Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?
http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg

Detta är precis varför man inte har open beta.

Och han menar att siffran för pre-order cancels stiger... alltså 34-35-36-37 etc.

Permalänk

Twitter inlägget finns inte kvar längre, kanske var det en bluff?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad bra, då kanske man slipper överbelastade servrar vid release

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men seriöst att folk baserar hela kommande spelupplevelsen på en beta...
Senast jag läste vad en beta innebär - ej färdigt spel.

Samt Battlefield serien har varit väldigt bra hittills.

Skrivet av Eldarion:

Lite klantigt kan jag tycka ändå. Lovar att det sett annorlunda ut om man haft med Caspian Border i betan (dvs lika tillgänglig som operation metro). Personligen förknippar jag inte Rush med Battlefield-serien, nog för att det säkert tilltalar konsollfolket. Men varför då inte köra båda?

Skrivet av Mimematis:

Jupp, lol vad mer finns att säga om alla idioter i världen?

Skrivet av Havreflarn:

Vill dom hindra att förbokningarna sjunker så skicka in Caspian Border i Betan igen.. Min åsikt, bör vara hyfsat lätt fixat för dom..

Lite hårt att kalla de idioter, kan ju vara old hardcore bf2 fans som verkligen inte sett en uppföljare.

Vad jag anser vara problemet är ju att Dice har varit riktigt tysta och verkar endast kommunicera genom twitter. Prata lite mer med communityn genom battlelog och berätta gärna vilka ändringar som planeras och vad som gjorts. Släpp ut en ordentlig FAQ för just nu sitter många och undrar vad det är som händer. Hade jag inte läst alla twitter inlägg som lagts upp här hade jag inte haft någon information alls.

Vi har t.ex inte fått ett riktigt svar om squad manegment utan ett förvirrat twitter inlägg som sa att det sköts genom battlelog.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Havreflarn:

Vill dom hindra att förbokningarna sjunker så skicka in Caspian Border i Betan igen.. Min åsikt, bör vara hyfsat lätt fixat för dom..

Ja dom lär ju behöva göra det om dom vill rädda spelets rykte..

Permalänk
Medlem

Var hittar man Live Chat supporten?
Kommer bara till customersupport.ea.com och där händer det inget när man loggar in, kommer bara inloggningsruta igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?
http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg

Den är fake. Från en DICE anställd från Battlelog forumet angående detta:

"The Battlefield Tweet never posted that and Twitter account UspexRoma which that image claims re-tweeted it never posted on the 30th September.

We may have lost some pre-orders but we have also gained pre-orders. "

Kollar man riktigt noggrant på bokstäverna i Tweeten så ser man att den har suddiga kanter och har klistrats in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lite hårt att kalla de idioter, kan ju vara old hardcore bf2 fans som verkligen inte sett en uppföljare.

Vad jag anser vara problemet är ju att Dice har varit riktigt tysta och verkar endast kommunicera genom twitter. Prata lite mer med communityn genom battlelog och berätta gärna vilka ändringar som planeras och vad som gjorts. Släpp ut en ordentlig FAQ för just nu sitter många och undrar vad det är som händer. Hade jag inte läst alla twitter inlägg som lagts upp här hade jag inte haft någon information alls.

Vi har t.ex inte fått ett riktigt svar om squad manegment utan ett förvirrat twitter inlägg som sa att det sköts genom battlelog.

Nope, ordet idiot passar perfekt in på en person som baserar sin åsikt om ett spel på en tidig beta version.

Finns flera FAQ på battlelog, uppdateringar m.m, Battlefield bloggen har ochså gjort uppdateringar, twitter ger ut viss info, Zh1nt0 ger ut via sin twitter och pratar med folk på TS, flera andra BF employees svarar och ger ut på twitter.

Behövs det att dom ska ringa hem till alla och upplysa dom?
Folk som avbokar är inte dom som läser eller bryr sig om sånt här, har 2st vänner på långt håll som spelade BF3 betan i 10min sen avistallerade dom och sa att grafiken var skit och spelet sög och cod var bättre på alla punkter. (PC)
- Men det är ju beta, dom kommer ju fixa mycket till release men du tänker alltså inte köpa?
"nej, spelade ju i 10min och spelet sög".

