The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Det här är säkert en dum fråga som jag säkert redan vet svaret på men iallafall..
Kan man föra över sparfiler från PS3 till PC?
Riktigt dum fråga men vill vara säker bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Det här är säkert en dum fråga som jag säkert redan vet svaret på men iallafall..
Kan man föra över sparfiler från PS3 till PC?
Riktigt dum fråga men vill vara säker bara!

Inte möjligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Alltså, shit. Jag var tvungen att se det med mina egna ögon, men ja, i princip alla kläder har texturer som endast är 512x512 i upplösning Det är ju helt otroligt pinsamt för ett spel 2011. Jag kan knappt föreställa mig hur rasande jag hade varit om det var mitt jobb dom krympte ner till denna pixel-soppa i slutändan, efter alla års jobb. Tänk hur Skyrim hade sett ut i sin fulla glans redan vid release. Med de rimligt komprimerade högupplösta texturerna som nu samlar damm på några diskar någonstans innanför Bethesdas väggar, för alltid. Vilket jävla slöseri!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Alltså, shit. Jag var tvungen att se det med mina egna ögon, men ja, i princip alla kläder har texturer som endast är 512x512 i upplösning Det är ju helt otroligt pinsamt för ett spel 2011. Jag kan knappt föreställa mig hur rasande jag hade varit om det var mitt jobb dom krympte ner till denna pixel-soppa i slutändan, efter alla års jobb. Tänk hur Skyrim hade sett ut i sin fulla glans redan vid release. Med de rimligt komprimerade högupplösta texturerna som nu samlar damm på några diskar någonstans innanför Bethesdas väggar, för alltid. Vilket jävla slöseri!

Det är så de har fått ner storleken till 5,5gb => Konsolifiering...

Skillnad med Oblivion mappen som hamnade på över 30 med moddar och skit

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte möjligt

Okej

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som spelar med health regen avslaget. Tycker det blir mycket roligare så, man får användning av potions och mat då och då också.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Det är så de har fått ner storleken till 5,5gb => Konsolifiering...

Skillnad med Oblivion mappen som hamnade på över 30 med moddar och skit

Jo men det är väl inte ovanligt att konsol-spel får en extra skiva för installation nu förtiden. Jag förstår inte varför dom har varit så desperata med att banta ner spelet till endast en skiva. Ett så pass stort spel hade ju iaf varit förståerligt om det kom på 2 skivor, och jag tror knappast att någon hade klagat på normal-stora texturer för det lilla besväret. 1024 hade jag kunnat köpa, men 512.. då är vi liksom tillbaka på 90-talet Oblivion hade högre standard än såhär.

Men men, det är väl bara att starta upp photoshop Behövde bara vädra ut det där nånstans.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Nån annan än jag som spelar med health regen avslaget. Tycker det blir mycket roligare så, man får användning av potions och mat då och då också.

Yes, särskillt på lite högre level behövs den där extra utmaningen för att hålla stämningen på topp. Förstår inte varför dom har lagt in regen nu helt plöstligt. Det har ju inte varit med i TES förr, och fanns väl inte i Fallout 3/NV heller?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Yes, särskillt på lite högre level behövs den där extra utmaningen för att hålla stämningen på topp. Förstår inte varför dom har lagt in regen nu helt plöstligt. Det har ju inte varit med i TES förr, och fanns väl inte i Fallout 3/NV heller?

Hmm det är väl så. Jag tyckte också det kändes konstigt med regen. Skulle dock gärna ha Fallouts system så att man iaf kan slå/av ifall man vill att man ska va tvungen att äta lite mat oxå så att det t.ex. i Skyrim skulle ge -25% på stamina ifall man blir lite hungrig eller -50% ifall man är riktigt hungrig (dessa värden kan diskuteras) vilket tycker jag verkar vettigt för när man inte äter blir man svagare och stamina är ju direkt proportionellt till hur mycket saker man kan bära i spelet och hur mycket man orkar fighta med vapen osv. Sen skulle olika mat ge "mättnad" för olika tidslängder beroende på hur bra mat det är, typ ett äpple blir man väl inte ge lika mätt på som en stor biff t.ex.. Gillar ju själv RPG spel, verkar som med Skyrim vill de nå ut till en bredare publik och trackar ner litegrann på RPG elementena. Men som sagt ifall man kunde slå på/av såna saker i menyn vore det ju inget problem (i Fallout fick man ju välja i början).

Jag gillar när sånt att man får faktiskt försöka planera litegrann vad man tar med sig på sin utfärd till nästa stad t.ex. att man blir tvungen att kolla att man har med sig tillräckligt med mat för att klara resan osv. Känns som att allt annat än spells och vapen/armor är ointressant att köpa i Skyrim för man klarar sig bra utan eller iaf tillräckligt med det som man hittar på vägen då de används så sällan att det bara lagras upp hos en hursomhelst. Behövs mera användning för potions (därav slå av regen) och mat tycker jag.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

mötte en gubbe som var täckt med eld han döda mig på 2 slag, slog han med min 25 dmg yxa och skön typ 20 pilar och han dog fan ingen HP och jag är lvl 7 nån mer som stött på han ? ,

kan tillägga att han syns bara på nätterna i skogen Scary

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Först förstod jag inte varför inte forumet scrollar ner med "s", jaja - mycket Skyrim nu.

Tycker hela liret verkar vilja åka lite snålskjuts på mod-communityn & vad dom kommer att göra av spelet SEN,
men det är ju trist att Bethesda ger oss PC-gamers en så dålig release, texturmässigt iaf.
Personligen hittar jag rätt många prylar (items, weapons) som ser ganska plankade från .. Oblivion-moddar.
"Pelagius"-questen är t.ex. ganska lik (armorn är det iaf) ett quest från Oscuros overhaul till TES4.

F.ö. ser min char sästan identisk ut med den jag hade på slutet i TES4, efter moddning.
Både rörelseschemat (gången) & meshen är _mycket_ snarlik.

Permalänk
Medlem

Blir så när man utvecklar spel till 6 år gamla konsoller. PC blir lidande tills det kommer nya konsoller.

Tycker dock det är jäkligt nsyggt på PC. Har inget att klaga på

Permalänk

jag har ett problem. det står när jag launchar det via steam att this game is currentrly unvailable please try again an another time det har stått så i två timmar nu någon som har samma problem ?

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Alltså, shit. Jag var tvungen att se det med mina egna ögon, men ja, i princip alla kläder har texturer som endast är 512x512 i upplösning Det är ju helt otroligt pinsamt för ett spel 2011.

Jo, Skyrim är överkomprimerat på PC. Beror på minsta gemensamma nämnare, XBox 360, samt Bethesdas motvilja att göra en bättre version för den plattform som klarar det. Jag tror inte på det, men det vore väldigt nice om de släppte ett highres pack separat för PC, som Crysis 2 och Dragon Age 2 t.ex.

Permalänk
Medlem

Fick spelet idag å jadu hoppas man slipper möta fler spindlar, trodde inte jag skulle reagera det är ju ändå bara ett spel men spindelfobi är ändå spindelfobi även i spel å det blev väl inte bättre att sitta ~1.5m ifrån en 42"........tur att "vad han nu hette" tog hand om dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fick spelet idag å jadu hoppas man slipper möta fler spindlar, trodde inte jag skulle reagera det är ju ändå bara ett spel men spindelfobi är ändå spindelfobi även i spel å det blev väl inte bättre att sitta ~1.5m ifrån en 42"........tur att "vad han nu hette" tog hand om dom

Kan säga redan nu att du kommer stöta på dom i det vilda också, och en del grottor. Så att du är förvarnad åtminstone

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Kan säga redan nu att du kommer stöta på dom i det vilda också, och en del grottor. Så att du är förvarnad åtminstone

Fan då måste nog skaffa mig en kompanjon så man kan skicka honom på dom

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krrjon:

Fick spelet idag å jadu hoppas man slipper möta fler spindlar

Det finns en mod som byter ut spindlarna mot pedobears, om man lider av de förstnämnda.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det finns en mod som byter ut spindlarna mot pedobears, om man lider av de förstnämnda.

Kör tyvärr på konsol

Hur många pilar behövs för att sänka en spindel, jag har nämligen plockat upp en long bow

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kör tyvärr på konsol

Hur många pilar behövs för att sänka en spindel, jag har nämligen plockat upp en long bow

Det beror på din skill level, men för mig med en archeryskill på 50 tar det runt 3-4 pilar. Dock med en glass bow.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, Skyrim är överkomprimerat på PC. Beror på minsta gemensamma nämnare, XBox 360, samt Bethesdas motvilja att göra en bättre version för den plattform som klarar det. Jag tror inte på det, men det vore väldigt nice om de släppte ett highres pack separat för PC, som Crysis 2 och Dragon Age 2 t.ex.

ps3 hade väl ännu sämre texturer än x360? så lite grann har de iaf anpassat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"PS3 & 360 updates have been submitted for certification. PC coming too. Current estimate is they will be live the week after T’giving."

Så relativt snart för nästa patch verkar det som. Vettekatten varför dom väntar med PC-patchen dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Det beror på din skill level, men för mig med en archeryskill på 50 tar det runt 3-4 pilar. Dock med en glass bow.

Hoppsan får se till att skaffa en hjälpreda fort då eller rättare sagt lite "lockbete"

Valde förresten lättaste nivån så jag hoppas dom dör lite fortare då
Björnen dog på en pil i alla fall

Skrivet av Steffe:

"PS3 & 360 updates have been submitted for certification. PC coming too. Current estimate is they will be live the week after T’giving."

Så relativt snart för nästa patch verkar det som. Vettekatten varför dom väntar med PC-patchen dock.

Jaha perfekt då kanske man kan installera på hårddisken snart då utan att får kassa texturer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Det beror på din skill level, men för mig med en archeryskill på 50 tar det runt 3-4 pilar. Dock med en glass bow.

Svårighetsgraden samt perks kan ju också spela in. Jag vet inte vilken grad du kör på, men jag är lvl 51 i Archery och använder en Glassbow på svårighetsgraden Adept och jag sänker alla spindlar med en pil, två om det är en stor.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Svårighetsgraden samt perks kan ju också spela in. Spoiler: Jag vet inte vilken grad du kör på, men jag är lvl 51 i Archery och använder en Glassbow på svårighetsgraden Adept och jag sänker alla spindlar med en pil, två om det är en stor.

En fråga angående spindlarna.

Sätter väl spoiler här för dom inte börjat spela men ska spela.

Ehh hur stora kan dom bli jämnfört med dom i början när man flyr från "halshuggning" in i grottan å stöter på dom 5 där?
Verkade som han som följer med sänkte en med en pil? Dock kör jag ju på lättaste nivån

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

En fråga angående spindlarna.

Sätter väl spoiler här för dom inte börjat spela men ska spela.

Ehh hur stora kan dom bli jämnfört med dom i början när man flyr från "halshuggning" in i grottan å stöter på dom 5 där?
Verkade som han som följer med sänkte en med en pil? Dock kör jag ju på lättaste nivån

Dold text

2-3 gånger större, men bara vissa "bossar"

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

En fråga angående spindlarna.

Sätter väl spoiler här för dom inte börjat spela men ska spela.

Ehh hur stora kan dom bli jämnfört med dom i början när man flyr från "halshuggning" in i grottan å stöter på dom 5 där?
Verkade som han som följer med sänkte en med en pil? Dock kör jag ju på lättaste nivån

Dold text

Tror inte det finns några större än den, inte vad jag sett än åtminstone. Men vem vet >_< Inget fan av dom heller, men hittills har det gått förvånansvärt bra.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

En fråga angående spindlarna.

Sätter väl spoiler här för dom inte börjat spela men ska spela.

Ehh hur stora kan dom bli jämnfört med dom i början när man flyr från "halshuggning" in i grottan å stöter på dom 5 där?
Verkade som han som följer med sänkte en med en pil? Dock kör jag ju på lättaste nivån

Dold text

Och du behöver inte vara speciellt orolig för att sänka dom om du kör på Novice

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

2-3 gånger större, men bara vissa "bossar"

Dold text

Fan skulle köpt till PC å skippat "slappa i soffan å spela"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fan skulle köpt till PC å skippat "slappa i soffan å spela"

Det är inte så farligt

Skjut dom med en eldmagi så kommer du knappt att se dem ^^

Dold text
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som uppfattar båge att vara uselt? Visst har jag inte så högskill men för att drake skulle det behövas säkert 30 pilar