MW3 = Årets största flopp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 19KeVVa93:

Spelet är ju fortf en konsolportning, så man kan ju inte förvänta sig bättre grafik ;O

+1

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

har mw3 redan släppts? D: Tyckte jag hörde att mw2.1 släpptes för någon dag sen? lol.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köpte det för 200kr för en polare tjatade på mig, sagt och gjort, in med honom och panga lite.

Tog unjefär någon timme så stängde jag av och hoppade direkt in i BF3 igen, tack gud för det spelet. Tror aldrig jag kommer starta MW3 igen, kanske för att köra igenom SP någon snöig dag.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Spelmotorn är faktiskt från Quake alltså från 1999:D

Ja och ska man gå på spelkänsla måste jag säga finns inget som slår Quake som kom 1996. Ett fel idag är att alla snackar så mycke om grafiken, i slutänden är det ju spelkänslan som betyder nåt. Den då grymma grafiken var ju ett plus iofs. Dock lyckades dom ju inte förädla det och Q2 och Q3 vart inte lika bra som Quake. Men om det är så att MW,MW2,MW3 bygger på samma motor förstår jag varför jag är så nöjd med spelkänslan i MW spelen. Då menar jag spelkänsla inte server upplägg och maps osv...

Permalänk
Medlem

Över lag blev jag besviken men hade egentligen inga direkta förväntningar. Håller på med single player och det är väl so-so men multiplayern är okay, som de tidigare typ.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Högst omogen och onödig kommentar. PC-spelare gillar generellt utveckling och inte att stå still som CoD gör. Sen finns det alltid folk som sväljer allt som mainstream-utvecklare slänger ut. Det finns gott om spel som inte är portningar, bör också nämnas.

Allt handlar inte om utveckling för att göra ett spel med spelglädje, där är det du som är insöan, de har följt upp en serie med ytterligare ett spel i Modern Warfare-serien, det är allt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Allt handlar inte om utveckling för att göra ett spel med spelglädje, där är det du som är insöan, de har följt upp en serie med ytterligare ett spel i Modern Warfare-serien, det är allt

Jo, men grejen är att utan utveckling så är ju nästa utgåva av spelet bara en pengainsamling...

Det finns inget behov att att släppa ett nytt spel, de skulle lika gärna kunnat släppa en DLC istället för att kalla det ett nytt spel.

Känns tråkigt att säga det, men det verkar som att Fifas utvecklingskurva har gått om Cods.

Jag reserverar mig för eventuella stav/grammatiska fel då jag är trött och sjuk

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde ha gjort bättre grafik, vi lever som sagt i 2011, inte 2007 som du nämnde.
Sedan tycker jag fortfarande att grenade launchern ska bort. Har sett en del livestreams där det flyger tubes hela tiden.

Annars gillar jag Call of Dutys multiplayer mycket för att det händer så mycket saker så snabbt, och man får kämpa för killstreaks

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Att MW3 floppar är bara löjligt. Var någon anställd på Activison som sa att de har sålt över förutspäckade försäljningar. Som var 6 miljoner ex på första dagen. Så flopp kan man inte säga när det har sålt mer ex än vad BF3 gjort på 1 vecka.
De tror även att de kan sälja över 20 miljoner ex innan December månad är slut.
Så är nog världsrekord igen av COD Serien. Men man kan uttyda att MW3 är nog sista COD spelet om inte Treyarch kan göra ett spel till. För SP slutar på ett sånt sätt... (Ska inte avslöja något för er som inte har spelat det)
Men själv kan jag säga att MW3 är fan i mej det bästa SP spelet inom COD historia. Så det är totalt värt det att spela SP.

Multiplayern är mer som MW2.5 än MW3, som någon sa är det COD4 och MW2 kombinerat i ett spel.
Spelet har faktiskt någon potential om IW låter våra kära modders i Scenen får göra sitt.
En Spel mod så som PromodLive elr liknande. Så har spelet en chans som ESport. Sen kommer alla konsol noobs att spela Public som galningar.
Jag själv sitter och lirar lite för att få lite förändringar från BF3 som jag har lirat ca 80 timmar sen release
Har maxat allt och nu är det mer levela upp vapen unlocks mm.

Är lite annat från MW3 när man är rank 53 på 5 timmar spelat.

Så MW3 kan vara en flopp för det är likadant som COD4 och MW2 nästan, men de säljer som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Allt handlar inte om utveckling för att göra ett spel med spelglädje, där är det du som är insöan, de har följt upp en serie med ytterligare ett spel i Modern Warfare-serien, det är allt

Hur mycket spelglädje är det när FOV är låst på 65 och man blir illamående och yr i skallen av att bara se videor på spelet? I grund och botten är det bara Copy+Paste och samma motor sen ett antal år tillbaka. De ville bara ha lite snabba cash och det vill jag lova att de får. Jag är inte insnöad, jag kollar alltid efter nya spel och vad folk har för idéer, spelar sällan mainstream-spel överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Well Infinity ward har ju träffat guld med CoD communityt de köper oavsett om det är värt det eller inte.

Tror stor anledning till att folk "Whinar" (inkklusive mig sj) på MW3 är att "spelkänslan" som alla pratar om är lika framtagen i COD4, MW2, och black ops. Så förstår inte poängen att köpa något nytt som egentligen inte är nytt, när du kan få samma uplevelse gratis.(antar att ni har MW2 liggandes ^^)

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Ett par timmar in i singleplayerdelen av spelet så måste jag säga att jag är rätt besviken, riktigt dåligt ljud, osynliga "korridorer" när man ska ta sig till ubåten, grafiken ser väldigt onaturlig ut. Fyller i med mer när jag kommit lite längre in i spelet.

Permalänk
Medlem

Flopp rent spelmässigt kanske, men försäljningsmässigt lär det bli årets mest sålda spel.

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Finns det nån som vet hur väl MW3 mp svara på kontroller, hur bra hitbox/netcode är och så vidare. Key binding mm.
Hur verkar det på "Pro-gaming" fronten?

Har aldrig spelat något COD spel men eftersom BF3 är en sån total katastrof om man ställer lite krav så funderar jag att prova.

Tacksam för svar, gärna nån ESL-spelare som spelar både COD och BF-serien

Spelar CB så de är la samma sak i princip. Hitboxen är totalt värdelös, och kniv responsen är katastrof, lika bra att slopa kniv reflexen helt om du tänker satsa på mw3 innan de har blivit patchat. Annars är det säkert ett roligt spel att spela lite matcher och turneringar på (även om grafiken är något föråldrad)

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

Efter att ha lirat i BF3 vackra miljöer (på Ultra) i snart 20 timmar så fick jag en chock när jag drog igång singel player på MW3. Fy fan va fullt det är och ljudet är hemskt! Jag skulle typ vilja jämföra detta med cs eller något. Det förvånar mig dock inte att detta säljer som fan, alla xbox och ps3 noobs som inte förstår bättre! Jag hoppas att folk förstår efter har lirat MW3 att detta är cod:s undergång om inte en revolution sker till nästa spel.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Får se om jag skaffar det, MW2 var ju skoj, samma med Black Ops. CoD är tänkt att vara run and gun, det är därför det är roligt. BF är för seriöst och strategiskt, vill jag spela ett spel för tävlandes skull spelar jag CS.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Alla surar för att mw3(mw2,5) inte är bf3 verkar det som, eller har jag fel? Något som ingen har nämnt ännu är att cod är helt buggfritt och spelet krashar inte när som helst. Sen så bryr jag mig inte personligen om hur gammal motorn är för jag vill ha en snabb och rolig upplevelse när jag har tid över. Sen att man köper mw3 istället för att fortfarande köra mw2 är ganska uppenbart, för nästan alla har ju gått över till mw3 och det är skönt med mycket folk. Man betalar för att fortsätta spela med vänner istället för att sitta själv kvar på det "gamla" spelet. Ungefär som wow, när en ny expansion kommer ut så är det inte så roligt att inte köpa den och inte kunna köra raids med sina vänner. Innan alla börjar säga emot mej så säger jag att detta är min egna åsikt och inte någon högre sanning som ni inte håller med om. Jag har både bf3 och mw3 så min uppfattning av spelen är att bf3 är klart bättre om man ser till det grafiska, ljudmässiga och team-playet, sen så brister upplevelsen på buggiga servrar, att spelet krashar konstant och man förlorar sin score och sitt humör i samma sväng. mw3 har sina fördelar genom snabba matcher, massa low-ping servrar(som man kommer in på) och lite mer ego-stil på spelet. Sen så kan man ju inte förneka att mw3 klart har begränsningar genom förinställd fov (jag kanske är konstig men jag stör mej inte på fov:en) gammal grafik och generellt ett mw2 med inslag av cod4. tack och hej leverpastej;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men grejen är att utan utveckling så är ju nästa utgåva av spelet bara en pengainsamling...

Det finns inget behov att att släppa ett nytt spel, de skulle lika gärna kunnat släppa en DLC istället för att kalla det ett nytt spel.

Känns tråkigt att säga det, men det verkar som att Fifas utvecklingskurva har gått om Cods.

Jag reserverar mig för eventuella stav/grammatiska fel då jag är trött och sjuk

Och företag gör inte saker för att tjärna pengar menar du? Alla gör det och så länge folk köper produkten så är det inget fel

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Hur mycket spelglädje är det när FOV är låst på 65 och man blir illamående och yr i skallen av att bara se videor på spelet? I grund och botten är det bara Copy+Paste och samma motor sen ett antal år tillbaka. De ville bara ha lite snabba cash och det vill jag lova att de får. Jag är inte insnöad, jag kollar alltid efter nya spel och vad folk har för idéer, spelar sällan mainstream-spel överhuvudtaget.

Ingen tvingar dig att spela det och det blir inte bättre (eller sämre) bara för att du sitter och gnäller om det i ett forum

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

BF3 all the way, alla mina vänner spelar nästan BF3

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Ingen tvingar dig att spela det och det blir inte bättre (eller sämre) bara för att du sitter och gnäller om det i ett forum

Har jag inte påstått heller. Men det är sorgligt att folk lägger ut pengar på sånt.

Permalänk
Medlem

Kommer nog skaffa mw3 till ps3. när man vill ha lite snabb action i tv soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av craxido:

BF3 all the way, alla mina vänner spelar nästan BF3

Om alla dina vänner nästan spelar BF3... spelar de MW3 då?

Kunde inte låta bli..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

1996 om jag får be.

fel, quake 1 kom 1996 ala id tech 1, mw använder sig av en modifierad id tech 3 ala quake 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cwittler:

Cod är som Apple produkter de kan sälja skit i dagsläget och folk skulle fortfarande köpa.

Kan tänka mig kampanjen nu "Köp ett kristalliserat minne av Steve Jobs, varje bit är unik!"

Och dina kunskaper om Apple är väldigt goda? De är t.ex överlägsna när de gäller grafisk bearbetning, redigering och musikskapande

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Har jag inte påstått heller. Men det är sorgligt att folk lägger ut pengar på sånt.

Det är ännu mer sorgligt att folk orkar gnälla över saker som de inte gillar istället för att bara låta bli att använda det, det finns folk som gillar det även om du inte gör det.

Jag gillar inte Volvo t.ex, men jag gnäller inte över folk som köper dem, de är upp till dem

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Är någon förvånad?

De har mjölkat serien (och motorn) så mycket de bara kunnat, och nu finns inte mer att hämta.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

MW3 är lite som iPhones, folk köper dem för att de inte vet bättre

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

+1 för tråden Nu kommer snart cod - bf3 flejmwar

Här under tänkte jag lägga alla "bättre än buggiga bf3" svar, men jag hittade inga
Antar att alla håller med TS

Permalänk
Skrivet av muddiz:

MW3 är lite som iPhones, folk köper dem för att de inte vet bättre

Hoppas verkligen att du inte har copyright på den meningen, för då ligger inte jag bra till! Klockrent!