Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Hade varit awesome! Ser så fram emot D3, längtar så innerligt haha.

ska bli så roligt att spela med sina vänner, diablo är så gött o lana.

Permalänk
Medlem

http://www.svenskadiablo.se/2011/08/04/nya-krav-for-att-komma...

Om ni vill ha en chans att vara med i betan så måste ni köra klienten igen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

done and done, nu är det bara att leka väntleken!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk

Jag tycker att D3 Verkligen inte längre är ett spel för mig.
Grafiken känns väldigt ojämn Gubbar/monster skär sig mot bakgrunden och ser för det mesta ut att sväva en halvmeter ovanför marken. när saker försvinner så försvinner de oftast rakt på. Ingen lite rökpuff eller att de trillar isär och blir en del av bakgrunden så att säga.
De flesta spells ser färjävligt fula ut. Jag är faktiskt lite besviken om Betan är som spelet blir sedan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Lite filmer som är värda att se.

Färdighetspoängerna är borttagna! nu ökar de i takt med din nivå istället. Attributpoängen är också borttagna;

http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy#p/c/5C2F514ECED8...

http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy#p/c/5C2F514ECED8...

Min egen tanke på detta. BRA!! nu kan du välja en intressant förmåga och faktiskt använda den i början av spelet. Du behöver inte springra runt som i D2 i grupp på baal-runs eller cow-level och nå level 70-80 innan du masspumpar ut dina sparade "skillpoints" på ett par skills. Nu kan du spela spelet istället och ha roligt, du blir bättre eftersom.

Helt sant som han säger. I D2 gjorde alla ändå likadant för att få en ultimat build. Man satte minimalt med poäng på styrka för att kunna bära en viss rustning, lagomt på dexterity för resistens, inget på mana och sedan ALLT på vitality. Då är det ju ingen mening med att göra det manuellt lika bra att det sköts automatiskt så kan vi spelare fokusera på speluplevelsen och förhoppningsvis den strategiska delen av striderna samt lagspelandet.

Vidare angående runsystemet;

http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy#p/c/5C2F514ECED8...

Hur det ser ut i spelet med olika runor

http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy#p/c/5C2F514ECED8...

Ser kul ut, som alltid måste man experimentera i början. Var likadant med charms i D2 eller recepten för att skapa föremål i D2. De enklare runorna kommer tydligen rätt ofta så det blir lätt att testa dessa och se vilken effekt varje runa gör på varje förmåga.

Jag gillar det, blir nånting att pyssla på med nu när "skillpoints" och "attribut" poängen har mindre fokus.

Nu väntar jag bara på att bli utvald betatestare. Håll i hatten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nu börjar du babbla om något helt annat, du skrev att Blizzard kan stoppa D2JSP när de vill och jag menade att de redan hade gjort det om de hade kunnat, det är ingen ny sida direkt. Givetvis vill Blizzard stoppa liknande sidor annars skulle dom inte fortsätta banna accounts och dyl i D2, och hade dom inte supportat D2 hade vi inte sett ladder resets fortfarande så ditt argument känns ganska tomt.

Nej, det är du som inte förstår poängen, men ingen ide att dra det vidare då Blizzard redan gett tummen upp för alla köpa-gear-för-pengar älskare. Jag gillar det inte, men verkar som många andra tycker det är tipp-topp.

Permalänk
Medlem

Ojdå råkar visst som om Blizzard försa sig litegran vid G4'as besök. Har slutbossen blivit avslöjad?

Spoilervarning vid 2min 50sek! http://www.g4tv.com/videos/54552/diablo-3-gameplay-preview/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, det är du som inte förstår poängen, men ingen ide att dra det vidare då Blizzard redan gett tummen upp för alla köpa-gear-för-pengar älskare. Jag gillar det inte, men verkar som många andra tycker det är tipp-topp.

Grejen är ju att försäljning av föremål förekom i Diablo2 också, på skumma hemsidor som ofta utnyttjade folk. Då är det betydligt bättre att Blizzard själva håller kontrollen. Ifall någon inte vill använda tjänsten så behöver man inte.

