Artifakter vid startup & kan ej komma in i windows

Permalänk
Medlem

Artifakter vid startup & kan ej komma in i windows

Hallå allihop!

Jag har haft min nuvarande burk i ungefär 3 år och den har nästan aldrig krånglat, förrens nu.

Jag antar att detta har att göra med mitt grafikkort men då jag inte haft problem med något av mina tidigare grafikkort så är min erfarenhet ganska begränsad och därför frågar jag experterna!

Satt och surfade som vanligt och efter någon minut så fick jag en väldig massa artifakter på skärmen och datorn låste sig. Jag startade om den och jag hade nu artifakter även på boot up-skärmarna (ex. där det står mitt moderkortsmodell, etc).
Låter jag datorn starta upp så kommer den till skärmen där "Windows laddas" och man har en fin liten progressbar. Efter detta, då annars windows login rutan skulle komma upp, blir skärmen bara svart och ingenting händer, datorn bara låser sig. Prövat att lämna den så i ca 10 min men utan framgång. Ingenting mer händer helt enkelt. Kan komma in i safe mode utan problem och där visas grafiken perfekt. I device manager känner datorn fortfarande igen grafikkortet och verkar inte ha några anmärkningar på det..

Är det grafikkortet som är dött eller? Om grafikdrivisarna egentligen ska laddas då min skärm blir svart känns det ju sannolikt, eller?

Bifogar en ntbtlog.txt om det kan vara till nytta..

Detta är min setup:
Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit build 7600
Processor: Intel C2D E6600
Processorkylare: Zalman
Moderkort: ASUS P5N-E SLI
Minne: 2x 2GB Corsair XMS + 2x 1GB Corsair XMS
Grafikkort: XFX GeForce 8800GTS 320MB
Hårddisk: Seagate 7200.9 250GB SATA + Samsung SpinPoint 1TB
Nätaggregat: 650W
Övrig kylning: 2x 120mm
Övriga komponenter: Creative X-Fi XtremeGamer ljudkort
Temperaturer: Ca 40C processor med full belastning, kring 25C annars

Mvh Ponen