Hur du aktiverar och lirar BF3 redan idag från origin!

Permalänk

Ingen som vill adda mig för lite Gammee ? Nickar: Awesome-0-3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Finns även ingame fps-mätare, fäll ner konsolen (knappen ovanför tab-knappen) och skriv list för en lista på kommandon.
render.drawfps true tror jag var kommandot för fps-mätaren.

Permalänk
Medlem

kan man ändra aspect ratio ingame. vill köra 1080p på 1920x1200 skärm med svarta ränder uppe och nere. har inte lyckats med detta i betan, utan den smetade bara ut bilden.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Är det någon som får det funka nu, jag ser mitt bara kollar datum fyller 30% sen 80% sen stängs det ner kommer inte fram varken med egna proxy settings eller med Hide IP VPn valde korea och Indonesien. Någon annan som har samma problem?

Jag har samma problem och inte lyckats fixa det, hur har det gått för dig?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Av någon anledning händer ingenting när jag trycker på "Play" på BF3 i Origin, eller det laddar, står "Synkar molndata" sen händer inget. Kör med proxy via Windows proxyinställningar, samt konfirmerat att jag är i Korea. Har testat ominstallation av Origin utan resultat. Förslag på vad jag kan göra?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Fixoon:

Av någon anledning händer ingenting när jag trycker på "Play" på BF3 i Origin, eller det laddar, står "Synkar molndata" sen händer inget. Kör med proxy via Windows proxyinställningar, samt konfirmerat att jag är i Korea. Har testat ominstallation av Origin utan resultat. Förslag på vad jag kan göra?

Du ska bara ha proxyn igång vid region-check!

Stäng av den nu så ska det funka.

Den står och tuggar för att den skickar data till indonesien nu

Permalänk
Medlem

En kort fråga; man bör väl logga in i Origin *efter att ha upprättat en proxyanslutning eller är regionsavkänningen separat från - ja, hur Origin orienterar sig mot användaren?

För helst vill man ju inte mata igenom lösen till proxyn så att man måste ändra direkt efteråt, men fungerar det då överhuvudtaget? Och vad har ni använt som har aktiverat framåt kvällskvisten eller nu? Vilken stor vpn kan man använda nu? Om Flyvpn är överbelastat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Du ska bara ha proxyn igång vid region-check!

Stäng av den nu så ska det funka.

Den står och tuggar för att den skickar data till indonesien nu

Hur kör jag region-check då? Första gången jag försökte starta spelet(utan proxy) kom det upp en ruta som kollade min region men då klickade jag bara på play för att få upp den rutan.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Fixoon:

Hur kör jag region-check då? Första gången jag försökte starta spelet(utan proxy) kom det upp en ruta som kollade min region men då klickade jag bara på play för att få upp den rutan.

Sorry, jag läste ditt inlägg fel.
Vi pratar om samma region-check.
Har tyvärr ingen lösning på ditt problem då.

Permalänk
Skrivet av p-:

En kort fråga; man bör väl logga in i Origin *efter att ha upprättat en proxyanslutning eller är regionsavkänningen separat från - ja, hur Origin orienterar sig mot användaren?

För helst vill man ju inte mata igenom lösen till proxyn så att man måste ändra direkt efteråt, men fungerar det då överhuvudtaget? Och vad har ni använt som har aktiverat framåt kvällskvisten eller nu? Vilken stor vpn kan man använda nu? Om Flyvpn är överbelastat.

Osäker på om man behöver VPNen på när man loggar in (jag råkade ha det utan att tänka).
Men om du är orolig, så skulle jag byta till ett slask-lösenord på Origin som du inte använder någon annan stans. Region-checka. Stänga av proxy, och sen byta origin-lösenord till vad du vill

Detta proxy-IP funkade för mig + kompis:
http://img641.imageshack.us/img641/2209/captureutf.png

Permalänk
Avstängd

Man behöver bara VPN-tjoffset för att godkänna aktiveringen sen äré bara att slänga bort programmet å
köra som vanligt, sluta vara så rädd, jag (och övriga) får skylla oss själva om man får skiten bannat inte
för att jag tror att Dice är sådana hjärtlösa svenskar men jag vet att många amerikaner (EA etc) är det.

