiden när man skjuter mot en fiende.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tråden "Bannad ord - Lista för BF3 servers" blev tyvärr inlagd i Googles filter så alla de orden gled igenom spoilers markeringen. Vi vill inte att det ska ske så jag fick flytta tråden till ett icke gogglesökbar del av forumet som tyvärr inte är öppen. Tack för er hjälp ändå!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tråden "Bannad ord - Lista för BF3 servers" blev tyvärr inlagd i Googles filter så alla de orden gled igenom spoilers markeringen. Vi vill inte att det ska ske så jag fick flytta tråden till ett icke gogglesökbar del av forumet som tyvärr inte är öppen. Tack för er hjälp ändå!

Lite synpunkter han du få in samt ord.
Hur får man veta ifall ord finns/finns inte i lista?
Tänkte ifall de kunde komma en "@say <user> blev varnad för ord xx"

Således kan vi skicka PM till nån mod på swecklockers ifall nåt ord som används inte är med i lista.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Lite synpunkter han du få in samt ord.
Hur får man veta ifall ord finns/finns inte i lista?
Tänkte ifall de kunde komma en "@say <user> blev varnad för ord xx"

Således kan vi skicka PM till nån mod på swecklockers ifall nåt ord som används inte är med i lista.

Det kommer en varning, offentlig sådan, ska göra det i alla fall. Hmm...den kanske är privat. Det får jag kolla senare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort med servern?

Helt upp och ner idag (är väll trött och irriterad, men så här illa ska det väll inte vara). Skickas fram och tillbaks i lagen ingen ide att göra nått blir bara total förvirring.

Är tar och lugnar ner mig på en metrobana och hoppas det inte är lika illa i morgon.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

måste säga att skillnivån hos folket på den här servern är groteskt låg. Vet inte om det var för att jag spelade mitt på dagen eller vad som var felet. Sen att man blir kallad p12 bara för att man hatar på vissa idioter tyder ju också på vilken hög medelålder det är.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

måste säga att skillnivån hos folket på den här servern är groteskt låg. Vet inte om det var för att jag spelade mitt på dagen eller vad som var felet. Sen att man blir kallad p12 bara för att man hatar på vissa idioter tyder ju också på vilken hög medelålder det är.

Nivån på spelet på dagen är katastrof det håller jag med om. Men på kvällen kan det vara riktigt bra ibland (om man jämför med andra servrar så att säga), folk hjälps åt och försöker ta flaggor med mera.

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nya buggar efter patchen tro?

Skulle skjuta UR helikoptern med RPG, Piloten i min egen helikopter dog, ingen annan skada gjord oO

Såg det där när det hände, riktigt sjukt faktiskt!

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på varför min frände dytt4w blev bannad?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldarion:

Är lite nyfiken på varför min frände dytt4w blev bannad?

Respektlös i chatten enligt loggen. Kan betyda lite vad som helst, troligtvis skrev han skit om andra spelare i chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Respektlös i chatten enligt loggen. Kan betyda lite vad som helst, troligtvis skrev han skit om andra spelare i chatten.

Intressant. Jag är inte för pajkastning men en spelare vid namn Iskall var den som gick i bräschen för den bannen. Jag hade dessförinnan TKat honom (av misstag givetvis), varpå jag ber om ursäkt. Vilket tydligen är långtifrån tillräckligt. Senare TKar han mig, och då är det tydligen mitt fel att jag gick där jag gick.

Hur fungerar det där med en sådan ban, sker det per automatik? Iskall klarade sig från ban, mig veterligen.. eller var det bara så att en admin råkade dyka upp i, en för oss, taskig tajming? Vill passa på att ge lite feedback: jag tycker att FF med 64 spelare inte tillför mer än vad det kostar.. Har tyvärr inte haft en helt trevlig upplevelse på er server, dels med just FF på och dels med nämnd situation ovan.. Men det kanske bara är så att servern inte passar mig helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tw3R:

Nivån på spelet på dagen är katastrof det håller jag med om. Men på kvällen kan det vara riktigt bra ibland (om man jämför med andra servrar så att säga), folk hjälps åt och försöker ta flaggor med mera.

//Christer_P

just nu är det grymt bra teamwork får jag säga GG alla!

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Hedersmedlem

Från Rocket Blast:

Citat:

As you might have noticed, sometimes your server might disappear from Battlog. The issue has been escalated to DICE's web team and they're working on figuring out why this happens.

If you don't see your server, try restarting it via the control panel which should resolve it for now.

We apologize for the inconvenience caused.

Det är alltså "äntligen" ett problem som alla är drabbade lika mycket av, till skillnad från våra stabilitetsproblem som nu bör vara ur världen. Servern har fungerat perfekt sen R9, förutom just det problemet som nämns ovan.

Vi ska försöka vara snabba att starta om när ovanstående bugg visar sitt fula tryne.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Erick:

Såg det där när det hände, riktigt sjukt faktiskt!

Har hänt lite mer under kvällen, två av mina jets har bara plötsligt exploderat i luften på xxx island helt utan skada "Allexz commited suicide" o_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Har hänt lite mer under kvällen, två av mina jets har bara plötsligt exploderat i luften på xxx island helt utan skada "Allexz commited suicide" o_O

"Bad Luck" haha... fått det några ggr :/
Enligt kompis flög jag med heli i bergsvägg, medans min vy var jag 15-2Om bort.
Jeep *kaboom* bad luck .. eh ok
Hoppa ner 3m suicide.. wtf

this beta will continue forever

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Intressant. Jag är inte för pajkastning men en spelare vid namn Iskall var den som gick i bräschen för den bannen. Jag hade dessförinnan TKat honom (av misstag givetvis), varpå jag ber om ursäkt. Vilket tydligen är långtifrån tillräckligt. Senare TKar han mig, och då är det tydligen mitt fel att jag gick där jag gick.

Hur fungerar det där med en sådan ban, sker det per automatik? Iskall klarade sig från ban, mig veterligen.. eller var det bara så att en admin råkade dyka upp i, en för oss, taskig tajming? Vill passa på att ge lite feedback: jag tycker att FF med 64 spelare inte tillför mer än vad det kostar.. Har tyvärr inte haft en helt trevlig upplevelse på er server, dels med just FF på och dels med nämnd situation ovan.. Men det kanske bara är så att servern inte passar mig helt enkelt.

Grejen är väl att iskall har [SweC] framför sitt namn på servern, vilket tyder på att dessa inte blir bannade från servern eftersom de troligtvis är moderatorernas "kompisar". Blir så arg på att vissa behandlas bättre än andra.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Grejen är väl att iskall har [SweC] framför sitt namn på servern, vilket tyder på att dessa inte blir bannade från servern eftersom de troligtvis är moderatorernas "kompisar". Blir så arg på att vissa behandlas bättre än andra.

Vem som helst kan, och får använda sig av den taggen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av orka_krull:

Grejen är väl att iskall har [SweC] framför sitt namn på servern, vilket tyder på att dessa inte blir bannade från servern eftersom de troligtvis är moderatorernas "kompisar". Blir så arg på att vissa behandlas bättre än andra.

Oj, du kan inte ha mer fel. Alla kan använda [SweC]-taggen, det är en inställning som alla kan göra i sin profil. Finns till och med en tråd om hur många det är som använder [SweC]-taggen här i forumet och jag kan nästan lova dig att alla dessa är en "kompis" till någon av oss admins.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.