Hur bra presterar Skyrim för er? -tråden.

Permalänk

För alla er som klagar på konsoll port, gå till närmaste teknikmagasin och köp er en trådad xbox 360 dosa och sluta gnäll

Permalänk
Medlem

Jepp första intryck e konsollport, alla menyer och hur man equippar saker m.m är gjort för en handkontroll.
Grafiken är ingen nyhet iheller.

Men lär underhålla ändån.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laajm:

Varför skulle ett crack försämra prestandan avsevärt då det enda ett crack gör är att starta spelet i princip?

Oj ganska avancerat att förklara om man inte är lågnivåprogrammerare, men på det stora hela så för en del kopieringsskydd måste man dekryptera data.
Och kopieringsskyddet ligger ibland inte bara som ett skydd från att starta spelet, utan kan tex ligga och kontrolleras varje gång en frame ritas ut på skärmen. Och skall datorn få det extra arbetet som i sig kan vara mycket tyngre än själva beräkningen av grafiken för nya framen så blir det självklart jättetungt för datorn.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Hur har ni fått igång spelet så här tidigt?

Om man anslöt via VPN till Australien så kunde man låsa upp 15:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag skulle gärna behöva CF-skalning fullt ut då jag sitter med smått antika 4890 2GB OC :/
Får testa om ett par timmar...

Återkom gärna med resultat

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta om man kan spela spelet med en xbox360 gamepad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Någon som kan bekräfta om man kan spela spelet med en xbox360 gamepad?

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3

Jag är inte oroad, modarna kommer fixa allt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Erkapekka:

För alla er som klagar på konsoll port, gå till närmaste teknikmagasin och köp er en trådad xbox 360 dosa och sluta gnäll

Eller så har man en trådlös dongel till 360-kontrollers. Men alltså, det är ingen lösning. Det är ju ett spel som är släppt till PC, klart att det ska fungera enkelt utan att kännas helt efterblivet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Eller så har man en trådlös dongel till 360-kontrollers. Men alltså, det är ingen lösning. Det är ju ett spel som är släppt till PC, klart att det ska fungera enkelt utan att kännas helt efterblivet.

Det värsta enligt mig är att Todd Howard lovade att vi på PC skulle få högre upplösta texturer och ett eget UI.
Dessa texturer ser knappast ut att vara 512p, och spel som släpptes 2005 hade 1024p texturer.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

För alla er som klagar på konsoll port, gå till närmaste teknikmagasin och köp er en trådad xbox 360 dosa och sluta gnäll

Herregud dumma mig, jag som trodde jag köpte spelet för att kunna spela det på PC, då knatar jag ner direkt och spenderar 300 till på en dosa så jag kan spela mitt spel!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Coldfire2143:

Det värsta enligt mig är att Todd Howard lovade att vi på PC skulle få högre upplösta texturer och ett eget UI.
Dessa texturer ser knappast ut att vara 512p, och spel som släpptes 2005 hade 1024p texturer.

Jupp. Jag vet. Det är tragiskt att datorspelsindustrin i princip har försvunnit i förmån för portade konsolspel som tjänar mycket mer pengar...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Återkom gärna med resultat

Nästa vecka kommer 11.11 (enligt CatalystCreator) samt nya caps för Skyrim, alltid något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jupp. Jag vet. Det är tragiskt att datorspelsindustrin i princip har försvunnit i förmån för portade konsolspel som tjänar mycket mer pengar...

Och det leder ju tyvärr till att fler väljer att spela på konsol med. Det känns som att PC marknaden kommer krympa ännu mer tills jag släpper spelet jag och min lilla studio arbetar på, känns nästan som om man måste begränsa sig till konsolerna om det ska vara värt att utveckla, speciellt om man är ny på området och inte har lika mycket kapital som EA/Dice.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Och det leder ju tyvärr till att fler väljer att spela på konsol med. Det känns som att PC marknaden kommer krympa ännu mer tills jag släpper spelet jag och min lilla studio arbetar på, känns nästan som om man måste begränsa sig till konsolerna om det ska vara värt att utveckla, speciellt om man är ny på området och inte har lika mycket kapital som EA/Dice.

Det roliga är väl att OM konsollerna tar över helt kommer det skapas mer konkurrens på den marknaden vilket leder till flera olika stora företag ger sig in (Samsung Galaxy Gamebox typ) vilket tillslut kommer skapa samma problem som på PC marknaden, tycker mest det är konstigt att utvecklarna själva inte förstår detta

PS: Tycker själv att det otroligt konstigt att Sony och Microsoft inte har någon vilja alls att konkurrera med varandra, dom kör på samma skit dom alltid haft. Behövs något som rör runt rejält på den marknaden

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Coldfire2143:

Och det leder ju tyvärr till att fler väljer att spela på konsol med. Det känns som att PC marknaden kommer krympa ännu mer tills jag släpper spelet jag och min lilla studio arbetar på, känns nästan som om man måste begränsa sig till konsolerna om det ska vara värt att utveckla, speciellt om man är ny på området och inte har lika mycket kapital som EA/Dice.

Fördelen är att det är alldeles för dyrt och finns alldeles för många krav för att det ska vara värt att göra det som indieutvecklare. Om man ser till skalan på typ Minecraft eller så. Är det bara små arkadlir så visst. Men att Minecraft kommer släppas till Xbox är ju för att de har kapital till det nu. Men ja, ska inte gå mer off-topic. Tråkigt att spel blir konsolifierade och även om jag har 40+ spel till min 360 så gillar jag inte det alls. Det är olika plattformar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Överraskad att min dator kör på spelet bra!
Kör på ultra och högsta AA!

Återkommer med FPS.

HD5850, i5 750 @ 3.4 GHz, 4gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Fördelen är att det är alldeles för dyrt och finns alldeles för många krav för att det ska vara värt att göra det som indieutvecklare. Om man ser till skalan på typ Minecraft eller så. Är det bara små arkadlir så visst. Men att Minecraft kommer släppas till Xbox är ju för att de har kapital till det nu. Men ja, ska inte gå mer off-topic. Tråkigt att spel blir konsolifierade och även om jag har 40+ spel till min 360 så gillar jag inte det alls. Det är olika plattformar.

Dock så är det väldigt bra att utvecklare som Epic och li'l chip systems försöker hjälpa indie-utvecklare. De försöker verkligen göra marknaden mer öppen.

Men nu får det räcka med off-topic.

Jag har inget emot buggar i ett nysläppt spel (såvida de inte kommer från dumma portningar som kunde ha undvikits, så som det hemska UI't eller att musen har högre DPI på Z-axeln), men jag blev så himla besviken på Bethesda när de ljög för oss. Jag har spelat TES sen Daggerfall, och jag har alltid försökt stöda Bethesda så mycket jag kan, men nu har de verkligen förlorat all min respekt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Det var då en jävla hype om att Skyrim skulle vara jätte krävande. Flyter på underbart på 1240x1024, high settings. Kan säkert höjja, och då sitter jag på ett HD4850.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av denzillah:

Det var då en jävla hype om att Skyrim skulle vara jätte krävande. Flyter på underbart på 1240x1024, high settings. Kan säkert höjja, och då sitter jag på ett HD4850.

Well. Med den upplösningen hade det varit trist om spelet inte fungerade tillfredsställande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av denzillah:

Det var då en jävla hype om att Skyrim skulle vara jätte krävande. Flyter på underbart på 1240x1024, high settings. Kan säkert höjja, och då sitter jag på ett HD4850.

FPS?
Du ligger knappast över 40 med den upplösningen ändå lawl..

@Topic

Inga frysningar, BSOD eller liknande.

Med dom "automatiska" inställningarna "High" så ligger jag 28-120fps och jävlar mad äckligt det känns att spela.
Jag kan inte få fram kraft att sitta och spela med dessa trasiga drivrutinerna
Blir inte bättre på low utan samma sak där, massa drops och känns inte smooth.

Höjde inställningarna till en moddad high, 28-70fps men med bättre flyt än den automatiska och då har jag sämre högsta fps. (Högre inställningar!!)
F up..

Permalänk
Medlem

Måste vara dassig grafik i ett spel gjort för konsoller eller? Svårt att avgöra på gameplayvideor men det finns väl inte dx11 och sånt? Synd på ett säkert välgjort spel i övrigt.

Permalänk
Medlem

Menyerna är inte så illa tycker jag, man kan ju styra allt med wsad tab,q, och e. behöver aldrig flytta handen som någon påstår. Sen när du har lagt till spells i favoriter så kan man lägga dom på knapparna 1 till 8. Har haft skitkul med spelet. Men nu ska jag sova E=enter tab=back

EDIT spellsen funkar hundra gånger bättre än oblivion enligt mig

Permalänk
Medlem

Kör allt på High i 1920x med datorn i sign.
fungerar helt ok. dock är spelet inte alls snyggt imo, nästan så half-life 2 från 2004(?) är snyggare..
och menyerna är så fruktansvärt kassa...

Helt ok annars

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Kör allt på High i 1920x med datorn i sign.
fungerar helt ok. dock är spelet inte alls snyggt imo, nästan så half-life 2 från 2004(?) är snyggare..
och menyerna är så fruktansvärt kassa...

Helt ok annars

Bättre/sämre än fallout nv och oblivion?

Permalänk
Medlem

Testade att stänga av CrossFire..
Med: 28-120fps
Utan: 45-60fps

Så ni med AMD kort som upplever skit konstig FPS, stäng av Crossfire.

Permalänk
Medlem

Jag har inte mätt FPSen men med min Core i5 och GTX 560 Ti rullar spelet på oväntat bra på ultra, med ännu lite högre inställningar. Det verkar som Nvidias drivers fungerar bättre än nuvarande AMD för tillfället. Hade eventuellt tänkt införskaffa ett till 560 Ti för detta spel men det verkar inte behövas än så länge.

Sen att spelet ser ut som ett 2004 års spel håller jag verkligen inte med om. Visst, de stela animationerna är ju mer eller mindre kvar, men spelets i helhet väger med råge upp det. Sen så kommer det säkert komma modar som gör att man kan få spelet att se ännu bättre ut.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Månadens spelinköp på min "har-uppkörning-och-det-är-svindyrt"-budget står mellan Skyrim och Uncharted 3, får överväga ett tag innan jag bestämmer mig, men lutar definitivt mot Uncharted efter vad jag läst här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Månadens spelinköp på min "har-uppkörning-och-det-är-svindyrt"-budget står mellan Skyrim och Uncharted 3, får överväga ett tag innan jag bestämmer mig, men lutar definitivt mot Uncharted efter vad jag läst här

Köp Uncharted. Jag ångrar att jag betalade för det här spelet.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Med datorn i sign ligger jag stabilt på runt 50 fps på Ultra i 1920x1200, dock utan AA och bara 4x AF. Inte sett att den dippat under 40-strecket utomhus. Med AA och AF på fullt låg jag på runt 25 fps i de första scenerna.

Måste tyvär hålla med om att det grafiskt inte är någon dunderhit. Det som stör mig mest är att ljuset känns något platt och tråkigt. Det gör jättemycket för mig, GuildWars t.ex. var ju ganska enkelt grafiskt men hade ett bra ljus som ändå gjorde det njutbart.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har sämre fps inomhus.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario