Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

sjukt nice, men tragiskt overkligt att skottet dyker så där mkt på det där avståndet, fattar inte varför dom ska överdriva det.

Kulan faller lika snabbt som en kula skulle göra om man släppte den från handen och lät den falla mot marken. Gravitationen verkar lika mycket på kulan fast den färdas framåt. Tar man det i åtanke och det faktum att kulan färdas i några sekunder så kan man anta att den hinner falla ett tiotal meter neråt.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

sjukt nice, men tragiskt overkligt att skottet dyker så där mkt på det där avståndet, fattar inte varför dom ska överdriva det.

det var ett avsnitt på mythbuster som handlade om hurvida man kunde se skottflamman på x avstånd och hinna undan från kulan. tror det var ca 1 km m så var skytten tvungen att sikta ca 9 m över målet för att träffa i bröstet.

http://www.youtube.com/watch?v=AxKe59U61sA&t=2m31s

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Det räcker med avstånd på bara cirka 130-150 meter för att du ska börja sikta lite högre, på 300 meter måste du sikta högre för att träffa. Och över 300 meter börjar det bli riktigt svårt att träffa mål med en "vanlig" automatkarbin.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Har ni nån speciell server ni spelar på som ni tycker är bra?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Lite mer nyheter

Citat:

two of the fixes we are rolling in from BETA to final is:

Spawn map now shows an overview of the area for easy orientation.
Fixed minimap not fully representative of the world.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lite mer nyheter

Tråkiga uppdateringar..

Vart kan man se detta föresten?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Har ni nån speciell server ni spelar på som ni tycker är bra?

webhallens servrar är grymma enligt mig!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lite mer nyheter

Tråkigt att dom inte fixar det i betan dock

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Har ni nån speciell server ni spelar på som ni tycker är bra?

Som nämnts tidigare, webhallen, men även Gotland servrarna.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av feesk:

Det räcker med avstånd på bara cirka 130-150 meter för att du ska börja sikta lite högre, på 300 meter måste du sikta högre för att träffa. Och över 300 meter börjar det bli riktigt svårt att träffa mål med en "vanlig" automatkarbin.

Oftast är det tvärtom, att du får sikta lite lägre på korta avstånd, då standardsikten oftast är anpassade för ett visst avstånd som ofta är åtminstone 200m och däröver.
Sen om du skottställer det på ett kortare avstånd på egen hand så är det givetvis en annan femma men ett problem du själv skapat genom att ställa in den så

Tycker de borda inkludera funktionen att ställa om kikarsiktet efter avstånd.

Skrivet av feesk:

webhallens servrar är grymma enligt mig!

Skrivet av Farner:

Som nämnts tidigare, webhallen, men även Gotland servrarna.

Alla servrar är same shit i Betan av BF3 imo ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Tråkiga uppdateringar..

Vart kan man se detta föresten?

Jag har kollar på alla Dice inlägg i battlelog forumet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Ja just det webhallen ja, spelade en del där på BC2. Gotlands servrar spelade jag alltid på BF2, karkand infantry 24/7 typ.

Men nu i betan tycker jag gotlands server bara har varit skit.

Förresten var jag inne på en gotlandsserver nyss. Det var nån j*vel som satt med nån extremt ful flygande grej som bar C4. Han bara flög ner till en motståndare och sprängde sig och fick en jävla massa kills.

Vad är det för jävla grej???? Nån annan som sett den? Som nån UAV som ser ut som nåt taget direkt ur transformers som man alltså sitter i en buske på andra sidan kartan och flyger. Den verkar bära med sig oändligt med C4 för när den sprängt sig själv och fått några kills fortsätter den bara (den måste vara gjord av nåt extremt starkt material ej från denna planet). Men den går att skjuta ner. Dock verkar den finnas i oändligt antal för i samma sekund man skjuter ner den skickade han upp en ny. Och ljudet hördes över HELA banan. Wtf. Snälla säg inte att en sån här äcklig sak kommer finnas med i BF3 sen......

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Oftast är det tvärtom, att du får sikta lite lägre på korta avstånd, då standardsikten oftast är anpassade för ett visst avstånd som ofta är åtminstone 200m och däröver.
Sen om du skottställer det på ett kortare avstånd på egen hand så är det givetvis en annan femma men ett problem du själv skapat genom att ställa in den så

Det är jag fullt medveten om, men försökte inte förklara hur "standardsikten" är inställda utan snarare hur påtaglig bulletdrop faktiskt är i verkligheten, sen hur du kompenserar för det är en helt annan femma. Dessutom diskuterar vi just nu prickskyttar vars sikten inte på något sätt har en standardlängd inställd.

Om du tycker att alla servrar är same shit har du uppenbarligen inte kollat under ping kolumnen i serverbrowsers...

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Ja just det webhallen ja, spelade en del där på BC2. Gotlands servrar spelade jag alltid på BF2, karkand infantry 24/7 typ.

Men nu i betan tycker jag gotlands server bara har varit skit.

Förresten var jag inne på en gotlandsserver nyss. Det var nån j*vel som satt med nån extremt ful flygande grej som bar C4. Han bara flög ner till en motståndare och sprängde sig och fick en jävla massa kills.

Vad är det för jävla grej???? Nån annan som sett den? Som nån UAV som ser ut som nåt taget direkt ur transformers som man alltså sitter i en buske på andra sidan kartan och flyger. Den verkar bära med sig oändligt med C4 för när den sprängt sig själv och fått några kills fortsätter den bara (den måste vara gjord av nåt extremt starkt material ej från denna planet). Men den går att skjuta ner. Dock verkar den finnas i oändligt antal för i samma sekund man skjuter ner den skickade han upp en ny. Och ljudet hördes över HELA banan. Wtf. Snälla säg inte att en sån här äcklig sak kommer finnas med i BF3 sen......

Det är en MAV

Edit: T-Hawk närmare bestämt, http://www.youtube.com/watch?v=8k8_lpwyqBM

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

På battlelog står det att MAVs inte finns i betan. :/ Ser otroligt kul ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

På battlelog står det att MAVs inte finns i betan. :/ Ser otroligt kul ut.

Den finns

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rhedlnd:

Förresten var jag inne på en gotlandsserver nyss. Det var nån j*vel som satt med nån extremt ful flygande grej som bar C4. Han bara flög ner till en motståndare och sprängde sig och fick en jävla massa kills.

Vad är det för jävla grej???? Nån annan som sett den? Som nån UAV som ser ut som nåt taget direkt ur transformers som man alltså sitter i en buske på andra sidan kartan och flyger. Den verkar bära med sig oändligt med C4 för när den sprängt sig själv och fått några kills fortsätter den bara (den måste vara gjord av nåt extremt starkt material ej från denna planet). Men den går att skjuta ner. Dock verkar den finnas i oändligt antal för i samma sekund man skjuter ner den skickade han upp en ny. Och ljudet hördes över HELA banan. Wtf. Snälla säg inte att en sån här äcklig sak kommer finnas med i BF3 sen......

#11431353

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lite störande är det när man ska skjuta men hamnar i en osynlig grop som drar dig upp och ner så du missar varje skott och dör eller att du blir skjuten genom stenarna ^^

One shot kill buggen är verkligen inte rolig eller när man smyger sig hela vägen till fienden och ska slänga ammo till sig själv men träffar muren som gör ett stort hål så alla kan se dig hahah

hahaha ja ^^, har sett att lasern på vapnet ibland går igenom väggar brukar använda det till min fördel

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tror nog man ska avboka spelet, verkar aldrig få mitt internet att fungera med EA online spel, disconnect hela tiden, oavsett de är bf3 BETA, eller bfbc2 eller nått annat EA spel.

De är ju knappast värt att köpa det för 5-6h campaign, och 10min online spel sen åker man ut..

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av feesk:

Det är jag fullt medveten om, men försökte inte förklara hur "standardsikten" är inställda utan snarare hur påtaglig bulletdrop faktiskt är i verkligheten, sen hur du kompenserar för det är en helt annan femma. Dessutom diskuterar vi just nu prickskyttar vars sikten inte på något sätt har en standardlängd inställd.

Tja du skrev "Det räcker med avstånd på bara cirka 130-150 meter för att du ska börja sikta lite högre" osv så verkade verkligen inte så

Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan. Givetvis lägger man mer tid på att ställa in det eftersom att det är en helt annan nivå av precision.

Citat:

Om du tycker att alla servrar är same shit har du uppenbarligen inte kollat under ping kolumnen i serverbrowsers...

Givetvis inte alla servrar, men webhallens servrar utmärker sig inte med lägre ping än andra i regionen heller. Förstår att vissa här tycker om dem men det är säkerligen av andra anledningar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Har aldrig spelat på nån av caspian, eller något annat än de officiella servrarna :S

Någon som kan kolla om ReddieSWE fortfarande finns som spelare på battlelog?

Hittade problemets lösning här: http://support.ea.com/app/answers/detail/a_id/5767 så nvm

Det var inte riktat mot dig utan till alla i tråden. Kul att det löste sig för dig i alla fall!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Hur byter man squad man ska tydligen kunna göra det via battlelog nu istället?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur byter man squad man ska tydligen kunna göra det via battlelog nu istället?

Det går ej i betan men ska va fixat i retail säger de.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

jävlar vad bra vapnena på de högre rankerna är mötte flera gånger pers 1on1 som fast jag reagerade snabbare och han skjuta kanske 0.5sec mer än dom fick mig så fort de sköt ett enda skott... hoppas det är ändrat till release, tycker inte rankerna ska skilja så mycket.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur byter man squad man ska tydligen kunna göra det via battlelog nu istället?

Du kan byta om du lämnar squaden och joinar efter ett litet tag. Har flera gånger lyckats komma i polares squads efter ett par försök om det finns en ledig.

Jag hoppas verkligen Battlelog har typ en enda knapp: Create squad (dra 4 st in i den som är på samma lag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan. Givetvis lägger man mer tid på att ställa in det eftersom att det är en helt annan nivå av precision.

??? Jag förstår ingenting. De flesta prickskyttegevär är av Mil Dot typ och har inga standardavstånd att ställa in. Vad menar du? Du skjuter in bössan på det avståndet du tycker är lämpligt, sen räknar du på kulbana och vind och justerar.

Menar du kikarsikten som har färdiga markeringar för 100,200,300,500m så är detta sällan något som sitter på prickskyttegevär utan snarare på tex jaktvapen. Dessa träfflägesanvisningarna är framtagna för viss kulvikt, hastighet(=piplängd) och att du ligger och skjuter vågrätt. Är någon av dessa 3 parametrar inte uppfyllda stämmer inte indikeringarna.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

jävlar vad bra vapnena på de högre rankerna är mötte flera gånger pers 1on1 som fast jag reagerade snabbare och han skjuta kanske 0.5sec mer än dom fick mig så fort de sköt ett enda skott... hoppas det är ändrat till release, tycker inte rankerna ska skilja så mycket.

Det är en liten bugg...

Man märker inte när man blir skjuten utan alla kommer på en gång typ :/

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Det är en liten bugg...

Man märker inte när man blir skjuten utan alla kommer på en gång typ :/

ah ok, det i kombination med att man ser fienden typ 2sek efter antar jag

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Ju mer jag spelar betan ju mer vill jag slå ihjäl någon.. Dice är fan världsledande på att fixa värdelösa nätkoder hur i helvete kan man ha något så värdelöst som det här..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Processorn skulle inte flaskhalsa 580 är snabbare än 6970 men båda är nog bra för den upplösningen :]

Skickades från m.sweclockers.com

Ah vad bra! Kör nog på 6970n i dagsläget, hittar man något sådant begagnat är det en rimlig peng! Så kan man i nödfall köra på Crossfire i framtiden om det skulle behövas innan DX12 kommer. Tack för svaren, läste era andras också! 6970n kändes som lite bättre överlag än GTX570.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]