The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Lär säkert komma texture pack med högre upplösning som det gjorde med Oblivion. De sa att creation kit skulle släppas nära release, gått en vecka nu så får hoppas det är väldigt snart det ska släppas.

Skrivet av krrjon:

En fråga angående spindlarna.

Sätter väl spoiler här för dom inte börjat spela men ska spela.

Ehh hur stora kan dom bli jämnfört med dom i början när man flyr från "halshuggning" in i grottan å stöter på dom 5 där?
Verkade som han som följer med sänkte en med en pil? Dock kör jag ju på lättaste nivån

Dold text

Varit i första grottan ännu? Tror inte man hittar större än den som finns där faktiskt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Finns det något vackert landskap i Skyrim?

Har inte hittat något än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det något vackert landskap i Skyrim?

Har inte hittat något än.

Um..det finns bara vackra landskap enligt min mening, sagolika vyer över snöiga berg, björkskogar, sjöar etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Är det bara jag som uppfattar båge att vara uselt? Visst har jag inte så högskill men för att drake skulle det behövas säkert 30 pilar

Tja jag tycker överlag så krävs det lite mycket pilar eller slag eller spells för att sänka en fiende men så har det varit i varje Bethesda spel för mig så brukar köra med moddar som gör att damage ökar både för en själv samt fienderna så det blir kortare fighter men mera realistiskt samt svårare för det går inte bara att spamma attack knappen med ett vapen utan man får ha lite timing och välja rätt plats (t.ex. i grottor hålla sig till trappor/trånga gångar osv) och springa bakåt och heala sig emellan osv om motståndet blir riktigt svårt. I Oblivion med de mods jag körde var det inte omöjligt att en bandit även i början kunde knäppa en med typ 3 slag ifall han hade en hammare, dock kunde han ju kanske dö med en sneak attack eller typ 3-4 vanliga slag oxå så.

Dock har Skyrim blivit en förbättring jämfört med Oblivion i detta sammanhang att fiender dör lite snabbare. I Oblivion krävdes det väl ofta typ 15 slag t.o.m för att döda en fiende. Det jag saknar dock litegrann är att kunna blocka med single handed vapen, går bra med two handed vapen men inte single. Hade varit najs att kunna blocka även med två vapen i händerna, de kan göra det mycket mindre effektivt än att använda sköld (t.ex. går inte att knuffa tillbaka fienderna) men tycker iaf att möjligheten att blocka ska finnas för mera varierande fighter. Variation är alltid bra, går det att fixa in utan att rubba balansen är det en bra grej vilket går oxå här då man kan göra blockning med vapen mycket mindre effektivt och svårare osv.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det något vackert landskap i Skyrim?

Har inte hittat något än.

Landskap vet jag inte har inte hunnit se så mycket ute än men det lilla jag sett är riktigt snyggt trots att jag spelar på konsol

Tycker de här forsarna var riktigt vackra, med fiskarna som hoppar

Visa signatur
Permalänk

HEEEEELVETEEEE!!!!! DET BUGGAR HELT GALET PÅ QUESTEN "THE FALLEN" HAR HÅLLIT PÅ I TYP EN TIMME MEN VÄGRAR FUNKA!! :/ Behöver hjälp

Jag får draken att landa efter jag kallt på honom ( ett helvete dock eftersom han mest cirkulerar runt utom räckhåll) sedan när han landat så börjar vakterna skjuta på draken och HP:t går ner men sedan så slutar dom helt plötsligt och draken får upp sitt HP till fullt. NPC:S bara står och kollat rakt ut som om inget hänt. Från och med nu kan inte draken dö, den går alltså inte att "defeat:a" bara att fånga.... SJUKT irriterande och jag har testat ladda om hur många gånger som helst.

Dold text
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av kol:

Finns det något vackert landskap i Skyrim?

Har inte hittat något än.

Tycker lilla byn som heter något med "River" är rätt fin, förutom det behövs det lite bättre texturer och view distance för att det skulle vara imponerande.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Är det bara jag som uppfattar båge att vara uselt? Visst har jag inte så högskill men för att drake skulle det behövas säkert 30 pilar

Jag spelar med båge och sneak, det är även en aning segt att döda på högre level (beroende på om vapnet är laddat med enchant, är den laddad med soulenchant dör allt på en pil "typ" pratar om vanliga gubbar då). Men, det är fruktansvärt roligt att spela, eftersom det kräver lite mera "finess" över det hela, och planera sin attack. Det underlättar att lägga på sneak trädet för att få av några extra pilar, du kommer även få en spell senare där som gör att du förvirrar bort fienden en stund

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KnapptEnHammock:

mötte en gubbe som var täckt med eld han döda mig på 2 slag, slog han med min 25 dmg yxa och skön typ 20 pilar och han dog fan ingen HP och jag är lvl 7 nån mer som stött på han ? ,

kan tillägga att han syns bara på nätterna i skogen Scary

Vad heter han? Var det kanske en dragon priest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Tycker lilla byn som heter något med "River" är rätt fin, förutom det behövs det lite bättre texturer och view distance för att det skulle vara imponerande.

Egentligen inte, landskapen är väldigt snygga även med befintliga texturer, eftersom landskap ses på avstånd. Det är bara när man är nära något som det behövs högupplösta textures. Personligen gillar jag björkskogarna i sydöstra delarna, fram mot staden Riften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det något vackert landskap i Skyrim?

Har inte hittat något än.

Ja! Björkskogen i syd/syd-öst. Vägen från Windhelm till Ivorstead, väldigt snyggt på morgonen om solen skiner igenom.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Lär säkert komma texture pack med högre upplösning som det gjorde med Oblivion. De sa att creation kit skulle släppas nära release, gått en vecka nu så får hoppas det är väldigt snart det ska släppas.

Varit i första grottan ännu? Tror inte man hittar större än den som finns där faktiskt.

Det finns åtminstone ensom är lite större(har jag för mig) en namngiven boss under en quest

Dold text
Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Maxplosive:

Vad heter han? Var det kanske en dragon priest?

förmodligen var det en dragon priest stark var han , ska ta print screen på den jäveln nästa gång

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Tycker lilla byn som heter något med "River" är rätt fin, förutom det behövs det lite bättre texturer och view distance för att det skulle vara imponerande.

Riverwood? Jo det finns ett gäng sådana små mysiga byar längs forsarna mellan bergen. Jag tycker man hela tiden står och gapar över helt otroliga vyer överallt i spelet. Dom har verkligen lyckats med detta rakt igenom hela Skyrim från varenda tänkbara vinkel!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Ja! Björkskogen i syd/syd-öst. Vägen från Windhelm till Ivorstead, väldigt snyggt på morgonen om solen skiner igenom.

så otroligt sant. jag blev helt varm i kroppen när jag sprang igenom där!

Permalänk
Medlem

Själv är jag rätt förtjust i norrskenen, en del vyer är riktigt snygga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Här finns några fina bilder från Skyrim http://www.skyrimnexus.com/imageshare/top.php

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krimsarn:

Ja! Björkskogen i syd/syd-öst. Vägen från Windhelm till Ivorstead, väldigt snyggt på morgonen om solen skiner igenom.

Låter fint men är i Windhelm nu och det är snö överallt.

Hur/när blir det vår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Låter fint men är i Windhelm nu och det är snö överallt.

Hur/när blir det vår?

windhelm är nog alltid snöigt, men längre söderut mot ivarstead är det fin lövskog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har jag fått min nya dator, installerat Skyrim och börjat spela så smått.

Mina tankar såhär långt :
* Inga krascher so far.

* Kör i 1920x1080 med max på allt på ett GTX 570. Vet inte vad jag har för fps, men det är tillräckligt mycket för att jag ska tycka att det flyter superbt. Det enda som är lite störande är att musen hade lite lätt eftersläpning eller nåt i huvudmenyn.

* Grafiken fångar samma pittoreska känsla som i Oblivion. Texturerna kunde som sagts vara bättre, men på det hela taget är det mycket vacker grafik.

* Menysystemet var inte så fruktansvärt som jag fått intrycket av genom att läsa alla kommentarer, men det var onödigt krångligt ändå. Speciellt när det gäller att plocka upp, equippa och droppa föremål så känns det jobbigt. Jag plockade ofta upp föremål av misstag, visste inte hur jag skulle bli av med dem eller om jag hade dem aktiva eller inte.
Men man lär sig.
Den där menyn för magi och annat kändes dock klart trevlig.

På det hela taget blir det tummen upp helt klart. Den där "bara måste se bakom nästa krök" upptäckarglädjen finns där och det är den som framför allt betyder något för mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

jag är i lvl 25 nu, har full daedric och har inte dödat 1 drake än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

jag är i lvl 25 nu, har full daedric och har inte dödat 1 drake än.

då kan du inte kört nåt på mainquest va?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

då kan du inte kört nåt på mainquest va?

nope!

Permalänk
Medlem

Men lite på mainquest måste man ju köra annars blir det inte så intressant.

Permalänk

Jag började på mainquestet vid level 42... Det var roligare utan drakar.

Permalänk

fick tummen ur arslet och köpte mig skyrim idag. ser vel ut som quake 2 om det ska flyta sådär på min dator så det blir till att fixa en ny burk illa kvickt nu

bravo sluta spela nu och hjälp till lite

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

När man har köpt ett hus ligger det tex gems i ens enchanting room. Spawnar det nya efter ett tag om man tar dom och använder?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

En annan sak. Vad betyder det om ett svärd har denna effekt:
Summoned dedra up to lvl 20 are sent back to oblivion

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

En annan sak. Vad betyder det om ett svärd har denna effekt:
Summoned dedra up to lvl 20 are sent back to oblivion

Om du slår på en Deadra (ond demon) upp till lvl20, så skickar du tillbaka den till Oblivion (helvetet).

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bla_Ze85:

Är det bara jag som spelar mega warrior i plåt med 2h vapen som mosar allt som börjar snegla lite på caster istället? Det känns mer intressantare i skyrim på något sätt. Ångest har jag iaf.

Skyrim ska spelas som Nordkrigare, med kvinna i ena handen och bredsvärd i andra. Testosteron, svett och elände är vad det här spelet handlar om. Sånt där magitrams hör hemma i Oblivion.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.