Vilka spel är mest populära? (spelundersökning)

Permalänk

Guild Wars

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Musikälskare

"Ni kan gärna komma med förslag om spel jag har glömt men skitspel kommer ignoreras dvs spel som inte många kör."

ROFL ^^

Röstade WC

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Audio Surf!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Diablo helt klart!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fanns inte Unreal i listan kanske man borde valt Quake isf? men tog Diablo. resten av de titlarna där känns som kassa spel

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Half-Life 2 var och är fortfarande ett av de bästa spel som gjorts. Fast Mass Effect 1&2 slår det med hästlängder.

Permalänk
Medlem

Half-Life är och kommer nog alltid att förbli en av de bästa spelserierna i mitt hjärta.

Permalänk
Skrivet av ibrgha88:

Quake FTW!, speciellt Quake 3 Arena med Freezetag, damn det var länge sen

Jag har lirat massvis med freezetag oxå, men då enbart freeze-rails, så man har bara railgun.

För övrigt så lägger jag min röst på Starcraft. Utan tvekan det jag lirat mest av de där och som fortfarande är min favorit.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

battlefield serien såklart

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

mw1
mw2 (bortsett från p2p servers)
black ops är helt ok nu
waw finns fortfarande många som spelar.

och vad menar du med casual gamer? vad grundar du det på?

finns inget mer casual än m2, black oops och waw.
han grundar det nog på det.

Skrivet av EvilPuppy:

Half-Life 2 var och är fortfarande ett av de bästa spel som gjorts. Fast Mass Effect 1&2 slår det med hästlängder.

På fullaste allvar nu, vill inte "trolla", men skulle du kunna motivera?
Det finns inget gameplay i DS2.
Det är en dejting sim, det 'enda' intressanta var egentligen att se vad som hände mellan uppdragen.

Gameplayet var ju värdelöst, tråkiga vapen/"krafter", tråkiga strider, dåligt coversystem, det var riktigt jävla ointressant helt enkelt.

Tycker dragon age hade samma problem, om än lite mer gameplay än ds.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

finns inget mer casual än m2, black oops och waw.
han grundar det nog på det.

i hans första citat har jag skrivit cod? bf2?

mw1 har jag spelat på high nivå - detsamma gäller även bf2

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Av de spel du listat så är det battlefield serien som får min röst.

Permalänk
Medlem

Ska du göra en sammanfattning på listan eller? Du har ju 102 röster i listan högst upp

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Dålig lista mest fps

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Dålig lista mest fps

Lägg till ett spel här i kommentarerna då?! Och spelen du hitter i listan. De är klassiker!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Zelda ocarina of time.
enda bra spelet för tillfället men måste jag välja av det där så, half-life.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 1guy:

På fullaste allvar nu, vill inte "trolla", men skulle du kunna motivera?
Det finns inget gameplay i DS2.
Det är en dejting sim, det 'enda' intressanta var egentligen att se vad som hände mellan uppdragen.

Gameplayet var ju värdelöst, tråkiga vapen/"krafter", tråkiga strider, dåligt coversystem, det var riktigt jävla ointressant helt enkelt.

Tycker dragon age hade samma problem, om än lite mer gameplay än ds.

ME och DA är väl helt enkelt inte för dig, men värdelös gameplay och allt som du beskrev stämmer ju verkligen inte. Fantastiska spelserier båda två.

edit: själv röstade jag på starcraft utav de som finns i listan!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Quake, började spela lite ql för ett tag sedan och det är grymt.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Half-Life, hell yeah. Den serien är en av de första som jag spelade, och jag längtar efter episode 3 (om det nu kommer).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av theWeasel:

Half-Life, hell yeah. Den serien är en av de första som jag spelade, och jag längtar efter episode 3 (om det nu kommer).

Episode 3 kommer bli Half-Life 3 garanterat. Ni hörde det här först!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

GTA, men det kanske inte passar in här. Jag röstade förövrigt påbattlefield för det äger hårt!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av 1guy:

finns inget mer casual än m2, black oops och waw.
han grundar det nog på det.

På fullaste allvar nu, vill inte "trolla", men skulle du kunna motivera?
Det finns inget gameplay i DS2.
Det är en dejting sim, det 'enda' intressanta var egentligen att se vad som hände mellan uppdragen.

Gameplayet var ju värdelöst, tråkiga vapen/"krafter", tråkiga strider, dåligt coversystem, det var riktigt jävla ointressant helt enkelt.

Tycker dragon age hade samma problem, om än lite mer gameplay än ds.

Om cod är casual, vafan är cs då?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Episode 3 kommer bli Half-Life 3 garanterat. Ni hörde det här först!

Du är inte den första som påstått det, så även om det blir så att HL2:Ep3 blir HL3 så hördes det från andra håll först. Sorry:(

Permalänk
Medlem

Seriöst, var är CoD-serien nånstans? Sjukt härlig serie krigsspel som uppskattats högt av miljoner spelare genom många år (även om de flesta tydligen kör det på 360 numera av nån outgrundlig anledning). Visst är mw2 och BO hyfsat mainstream, men inte är det någon tillräcklig grund för att utesluta dem ur en sådan här popularitetsundersökning. Att dessa två titlar sedan sönderhypats av Xboxspelande p12 ska inte låtas besudla en hel serie av välgjorda FPS. För gedigna codspelare är i alla fall Call of Duty serien mer än jämbördiga automatvapen i mw2 och BO.

Haters gonna hate.

Permalänk
Medlem

counter strike, 'nuff said.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av theWeasel:

Du är inte den första som påstått det, så även om det blir så att HL2:Ep3 blir HL3 så hördes det från andra håll först. Sorry:(

jag har sagt detta väldigt länge, detta är inte första gången. men folk envisas med att vänta på "episode 3" så det är värt att upprepa lite då och då.

Så HAH!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fans bara ett spel av dessa jag har kört

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

BF serien vinner
WC3 / GTA / NFS säkra tvåor

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Om jag ska räkna antalet timmar spenderade och sedan vikta det med spelglädje så är det Quake alla gånger.

Även om det var mer intressant för 5-10 år sedan så har jag haft kul i alla quake, och då just för alla moddar, det är aldrig något problem att installera, enkla, logiska och vettiga inställningar som kan göras via konsoll och ja, allmänt kvalitet i spelet och en underbar community kring det.

Annars så är det ju många bra titlar. Saknar dock Eve Online och Command & Conquer, även om C&C också är en 'gammal goding' och inte särskilt populärt nu(?).

Diablo får en andraplacering för mig.

Jag har för mig att PC Gamer kört topp 100 bästa spelen någonsin, alla kategorier, i någon utgåva. Fast det var ett bra tag sen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.