/ Homer *Doh* Simpson.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

tror? haha
vilken nöt

så du riskerar att bli bannad med din IP adress och aldrig kunna lira BF3 bara för att du inte orkade vänta 2 dagar?
realy great man.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

pg_ice om du läser så kommer dom inte banna för det -.- din idiot

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

tack för hjälpen

ett tips gå in och ändra proxy in och lira spelet en gång stäng av proxyn och det är aktiverat fullständigt istället för att sitta på indonesien? stavning xD

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Lirade lite SP med, jäkla kul.... skulle behövas dubbla gtx580 för att maxa

Maxar med 2st GTX570

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Har försökt, aktivera med IP ifrån USA, dock när jag försöker starta ett game så står den bara och laddar i Battelog eller vad det kallas, spelet startar aldrig?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av psykiskanka:

ett tips gå in och ändra proxy in och lira spelet en gång stäng av proxyn och det är aktiverat fullständigt istället för att sitta på indonesien? stavning xD

Eller så byter man tillbaka direkt när man har aktiverat spelet istället går ännu bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Testade idag fast med amerikansk IP och de funka utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Maxar med 2st GTX570

jag maxar allt med 2st 460gtx men det betyder inte att det är tipp topp

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

tror? haha
vilken nöt

så du riskerar att bli bannad med din IP adress och aldrig kunna lira BF3 bara för att du inte orkade vänta 2 dagar?
realy great man.

så du menar att om jag skulle åka till indonesien med min dator o koppla upp mig på deras internet med mitt spel skulle jag bli bannad..hmm för det låter ju smart tänkt från ditt håll...

om du inte förstod det där så är det så är det att dom simulerar att dom är i indonesien genom att gå genom deras proxy..så ea kan inte banna några för sånt då det inte är olagligt. känns lite fuskigt kanske men helt lagligt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

jag maxar allt med 2st 460gtx men det betyder inte att det är tipp topp

Men det är det för mig, flyter bra och har aldrig droppat under 70 fps
Lite skillnad på 460 sli och 570 sli

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Mitt origin äger sönder mig den backtrackar hela tiden i download progress, när den når typ 25% backar den till 15 och om om igen.

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozue:

Mitt origin äger sönder mig den backtrackar hela tiden i download progress, när den når typ 25% backar den till 15 och om om igen.

Konstigt. Har du stängt av VPN/proxy?

Edit: Drygt, nu är det underhåll på gång. Ska hålla på till kl 15:00 tydligen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozue:

Mitt origin äger sönder mig den backtrackar hela tiden i download progress, när den når typ 25% backar den till 15 och om om igen.

Kolla de sista inläggen i denna tråden. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053406-bf3-...

Permalänk
Medlem

Har Dice hotfixat detta?

Körde VPN och installerade + aktiverade, men om jag försöker komma in i Battlelog får jag bara "Your account is not allowed to log in"

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Jag använde FLYVPN och kunde då aktivera BF3 i Origin. Stängde ner VPN klienten men kan inte logga in på Battlelog.

Får bara "Your account is not allowed to login"

Någon annan som också får det?

Jag fick mina skivor idag på posten om någon undrar.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Jag använde FLYVPN och kunde då aktivera BF3 i Origin. Stängde ner VPN klienten men kan inte logga in på Battlelog.

Får bara "Your account is not allowed to login"

Någon annan som också får det?

Jag fick mina skivor idag på posten om någon undrar.

Får så jag med. Fungerar det bara att spela om man köpt för nerladdning kanske? Nån med skivor som kan spela?

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Osäker på om man behöver VPNen på när man loggar in (jag råkade ha det utan att tänka).
Men om du är orolig, så skulle jag byta till ett slask-lösenord på Origin som du inte använder någon annan stans. Region-checka. Stänga av proxy, och sen byta origin-lösenord till vad du vill

Detta proxy-IP funkade för mig + kompis:
http://img641.imageshack.us/img641/2209/captureutf.png

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=20387641&post...

Det fungerade toppen. Var inloggad i Origin när jag upprättade proxyanslutningen, klickade igång regionsavkänningen - gick först inte (vet inte om jag fick en ruta som sa försök igen eller dyl) men på andra försöket startade battlelog:en upp i Firefox (jag stängde det direkt) efter att den tickat igenom , och avslutade proxyanslutningen och startade om datorn. Men ja, proxys verkar det dumt att ta lätt på (bytte lösenord, var redan ett slasklösen).

edit: men det här var runt ett-tiden imorse