Visst kan det vara tråkigt att någon sliter till hög level för att hitta bra föremål medan andra går in och köper dessa på 5minuter, men detta fenomen har ju alltid förekommit. I D2 var det otroligt mycket dupat, kopierat och stulet, betydligt bättre om man spelade på den slutna servern.

Sen vad det gäller att Blizzard tjänar pengar, tackar fan för det! de är ett företag och bedriver ingen välgörenhet. Vad tycker du själv, är det bättre att de tjänar igen pengarna på att stå för serverkostnaden och utvecklingskostnaden för tjänsten eller att de måste bjuda på det och gå med förlust som tar bort pengar för att utveckla sina spel. Det är naturligtvis bättre att de går med vinst och kan forsätta stödja spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandrake:

Min egen tanke på detta. BRA!! nu kan du välja en intressant förmåga och faktiskt använda den i början av spelet. Du behöver inte springra runt som i D2 i grupp på baal-runs eller cow-level och nå level 70-80 innan du masspumpar ut dina sparade "skillpoints" på ett par skills. Nu kan du spela spelet istället och ha roligt, du blir bättre eftersom.
........
Ser kul ut, som alltid måste man experimentera i början. Var likadant med charms i D2 eller recepten för att skapa föremål i D2. De enklare runorna kommer tydligen rätt ofta så det blir lätt att testa dessa och se vilken effekt varje runa gör på varje förmåga.
Jag gillar det, blir nånting att pyssla på med nu när "skillpoints" och "attribut" poängen har mindre fokus.

Vi får väl se hur det blir i spelet sen man kan spela själv. Jag tror nog variation av hur man bygger en gubbe är väldigt viktigt för dem, så de bör inte ha minskat på möjligheterna där. I slutändan kommer det förstås ändå finnas "builds" som är att föredra men om de kan expandera det till flera olika per karaktär är det riktigt bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Jo men det är en avgift först per monster du får spränga, jk!

Äh, va inte så neggo!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Noobenu:

Äh, va inte så neggo!

Är bara lite trött på alla microtransaktioner som börjar förekomma mer och mer ^^ aja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, det är du som inte förstår poängen, men ingen ide att dra det vidare då Blizzard redan gett tummen upp för alla köpa-gear-för-pengar älskare. Jag gillar det inte, men verkar som många andra tycker det är tipp-topp.

Jag ser det inte som ett problem att man kan köpa gear i D3 helt enkelt, det är inget e-sportspel direkt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag ser det inte som ett problem att man kan köpa gear i D3 helt enkelt, det är inget e-sportspel direkt.

Ungefär samma retorik kring arena i World of Warcraft då, för arena var bara något för spelarna skulle få en mer PVP-fokuserad upplevelse än att knalla runt i battlegrounds för resten är, så att säga, historia. Att anta att Diablo skulle nu vara något undantag verkar lite naivt med tanke på att det finns bevisligen pengar att tjäna i e-sport.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Ungefär samma retorik kring arena i World of Warcraft då, för arena var bara något för spelarna skulle få en mer PVP-fokuserad upplevelse än att knalla runt i battlegrounds för resten är, så att säga, historia. Att anta att Diablo skulle nu vara något undantag verkar lite naivt med tanke på att det finns bevisligen pengar att tjäna i e-sport.

Jag skulle vilja se blizzard balansera Diablo 3 för PvP

Jay wilson sa på förra blizzcon att det fanns över 97 miljarder olika builds till diablo 3, nu då skillsystemet har ändrats så vet jag inte exakt om det är fler eller färre. Men någon på battle.net forum kom med den här lösningen. Vill dock bara påpeka att jag inte vet om den är 100%

"Ap = 24 (Active Skill pool)
As = 6 (Active Skill slots)
r = 5 (Rune types)
Pp = 20 (Passive Skill pool)
Ps = 3 (Passive Skill slots)

[Ap! / As! / (Ap - As)!] * r^As * [Pp! / Ps! / (Pp - Ps)!]

[24! / 6! / (24 - 6)!] * 5^6 * [20! / 3! / (20 - 3)!]
134,596 * 15,625 * 1,140
2,103,062,500 * 1,140 (the first number is Active builds the 2nd is Passive builds)
2,397,491,250,000 possible builds per character

11,987,456,250,000 total builds"

Det finns en anledning varför Blizzard har gått ut med att Diablo 3 är, och kommer alltid att vara, ett PVE spel i första hand.
Skulle de gå ut med att det skulle fokuseras mer på PVP än PVE så skulle vi nog se en stor kapning på skillsystemet och runesystemet. Det skulle behöva dumma ner hela spelet för att kunna ha det på en seriös e-sport nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Jag skulle vilja se blizzard balansera Diablo 3 för PvP

Jay wilson sa på förra blizzcon att det fanns över 97 miljarder olika builds till diablo 3, nu då skillsystemet har ändrats så vet jag inte exakt om det är fler eller färre. Men någon på battle.net forum kom med den här lösningen. Vill dock bara påpeka att jag inte vet om den är 100%

"Ap = 24 (Active Skill pool)
As = 6 (Active Skill slots)
r = 5 (Rune types)
Pp = 20 (Passive Skill pool)
Ps = 3 (Passive Skill slots)

[Ap! / As! / (Ap - As)!] * r^As * [Pp! / Ps! / (Pp - Ps)!]

[24! / 6! / (24 - 6)!] * 5^6 * [20! / 3! / (20 - 3)!]
134,596 * 15,625 * 1,140
2,103,062,500 * 1,140 (the first number is Active builds the 2nd is Passive builds)
2,397,491,250,000 possible builds per character

11,987,456,250,000 total builds"

Det finns en anledning varför Blizzard har gått ut med att Diablo 3 är, och kommer alltid att vara, ett PVE spel i första hand.
Skulle de gå ut med att det skulle fokuseras mer på PVP än PVE så skulle vi nog se en stor kapning på skillsystemet och runesystemet. Det skulle behöva dumma ner hela spelet för att kunna ha det på en seriös e-sport nivå.

Fast i diablo 2 så handlade ju allt om PVP även fast det var totalt obalanserat. Kommer Diablo 3 bli likadant som Diablo 2 att när man klarat "sista bossen" alltså baal. Så är det enbart PVP som gäller efter det. Uberbossarna var ju bara ytterligare ett sätt att få en chans att utgeara sina motståndare i PVP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Fast i diablo 2 så handlade ju allt om PVP även fast det var totalt obalanserat. Kommer Diablo 3 bli likadant som Diablo 2 att när man klarat "sista bossen" alltså baal. Så är det enbart PVP som gäller efter det. Uberbossarna var ju bara ytterligare ett sätt att få en chans att utgeara sina motståndare i PVP.

Pvp kommer alltid finnas, det välkomnar jag. Men jag kan inte se det på en E-sportnivå där allt måste vara väldigt rättvist och balanserat.
Om man kollar på ett spel som Starcraft 2, där det endast finns 3 raser, så ser man hur mycket problem och skit Blizzard får då de försöker balansera ut en liten detalj och öppnar upp för något annat.

Kollar man på wow så måste de balansera hela tiden för att lösa konflikter i PvP. I varje patch är det ett flertal större ändringar i spelmekaniken eller spells för att i vissa tidigare konfrontationer mellan klassen XY och klassen AB var orättvis.

Själv ser jag att om Diablo 3 skulle bli en E-sport så skulle det förstöra vad Diablo är. Jag gillar Arena-systemet, jag kommer att använda mig av det, men jag vill inte att spelet ska bli fokuserat runt omkring det så att det förstör vad Diablo är för mig. PVE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandrake:

Grejen är ju att försäljning av föremål förekom i Diablo2 också, på skumma hemsidor som ofta utnyttjade folk. Då är det betydligt bättre att Blizzard själva håller kontrollen. Ifall någon inte vill använda tjänsten så behöver man inte.

Visst. Men jag tror att det här kommer bara skapa fler och större problem för Blizzard än det löser faktiskt då systemet kommer gynna de som kan farma, och vilka andra än de som redan bedriver den olagliga handeln med virtuella varor och tjänster kan effektivt farma och därmed tjäna pengar?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Visst. Men jag tror att det här kommer bara skapa fler och större problem för Blizzard än det löser faktiskt då systemet kommer gynna de som kan farma, och vilka andra än de som redan bedriver den olagliga handeln med virtuella varor och tjänster kan effektivt farma och därmed tjäna pengar?

Är det ett problem att de kan tjäna pengar? I övrigt så fungerar många av sidorna i dag som mellanhänder, det är inte bara "inhousefarming" utan de köper även från vanliga spelare och säljer vidare. Så för vanliga spelare som idag säljer till mellanhänder så är det bra nyheter.
Sen, på vilket sätt skapar det problem för Blizzard? De borde minska antalet "jag blev scammad av sida X" mail som de säkert får in just nu(även om de har säkert har en "skyll dig själv" mall). Även spambots borde minska då det inte finns någon anledning att göra reklam för sin goldsellingtjänst längre.

En liten fråga, har det kommit fram något mer om hardcore pvp? Vet att PK inte kommer vara möjligt, men hur är det med arenorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Det finns en anledning varför Blizzard har gått ut med att Diablo 3 är, och kommer alltid att vara, ett PVE spel i första hand.
Skulle de gå ut med att det skulle fokuseras mer på PVP än PVE så skulle vi nog se en stor kapning på skillsystemet och runesystemet. Det skulle behöva dumma ner hela spelet för att kunna ha det på en seriös e-sport nivå.

Jag köper inte den anledningen för naturligtvis så är inte det tänkandet konsekvent med deras tidigare spel. Då är ju följdfrågan; varför WoW är så PVE-dominerat när bakgrunden och Warcraft-spelen fokuserar i första hand på konflikten mellan människor och orker följt av hord och alliansen när dessa är de två spelbara fraktionerna i spelet.

Och varför inte? Blizzard har ju satt det i system att dumma ner WoW.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

En liten fråga, har det kommit fram något mer om hardcore pvp? Vet att PK inte kommer vara möjligt, men hur är det med arenorna?

Vad som sades på Blizzcon så kommer det finnas Hardcore PVP, och man kommer att dö på hardcore-vis om man dör. Antar att de inte ändrat det och det låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Vad som sades på Blizzcon så kommer det finnas Hardcore PVP, och man kommer att dö på hardcore-vis om man dör. Antar att de inte ändrat det och det låter bra

Sweet, hoppas bara att där blir folk som vill köra PvP nu också

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Är det ett problem att de kan tjäna pengar? I övrigt så fungerar många av sidorna i dag som mellanhänder, det är inte bara "inhousefarming" utan de köper även från vanliga spelare och säljer vidare. Så för vanliga spelare som idag säljer till mellanhänder så är det bra nyheter.
Sen, på vilket sätt skapar det problem för Blizzard? De borde minska antalet "jag blev scammad av sida X" mail som de säkert får in just nu(även om de har säkert har en "skyll dig själv" mall). Även spambots borde minska då det inte finns någon anledning att göra reklam för sin goldsellingtjänst längre.

En liten fråga, har det kommit fram något mer om hardcore pvp? Vet att PK inte kommer vara möjligt, men hur är det med arenorna?

Jag har inga problem med att Blizzard kan och vill tjäna pengar på sina produkter men samtidigt så tycker jag inte att de ska börja utnyttja sina kunder i jakten på mer profit heller då hela konceptet går ut på att ta ut en avgift när någon listar något, säljer något och tar ut pengar från te.x. paypal. Av rent principiellt etiska skäl så tycker jag att det är inget annat än grovt utnyttjade av andra från Blizzard' sida då det är någon som har redan betalat för spelet och sedan tidsmässigt investerat i spelet enbart för att beläggas avgifter om denne får för sig att sälja.

Detta är inte pengar som personen får tillbaka ifall auktionen går ut eller inte säljer, för att någon sålde för marginellt mindre, men den som köper något beläggs så klart inte med några avgifter. Det talar för en moraletisk ambivalens hos Blizzard där jakten på profit betyder mer för dem än något annat.

Slutligen, det kommer skapa problem för Blizzard då det finns inget som hindrar dig i spelet att slänga saker på marken som andra kan plocka upp eller för den delen ge till någon annan och därmed så fortsätter den där otrygga handeln som Blizzard vill tjäna en hacka på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag har inga problem med att Blizzard kan och vill tjäna pengar på sina produkter men samtidigt så tycker jag inte att de ska börja utnyttja sina kunder i jakten på mer profit heller då hela konceptet går ut på att ta ut en avgift när någon listar något, säljer något och tar ut pengar från te.x. paypal. Av rent principiellt etiska skäl så tycker jag att det är inget annat än grovt utnyttjade av andra från Blizzard' sida då det är någon som har redan betalat för spelet och sedan tidsmässigt investerat i spelet enbart för att beläggas avgifter om denne får för sig att sälja.

Detta är inte pengar som personen får tillbaka ifall auktionen går ut eller inte säljer, för att någon sålde för marginellt mindre, men den som köper något beläggs så klart inte med några avgifter. Det talar för en moraletisk ambivalens hos Blizzard där jakten på profit betyder mer för dem än något annat.

Slutligen, det kommer skapa problem för Blizzard då det finns inget som hindrar dig i spelet att slänga saker på marken som andra kan plocka upp eller för den delen ge till någon annan och därmed så fortsätter den där otrygga handeln som Blizzard vill tjäna en hacka på.

tycker inte det är något konstigt egentligen, men det beror ju heeelt på hur stor deras cut blir. en mindre cut är väl vettig rent för att stävja inflation av guld och att de behöver en mindre kourtage eftersom det lär kosta dem en hel del cash att länka med paypal. men som sagt, dom har ju inet sagt än hur hög cutten är. om den är orimlig så håller jag med dig helt och hållet

Permalänk
Medlem

På tal om PVP så släppte Diablofans precis en artikel om just detta och ändringar som kommit på senare tid.
Hela artikeln: http://www.diablofans.com/topic/26728-pvp-in-diablo-3/

Sammanfattning

  • Arena är ändrad så att om man dör och fortfarande har en lagmedlem vid liv så spawnar man efter en stund. Ena laget måste slå ut det andra helt för att vinna

  • Matchmaking kommer bero på gear-förutsättningar, dvs. Man kommer inte kunna köpa sig till en hel uppsättning och förvänta sig att döda noobs utan gear.

  • Endast 2v2 och 3v3. 4v4 håller dock på att testas utav blizzard

  • Blizzard håller på att diskutera om man ska kunna dö i HC PVP. Jay wilson får inte samtycke om det. Tydligen har de fått mycket negativ respons om det från communityn också

  • Skills kommer inte att nerfas/buffas pga PVP. Däremot kommer vissa skills fungera annorlunda mot mänskliga spelare. Tex: Stun, snare och freeze.

  • Blizzard kommer inte stoppa folk från att göra Diablo 3 till en e-sport, men de kommer inte heller supporta det.

  • Inget rankingsystem

  • Ingen W/L ratio

  • PVP-Levelsystem, fungerar endast som en indikation på hur mycket man spelat

  • Inget spectatormode....än

  • Möjligen olika sorters PVP-moddar i framtiden

  • Pvp achievements och titlar för att uppgradera bannern

Allt detta kan ni läsa om lite mer detalj i länken jag bifogade.

För mig som PVE-spelare påverkar inte detta mig så mycket, men för er som är lite mer PVP-inriktade så kan det vara vissa saker som inte gillas.
Själv är jag helt överlycklig att Blizzard står fast vid att Diablo är ett renodlat PVE-spel och inte förstör spelet för att en klass inte är tillräckligt balanserad i pvp.

Official Blizzard Quote:
"-when people say “BARB IS TOTALLY OP!!!” we’re going to be like “yeah… he probably is.”"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Ungefär samma retorik kring arena i World of Warcraft då, för arena var bara något för spelarna skulle få en mer PVP-fokuserad upplevelse än att knalla runt i battlegrounds för resten är, så att säga, historia. Att anta att Diablo skulle nu vara något undantag verkar lite naivt med tanke på att det finns bevisligen pengar att tjäna i e-sport.

Blizzard har vid ett flertal tillfällen upprepat att spelet inte kommer balanseras för arena, det är inte "naivt" av mig att tro någonting. Det går knappast att jämföra arena i WoW med Diablo 3.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag har inga problem med att Blizzard kan och vill tjäna pengar på sina produkter men samtidigt så tycker jag inte att de ska börja utnyttja sina kunder i jakten på mer profit heller då hela konceptet går ut på att ta ut en avgift när någon listar något, säljer något och tar ut pengar från te.x. paypal. Av rent principiellt etiska skäl så tycker jag att det är inget annat än grovt utnyttjade av andra från Blizzard' sida då det är någon som har redan betalat för spelet och sedan tidsmässigt investerat i spelet enbart för att beläggas avgifter om denne får för sig att sälja.

Detta är inte pengar som personen får tillbaka ifall auktionen går ut eller inte säljer, för att någon sålde för marginellt mindre, men den som köper något beläggs så klart inte med några avgifter. Det talar för en moraletisk ambivalens hos Blizzard där jakten på profit betyder mer för dem än något annat.

Slutligen, det kommer skapa problem för Blizzard då det finns inget som hindrar dig i spelet att slänga saker på marken som andra kan plocka upp eller för den delen ge till någon annan och därmed så fortsätter den där otrygga handeln som Blizzard vill tjäna en hacka på.

Vad jag har förstått så handlar det om en mindre summa pengar, med andra ord inget som kommer svida överdrivet mycket. Att man tar ut en avgift för att få listas är faktiskt tro det eller ej en bra sak. Annars så riskerar man att få AH överfyllt med skräp med orimlig prissättning bara för att "någon kanske köper det". Det kan även göra så att items drivs mer mot gold isället vilket förbättrar situationen för de som inte vill använda riktiga pengar.

Så här fungerar väl alla AH egentligen? Det är säljaren som indirekt står för avgiften men i slutändan så är det köparen som betalar? Som moms

Slutligen så kommer detta problem endast uppstå om blizzards avgift är orimlig vilket inte jag har fått någon känsla av att den kommer vara. Sen kommer antagligen som sagt mycket att handlas med gold i stället. Sen säljer man sitt gold istället när man vill casha ut(om inte d3 gold är lika värdelöst som d2 gold d.v.s.).

Permalänk
Medlem

Det kommer kosta att lägga upp föremålen på AH. En avgift tas ut när de blir sålda samt när man vill flytta pengarna till sing riktiga bank.

Jag undrar hur de tänker göra med "undercut"nig, det känns som det kommer finnas ett fåtal personer med stort startkapital som kommer äga marknaden, de bara köper upp allt och säljer vidare eller lägger upp samma item för 1kr billigare.

Som tur är finns inte AH med riktiga pengar till HC, så det får bli det för min del!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmore:

Det kommer kosta att lägga upp föremålen på AH. En avgift tas ut när de blir sålda samt när man vill flytta pengarna till sing riktiga bank.

Jag undrar hur de tänker göra med "undercut"nig, det känns som det kommer finnas ett fåtal personer med stort startkapital som kommer äga marknaden, de bara köper upp allt och säljer vidare eller lägger upp samma item för 1kr billigare.

Som tur är finns inte AH med riktiga pengar till HC, så det får bli det för min del!

Tror snarare problemet är inflationen, har inte hört hur de tänkt hantera detta men att köpa upp allt kan jag inte tänka mig är speciellt ekonomiskt i en marknad där items inte försvinner. I HC hade den taktiken kunnat fungera däremot men där finns ju inte möjligheten. Detta är för övrigt ett skäl till att jag spelar HC, ekonomin blir automatiskt mer hållbar då gold och items försvinner helt naturligt. Har det ens diskuterats någon naturlig gold sink i D3 än(förutom AH-priser)?

Det jag menar är att det kommer antagligen skapas mer och mer items genom farming vilket automatiskt driver priserna nedåt. Jag skulle då aldrig satsa pengar på att försöka manipulera en marknad där man vet att marknaden äter upp allt värde genom inflation. Kan inte tänka mig att någon annan skulle vara galen nog att göra det heller, snabb turnaround är det som gäller på denna typ av marknad om man ska göra vinst.

Permalänk

re

Skrivet av Gizmore:

Det kommer kosta att lägga upp föremålen på AH. En avgift tas ut när de blir sålda samt när man vill flytta pengarna till sing riktiga bank.

Jag undrar hur de tänker göra med "undercut"nig, det känns som det kommer finnas ett fåtal personer med stort startkapital som kommer äga marknaden, de bara köper upp allt och säljer vidare eller lägger upp samma item för 1kr billigare.

Som tur är finns inte AH med riktiga pengar till HC, så det får bli det för min del!

Jag är ny här för jag tänka leta runt lite efter andra åsikter om RMAH än de som finns på officiella D3 forumet, var jag varit medlem sen urminnes tider.

Intressant resonemang ni för kring avgifterna som finns för RMAH, den officiella utsaga som Jay Wilson gick ut med angående RMAH var att en fast "tariff" (dvs en fastslagen oföränderlig summa) per upplagt item kommer att belasta ditt paypal konto när du lägger upp ett item. Vidare förklarade han dock att varje spelare kommer att kunna lägga upp X antal items gratis på RMAH varje vecka! Det vill säga du behöver inte ligga ute med pengar för tariffen om du inte lägger upp extremt mycket items varje vecka, tariffen gäller dessutom endast RMAH och inte den delen av AH där ingame guld är valutan.

Vi på diablo forumet har diskuterat mycket om detta och jag har haft långa diskussioner med mina vänner som alla fortfarande lirar D2, diskussioner som behandlar för- och nackdelar.

Fördel:
- Vi slipper en stor del av alla kineser (asiater förövrigt också) som anställs av något företag för att sitta och farma 24/7 för 10 cent i timmen och sälja items via tredjepart. Tariffen lär avskräcka dessa industrier något då det lär bli mindre lönsamt att ligga ute med många items kontinuerligt.

- Spelare som gillar att farma och saknar en större passion för PVP kommer ha möjlighet att tjäna lite pengar

- RMAH kommer finns för de valuter som råder i din spelregion, förhoppningsvis kommer INTE asiater kunna spela på EU servrar, något vi innerligen får hoppas på!

- Förekomsten av "item 4 item" kommer alltid att bestå och sannolikt kommer true gamers bedriva detta istället för att sälja något på RMAH för att kunna köpa något annat på RMAH man behöver. Item 4 item är lättare och smidigare, samt garanterar att du får vad du vill ha.

Finns fler fördelar som inte kan komma på just vid detta tillfälle, men för att avrunda så kan man konstatera att kraften i en spelare aldrig kommer ligga i vilket gear du har (något som präglar WOW väldigt mycket, varför det aldrig lockat mig). I slutändan är det hur du bygger din karaktär med skillsystemet och runsystemet, samt hur omfattande din kunskap är om "game machanics", vilka spells och kombinationer som är bra mot olika klasser kommer att rendera "best gear wins" irrelevant.

Nackdelar:

- (Löjligt men sant) barn som tar sina föräldrars kreditkort och tömmer dessa för att de inte förstår bättre

- Girighet som skapar en faktisk världsmarknaden ingame och spelet lutar mer mot handel än underhållning (förhoppningsvis något Blizzard kommer reglera)

- Stooora inflationsmöjligheter kring guld, möjlighet till att det renderas värdelöst gentemot items och spelets faktiska valuta blir betydelselös. Istället värderas allt i faktiska pengar..

- Betydelse av köpt gear och PVP, köpa färdiga characters etc (som jag sa innan hoppas jag att gear inte kommer vara det som i slutändan avgör vem som vinner en pvpduell, utan hur du byggt din gubbe bör vara det viktiga. Ändock finns möjligheten till detta och skitungar med rika föräldrar kan pracka på sig de fetaste eq i spelet och vinna alltid) Vilket är orättvist för någon som enligt princip aldrig betalar faktiska pengar i en virtuell värld, samt därav endast via åratals spelande kan bli lika grymt utrustad som någon som köpt sin utrustning genom ett par musklickningar.

Finns säkert fler nackdelar, men för att summera det hela ser jag att det finns både för och nackdelar med alla funktioner kring RMAH i alla spel, RMAH är lika dåligt som det är bra. Hur det kommer fungera i verkligheten kan vi endast veta när vi väl spelar

//True d1.d2.d3 gamer

Permalänk

Är det bara jag som får felmeddelandet "Filen gick inte att hitta." när jag ska ladda ner för att scanna mitt system?

EDIT: Fixade det nu, läste inte ordentligt på svenskadiablo.se

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"