Xbox 360 trådlös-kontroll problem!

Permalänk
Medlem

Xbox 360 trådlös-kontroll problem!

Hej! Nu är det så att jag drog igång mitt 360 då jag var ute efter lite halo nostalgi känsla, kontrollen funkar i början perfekt, men efter ca 10-20 sec in i spelandet så dör kontrollen. Detta pågår hela tiden, man connectar om, men sen efter cirka 10-20 sec dör kontrollen igen. Connectar om igen, samma sak, död kontroll inom 10-20 sec, ibland även efter några få sekunder, 2 sec o instant death. Ibland kan man se hur det gröna ljust flammar till, går jättesnabbt, på cirka en halv sec. Enligt xobx kontroll menyn så har kontrollen ström, 3/4 bluppar.
ÄR FETT DRYGT O SPELA MED DET...... ._.
Jag har två kontroller, båda lider utav samma problem, och det uppstod vad jag vet samtidigt. Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig haft ett sådant problem förut. Jag använder mig utav en liten fetare typ av AA batteri, testat med vanligare typ men samma problem. Trodde först att det handlade om att batterihållaren glappade, men provade runt och bytte kontrollernas batterihållare, olika batteri. Men samma problem.

Någon som vet vad fan det kan vara? Bor i lägenhet, kan det vara någon grannes t.ex. nya router som förstör för mig?? Har hört att 360 kontroller använder sig utav Wi-Fi för att koppla sig med själva konsolen.

Permalänk
Medlem

Händer likadant med mina, sen satte jag i den där laddsladden och spelar med sladd istället., har dock ingen aning om varför det blir så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluggard:

Hej! Nu är det så att jag drog igång mitt 360 då jag var ute efter lite halo nostalgi känsla, kontrollen funkar i början perfekt, men efter ca 10-20 sec in i spelandet så dör kontrollen. Detta pågår hela tiden, man connectar om, men sen efter cirka 10-20 sec dör kontrollen igen. Connectar om igen, samma sak, död kontroll inom 10-20 sec, ibland även efter några få sekunder, 2 sec o instant death. Ibland kan man se hur det gröna ljust flammar till, går jättesnabbt, på cirka en halv sec. Enligt xobx kontroll menyn så har kontrollen ström, 3/4 bluppar.
ÄR FETT DRYGT O SPELA MED DET...... ._.
Jag har två kontroller, båda lider utav samma problem, och det uppstod vad jag vet samtidigt. Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig haft ett sådant problem förut. Jag använder mig utav en liten fetare typ av AA batteri, testat med vanligare typ men samma problem. Trodde först att det handlade om att batterihållaren glappade, men provade runt och bytte kontrollernas batterihållare, olika batteri. Men samma problem.

Någon som vet vad fan det kan vara? Bor i lägenhet, kan det vara någon grannes t.ex. nya router som förstör för mig?? Har hört att 360 kontroller använder sig utav Wi-Fi för att koppla sig med själva konsolen.

Är det inte en router som stör så kan det vara trådlösa telefoner. Tom microvågsungnar kan påverkar.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluggard:

Hej! Nu är det så att jag drog igång mitt 360 då jag var ute efter lite halo nostalgi känsla, kontrollen funkar i början perfekt, men efter ca 10-20 sec in i spelandet så dör kontrollen. Detta pågår hela tiden, man connectar om, men sen efter cirka 10-20 sec dör kontrollen igen. Connectar om igen, samma sak, död kontroll inom 10-20 sec, ibland även efter några få sekunder, 2 sec o instant death. Ibland kan man se hur det gröna ljust flammar till, går jättesnabbt, på cirka en halv sec. Enligt xobx kontroll menyn så har kontrollen ström, 3/4 bluppar.
ÄR FETT DRYGT O SPELA MED DET...... ._.
Jag har två kontroller, båda lider utav samma problem, och det uppstod vad jag vet samtidigt. Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig haft ett sådant problem förut. Jag använder mig utav en liten fetare typ av AA batteri, testat med vanligare typ men samma problem. Trodde först att det handlade om att batterihållaren glappade, men provade runt och bytte kontrollernas batterihållare, olika batteri. Men samma problem.

Någon som vet vad fan det kan vara? Bor i lägenhet, kan det vara någon grannes t.ex. nya router som förstör för mig?? Har hört att 360 kontroller använder sig utav Wi-Fi för att koppla sig med själva konsolen.

Jag känner igen beteendet, men jag upplever det med play and charge batteripacket. Har jag inte spelat på ett tag så dör batteriet i kontrollen, så kör man in laddkabeln, den laddar i 10sek för att övergå till att visa fulladdat... Drar jag då ut sladden dör kontrollen. Jag får hålla på i 10 minuter med in och utkopplande av laddkabeln tills det att den laddar rejält.

Som svar på din fråga: Ja, den använder 2,4GHz-bandet som så mycket annat i våra hem nuförtiden. Men när kontrollen tappar kontakt med konsolen så dör den inte, den blinkar med "hela ringen" i takt. Jag tror mer att ditt problem ligger i själva kontrollen, något som kortsluter eller liknande.
En liten fråga bara, vilken kontroll har du? De äldre kontrollerna (vita svarta osv. med gråa analoger) är i princip odödliga, min svarta har jag haft i 4 år utan några som helst problem, inte ens slitage av gummit på analogerna. Dock de nya helsvarta kontrollerna slits fortare, antar att de har sämre kvalitet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag har nog dom äldre kontrollerna, dom är vita med gråga analoger.
Så tycker ni att jag borde köpa någon form av laddkabel och köra med den i hela tiden då eller? Isf vart köpte ni era?

Permalänk

Så där var det för mig när jag hade dåliga batterier i, kan inte säkert säga att det måste vara det som är felet.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |