MW3 = Årets största flopp?

Permalänk

Finns det nån som vet hur väl MW3 mp svara på kontroller, hur bra hitbox/netcode är och så vidare. Key binding mm.
Hur verkar det på "Pro-gaming" fronten?

Har aldrig spelat något COD spel men eftersom BF3 är en sån total katastrof om man ställer lite krav så funderar jag att prova.

Tacksam för svar, gärna nån ESL-spelare som spelar både COD och BF-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Svårt att sätta ett 360° no-scope då? Titta rakt fram och skjuta (går att göra även på CS, DoD, Q3, BFxx42, BF*, BFBC* mfl.!

Antingen så är du dryg eller så förstår du inte poängen med mitt utlåtande...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Snälla du, den dagen du inser vad intelligens är så ska jag bjuda på en krogrunda. Misstänker att det inte lär hända i första taget.

P.S. Jag har inte köpt det så tog det inte personligt på något sätt D.S.

Det han sade stämmer dock.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Antingen så är du dryg eller så förstår du inte poängen med mitt utlåtande...

Men om du blir arg på att någon dödar dig utan att aima precis efter en utförd 360 vet jag inte om det är du eller spelet som har brister. Det går att göra en 360 i relativt alla FPS-spel samt döda unscoped. Letar du efter verklig spelupplevelse är CoD helfel från början.

Men jag kanske inte förstår poängen?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Det kommer förmodligen att sälja i några miljoner exemplar oavsett hur bra/dåligt man tycker det är. Så någon flopp är det verkligen inte.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd

Det är ju verkligen inte här som försäljningssiffrorna kommer att avgöras, jag tycker personligen CoD:MW3 är mycket bättre än BF3

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Svårt att ta folk seriöst som köper ett spel som återanvänds med lite nya texturer om de har tur.

Jo men det har knappast något med intelligens att göra. Personlig smak och annorlunda krav kanske men knappast intelligens,

Permalänk
Medlem

Floppa totalt.

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Medlem

Glad att jag inte köpte detta, lirade två uppdrag och stängde av.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Förmodligen skrattar infinityward sist då dom ser antalet sålda kopior

beror ju på om man bryr sig mest om vad man åstakommit med i livet eller om man bryr sig mer om pengar.

Permalänk

Ett medie som säljer bra, är i klarspråk inte en "flopp". Visst suger MW3, BO, och MW2, men i slutändan så har dem ju inte sålt dåligt i alla fall. Så dem man skall fråga angående spelets framtid är ju dem sam kan se ett perspektiv över dem som faktiskt köper dessa halvkassa och dåligt scriptade spel. "energidrickskonsumerande p12or" passa perfa, och dessa "personers" IQ ligger på en nivå som inte är deskuterbar, så så länge det finns dessa kreaturer som konsumerar energidricka och tv-spel på samma gång, så kommer det finnas ett nytt Call Of Doody spel i spelhyllorna kring juletider.

Och vill man se det med en ekonomisk synvinkel, så är ju map-packs och och diverse mods till dem äldre Cod-spelen lite billigare än att lägga typ 0,6-1 lax på ett par nya skivor som som inte är lika repiga som dem tidigare, som det står en ny siffra på..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Spelmotorn är faktiskt från Quake alltså från 1999:D

Quake är från -96

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

same old shit grapic

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem

sen när vad black ops bra ? haha största floppen i cod serien ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ett medie som säljer bra, är i klarspråk inte en "flopp". Visst suger MW3, BO, och MW2, men i slutändan så har dem ju inte sålt dåligt i alla fall. Så dem man skall fråga angående spelets framtid är ju dem sam kan se ett perspektiv över dem som faktiskt köper dessa halvkassa och dåligt scriptade spel. "energidrickskonsumerande p12or" passa perfa, och dessa "personers" IQ ligger på en nivå som inte är deskuterbar, så så länge det finns dessa kreaturer som konsumerar energidricka och tv-spel på samma gång, så kommer det finnas ett nytt Call Of Doody spel i spelhyllorna kring juletider.

Och vill man se det med en ekonomisk synvinkel, så är ju map-packs och och diverse mods till dem äldre Cod-spelen lite billigare än att lägga typ 0,6-1 lax på ett par nya skivor som som inte är lika repiga som dem tidigare, som det står en ny siffra på..

