Permalänk
Medlem

Silver Arrow är ju absolut inte snyggare än D14 enligt mitt tycke, tur att vi alla inte har samma smak

Bequit dark rock pro kylaren som tipsas om högre upp gillar jag skarpt däremot.

Vill även passa på att tacka för leveransen av Sandy Bridge grejerna som kom till mig igår, Kartongen var grymt stor och innehöll bra med skyddskuddar. Extra imponerande då ni hade extremt mycket att göra i måndags.

Permalänk
Hedersmedlem

Tips till inet.se, i och med att några klagar på 17:00 regeln så kunde ni skriva till att ni reserverar er för högt tryck på lagret eller något liknande.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Snabb fråga ang. SMS-avisering:

Är det möjligt att SMS-aviseringen hinner ut till slutkund snabbare än uppdateringen av kollinumret på postens hemsida? Eller är SMS-aviseringen beroende av uppdateringen av kollinumret?

Jag frågar eftersom min mobil blev trasig idag och jag inte kan kolla om jag fått mitt sms eller inte, postens kolli-id säger dock inget om att det är framme... men rimligtvis borde det vara det (Se nedan)

2011-01-12 00:32 Göteborg Sorterad
2011-01-11 19:22 Göteborg Sorterad
2011-01-11 19:22 Göteborg Sorterad
2011-01-11 13:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ska jag ringa mitt postställe och kolla med kollinumret?

Permalänk
Medlem

För mig brukar smset komma efter uppdateringen på kolli-sökningen. Hur långt efter är olika. Allt från några minuter till flera timmar. Men du förlorar ju inget på att ringa.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinos98:

Snabb fråga ang. SMS-avisering:

Är det möjligt att SMS-aviseringen hinner ut till slutkund snabbare än uppdateringen av kollinumret på postens hemsida? Eller är SMS-aviseringen beroende av uppdateringen av kollinumret?

Jag frågar eftersom min mobil blev trasig idag och jag inte kan kolla om jag fått mitt sms eller inte, postens kolli-id säger dock inget om att det är framme... men rimligtvis borde det vara det (Se nedan)

2011-01-12 00:32 Göteborg Sorterad
2011-01-11 19:22 Göteborg Sorterad
2011-01-11 19:22 Göteborg Sorterad
2011-01-11 13:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ska jag ringa mitt postställe och kolla med kollinumret?

Det står utlämnat till postens serviceställe när det har kommit fram. Då är det bara att ta med kolli-numret och hämta ut paketet. Du behöver inte smset.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tycker inets mejl-support har varit under all kritik nu sen i måndags. Har mejlat ett par gånger ang ett paket som inte verkar har gått iväg. Beställde en komplett dator i söndags, på måndag vid 13-14 vart den färdigplockad. Skickad på tisdag med två olika kollinummer pga stort chassi. Men enligt posten har bara ett utav dom blivit ivägskickat. Har frågat på order@inet.se men får inget svar. Mejlade även nån annan fråga i måndags, fortfarande inget svar. Ordernummer 1395062 om någon skulle se det här.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tedwallpro
Vad jag är ute efter är "Cooler Master MegaFlow 200 Blå LED Fläkt" och "Akasa 140mm Blå LED Fläkt" eller liknande. har själv ingen erfarenhet av den typen men kommer bli en beställning någon gång i januari och då jag behöver komplitera ett chassi med en(1) 140MM och två(2) 200MM

Om det är skit fläkar eller inte har jag ingen aning om (kanske av den anledningen varför ni inte har dem)

//Micke
----------------------

Vi kollar om det är något som går att få in!

Mvh / Inet

Tjenare, saknar bara fläktarna sedan ska jag beställa allt, men vill bara höra om ni kommer få in dem eller inte?

/Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Tycker inets mejl-support har varit under all kritik nu sen i måndags. Har mejlat ett par gånger ang ett paket som inte verkar har gått iväg. Beställde en komplett dator i söndags, på måndag vid 13-14 vart den färdigplockad. Skickad på tisdag med två olika kollinummer pga stort chassi. Men enligt posten har bara ett utav dom blivit ivägskickat. Har frågat på order@inet.se men får inget svar. Mejlade även nån annan fråga i måndags, fortfarande inget svar. Ordernummer 1395062 om någon skulle se det här.

dom har en telefon också

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Tycker inets mejl-support har varit under all kritik nu sen i måndags. Har mejlat ett par gånger ang ett paket som inte verkar har gått iväg. Beställde en komplett dator i söndags, på måndag vid 13-14 vart den färdigplockad. Skickad på tisdag med två olika kollinummer pga stort chassi. Men enligt posten har bara ett utav dom blivit ivägskickat. Har frågat på order@inet.se men får inget svar. Mejlade även nån annan fråga i måndags, fortfarande inget svar. Ordernummer 1395062 om någon skulle se det här.

Tjena jag har också haft samma problem. Beställde också ett komplett paket i Söndags. Därför blev det två paket. Och det ena paketet kom fram idag. Men det andra har idag sorterats i Göteborg. Antingen låg det hos Inet och väntade i 3 dagar eller så har posten gjort något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

dom har en telefon också

Den känns mer som att den är för lite mer avancerade grejjer. Typ rma.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Tycker inets mejl-support har varit under all kritik nu sen i måndags. Har mejlat ett par gånger ang ett paket som inte verkar har gått iväg. Beställde en komplett dator i söndags, på måndag vid 13-14 vart den färdigplockad. Skickad på tisdag med två olika kollinummer pga stort chassi. Men enligt posten har bara ett utav dom blivit ivägskickat. Har frågat på order@inet.se men får inget svar. Mejlade även nån annan fråga i måndags, fortfarande inget svar. Ordernummer 1395062 om någon skulle se det här.

Hur lyckas så många missa en sticky? Enskilda supportärenden platsar inte här. Pröva ring inet istället.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Den känns mer som att den är för lite mer avancerade grejjer. Typ rma.

känns?
Är det inte bättre och få ett svar än att sitta å klaga på att man inte får nåt svar?
Dom har telefon till mer än RMA.

"Inets alla butiker har ett centralt telefonnummer där du som kund kan få produktsupport, lager- och orderstatus samt tekniskt support."

Nåväl, du hade ett bra alternativ

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Hur lyckas så många missa en sticky? Enskilda supportärenden platsar inte här. Pröva ring inet istället.

Skrivet av Toivo83:

känns?
Är det inte bättre och få ett svar än att sitta å klaga på att man inte får nåt svar?
Dom har telefon till mer än RMA.

"Inets alla butiker har ett centralt telefonnummer där du som kund kan få produktsupport, lager- och orderstatus samt tekniskt support."

Nåväl, du hade ett bra alternativ

Nu var det ju inte för supportärendet som jag skrev här det var för att uppmärksamma dom på att dom inte har svarat på mitt mejl inom 48 timmar vilket det står att dom ska göra på hemsidan. Mitt ordernummer vart bara ett plus för man vet ju aldrig. Kanske kan hjälpa dom eller mig.

Och @Toivo varför skulle jag ringa en butik? Dom är ju inte inblandade, och mitt ärende faller ju inte under någon av dom kategorierna som är listade där.

Men men, slut om det. Får väl slå en pling till ordersupporten imorgon.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Vet ni om rean på sandy bridge bara gäller MSI korten? Eller gäller det processorerna och de andra korten även?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

ser lite tomt ut på moderkort för AM3

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leqher:

ser lite tomt ut på moderkort för AM3

Jaså? o_O
Jag får upp ett (gissningsvis) 20-tal iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jaså? o_O
Jag får upp ett (gissningsvis) 20-tal iaf.

tomt på lagret nästan

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Gigabyte GA-P67A-UD4

"Socket ATX":P

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leqher:

tomt på lagret nästan

Jaha...

Permalänk
Moderator
Moderator

Hur kommer det sig att ni har fraktfritt som en beställningsvara? Känns så onödigt att ha en (extra) gul plupp i varukorgen

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Hur kommer det sig att ni har fraktfritt som en beställningsvara? Känns så onödigt att ha en (extra) gul plupp i varukorgen

Hur ska de annars göra det? som det är nu så hittas den inte allt för enkelt så i stort sett bara sweclockers medlemmar får fri frakt via den länken :).

Men visst kan de ju ändra "pluppen" så den är grön.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edasvangen:

Hur ska de annars göra det? som det är nu så hittas den inte allt för enkelt så i stort sett bara sweclockers medlemmar får fri frakt via den länken :).

Men visst kan de ju ändra "pluppen" så den är grön.

Att den ligger som beställningsvara har ju inget med hittandet att göra
Hur de löser det är ju upp till dem men den gula pluppen är ju onödig, inte direkt så du får vänta på fraktfritt när alla fysiska produkterna finns inne

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack Inet för allt!

Speciellt Jordgubbsstången!

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Jag är också instresserad av Be Quiet-kylarna, iallafall Dark Rock Pro.

Permalänk
Medlem

Inet! Tack för min Sandy Bridge-leverans som kom en dag efter beställning!

En sak jag undrar över:

Varför skapas en faktura för ordrar som är direktbetalda, postförskott eller kortbetalda? Det står något i stil med att SEB tar över fakturahanteringen och det finns ett bankgiro angivet, men varför detta besvär med att skapa fakturor när man inte har valt faktura som betalningsmetod?

Jag föreslår att ni kallar det kvitto för de som inte betalar med faktura. Det är bara vilseledande, tänk om man inte tänker sig för och råkar betala orderbeloppet på angivet bankgironummer?

Permalänk
Medlem

Äntligen har ni sålt de 5 Fortress FT02 ni hade i lager! Blir det 1.4 nu? Jag som har väntat så!

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Hur kommer det sig att ni har fraktfritt som en beställningsvara? Känns så onödigt att ha en (extra) gul plupp i varukorgen

Skrivet av edasvangen:

Hur ska de annars göra det? som det är nu så hittas den inte allt för enkelt så i stort sett bara sweclockers medlemmar får fri frakt via den länken :).

Men visst kan de ju ändra "pluppen" så den är grön.

Skrivet av TheDaemon:

Att den ligger som beställningsvara har ju inget med hittandet att göra
Hur de löser det är ju upp till dem men den gula pluppen är ju onödig, inte direkt så du får vänta på fraktfritt när alla fysiska produkterna finns inne

Jag tycker den ska va BLÅ eller LILA

Permalänk
Medlem

Har inet fått någon mer information om den borttappade vagnen med paket som posten skulle leta rätt på?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Gjort mitt första köp på Inet. En SSD disk. Fick varan dagen efter beställning och man kunde se var den var under hela resan. Kommer fortsätta handla mina saker här.

Tackar.

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Ett otrevligt inlägg har tagits bort.