Permalänk
Medlem

Antec 300 Mattsvart

Har lackat insidan på ett Antec 300 och jag tyckte att den vart grymt mycket snyggare,
Så ville lägga upp ett galleri här och visa er hur det blev.

Spec:

Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3
Processor: AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz @ 4.0Ghz
Hårdisk (System): Wd 250gb(Gammal ide)
Hårdisk (Lagring): 3x 1TB Samsung Spinpoint F3
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 1024MB OC
Ram: Corsair 4GB 2x2Gb
Chassi: Antec 300
Nätdel: Corsair VX 550w
Processorkylning: Corsair A50

Framtidsplaner:

• Riva bort klistermärket från nätdelen
• Lacka Dvd brännaren svart
• Lacka där sidopanelen har slitit bort
• Ny systemdisk
• In med mer minne

Antec 300 Mattsvart

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

awsome du har ju EIDE fan va nice seriöst awsome

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk

Maskerade du popnitarna eller borrade du ur de och satte dit nya?
Blev ju sugen på att göra samma med mitt 300 nu

Permalänk

Sjukt bra sladddragning med tanke på att dom knappt syns i lådan och du inte använt dig av baksidan +1

Permalänk
Medlem

Detta är (enligt mig) det snyggaste antec chassiet. har haft ett 1200 själv, men vart inte nöjd. Men detta och mattsvart är sjukt nice! Bra bilder också Klockren 5p från mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Maskerade du popnitarna eller borrade du ur de och satte dit nya?
Blev ju sugen på att göra samma med mitt 300 nu

Borrade ur alla och satt i nya, annars hade det varit så svårt att komma åt med sprutan i 5,25 och 3,5 burarna.
Bara att köra på

Skrivet av poskitosker:

Sjukt bra sladddragning med tanke på att dom knappt syns i lådan och du inte använt dig av baksidan +1

Tack! Är själv nöjd ska bort med ide disken bara

Skrivet av Goo5e:

Detta är (enligt mig) det snyggaste antec chassiet. har haft ett 1200 själv, men vart inte nöjd. Men detta och mattsvart är sjukt nice! Bra bilder också Klockren 5p från mig!

Tack! Ja dem är mycket snyggare mattsvart, men synd att dem inte har hål för bättre kabeldragning.
Tack, nästan första gången man fotar med en systemkamera

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk

Varför 80mm fläktar fram? annars riktigt grymt

Permalänk
Medlem

Varför rikta CPU kylar fläkten mot grafikkortet? antingen tar den varm luft från graffen och den kyler inte CPUn eller så tar den kall luft från toppen och blåser varm luft rakt på grafikkortet... kanske ska göra så den pekar bakåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpledream:

Varför 80mm fläktar fram? annars riktigt grymt

Hade några liggande, men ska väll in några nys sen kanske. Tack!

Skrivet av resqual:

Varför rikta CPU kylar fläkten mot grafikkortet? antingen tar den varm luft från graffen och den kyler inte CPUn eller så tar den kall luft från toppen och blåser varm luft rakt på grafikkortet... kanske ska göra så den pekar bakåt?

Kan bara ha den riktad uppåt eller neråt :/

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

hahah jag har också ett antec 300 som är lackat svart inuti, ett likadant nätagg och likadant moderkort

Visa signatur

GTX 560TI - AMD x4 955 3.2 Ghz - 8gb drr3 1333mhz - corsair 550w

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt fin kabeldragning för att vara ett Antec 300!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatoN:

hahah jag har också ett antec 300 som är lackat svart inuti, ett likadant nätagg och likadant moderkort

Haha sjukt

Skrivet av vargeEEEEn:

Riktigt fin kabeldragning för att vara ett Antec 300!

Tack så mycket

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk

Fint byggt

Lite sjukt dock att jag såg vilket moderkort det var bara av att se I/O plåten :/

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

Antec 300 + GB 870A-UD3, startar inte

Tja, jag har nyligen satt ihop mitt första bygge tillsammans med en kompis och när alla komponenter sitter i och kabeldragningen är klar så vägrar maskinen att starta. Jag pluggar in musen i usb-uttaget på baksidan och musen börjar då lysa vilket indikerar att moderkortet fungerar och får ström som det ska, och iom att LED-en i fronten inte lyser så tänkte jag att felet antagligen ligger där. Nu är det så att power och reset switcharna samt HDD LED och pwr LEDarna från chassifronten inte har några synliga +/- poler vilket gör att jag inte vet hur de ska sitta, finns här någon hjälp att få? (considering att du har samma setup med moderkort/chassi som jag ^^)
Tack på förhand
mvh Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schkalmann:

Tja, jag har nyligen satt ihop mitt första bygge tillsammans med en kompis och när alla komponenter sitter i och kabeldragningen är klar så vägrar maskinen att starta. Jag pluggar in musen i usb-uttaget på baksidan och musen börjar då lysa vilket indikerar att moderkortet fungerar och får ström som det ska, och iom att LED-en i fronten inte lyser så tänkte jag att felet antagligen ligger där. Nu är det så att power och reset switcharna samt HDD LED och pwr LEDarna från chassifronten inte har några synliga +/- poler vilket gör att jag inte vet hur de ska sitta, finns här någon hjälp att få? (considering att du har samma setup med moderkort/chassi som jag ^^)
Tack på förhand
mvh Erik

Kolla manualen till moderkortet. Borde finnas med.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb