[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Vore guld om Recons (med kikare?) hade krävts för att kunna få skjuta, men det lär aldrig hända...

Tycker också något sånt här borde införas, en "speciell" kikar gadget som snipers kan använda för att ge mortars targets, när han får en "spot" från en sån kikare så börjar han "se" ett litet område runt "spoten" och kan skjuta där, det skulle om inget annat begränsa dem lite och ju mer samarbete mellan klasserna ju bättre imho.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Tycker också något sånt här borde införas, en "speciell" kikar gadget som snipers kan använda för att ge mortars targets, när han får en "spot" från en sån kikare så börjar han "se" ett litet område runt "spoten" och kan skjuta där, det skulle om inget annat begränsa dem lite och ju mer samarbete mellan klasserna ju bättre imho.

Är väl lite så MAV:en till Recon är tänkt att fungera. Dock så stoppar det ju inte mortar att skjuta hela tiden på måfå på kartan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tjodd:

Jag tyckte det var irriterande när jag spelade på sevrar i BC2 och blev dödad för att jag valde Recon med hagelgevär tex. Svor men spawnade sedan med en annan klass och spelade (ännu nöjdare i vetskap att matchen inte var fullproppad med dödliga buskar). Jag har väntat på att detta skall dyka upp i BF3, men ni vill alltså inte använda det? Visst, det borde vara någon form av visuell indikation (siffra över hur många klasser som används) innan man väljer att spawna, men det känns ändå som ett mycket mindre problem....

Förresten, jag spelade ett par rundor igår på servern (22-23 någon gång) och hade noll koll. Upplevde märklig FPS-drop, hack och hade helt enkelt ingen kontroll. Bytte server och det löste sig. Kharg Island och Caspian var det har jag för mig. Ingen annan som upplevt liknande?

Mjah, jag var visst lite otydlig, det finns ett par problem till.

1, Lösningen finns inte till BF3 ännu men finns i BFBC2, den testas i BF3.
2, Sannolikt blir servers som kör denna klassade som unranked eftersom vi effektivt ändrat spelet med tredjepartsverktyg och EA aktivt jagar sådant.

Jag märkte av ett par laggspikar men inget som störde mer än några sekunder?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är inne å kör nu!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Mjah, jag var visst lite otydlig, det finns ett par problem till.

1, Lösningen finns inte till BF3 ännu men finns i BFBC2, den testas i BF3.
2, Sannolikt blir servers som kör denna klassade som unranked eftersom vi effektivt ändrat spelet med tredjepartsverktyg och EA aktivt jagar sådant.

Jag märkte av ett par laggspikar men inget som störde mer än några sekunder?

Ah, då är jag med på banan igen. Tycker det är trist att man som serveradmin inte kan få verktyg för att välja sådant.

Kan ju ha varit att jag precis hade installerat om min burk och var ovan efter någon veckas frånvaro från spelet, men jag tyckte att det gick mycket bättre när jag spelade på en annan server. Kanske bara hade otur och hamnade i ett taskigt flow och mot bättre motståndare. Skall försöka igen ikväll.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Mjah, jag var visst lite otydlig, det finns ett par problem till.

1, Lösningen finns inte till BF3 ännu men finns i BFBC2, den testas i BF3.
2, Sannolikt blir servers som kör denna klassade som unranked eftersom vi effektivt ändrat spelet med tredjepartsverktyg och EA aktivt jagar sådant.

Jag märkte av ett par laggspikar men inget som störde mer än några sekunder?

Skrivet av Tjodd:

Ah, då är jag med på banan igen. Tycker det är trist att man som serveradmin inte kan få verktyg för att välja sådant.

Kan ju ha varit att jag precis hade installerat om min burk och var ovan efter någon veckas frånvaro från spelet, men jag tyckte att det gick mycket bättre när jag spelade på en annan server. Kanske bara hade otur och hamnade i ett taskigt flow och mot bättre motståndare. Skall försöka igen ikväll.

Japp, servern kommer bli orankad och alternativt helt nedstängd om man gör någon begränsning som inte är "officiellt tillåten" av EA/DICE så att säga.
Kan läsa den officiella BF RoC:en här: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-announcements/...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av Lan:

Tyvärr saknar BF3 en bra autobalance funktion. Det finns ett par möjligheter men det är inte bra alternativ.

Det finns jätte bra sådana som funkar utan några problem, balanserar tilomed efter om man t,ex joinar en frien elr i party

Skrivet av Lan:

Jo vi saknar den också, det vore fint men än så länge finns inte möjligheten.

den finns och funkar bra, väldigt många servrar som har den

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

Det finns jätte bra sådana som funkar utan några problem, balanserar tilomed efter om man t,ex joinar en frien elr i party

den finns och funkar bra, väldigt många servrar som har den

BF3 har inte möjligheten till bra autobalans ännu, att det finns Procon plugins som löser det är något vi väntat med då det har varit ostabilt nog redan för servern men nu när vi fått ordning på torpet så har jag börjat kika på "Insane Balancer" plugin, som du antagligen åsyftar.

Vad det gäller punish/forgive så är det enda jag sett en variant där !punish innebär kill direkt. Det är inte önskvärt, hellre ackumulativt med tre !punish = en dags ban eller liknande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Är väl lite så MAV:en till Recon är tänkt att fungera. Dock så stoppar det ju inte mortar att skjuta hela tiden på måfå på kartan.

Jag mena såklart att han då bara kan skjuta där det är spottat, det är väldigt orealistiskt imo (även om bf3 kanske inte är det mest realistiska spelet) att man kan lägga ner artilleri eld "random" och nära egna spelare.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Skit alltså, folk bara tar ett fordon och sticker. dålig stil....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Skrivet av Lan:

BF3 har inte möjligheten till bra autobalans ännu, att det finns Procon plugins som löser det är något vi väntat med då det har varit ostabilt nog redan för servern men nu när vi fått ordning på torpet så har jag börjat kika på "Insane Balancer" plugin, som du antagligen åsyftar.

Vad det gäller punish/forgive så är det enda jag sett en variant där !punish innebär kill direkt. Det är inte önskvärt, hellre ackumulativt med tre !punish = en dags ban eller liknande.

ja det ärju nästan så

5tk utan att nån skriver punish elr forgive = kick, efter 3dje kicken = ban
om nån skriver punish så försviner en av dom 5 man har + 1 för den man tkade, också där 3gr sen bann
om nån skriver forgive så räknas inte den tkn in alls

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator

Bah, servern kraschade på första försöket med "Insane Balancer". Får felanalysera men inte nu, nu får det bli lite annat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar med procon?
Vi kör det utan problem, dock får bara en vara inloggad mot server, andra som vill ha procon tillgång måste ansluta mot den som ansluter mot server.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Vad är det som inte funkar med procon?
Vi kör det utan problem, dock får bara en vara inloggad mot server, andra som vill ha procon tillgång måste ansluta mot den som ansluter mot server.

Vi kör layer och har inga problem med Procon i sig, det kraschade av plugin "Insane Balancer". Det är ingen tvekan om det eftersom den kört stabilt minst ett dygn och vid första rundan som avslutas efter att ha aktiverat just balancer så krashar först procon servern och sedan bf3 servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Mycket roligt att se att servern var full till strax innan 3 tiden, sen droppade det ganska fort till 30 tal spelare men där höll det sig till 04.30 och blev helt tom först nu.

Hur fort kan vi fylla den igen tro? 08.00 ?

EDIT: Ja det var kanske lite för tidigt

Visa signatur
Permalänk

Hade precis köpt BF3 LE och började lira idag. Det blev inte som jag hade tänkt mig haha, dödade 1 o dog 12 gånger? kändes precis som att man var noob igen!

Några saker jag inte fattar:

Varför ändrade de muskontroller för helikoptern? varför inte behålla som på bf2? problemet är att jag lirar bf2 fortfarande och det slutar med att man blir ägd på båda spelen!

Går det o ända till kulspruta på stridsvagnen ens? som på single player? har provat alla möjliga kontroller utan resultat!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Sweeper x:

Hade precis köpt BF3 LE och började lira idag. Det blev inte som jag hade tänkt mig haha, dödade 1 o dog 12 gånger? kändes precis som att man var noob igen!

Några saker jag inte fattar:

Varför ändrade de muskontroller för helikoptern? varför inte behålla som på bf2? problemet är att jag lirar bf2 fortfarande och det slutar med att man blir ägd på båda spelen!

