Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

För att det ska ladda upp och rendera världen för alla andra spelare.

Dsm, servern laggar ju inte utan när jag själv kör?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av empPill:

men det gör juatt allt laggar sooooom fannn, det har ju fungerat innan..... solveable?

Skrivet av empPill:

Dsm, servern laggar ju inte utan när jag själv kör?

Du kör en SMP server och inte Classic right?
Lägg minecraft servern på en annan hårddisk än spelet kanske?
Vet iaf att datorn får pungryck om man kör på samma dator som servern hostas på.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Du kör en SMP server och inte Classic right?
Lägg minecraft servern på en annan hårddisk än spelet kanske?
Vet iaf att datorn får pungryck om man kör på samma dator som servern hostas på.

hmm, smart ska testas, tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Du kör en SMP server och inte Classic right?
Lägg minecraft servern på en annan hårddisk än spelet kanske?
Vet iaf att datorn får pungryck om man kör på samma dator som servern hostas på.

och ja, en SMP server

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Du kör en SMP server och inte Classic right?
Lägg minecraft servern på en annan hårddisk än spelet kanske?
Vet iaf att datorn får pungryck om man kör på samma dator som servern hostas på.

Funkar fint för mig att hosta på samma dator + samma hårddisk. Dock har jag hMod, så kanske det?
Hoppas Bukkit kommer ut snart som ska öka performancen hos servern.

Permalänk

hej någon som kan en smp server

Permalänk
Avstängd
Skrivet av demon200097:

hej någon som kan en smp server

Du hat inte läst tråden?

Skriv: mc.xtralarge.se i IP fältet.

Hemsida för registrering: xtralarge.se

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Still Alive må vara uttjatat men det här är ändå väldigt, väldigt bra.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Still Alive må vara uttjatat men det här är ändå väldigt, väldigt bra.

galet.

Permalänk
Medlem

När jag försöker starta Minecraft classic multiplayer får jag får felmeddelandet: "Failed to connect You failed to connect to the server. It's probably down!". Spelar ingen roll vilken server jag väljer från http://www.minecraft.net/servers.jsp.

Någon annan som har samma problem? Någon som har en lösning?

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Via sidan = ?

minecraft.net

Det ordnade sig till slut dock, fick mail ungefär en timme senare efter själva köpet.
Antar att deras sida var överbelastad.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

När jag försöker starta Minecraft classic multiplayer får jag får felmeddelandet: "Failed to connect You failed to connect to the server. It's probably down!". Spelar ingen roll vilken server jag väljer från http://www.minecraft.net/servers.jsp.

Någon annan som har samma problem? Någon som har en lösning?

Ingen brandvägg som blockar?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

När minecraft fortfarande var Alpha så körde jag en privat server över nätverket, nu när Betan har kommit så fungerar inte min klient längre. Vet någon vart jag kan ladda ner en beta server klient?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

När minecraft fortfarande var Alpha så körde jag en privat server över nätverket, nu när Betan har kommit så fungerar inte min klient längre. Vet någon vart jag kan ladda ner en beta server klient?

ladda ner senaste från hemsidan, fast den är nere för tillfället då dom flyttar servrarna

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

ladda ner senaste från hemsidan, fast den är nere för tillfället då dom flyttar servrarna

Kan du länka?
Den serven jag laddar ner får jag "this is not a beta server" eller liknande när jag försöker connecta.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Kan du länka?
Den serven jag laddar ner får jag "this is not a beta server" eller liknande när jag försöker connecta.

http://minecraft.net/download.jsp

Permalänk
Medlem

En polare vill ha lite players att köra med
160.39.180.214
Så om ni vill kom

P.S När nu börjar spelet, gå igenom skogen som leder till stranden
ni kommer hitta ett hus, men när det är natt var beredda att bli dödade av massa creeps i skogen.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Okej det är där jag vart förut.
Är det .jar som jag ska ha?
För den andra verkar inte fungera. Aja testar.

Edit: Provade nu med .jar filen och startade igång serven. När jag försöker connecta får jag meddelandet "Internal client error: java.net.connectException: Connection timed out: connect"

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Okej det är där jag vart förut.
Är det .jar som jag ska ha?
För den andra verkar inte fungera. Aja testar.

Edit: Provade nu med .jar filen och startade igång serven. När jag försöker connecta får jag meddelandet "Internal client error: java.net.connectException: Connection timed out: connect"

du loggar in på serven med ditt interna ip om du kör server och spel på samma dator

och som jag sa till dig. Dom håller på att flytta servrarna. så det är inloggningsproblem

källa http://notch.tumblr.com/

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

du loggar in på serven med ditt interna ip om du kör server och spel på samma dator

och som jag sa till dig. Dom håller på att flytta servrarna. så det är inloggningsproblem

källa http://notch.tumblr.com/

Ja precis, conectar till "localhost" efter som jag kör serven från min burk, och det funkade bra innan betan. Ska jag göra annorlunda nu?

Edit: förstår jag dig rätt att det inte funkar eftersom notch håller på att flytta om sina servrar?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av empPill:

hmm, smart ska testas, tack !

Ett annat tips är att ändra "affinity" till serverappen. Gå in i Task Manager -> Processes -> javaw.exe*32 -> högerklck -> set affinity -> Klicka bort alla CPUer utom en. Fixar lite serverlagg

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det suger f.ö att det inte går att logga in abstinensen börjar krylla

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Ja precis, conectar till "localhost" efter som jag kör serven från min burk, och det funkade bra innan betan. Ska jag göra annorlunda nu?

Edit: förstår jag dig rätt att det inte funkar eftersom notch håller på att flytta om sina servrar?

För mig brukar det inte funka om jag inte kör med min lokala ip(192.168...)
Anledningen till att det inte funkar när minecraft.net är nere är för att när du connectar till en server så skickas en connect request till minecraft.net innan du loggas in på servern. Men har för mig att man kan ställa in servern på offline mode i properties filen och slippa detta

Permalänk

Fattar mig inte på Redstone torch. Man ska väll kunna ''stäng'' av dom så att dom inte lyser? Bara jag som e efterbliven och inte fattar hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Fattar mig inte på Redstone torch. Man ska väll kunna ''stäng'' av dom så att dom inte lyser? Bara jag som e efterbliven och inte fattar hur?

Nej man kan inte stäng av dom. DU "stänger av" dom genom att ta bort dom helt enkelt...

EDIT: Eller stänger av dom genom att aktivera dom med en annan redstone torch eller dyl.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skumtomten:

Nej man kan inte stäng av dom. DU "stänger av" dom genom att ta bort dom helt enkelt...

EDIT: Eller stänger av dom genom att aktivera dom med en annan redstone torch eller dyl.

Man ska väl kunna ha en on/off switch?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Man ska väl kunna ha en on/off switch?

Det gör du ju med pinne + finsten.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

För mig brukar det inte funka om jag inte kör med min lokala ip(192.168...)
Anledningen till att det inte funkar när minecraft.net är nere är för att när du connectar till en server så skickas en connect request till minecraft.net innan du loggas in på servern. Men har för mig att man kan ställa in servern på offline mode i properties filen och slippa detta

Jag har fått det att fungera nu. Så fort minecraft.net hade flyttats över så gick det med serverklienten som du lenkade.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av Skumtomten:

Nej man kan inte stäng av dom. DU "stänger av" dom genom att ta bort dom helt enkelt...

EDIT: Eller stänger av dom genom att aktivera dom med en annan redstone torch eller dyl.

Vae?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_Torch

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."