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Den är fake. Från en DICE anställd från Battlelog forumet angående detta:

"The Battlefield Tweet never posted that and Twitter account UspexRoma which that image claims re-tweeted it never posted on the 30th September.

We may have lost some pre-orders but we have also gained pre-orders. "

Kollar man riktigt noggrant på bokstäverna i Tweeten så ser man att den har suddiga kanter och har klistrats in.

Good eyes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frrr:

Var hittar man Live Chat supporten?
Kommer bara till customersupport.ea.com och där händer det inget när man loggar in, kommer bara inloggningsruta igen?

support.ea.com/app/chat/livechat_launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nope, ordet idiot passar perfekt in på en person som baserar sin åsikt om ett spel på en tidig beta version.

Finns flera FAQ på battlelog, uppdateringar m.m, Battlefield bloggen har ochså gjort uppdateringar, twitter ger ut viss info, Zh1nt0 ger ut via sin twitter och pratar med folk på TS, flera andra BF employees svarar och ger ut på twitter.

Behövs det att dom ska ringa hem till alla och upplysa dom?
Folk som avbokar är inte dom som läser eller bryr sig om sånt här, har 2st vänner på långt håll som spelade BF3 betan i 10min sen avistallerade dom och sa att grafiken var skit och spelet sög och cod var bättre på alla punkter. (PC)
- Men det är ju beta, dom kommer ju fixa mycket till release men du tänker alltså inte köpa?
"nej, spelade ju i 10min och spelet sög".

Har du ens läst den där FAQ på battlelog? Han tar upp de 5 minst frågade frågorna. Med tanke på att det är en "old build" så borde man ju släppa lite mer information om vad som ändrats i betan men de har i alla fall släppt en och det är jag glad över.

Tror nog inte att du förstod mig, Alla har inte twitter så alla kan inte kommunicera med Zh1nt0 och att prata med ett par människor på TS svara automatiskt på battlelog forumen? Tycker du inte att det är bättre att de istället kommunicerar med sin Battlelog än twitter?

Efter lite forum läsning på Battlelog så finns det flera som avbokat efter kort spel tid vilket är ju lite idiotiskt, håller med. Nu var det så att det där twitter inlägget var fake så det gör inte så mycket men jag håller fast vid att det borde finns bättre kommunikation med communityn utanför twitter och ts.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Det ligger en Caspian Border server uppe nu.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/31740775-e6...

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en karta och ammo-visare i spelet, de är hela tiden utanför min bild. >_<
Testat med att ställa om fönstret i spelet men hjälper inte.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jolten999:

32 spelare?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Varför kör inte fler servrar med FF (friendly Fire). Körde på en för någon dag sedan var lite seriösare folk slängde inte granater och detonerade c4 överallt. Hade gärna sett någon svensk server med FF på. Gotland eller Old Sweidish gunners kanske ?
Vad tycker ni om FF i BF3 ?

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Skrivet av Jolten999:

Hm, det behövs ett lösenord

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

Varför kör inte fler servrar med FF (friendly Fire). Körde på en för någon dag sedan var lite seriösare folk slängde inte granater och detonerade c4 överallt. Hade gärna sett någon svensk server med FF på. Gotland eller Old Sweidish gunners kanske ?
Vad tycker ni om FF i BF3 ?

Den är bra med helt bedrövlig i Metro, speciellt i tunnelbanan.. kan liksom ligga ner och skjuta med M249 och så kommer bara folk som springer framför en och plötsligt så har du 2-3 teamkills..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Den är bra med helt bedrövlig i Metro, speciellt i tunnelbanan.. kan liksom ligga ner och skjuta med M249 och så kommer bara folk som springer framför en och plötsligt så har du 2-3 teamkills..

Jag tycker om friendlyfire eftersom då kan man bara inte spamma ut en massa bly hela tiden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Bf3 vapen

Nån som vet om det kommer vara så att man måste köpa vapen för battlefounds eller vad det nu kallas eller kommer dom plocka bort det senare för det känns lite surt faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tycker om friendlyfire eftersom då kan man bara inte spamma ut en massa bly hela tiden.

Händer samma sak när man kör recon som defender i första delen i tunnelbanan och alltid någon som får för sig att stå just framför dig

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Någon mer som just nu inte kommer in på battlelog?

Spelade senast igår och då fungerade allt finfint, men nu står det att jag inte har access?!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

support.ea.com/app/chat/livechat_launch

Får bara upp en inloggningssida som bara laddas om när jag loggar in. Funkar det för er andra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Har aldrig spelat på nån av caspian, eller något annat än de officiella servrarna :S

Någon som kan kolla om ReddieSWE fortfarande finns som spelare på battlelog?

Hittade problemets lösning här: http://support.ea.com/app/answers/detail/a_id/5767 så nvm

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har du ens läst den där FAQ på battlelog? Han tar upp de 5 minst frågade frågorna. Med tanke på att det är en "old build" så borde man ju släppa lite mer information om vad som ändrats i betan men de har i alla fall släppt en och det är jag glad över.

Tror nog inte att du förstod mig, Alla har inte twitter så alla kan inte kommunicera med Zh1nt0 och att prata med ett par människor på TS svara automatiskt på battlelog forumen? Tycker du inte att det är bättre att de istället kommunicerar med sin Battlelog än twitter?

Efter lite forum läsning på Battlelog så finns det flera som avbokat efter kort spel tid vilket är ju lite idiotiskt, håller med. Nu var det så att det där twitter inlägget var fake så det gör inte så mycket men jag håller fast vid att det borde finns bättre kommunikation med communityn utanför twitter och ts.

Alla kan läsa Twitter, alla kan läsa bloggar, alla kan läsa deras facebook, alla kan läsa på forum.
Dom gör verkligen allt dom kan, folk är bara idioter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Har aldrig spelat på nån av caspian, eller något annat än de officiella servrarna :S

Någon som kan kolla om Reddie fortfarande finns som spelare på battlelog?

Caspian servrarna räknas nog inte in, då dom själva läckte ut lösenordet till dom.

edit; Reddie, Reddie9, ReddieSWE och Reddie1337

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

Varför kör inte fler servrar med FF (friendly Fire). Körde på en för någon dag sedan var lite seriösare folk slängde inte granater och detonerade c4 överallt. Hade gärna sett någon svensk server med FF på. Gotland eller Old Sweidish gunners kanske ?
Vad tycker ni om FF i BF3 ?

Webhallens servrar har ff on, iaf MINST 1 utav dem som jag brukar lira på.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarevok:

Den är bra med helt bedrövlig i Metro, speciellt i tunnelbanan.. kan liksom ligga ner och skjuta med M249 och så kommer bara folk som springer framför en och plötsligt så har du 2-3 teamkills..

Aldrig kul att få massa teamkills, men ibland kan det vara rätt gött att råka skjuta ner nån teammate som springer framför en och blockerar sikten. Händer ju att man dör pga av att folk springer framför en och blockerar sikten. Lite som när spelare i hockey åker framför målburen och blockerar sikten för målvakten så det blir lätt för motståndaren att göra mål..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nope, ordet idiot passar perfekt in på en person som baserar sin åsikt om ett spel på en tidig beta version.

Finns flera FAQ på battlelog, uppdateringar m.m, Battlefield bloggen har ochså gjort uppdateringar, twitter ger ut viss info, Zh1nt0 ger ut via sin twitter och pratar med folk på TS, flera andra BF employees svarar och ger ut på twitter.

Behövs det att dom ska ringa hem till alla och upplysa dom?
Folk som avbokar är inte dom som läser eller bryr sig om sånt här, har 2st vänner på långt håll som spelade BF3 betan i 10min sen avistallerade dom och sa att grafiken var skit och spelet sög och cod var bättre på alla punkter. (PC)
- Men det är ju beta, dom kommer ju fixa mycket till release men du tänker alltså inte köpa?
"nej, spelade ju i 10min och spelet sög".

+∞

att folk inte fattar, folk som klagar över buggar och skit i beta borde itne få spela bf3 när det släpps!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.