Går det o ända till kulspruta på stridsvagnen ens? som på single player? har provat alla möjliga kontroller utan resultat!

Hehe, det är en inlärningskurva som i de flesta nya spel Men man kommer in i det efter ett tag.

F1 = förarplats, F2 = passagerare osv. Vill du kunna byta från kanon till KSP utan att byta plats så måste du låsa upp den perken till stridsvagnen. När du gjort det så kan du byta mellan kanon och KSP med 1 resp 2.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Hehe, det är en inlärningskurva som i de flesta nya spel Men man kommer in i det efter ett tag.

F1 = förarplats, F2 = passagerare osv. Vill du kunna byta från kanon till KSP utan att byta plats så måste du låsa upp den perken till stridsvagnen. När du gjort det så kan du byta mellan kanon och KSP med 1 resp 2.

Tycker upplåsningarna har gått till kraftig överdrift i bf3.

Permalänk
Skrivet av Hilton:

Hehe, det är en inlärningskurva som i de flesta nya spel Men man kommer in i det efter ett tag.

F1 = förarplats, F2 = passagerare osv. Vill du kunna byta från kanon till KSP utan att byta plats så måste du låsa upp den perken till stridsvagnen. När du gjort det så kan du byta mellan kanon och KSP med 1 resp 2.

Jaha! där ser man. Är det möjligt o ändra kontrollen för helikoptern när man ska luta fram eller bak? för det står bara mouse 0 Y.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Jaha! där ser man. Är det möjligt o ändra kontrollen för helikoptern när man ska luta fram eller bak? för det står bara mouse 0 Y.

Ja det finns under options. Inverted kontrols är "standard" för flyg i BF3. Ligger under mouse settings tror jag. (Där man ställer känslighet mm för musen)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Det är ju inte tryck på servern direkt längre som de va förr, har ni skrämt folket?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hznn:

Det är ju inte tryck på servern direkt längre som de va förr, har ni skrämt folket?

Tvivlar på det men spelet är nu några veckor gammalt så nu börjar det krävas den vanliga uppstartsgruppen som alltid är på sådana servers. X antal personer som sätter sig på servern i X minuter och drar igång den. Ingen joinar en tom server eller hur?

Tror snarast att det är en naturlig utveckling.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hznn:

Det är ju inte tryck på servern direkt längre som de va förr, har ni skrämt folket?

Skrivet av Lan:

Tvivlar på det men spelet är nu några veckor gammalt så nu börjar det krävas den vanliga uppstartsgruppen som alltid är på sådana servers. X antal personer som sätter sig på servern i X minuter och drar igång den. Ingen joinar en tom server eller hur?

Tror snarast att det är en naturlig utveckling.

Värt att nämna är också att det har tillkommit några miljoner spelare sen den 27:e okt, vilket betyder mer konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tycker upplåsningarna har gått till kraftig överdrift i bf3.

Jeapp

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tycker upplåsningarna har gått till kraftig överdrift i bf3.

Jo.. En helvetes massa scoop, flamdämpare å elände... Hälften är inte ens intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

1000 av dom där är jag...

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av tw3R:

1000 av dom där är jag...

//Christer_P

hehe du råkar ju bara stå där jag siktar

Permalänk
Medlem

bannad ?

--------------------------------------------------------------------------------

hej, undrar lite varför jag vart bannad, först teamkilled 2 gr sen bannad för jag använder mortar? står inget om vad jag kan se att man inte får använda mortar på eran server.
Serverregler

1.Fusk i alla dess former är förbjudet.
2.Chattar gör vi på svenska eller engelska.
3.I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!
4.Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.
5.Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.
6.Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").
7.Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.
8.Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin huvudbas - är inte tillåtet.
9.Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.
10.Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.
11.En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på widl (at) sweclockers.com.
12.Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

mvh marcus

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av badskilz:

bannad ?

--------------------------------------------------------------------------------

hej, undrar lite varför jag vart bannad, först teamkilled 2 gr sen bannad för jag använder mortar? står inget om vad jag kan se att man inte får använda mortar på eran server.
Serverregler

...

mvh marcus

Eh, vi bannar inte för mortars. Vad heter du ingame?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers