suuur på posten sverige/danmark

Permalänk
Medlem

suuur på posten sverige/danmark

på sex dagar har mitt grafikkort tagit sig från danmark till Malmö, är det ngt slags rekord? Med tanke på att den sträckan är kort så kan man väl vänta sig två veckor till upp till Umeå....;o)

skulle bara skriva av mig...

Permalänk
Medlem

2 dagar i Danmark, 2 dagar i det odefinierade gränslandet där ingen verkar veta var paketen befinner sig och slutligen 2 dagar i Sverige.. låter som ganska normalt.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Då kan jag sluta hoppas att min Logitech MX700 kommer denna veckan då . Beställde fredag kväll hos ITButikken.dk.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

från köpenhamn (eller Danmark) till Malmö borde inte ta så lång tid, verkar vara svenska posten som slarvar.......
Har beställt minne och de skickade iväg det den 16:e oktober, jag har ännu inte fått minnet, när jag kollar på pack-track så står det att mitt paket är försenat hos svenska posten,,,,,,,,kasst

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem

Man kan räkna med att det tar minst en vecka mellan sverige och danmark eftersom det ska igenom tullen.

Permalänk
Medlem

du anar inte.
jag hade min wd 120 GB i stockholm i 6 dagar, då bor jag alltså i uppsala...
tro fan inte att de sen skickar den till uppsala till nått okänt postkontor och sen 3 timmar senare ser jag på kollisökningen så är den tillbaka i stockholm igen!!! aaargh!!!
nu har de asen skickat tillbaka den till danmark, vete faan om itbutikken vill skicka hit den igen utan extra frakt...
okej så var det fel gatunamn, men vafan, det var det ju på resten av paketet oxå och det hämtade jag utan några som helst problem (2 olika paket).
man tycker att de åtminstonde borde ge mig en dag på att hämta den men 3 timmar... det måste faan vara rekord, har kolli nummret om nån vill ha bevis
har skickat brev till itbutikken men inte fått något svar.
personligen tror jag att utlands brev har 0 prioritet, har alltid tagit lång tid med utlands post för mig, oavsett om det är från usa eller danmark.
riktigt sugit, har väntat 3 veckor på hårddisken och nu vete faan om jag får den, lyckades pricka in köpet ganska bra då jag fick den för 1885 skr (8 mb cache) nu kostar den över 2000 kr igen på itbutikken

Covante

Permalänk
Medlem

ITButikken.dk skickade min mus idag iaf och söker man på Post Danmarks hemsida så är det ivägskickat till Sverige redan samma dag vilket låter lovande så långt. Nu återstår bara posten.se's leverans till mig vilket inte är så "bara", kan ju ta tid om man läser här på sweclockers om erfaranheter av utlandspost
Men man kan ju hoppas att dom har skärpt tills sig just i mitt fall

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

btw, vad är addressen till post danmark?
hittar fan inte den när jag söker...

Covante

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Hedersmedlem

tror mitt JS-2000 chassie tog närmare två veckor från danmark hit

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

tackar och bockar!

Covante

Permalänk
Medlem

Posten är ganska rolig jag skickade in lite grejer till komplett som inte funkade och får ett nytt mobo hemskickat, men dels så skickar komplett mitt mobo i ett paket och minnet och prollen i ett annat och när jag kollade efter paketen idag så hade det ena blivit skickat till Örebro och det andra direkt till Växjö utan att ta omvägen förbi Örebro. Iofs så fattar jag inte varför de skickar de till Växjö heller då jag bor en bra bit över...

Permalänk
Medlem

jag har problem med avi-sedlar, posten skickar ut dom från paket jag skall ha, men jag får inga hem till mig

måste ständigt följa paketen på postens hemsida och när jag ser att ett paket kommit till postkontoret får jag gå dit och hämta ut det

Permalänk
Medlem
Citat:

måste ständigt följa paketen på postens hemsida och när jag ser att ett paket kommit till postkontoret får jag gå dit och hämta ut det

Det gör man ju ändå, för att kunna hämta ut paketet en dag tidigare

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Problemet ligger i att posten lägger ut frakten på externt företag när paketen kommer in i sverige, det är där den överjävliga fördröjningen ofta uppstår. Mitt paket som skickades från itbutikken kom bort tydligen, så de fick skicka ett nytt :). Eller så söp de bort det i bogholderiet.