Hur bra presterar Skyrim för er? -tråden.

Permalänk
Medlem

Om ni fått igång spelet på ej laglig väg så skulle det ju vara tacksamt om ni inte postade prestandainformation då cracks och dyl ofta försämrar prestandan avsevärt, i vissa skräckfall runt 400% sämre prestanda...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Så förmodligen är 2gb-kort helt bortkastat i detta fall, även mina 4890 Vapor-X OC med 2gb vram, men men, antar mina kort får det tungt ändå...
Eftersom detta spel är en konsollport i princip så brydde dom sig väll inte om texturerna över huvudtaget, undrar hur stor texturskillnaden är mellan de olika presets?

Skrivet av Zcorc:

Fy fan va tråkigt att höra, hade verkligen hoppats på att de la ner mer tid på pc versionen, men jag misstänkte hela tiden att det skulle se förjävligt ut på pc :/ tebax till bf3 tills nåra high def mods kommer då

Detta är på Ultra.

Som sagt, jag är väldigt besviken.

Sen är UI't ett av de värsta någonsin. Det stinker konsolport om det.

Man måste hoppa runt bland knapparna, musen och andra knappar hela tiden.

Man trycker enter för att välja någonting, och då tycker man ju att man borde trycka enter igen för att bekräfta det. Men nej, utan någon som helst indikation så måste du flytta din hand och trycka på Y för ja och N för nej.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Kan tipsa de som tankar spelet i steam om att byta "nedladdnings plats" eller va det hette i inställningarna till ett annat land, tex norge. Gick från 50 kb/s till 5 mb/s

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Om ni fått igång spelet på ej laglig väg så skulle det ju vara tacksamt om ni inte postade prestandainformation då cracks och dyl ofta försämrar prestandan avsevärt, i vissa skräckfall runt 400% sämre prestanda...

Varför skulle ett crack försämra prestandan avsevärt då det enda ett crack gör är att starta spelet i princip?

Visa signatur

Chassi: Fractal r3 | Moderkort:MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel i7 2600k @ 4,5ghz| CPU kylare: Antec kuhler h20 620 | Minne: Corsair 8gb 1600mhz | GPU: Crossfire Sapphire Flex Radeon HD6950 2GB |PSU: Cooler Master GX 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laajm:

Varför skulle ett crack försämra prestandan avsevärt då det enda ett crack gör är att starta spelet i princip?

Nej inte alltid, ibland är dom upppackade och i samband med detta gör dom slöare enligt vad jag läst, och vem vet hur dom har toklänkat i cracken och om det uppstår minnesläckor eller kör kod som inte borde köras, eller inte kör kod som borde köras...

Permalänk
Medlem

Lägg till "iPresentInterval=0" utan "" i C:\Users\[Username]\Documents\My Games\Skyrim\Skyrim.ini så slipper ni V-sync och all input lag så det inte känns som att styra genom sirap längre.

Spelet är en besvikelse hittils. Ingen riktig känsla i det som det var med Morrowind. Känns ungefär som Oblivion 2. Ett helt okej spel, men inte något speciellt. Som redan nämnts är interfacet ett skämt. En direkt konsollport.

Permalänk
Medlem

Fan va illa att höra att det är en sån konsollport. Förhoppningsvis patchas det, men det är ju fortfarande förjävligt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Nej! hoppas verkligen inte att det är dåligt, har väntat sen januari. Det här är det enda jag ser fram emot i PC-väg. Hoppas det patchas snart

Permalänk
Musikälskare

Hmm hoppar nog över detta isf, för nu iaf. Såg hemskt ut Coldfire2143 samt att kontrollerna också är konsol-port

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner spelet hoppas på att bli nöjd, men efter att ha läst runt lite så inser jag att jag förmodligen kommer bli väldigt besviken..

Det jag är mest irriterad på och som är helt jävla oförlåtligt är om dom inte ens har haft tiden att "orka" designa ett interface som funkar bra på PC, jag har fan också betalat för skiten. Dessutom verkar texturerna vara väldigt lågupplösta och grafiken medelmåttig.

Känns som de bara har gjort så att det funkat på PC, släppt en ren spegelbild av konsoll spelet och tänkt "det är lungt, moddarna fixar det". Pinsamt!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Oblivion II alltså? O jag som köpte det idag Äh får väl skapa mig en egen uppfattning.

Fråga till alla med Nvidia SLI, kör ni med beta drivrutinerna? Antar det eftersom sli stödet kom med den...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Ni har piratkopierat Skyrim och klagar på att inte grafiken är bra... Kanske bättre med och vänta tills RIKTIGA versionen är ute eller när den patchats lite innan ni börjar klaga. DESSUTOM BORDE NI ALLA KÖPA SPELET!

Att kommentera prestandan här är lika med att bryta mot reglerna?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är något jag missat, men jag stör mig väldigt mycket på att man inte ser sin char när man equippar grejer. Ser inte heller någon jämförelse om ett item är bättre än det man har på sig utan att bläddra fram till den och jämföra manuellt. Men det kanske finns inbyggt något för detta som jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoohoomoo:

Ni har piratkopierat Skyrim och klagar på att inte grafiken är bra... Kanske bättre med och vänta tills RIKTIGA versionen är ute eller när den patchats lite innan ni börjar klaga. DESSUTOM BORDE NI ALLA KÖPA SPELET!

Att kommentera prestandan här är lika med att bryta mot reglerna?

Facepalm, häng med i svängarna. Gott om folk som spelar fullt lagligt as we speak. Hur får du ta reda på själv.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Extremt lågupplösta texturer, ser ut som skit även på Ultra.

Nej så trist att höra! Iofs förväntat. Det blir ett köp när högupplösta texturer mm släpps.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Facepalm, häng med i svängarna. Gott om folk som spelar fullt lagligt as we speak. Hur får du ta reda på själv.

Spelet är inte släppt än. Även om du har fysiska kopian så kan du ej använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoohoomoo:

Ni har piratkopierat Skyrim och klagar på att inte grafiken är bra... Kanske bättre med och vänta tills RIKTIGA versionen är ute eller när den patchats lite innan ni börjar klaga. DESSUTOM BORDE NI ALLA KÖPA SPELET!

Att kommentera prestandan här är lika med att bryta mot reglerna?

Läs hela tråden så förstår du, de var en kille som nämnde en sak...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk

Till er som bekymrar er över prestandan och grafiken så tycker jag inte ni ska göra det. För att det kommer komma nya Drivers/Profiles som man nämnde tidigare. Men det kommer också komma mods som förbättrar grafiken. Som tex Morrowind där det finns moddar som har gjort spelet riktigt snyggt om man jämför hur det såg ut från början. Den hängivna "fancommunityn" kommer fixa alla problem som finns i dags läget

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

NEEEJJ säg att spelet är bra;( har ju väntat så länge,hoppas jag inte blir besviken imorgon

Ska spela järnet imorgon i vilket fall som helst.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Till er som bekymrar er över prestandan och grafiken så tycker jag inte ni ska göra det. För att det kommer komma nya Drivers/Profiles som man nämnde tidigare. Men det kommer också komma mods som förbättrar grafiken. Som tex Morrowind där det finns moddar som har gjort spelet riktigt snyggt om man jämför hur det såg ut från början. Den hängivna "fancommunityn" kommer fixa alla problem som finns i dags läget

Morrowind moddarna kom ju ute några år efteråt Men jag förstår vad du menar

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av jonthan:

NEEEJJ säg att spelet är bra;( har ju väntat så länge,hoppas jag inte blir besviken imorgon

Ska spela järnet imorgon i vilket fall som helst.

Håller med dig! har väntat länge med

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fungerar RadeonPRO för crossfire?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

enligt dem verkar det ju vara bra, väldigt bra. Hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fungerar RadeonPRO för crossfire?

Jag skulle gärna behöva CF-skalning fullt ut då jag sitter med smått antika 4890 2GB OC :/
Får testa om ett par timmar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felixhk96:

enligt dem verkar det ju vara bra, väldigt bra. Hoppas på det bästa.

FZ har ju spelat det.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Flyter på som inget på min dator, men ser som sagt inte mycket bättre ut än fallout NV.

Tycker att menyerna är en stor förbättring jämfört med de tidigare spelen. Dock håller jag med om att man ibland får byta knappar lite ologiskt.

Verkar väldigt oblivion-aktigt än så länge, I like it!

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Skrivet av lakej:

FZ har ju spelat det.

ska kolla där nu.

Permalänk
Medlem

Här är en PC review (dock inte klar) som verkar väldigt positiv.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/10/skyrim-review-pc/

Permalänk
Skrivet av kino:

Här är en PC review (dock inte klar) som verkar väldigt positiv.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/10/skyrim-review-pc/

det såg positivt ut längtar sjukt mkt till imorn så jag får testa själv.