Hur du aktiverar och lirar BF3 redan idag från origin!

Permalänk
Medlem

Jag spelade lite COOP nu ikväll med min bästa vän och testade MP (väldigt lite). Gillade det skarpt!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Snart kan jag lira!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Jo men jag har goda intryck än sålänge från singelplayer. skulle ge det en svag 8 i nuläget. Vissa uppdrag är väldigt blassé medan vissa andra är lite mer epic. Nattbanorna är ju så innijorden vackra att jag vet inte vad.
Med ett överklockat 570 får man superb fps på high settings 2*aa samt ultra textures. Går att köra med ultra på allt men blir ju inte samma fina flyt.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Lirade lite SP med, jäkla kul.... skulle behövas dubbla gtx580 för att maxa

Jag lyckades maxxa med dubbla 6970

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Spelet flyter med ett 560 TI på High 1080p och Ultra är inga problem för 560 TI i SLI samma upplösning.

Permalänk
Skrivet av voffen1:

Jo men jag har goda intryck än sålänge från singelplayer. skulle ge det en svag 8 i nuläget. Vissa uppdrag är väldigt blassé medan vissa andra är lite mer epic. Nattbanorna är ju så innijorden vackra att jag vet inte vad.
Med ett överklockat 570 får man superb fps på high settings 2*aa samt ultra textures. Går att köra med ultra på allt men blir ju inte samma fina flyt.

Vad använder du för program för att få upp FPS'en på skärmen i spel? Eller finns det i options att aktivera?

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Läste att man kunde bli låst till den koreanska servern (eller vilken man nu aktiverar på) och på så sätt hamnar på asiatiska servrar senare när det väl kickar igång... Skoj att spela med den fördröjningen.
Ska se om jag hittar länken.
EDIT:
http://www.enterbf3.com/news/602-ebf3-warning-about-the-early...

Permalänk
Skrivet av Ollebro:

Kan meddela att Spelet flyter med ett 560 TI på High 1080p och Ultra är inga problem för 560 TI i SLI samma upplösning.

Upplösning?

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av huzko:

Jag lyckades maxxa med dubbla 6970

Kör allt på Ultra förutom AA och AF och blur off..
viss det funkar helt ok i SP.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikssonNn:

Upplösning?

När jag skriver 1080p menar jag såklart 1920x1080@60Hz

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Kör allt på Ultra förutom AA och AF och blur off..
viss det funkar helt ok i SP.

Ultra på texturer, high på resten samt 16x AF, ingen AA, resten är på. 1080p.

Flyter fint i SP med ett HD6950 upplåst till HD6970 (DirectCU II). Intel i5 samt 8 GB RAM i övrigt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Är det någon som får det funka nu, jag ser mitt bara kollar datum fyller 30% sen 80% sen stängs det ner kommer inte fram varken med egna proxy settings eller med Hide IP VPn valde korea och Indonesien. Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Känns säkrare att använda en något "större" VPN mjukvara än ett okänt IP från Indonesien, all trafik du har igång går ju igenom proxyn, vem vet vem som äger den och vad den personen kan göra med informationen som loggas..

Ta bort proxy direkt efter du fått "ok" med datumet. Sätt bara igång precis innan, alltså slå inte in några uppgifter

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Kan meddela att Spelet flyter med ett 560 TI på High 1080p och Ultra är inga problem för 560 TI i SLI samma upplösning.

Glöm inte starta om spelet bara, när man ändrar och inte startar om ändras inga settings. Var så för mig iaf.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Ta bort proxy direkt efter du fått "ok" med datumet. Sätt bara igång precis innan, alltså slå inte in några uppgifter

Det är det som är problemet, jag får inte OK. Man ser 30%, sen 80% sen stängs det av.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Fattar inte hur ni ens får igång spelet. Det står bara "Inte släppt ännu" i Origin för mig. Kan inte dubbelklicka på det, kan inte högerklicka och ta "Ladda ned nu" (texten är inte "ifylld" om ni förstår vad jag menar) osv.

Edit: Nvm, det var inte preloadat ju

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem att nu ansluta och spela på Europeiska serverar så jag tror inte det är någon risk att bli låst till Asien.

Permalänk

Är det lika svårdrivet som betan??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Glöm inte starta om spelet bara, när man ändrar och inte startar om ändras inga settings. Var så för mig iaf.

Själv såg jag tydlig skillnad på High och Ultra direkt i spelet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan använda nyckeln från sin fysiska kopia och skriva in den i Origin för nedladdning istället? Anledningen att jag vill göra detta är för den fysiska kopian tar upp 5GB mer än den nedladdningsbara.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Precis så här jag gjorde också vid 17.30 tiden och det fungerade kanon. Blev nån timmes SP och MP innan jobbet, fungerar kanon. Efter du låst upp är det bara att köra på som vanligt genom battlelogen. Kör på Ultra, 2xAA(medium) och 16xAF i 1920x1080 med riggen nedan och det flyter hur bra som helst, till och med på feta Conquest Large maps då nätan alla är på samma ställe

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Själv såg jag tydlig skillnad på High och Ultra direkt i spelet.

Ok, min CF drog inte igång först jag startade om iaf, men de kanske fixat de från alphan/betan

Skrivet av Anguzz:

Någon som vet ifall man kan använda nyckeln från sin fysiska kopia och skriva in den i Origin för nedladdning istället? Anledningen att jag vill göra detta är för den fysiska kopian tar upp 5GB mer än den nedladdningsbara.

Borde ju kunna göra så

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Vad använder du för program för att få upp FPS'en på skärmen i spel? Eller finns det i options att aktivera?

återkommer imorgon med resultatet, måste lägga mig nu

edit: testade lite snabbt med fraps på SP nattbana med mkt explosioner och action. Med allt på ultra utom shadows på high och terrain decoration på high samt 2*aa så ligger fps på ett genomsnitt skulle jag tro på kring 50-60. Ibland droppar den till 45-40, ibland stiger den till 80. Men oftast kring 58-60.

Detta var ju abra ett 10 minuters test men jag köra fler loops senare imorgon.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Vad använder du för program för att få upp FPS'en på skärmen i spel? Eller finns det i options att aktivera?

Jag tryckte CTRL+ALT+S för att få upp fps:n har jag för mig.

Testade lite Damavand Peak innan...alltså den där tunneln får man ju gråa hår av...men gud vad snyggt det är!

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Okey.. Är det riskabelt att vara inne och köra multiplayer? Verkar ju vara massor med folk inne på servrarna.

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpS:

Okey.. Är det riskabelt att vara inne och köra multiplayer? Verkar ju vara massor med folk inne på servrarna.

Jag har lite dåligt samvete av att ha låst upp spelet tidigare men är det bf3 så är det ju. Tror inte det är ngn fara att lira mp. Kör på.
Snuskigt snyggt.

Dock kan jag hålla med att Crysis är snyggare i SP men BF3 regerar i MP. Ljussättningen kan man ju dö för.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpS:

Okey.. Är det riskabelt att vara inne och köra multiplayer? Verkar ju vara massor med folk inne på servrarna.

Skulle tro att det inte är någon fara. De vill nog inte gärna banna sina största fans, det är ju trots allt de som lägger tid på att hitta sånna här lösningar för att spela tidigare.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Finnjaevel:

Vad använder du för program för att få upp FPS'en på skärmen i spel? Eller finns det i options att aktivera?

Fraps.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Tack!

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Skulle tro att det inte är någon fara. De vill nog inte gärna banna sina största fans, det är ju trots allt de som lägger tid på att hitta sånna här lösningar för att spela tidigare.

Verkar inte vara någon som helst fara att spela online. Jag och en kompis har spelat i ett antal timmar nu på webhallens server utan problem