"energidrickskonsumerande p12or" plötsligt kände ja mej 34 år ung Tackar

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Tyvärr så kommer det inte floppa. Men de som har lite mer intelligens är smarta nog att inte köpa det.

+1

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte att MW3 är en flopp då det känns som en uppdaterad version av MW1 och MW2, två spel som väldigt många gillade. Att folk klagar på att det är exakt som MW2 tycker jag är konstigt, då många gillade det spelet. När sedan MW3 släpps som som det tredje spelet i Modern Warfare-serien tycker jag att det är ganska självklart att spelet är relativt likt dess föregångare. Varför ändra ett vinnande koncept?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Jag vill bara säga att texture packs till minecraft är gratis till skillnad från COD som kostar som ett nytt spel....

I lol'd

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Kom ihåg tiden då man satt och spelade MW2 med klanen det var kul... tyvärr slutade vi att spela då spelet sög pga ingen server lista/dedikerade servrar vilket medförde stort antal fuskare samt instabila spel samt att folk som blev host fick ett större övertag

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Quake är från -96

Quake 3 är ifrån 1999 och det är den enginen

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

På tal om att plåga sig igenom saker, hört talas om att dela in det du skriver i stycken så man kan läsa det?

Det var för roligt, för exakt samma ord tänkte jag skriva men tänkte sen, "nej, orkar inte lägga tid på en p12a" men sen kom du och gjorde min kväll.

Ett gott skratt och tack!

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Nej MW3 är ingen flopp, men är det kvalitet? Nej knappast. Samma gamla CoD4 dock fördummat och något "upphotat". Men det säljer ju bäst till X360/PS3 och vad vet den spelarbasen om kvalitet. Mohahahaha, flame on konsolnördar!

Ja vad vet finniga PC nördar om kvalité som sträcker sig mer än att räkna pixlar. Glädjer mig att alla insnöade PC fanboys till 90% bara får konsol-portningar som muntrar upp dem.

Permalänk
Medlem

De hade väl tot. 5m förbokningar? Inte direkt en flopp, är ju vad BF3 hade sålt efter en vecka.

edit: http://www.vgchartz.com/article/88417/call-of-duty-modern-war... 6,5m enligt den länken

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla besviken.

Nuff said..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wully:

Quake 3 är ifrån 1999 och det är den enginen

Motorn menar du iallafall?

Permalänk
Medlem

Katastrofalt dåligt tycker jag det är. Aldrig mer att jag köper ett cod spel, spelade det i någon timme efter det stängde jag av skiten. Det kommer lämnas in i helgen på gamestop. Ännu sämre än Black Ops som var roligt gentemot detta. Grafiken är ju ett skämt också. FY FAN säger jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Men om du blir arg på att någon dödar dig utan att aima precis efter en utförd 360 vet jag inte om det är du eller spelet som har brister. Det går att göra en 360 i relativt alla FPS-spel samt döda unscoped. Letar du efter verklig spelupplevelse är CoD helfel från början.

Men jag kanske inte förstår poängen?

Nej jag tror du missat min poäng, som var att det "är så jäkla coolt" att hålla på o trixa o skit. Jag gråter när jag ser killcams på dem som försöker trixa och missar 4 ggr innan dem skjuter som vanligt. men men nog om detta

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

beror ju på om man bryr sig mest om vad man åstakommit med i livet eller om man bryr sig mer om pengar.

Många ser det som samma sak.

Att ha skapat ett som säljer så bra som cod är en prestation i sig, oavsett om det är "bra" eller inte så är det uppenbarligen vad folk vill ha. Lite som Iphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

måste väl vara battlefield som är årets flopp?
hypen var betydligt större kring battlefield och det har absolut inte levt upp till förväntningarna = flopp.

Får man fråga vilka förväntningar det hade?
Jag tror inte att varken EA eller DICE klassar det som en flopp då det var/är det snabbast säljande spelet i EA's historia.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111101/svindlande-forsalj...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja vad vet finniga PC nördar om kvalité som sträcker sig mer än att räkna pixlar. Glädjer mig att alla insnöade PC fanboys till 90% bara får konsol-portningar som muntrar upp dem.

Högst omogen och onödig kommentar. PC-spelare gillar generellt utveckling och inte att stå still som CoD gör. Sen finns det alltid folk som sväljer allt som mainstream-utvecklare slänger ut. Det finns gott om spel som inte är portningar, bör också nämnas.