MW3 = Årets största flopp?

Permalänk

MW3 = Årets största flopp?

Såg att att inte fanns någon "såga ner-tråd" så. Men, köpte detta och kan säga att jag är besviken än så länge, grafiken är ju från 2007!.
Mycket sämre än BlackOps dessutom. Det är synd för BlackOps var en bra titel och de var på väg åt rätt håll där. Jag börjar tro att CoD tiden är över för gott nu till för mån för BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Såg att att inte fanns någon "såga ner-tråd" så. Men, köpte detta och kan säga att jag är besviken än så länge, grafiken är ju från 2007!.
Mycket sämre än BlackOps dessutom. Det är synd för BlackOps var en bra titel och de var på väg åt rätt håll där. Jag börjar tro att CoD tiden är över för gott nu till för mån för BF3.

+1 för tråden Nu kommer snart cod - bf3 flejmwar

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

Jag tycker dom borde ha gjort något med grafiken, men tycker allt annat i spelet är bra. Men dom skulle tagit black ops grafiken eller lite bättre, då skulle det varit riktigt grymt!:-)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Att CoD skulle floppa är omöjligt. Eftersom det finns egentligen ingenting att förvänta sig.
Sedan att det är likt föregående spel, tja, har du missat CoD-serien helt?

MW3 slår nya säljrekord, det gör ont i hjärtat.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer det inte floppa. Men de som har lite mer intelligens är smarta nog att inte köpa det.

Permalänk

Visst känns det kanske mer som en uppdatering från MW2 och man hade kunnat önska mer på grafik och andra nyheter. Men jag tycker fortfarande det var riktigt skojj och det kommer att spelas många många timmar.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Är det så konstigt när hela cod är riktat mod energidrickande p12:or som tror dem är coola när dem sätter ett ZOMG 36O N0zKop3! Fyfan sämre spel får man leta efter!!

Såja det var mitt bidrag, lite överdrivet och onödigt.... eller?

Nej men CoD har alltid varit roligt att spela multiplayer, fan jag och mina BF frällsta kompisar kör alltid CoD hela lanen, tröttnar aldrig. Däremot är jag lite besviken på BlackOps och MW3, det är ju handen på hjärtat samma spel med lite tweaks, känns som att CoD börjar bli CS, fast det inte kan bli det, för CS är alltid CS. Och att jämföra MW3 med BF3, snälla nån dem speler är inte på samma nivå någonstans. Det är som att gämföra.... Cod med BF!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Spelet är ju fortf en konsolportning, så man kan ju inte förvänta sig bättre grafik ;O

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på MW3 och BF3. Det måste man komma ihåg. IMO är det inte samma stil och stuk på spelen och det tror jag grundarna och utvecklarna också vet och tänker.
För mig är MW3 mer åt arkadhållet, springa runt och panga utan att tänka. Knappt något samarbete om man inte är flera spelare som känner varandra som kan kommunicera med mic under spelets gång.
BF3 är mer åt strategihållet/teamplay. Squads, fordon, FORDON! Där får vi inte glömma en stor skillnad.

Permalänk
Medlem

känns som ett expansion pack som man betalar full price för... Har många inbitna CoD fanboys i vänkrätsen som också provat BF3 (efter mycket tjat), och de säger att skillnaden är som natt och dag, alltså BF3 = uber, MW3 = not. Dock är detta inte draget ur egen erfarenhet.
Vet inte heller om jag kommer få någon egen erfarenhet efterspm jag inte tänker punga 600kr för ett "DLC".

Ny titel i all ära men har inte tillräckligt med content för att förtjäna den.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

Även om det är en konsollportning så är mw3 det absolut sämsta cod spelet jag har spelat. Grafiken är KASS, ljudet blir ju för f*n grovt överträffat av Quake 3. Och samtidigt så finns fortfarande alla irriterande saker kvar från mw2. Detta är ett levande bevis på att man inte ska låta små skitföretag utveckla spel till en större massa.

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Tyvärr så kommer det inte floppa. Men de som har lite mer intelligens är smarta nog att inte köpa det.

Snälla du, den dagen du inser vad intelligens är så ska jag bjuda på en krogrunda. Misstänker att det inte lär hända i första taget.

P.S. Jag har inte köpt det så tog det inte personligt på något sätt D.S.

Permalänk

Suck, alla dessa trådar som skapas hela tiden. Alla vet redan att MW3 kommer sälja bra mycket bättre än BF3 så den punkte. behöver man inte diskutera.

Spelen är helt olika i sig så förstår inte varför folks om tycker om BF3 gnäller så förbannat? Låt spelet vara i stället.

Permalänk
Medlem

Spelmotorn är faktiskt från Quake alltså från 1999:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

Fattar inte vad det är med folk, grafiken är långt ifrån allt, det är den s.k spelglädjen som räknas, finns spel som ser jävligt snygga ut grafiskt, men spelet i sig är skit, tycker ni då det är bra bara för att det ser bra ut?

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är varifrån så många människor finner behovet av att klaga på ett spel så mycket. Gillar man det inte spelar man det inte, end of story. Alla spel passar inte alla, precis som med allt annat här i livet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

aldrig haft ett sådant skitspel som detta! MEN ja skall plåga mig igenom MP och låsa upp alla vapen och kanske att de kommer någon patch eller nåt för det är för mig halft ospelbart... ingen console ? det är det sämsta ja hört! annars hur får man fram den ? känns som det laggar apa typ rubberband effekten på BF så känns det men det syns inte .. sen är det nåt fel för mig med musen typ tvärt så går sensen upp 6-7ggr och man vet inte ens vars man är efter snurrat 1 varv på 1ms .. detta har ja ej i bf3 men kan de vara musen ??? tog en inställning i spelet "smooth mouse" och nu känns det bättre typ men är som styra en kamel..obefintligt spawnsystem som i ALLA tidigare spel :/ nej cod är nu mera ett consolspel och de gör ju inget för att motbevisa det... detta kommer bli en ENORM serie i framtiden tror jag , men detta på KONSOLHE*LV*T* till pc är det nog dött snart både detta spelet och hela serien är döende till pc och det är synd..... synd att de tjänar de där miljarderna på varje spel för de blir ju giriga as ... men som tur är HAR vi ett fps som iaf är i tanken utvevklat till att kunnas spela på PC men du ser där de har ju ljugit ang BF3 att det skulle vara utvecklat till pc men det är ju ren lögn! ett fps 2011 som ej kan se ping ? skojjaru

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Snälla du, den dagen du inser vad intelligens är så ska jag bjuda på en krogrunda. Misstänker att det inte lär hända i första taget.

P.S. Jag har inte köpt det så tog det inte personligt på något sätt D.S.

Svårt att ta folk seriöst som köper ett spel som återanvänds med lite nya texturer om de har tur.

Permalänk
Avstängd

dom som inte visste så använder cod samma engie sen mw1 så grafik messit så är cod sämst men jag spelar cod för det är roligt bryr mig inte om vilken engie spelet går på

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Svårt att ta folk seriöst som köper ett spel som återanvänds med lite nya texturer om de har tur.

Du menar som FIFA, NHL, Crysis Engine spel och UT3 Engine spel?

Den enklast förklarningen till detta är "If it is not broken. Do not fix it" och gamalt!=broken

Permalänk
Medlem

Det blir som alla andra CoD, tex blackops och i viss mån MW2. Folk iriterar sig på många saker och kommentatorer på youtube gör också detta, ändå så spelar de spelet som om det vore en ny religion och att de sen är hypade som fan för nästa spel, "hoppas dom fixar det här och det här" men ändå så blir de förbannade på andra saker, som om de ändringar som gjort inte har någon betydelse. Visst man kan inte få ett perfekt spel, men comeon, Om ni blir sura över ett spel så spela det inte, alternativ spela det inte lika mycket. CoD säljer bra för alla hoppas på förbättring fast det uppstår lika stora problem när de ändrar de problem som föregångaren har haft.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Spelmotorn är faktiskt från Quake alltså från 1999:D

1996 om jag får be.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

1996 om jag får be.

Nej du får inte be....

men du får gärna rätta mig:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Nej du får inte be....

men du får gärna rätta mig:D

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Fattar inte vad det är med folk, grafiken är långt ifrån allt, det är den s.k spelglädjen som räknas, finns spel som ser jävligt snygga ut grafiskt, men spelet i sig är skit, tycker ni då det är bra bara för att det ser bra ut?

Om du får till både och da ? Då är det dubblewin som dessa företag inte verkar förstå...grafiken är given tkr jag, precis som spelutvecklingen går frammåt går även datorn fram, man vill ju inte sitta med ett så kallat "mw3" som man väntat på i flera år som har lika sketen grafik som flera år gamla spel...vissa här köper ju faktiskt komponenter för flera tusen för att kunna maxa spel och få ut ngt av det....tackar gudarna för bf3 som har den grafiken jag vill ha och det jag betalade för...

Jag säger inte att mw3 är ett dåligt spel i sig, men nog fan var dem snåla på vissa punkter, man undrar vad man betalar för egentligen, deras bullfika eller ? -.-

Permalänk
Skrivet av brajonk:

aldrig haft ett sådant skitspel som detta! MEN ja skall plåga mig igenom MP och låsa upp alla vapen och kanske att de kommer någon patch eller nåt för det är för mig halft ospelbart... ingen console ? det är det sämsta ja hört! annars hur får man fram den ? känns som det laggar apa typ rubberband effekten på BF så känns det men det syns inte .. sen är det nåt fel för mig med musen typ tvärt så går sensen upp 6-7ggr och man vet inte ens vars man är efter snurrat 1 varv på 1ms .. detta har ja ej i bf3 men kan de vara musen ??? tog en inställning i spelet "smooth mouse" och nu känns det bättre typ men är som styra en kamel..obefintligt spawnsystem som i ALLA tidigare spel :/ nej cod är nu mera ett consolspel och de gör ju inget för att motbevisa det... detta kommer bli en ENORM serie i framtiden tror jag , men detta på KONSOLHE*LV*T* till pc är det nog dött snart både detta spelet och hela serien är döende till pc och det är synd..... synd att de tjänar de där miljarderna på varje spel för de blir ju giriga as ... men som tur är HAR vi ett fps som iaf är i tanken utvevklat till att kunnas spela på PC men du ser där de har ju ljugit ang BF3 att det skulle vara utvecklat till pc men det är ju ren lögn! ett fps 2011 som ej kan se ping ? skojjaru

På tal om att plåga sig igenom saker, hört talas om att dela in det du skriver i stycken så man kan läsa det?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att texture packs till minecraft är gratis till skillnad från COD som kostar som ett nytt spel....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Som några redan hunnit säga så kommer det tyvärr inte floppa., endast i våra ögon, vi som inte har blivit blinda :).
Jag tänker inte köpa spelet, har planerat att "låna" det för att lira igenom singleplayern som jag förövrigt älskar i CoD serien. Det har till och med blivit bevisat att de återanvänder en del modeller bland annat byggnader från MW2 och säker från blops också. Lite synd att de gör så.

Permalänk

Att majoriteten av jordens befolkning utgör den största procentenheten när det kommer till IQ talar sitt tydliga språk.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Tyvärr så kommer det inte floppa. Men de som har lite mer intelligens är smarta nog att inte köpa det.

Om man vill ha en bra Singelplayer upplevelse är väl ändå mw3 bättre än bf3.