[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Den har sällan gått ner en gång i timmen, men mycket riktigt verkar vår server ha betydligt mer problem än de flesta andra servrar. Det tråkiga är bara att det fortfarande inte är någon som vet varför. Vi väntar på nästa server-patch som enligt DICE ska lösa de stora stabilitetsproblemen.

Kan det inte vara så att den "speciella" konfigurationen strular till det lite mer än vad det gör för andra, mer standardiserade servrar? Bara en tanke...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tjodd:

Kan det inte vara så att den "speciella" konfigurationen strular till det lite mer än vad det gör för andra, mer standardiserade servrar? Bara en tanke...

Vi har också funderat på det, men vår config som den ser ut nu är väldigt avskalad och de flesta variabler är på default. Jag har samarbetat med Rocket Blast för att försöka hitta källan till problemet, men hittills utan lycka, så nu sätter vi vårt hopp till R9.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kaya:

Ett litet problem med FF on och 3d spotting, för mig som är färgblind så ser en spottad fiende och den egna squaden likadan ut. Riktigt dåligt av dice att 2011 inte känner till att det finns folk som är färgblinda och sen är det skam att dom säger att dom vet om problemet men det är inget som dom tänker fixa i dagsläget.

Jag har sett dina tidigare poster i forumet och att du sagt det i ingame chatten. Jag beklagar ditt problem och har tänkt på det, tyvärr är det en viktig del att kunna identifiera fienden för att undvika TK eller peka ut fi för samarbete så jag har ingen lösning att erbjuda heller är jag rädd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av SlinkeYYY:

omg inte så lätt att inte flytta en stor tank när man redan har skjutit före den åkte och ställde sig där..
hur länge är bannen? ända servern jag spelar på..

Det du gjorde var att först kasta en granat mot 2 andra som var påväg mot tanken framför dig. Sedan när du inte kom med i tanken drog du en rpga i baken på den, detta gjordes i huvudbasen på Caspian Border. Nu har någon släppt på din ban, men efter lite loggläsande så kan jag bara tipsa dig om att fundera lite över hur du beter dig när du är på servern.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Game got disconnected". Kl: 02.56

Kanske bara jag men noterar tiden till er admins iaf.

Edit, det var alla.

Permalänk
Avstängd

Blev bannad igårkväll, lite osäker på när, och så kontaktade jag en admin direkt inne på Mumble, han sa då att jag inte stod med på banlistan och det kunde vara något temporärt från något automatiserad grej.

Men nu är jag fortfarande bannad, vad ska jag göra?
Mitt nick är BareHipster

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BareHipster:

Blev bannad igårkväll, lite osäker på när, och så kontaktade jag en admin direkt inne på Mumble, han sa då att jag inte stod med på banlistan och det kunde vara något temporärt från något automatiserad grej.

Men nu är jag fortfarande bannad, vad ska jag göra?
Mitt nick är BareHipster

Du blev bannad igår för olämpligt språk i chatten. Det är ~8h kvar på avstängningen. Vill du veta exakt vad du skrev som gjorde att du bannades så kan du PMa mig.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

Servern gick ner nyss ~13:19

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Wasakai, avsiktlig TD 14:07

Permalänk
Avstängd

Ni har inte funderat på att skaffa 2 32 pers servrar istället för en 64? Själv spelar jag nästan bara på 32p och jag tror inte jag har varit med om några problem med att servern går ner, tyvärr så verkar eran server gå ner väldigt ofta.
En annan sak som är en stor fördel är ju att alla kartor är ju gjorde för att spela 24p på konsol, tycker att 64p på bazaar, metro, seine och den kartan med en tunnel blir ju bara en enda stor rpg spam av det hela utan något som helst riktigt teamplay.

Tänk er, ni kan ha en server med dom settings ni har nu och kanske en HC server som har blandat conquest och rush kanske till och med lyxa till det med en No rpg/smaw and M320 on inf regel

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag är nog benägen att hålla med. En 32-slottare skulle nog inte sitta helt fel.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk

En bana ni kan ta bort ur rotationen är Grand Bazaar, aldrig sett värre raketspam.
Annars, trevlig server, väntar just nu på att den byter bana.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av NorteX:

Wasakai, avsiktlig TD 14:07

Hittade 2 teamkills med han inblandad under en period på ca 1 timme där han var online. 14.04 blev han teamkillad, och 14.17 teamkillade han 1 person.

Skrivet av SpammerN^:

En bana ni kan ta bort ur rotationen är Grand Bazaar, aldrig sett värre raketspam.
Annars, trevlig server, väntar just nu på att den byter bana.

Diskutera gärna vidare här:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1057804-kart...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Hittade 2 teamkills med han inblandad under en period på ca 1 timme där han var online. 14.04 blev han teamkillad, och 14.17 teamkillade han 1 person.

Diskutera gärna vidare här:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1057804-kart...

Han döda mig inte men sköt på mitt fordon med en pansarvagn så jag tog damage. Därav TD och inte TK, jag kanske var otydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Han döda mig inte men sköt på mitt fordon med en pansarvagn så jag tog damage. Därav TD och inte TK, jag kanske var otydlig.

Är svårt för oss att se något sådant då det inte syns i våra loggar. Du får ta en printscreen nästa gång då vi inte enbart kan gå på någons ord.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av NorteX:

Han döda mig inte men sköt på mitt fordon med en pansarvagn så jag tog damage. Därav TD och inte TK, jag kanske var otydlig.

Aha jo jag som inte noterade TD istället för TK Som agent sa så TeamDamage är inget direkt i loggarna. Men kommer han tillbaka så kommer vi hålla lite extra koll på vad han.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Är svårt för oss att se något sådant då det inte syns i våra loggar. Du får ta en printscreen nästa gång då vi inte enbart kan gå på någons ord.

Skrivet av Sir Hitman:

Aha jo jag som inte noterade TD istället för TK Som agent sa så TeamDamage är inget direkt i loggarna. Men kommer han tillbaka så kommer vi hålla lite extra koll på vad han.

Jo, jag kan tänka mig det. Skrev mest bara som en heads up då det är som ni säger, svårt att bevisa.

Permalänk
Medlem

server krash just nu

Edit: uppe igen

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk

Krashade servern nu runt 21.29-21.30?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Krashade servern nu runt 21.29-21.30?

Ser så ut tyvärr. Är uppe igen i alla fall.

Edit: Nu igen

Permalänk

nu kraschar servern var 10 minut.

Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Ser så ut tyvärr. Är uppe igen i alla fall.

Lirade inte på servern men hyr ett gäng servrar själv av rocketblast varav 1 64 slottare gick ner precis samtidigt. Börjar tröttna på alla krasher och verkar ju drabba flera servrar samtidigt....

Permalänk
Medlem

Japp nu fick vi spela typ 3 minuter innan den kraschade igen =(

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Lirade inte på servern men hyr ett gäng servrar själv av rocketblast varav 1 64 slottare gick ner precis samtidigt. Börjar tröttna på alla krasher och verkar ju drabba flera servrar samtidigt....

Känns ju lite bättre att vi inte är ensamma om problemen.

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Känns ju lite bättre att vi inte är ensamma om problemen.

Ja man börjar ju undra var problemen ligger i och med att det händer flera hos samma hostingföretag samtidigt. Kan det vara någonting hos Rocketblast som strular eller vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Ja man börjar ju undra var problemen ligger i och med att det händer flera hos samma hostingföretag samtidigt. Kan det vara någonting hos Rocketblast som strular eller vad tror du?

Händer det hos flera RSP's samtidigt så är ju felet förmodligen hos EA/Dice. Är det bara hos Rocketblast så är det ju stor chans att dom har problem med något. Är väldigt ojämnt när krasherna händer men när första har hänt så kommer det ofta typ 2-3 till. Vi får hoppas att det löser sig snart. Ska komma en serverpatch nyligen.

Permalänk
SpelClockers

I fredags förmiddag hade vi upptid på 4 dygn. SweC server är ju full minst från 12 tiden på dagen till närmare 1-2 tiden på nätterna oavsätt dag i veckan. Vi kan ju bara spekulera om vad som är fel. Det enda samband jag kan se är att krasherna är mer frekvent under helgerna, vilket bör vara när det är högst antal spelare online.

Det verkar vara lite skillnad i typ av problem mot tidigare. Förut så var det ofta att alla på servern blev utsparkade men att servern fortfarande var uppe och snurrade vidare på samma karta. Men efter dom fixade "Server is changeing map" buggen så verkar server krascha helt istället, dock så startar den om igen och är uppe efter ett par sekunder igen på första kartan i rotationen och fullt med tickets.

Visa signatur
Permalänk

Äntligen låste jag upp EMR sniper!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Krasharen:
Skrivet av agentq15:
Skrivet av Sir Hitman:

Jag har från första början misstänkt nätverkskoden för att bekräfta spelarnas DRM skydd via Origin, vi vet ju inte hur den gör det, vi vet inte om det är flera olika problem...EA/Dice har ju lagt beslag på alla filer enligt avtal så det är ingen annan än de som kan se vad problemet egentligen är. En aning frustrerande men vi kämpar på.

Huvudorsaken till att jag misstänker nätverkskoden är att så många drabbas samtidigt, det borde inte vara ett fel på server inställningarna (men vi kör säkra kort och har eliminerat så många felkällor som möjlig), det borde inte vara fel på själva installationen av hårdvara eller mjukvara på servern (tror nog det var det första RB kollade), det borde inte vara fel på kontrollinterfacet med Procon (vilket vi också eliminerat så många felkällor som möjligt). Det vore mer rimligt, med tanke på att fler RB servers drabbas att det är någon "hicka" mellan EA-Origin-RB i närverkskoden som bryter en löpande kontroll, aka, "heart beat".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag har från första början misstänkt nätverkskoden för att bekräfta spelarnas DRM skydd via Origin, vi vet ju inte hur den gör det, vi vet inte om det är flera olika problem...EA/Dice har ju lagt beslag på alla filer enligt avtal så det är ingen annan än de som kan se vad problemet egentligen är. En aning frustrerande men vi kämpar på.

Huvudorsaken till att jag misstänker nätverkskoden är att så många drabbas samtidigt, det borde inte vara ett fel på server inställningarna (men vi kör säkra kort och har eliminerat så många felkällor som möjlig), det borde inte vara fel på själva installationen av hårdvara eller mjukvara på servern (tror nog det var det första RB kollade), det borde inte vara fel på kontrollinterfacet med Procon (vilket vi också eliminerat så många felkällor som möjligt). Det vore mer rimligt, med tanke på att fler RB servers drabbas att det är någon "hicka" mellan EA-Origin-RB i närverkskoden som bryter en löpande kontroll, aka, "heart beat".

Flera instanser av Procon mot 1 server orsakar krascher, men om 1 procon är anslutet å agerar master åt andra procon´s så är det lungt.
Vi hade våran server upp 21-22 utan krasch med 60ppl online.
Dock så hade vi fått krasch på våran server nån gång under dagen, men den hade inte innitierats om utan tuggade på som inge fel fanns :/

Jevla beta kod som man prackas på.
Seså DICE, släpp server öppet så riktigt folk får fixa till eran nätverkskod

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.