Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag skulle också vilja veta hur man gör det. Om det nu går på Betan? Hatar verkligen tearing!

Googlat men inte hittat något...nåja, det går väl inte då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fuskandet har redan börjat i BF3. Stötte på ett gäng igår på en av Gotlandsservrarna som knivade genom väggar och kunde gå genom väggar. När jag såg detta infann sig snabbt BF2känslan. Att Dice inte har löst det gamla kända problemet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Fuskandet har redan börjat i BF3. Stötte på ett gäng igår på en av Gotlandsservrarna som knivade genom väggar och kunde gå genom väggar. När jag såg detta infann sig snabbt BF2känslan. Att Dice inte har löst det gamla kända problemet.

Punkbuster är avstängt i betan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

http://www.youtube.com/watch?v=Wg8ty86vBdM&feature=feedrec_gr... Om man tänker sig det ljudet ..så är det ju helt olikt från i BF3..som nån sa tidigare i tråden i verkligheten hör man bara smällen osv. I bf3 hör man mekaniska ljud.

Det beror faktiskt lite på vilken vapen du avfyrar. Har skjutit med en hel del vapen och det beror helt enkelt på.

2 vapen där man defenitiv hör mekaniken är M16 och olika varianter av Ak47,74. Finns givetvis fler vapen där man hör mekaniken mer eller mindre.
Sen måste man ju själv ligga bakom kolven för att höra det. Står du bakom en skytt kommer du förmodligen inte höra spceciellt mycket mer än just själva smällen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

Punkbuster är avstängt i betan....

Någon som har en aning om varför man inte kan komma in på sidan battlelog ? vill spela men kommer inte in nu :/ ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DeathAdder89:

Någon som har en aning om varför man inte kan komma in på sidan battlelog ? vill spela men kommer inte in nu :/ ?

Update in progress.

Har inte lirat på dagar men just när jag tänkte göra det så är det nere

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

underbar!! älskar den lilla roboten, lite svårstyrd dock men kul som fan!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Update in progress.

Har inte lirat på dagar men just när jag tänkte göra det så är det nere

Uppdaterar dom sidan ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av feesk:

Vad menar du med mekaniska ljud?

OM vi nu ska prata realism så kan jag lova dig att ljuden i bf3 är mer realistiska än vad du någonsin hört i något annat spel. (Med KANSKE något enstaka undantag)

Minns inte heller riktigt ljuden i ARMA serien, kan vara att de var mer realistiska, men minns som sagt inte

EDIT: Det är inte så enkelt som att ta en youtube rulle på 1 vapen i EN miljö och säga "Neeeej, det låter inte lika dant", om du exempelvis gjort lumpen och rört dig inomhus/utomhus under större stridsövningar vet du hur ett "slagfält" låter på ungefär, och jag måste säga att bf3 är jäkligt nära! (Bara min åsikt)

EDIT (igen) Skulle t.o.m. inte förvåna mig om de spelat in ljud från riktiga stridsövningar, mixtrat lite med dem i datorn och använt dem, för ljuden är så jäkla dynamiska beroende på om du skjuter inomhus/utomhus, i öppen terräng och på vilket avstånd.

Har faktiskt för mig att jag har läst någonstans att dom hade varit med på övningar och fixat ljudet, det låter inte helt osannolikt. Inte DICE själva men de hade anlitat en ljudfirma till att spela in dessa ljud. Har ej läst detta på nätet utan har för mig att jag läste detta i en lokaltidning eller liknande! Det var en intervju med företaget som spelade in ljuden och hur det var att göra till ett av årets största spelsläpp!

Permalänk

Snälla säg att dom släpper caspian border under uppdateringen.. Så folk kan hålla käft sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Uppdaterar dom sidan ?

verkar som det

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DeathAdder89:

Uppdaterar dom sidan ?

Japp. "Battlelog will open soon, please try again in a while"

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Har faktiskt för mig att jag har läst någonstans att dom hade varit med på övningar och fixat ljudet, det låter inte helt osannolikt. Inte DICE själva men de hade anlitat en ljudfirma till att spela in dessa ljud. Har ej läst detta på nätet utan har för mig att jag läste detta i en lokaltidning eller liknande! Det var en intervju med företaget som spelade in ljuden och hur det var att göra till ett av årets största spelsläpp!

Det stämmer, DICE har dock spelat in ljuden själva, inte ett separat företag vad jag vet.

http://www.youtube.com/watch?v=Vc8WQsIxhro

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=J4r9t5C47dc&feature=related

Rolig film och höra olikt det låter från olika ställen från vapnet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av .maker:

Det stämmer, DICE har dock spelat in ljuden själva, inte ett separat företag vad jag vet.

http://www.youtube.com/watch?v=Vc8WQsIxhro

Wtf @ 3.58... JULMUST!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Säkert redan blivit postat nånstans här men det va intressant läsning tycker jag,

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Japp. "Battlelog will open soon, please try again in a while"

Okej tack!

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Wtf @ 3.58... JULMUST!

ja där har de inte sparat på krutet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

http://www.youtube.com/watch?v=J4r9t5C47dc&feature=related

Rolig film och höra olikt det låter från olika ställen från vapnet.

Just my point... +1
Så jäkla välgjort!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Vad är det för adress till sidan man skriver Feedback till?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl - Corsair HX 1050W PSU - ASUS P8P67 Deluxe B3 Socket-1155 - Western Digital Caviar® Green 2TB - Corsair SSD Force Series GT 120GB - Intel® Core? i7-2600K Processor - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - 2 st MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Permalänk
Medlem

WHats up med leaderboards i battlelog , vissa har ju miljoner kills osv !? är det buggat eller fuskar kidzen i leaderbords tom fast än det är en beta ? det säger ju allt egentligen, ger mig fan på dem fuskar då dem skiter med och inte torkar sig i reva

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

kids nowadays...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurf:

trolls will troll, porblem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Fuskandet har redan börjat i BF3. Stötte på ett gäng igår på en av Gotlandsservrarna som knivade genom väggar och kunde gå genom väggar. När jag såg detta infann sig snabbt BF2känslan. Att Dice inte har löst det gamla kända problemet.

då får ju folket det dom vill ha..bf2 känsla som alla tjatar om här inne på swec haha

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?
http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg

Men seriöst att folk baserar hela kommande spelupplevelsen på en beta...
Senast jag läste vad en beta innebär - ej färdigt spel.

Samt Battlefield serien har varit väldigt bra hittills.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Lite klantigt kan jag tycka ändå. Lovar att det sett annorlunda ut om man haft med Caspian Border i betan (dvs lika tillgänglig som operation metro). Personligen förknippar jag inte Rush med Battlefield-serien, nog för att det säkert tilltalar konsollfolket. Men varför då inte köra båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?
http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg

Jupp, lol vad mer finns att säga om alla idioter i världen?

Permalänk

Vill dom hindra att förbokningarna sjunker så skicka in Caspian Border i Betan igen.. Min åsikt, bör vara hyfsat lätt fixat för dom..

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

34 tusen har avbokat och siffran stiger lol?
http://i.imgur.com/Ru8PR.jpg

Detta måste ha med att dom kör Rush och Metro på betan, trångsinta folk som inte förstår att det inte är bara rush..