Permalänk
Medlem
Skrivet av Yakolev:

MEN de kan vell åtminstånde svara på maillet och säga "nej tyvär"

Jag har fått mitt svar nu, linte sent men jag är nöjd med svarett.

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k |Asus P8P67 PRO | Corsair16GB 1600MHz XMS3 | ATi HD6970 CF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leqher:

Tja, tänkte nämna att på sidan https://www.inet.se/ominet/betalsatt-fraktpriser står det "Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 16:00 så levereras Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare." Ska det inte stå 17:00 när första sidan visar 17:00 ?

På den beskrivningen så kan man nästan tro att Inet magiskt skickar produkten så att posten kan lämna ut den samma dag som man beställde den vilket ju är fel. Det borde stå att de skickas samma dag inte att de levereras samma dag.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Tjenare, bara så att ni vet så är 700D dyrare än 800D, varför ?

http://www.inet.se/artikel/6900430/corsair-obsidian-700d

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Det att det tar 10 dagar att få datorn när man valt att dom bygger, menar dom då arbetsdagar eller räknas även helg in i dessa dagar?

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Det att det tar 10 dagar att få datorn när man valt att dom bygger, menar dom då arbetsdagar eller räknas även helg in i dessa dagar?

Inet skrev på förra sidan följande:

Citat:

"Normal arbetstid är upp till tio arbetsdagar och det är vad vi ligger i produktionstakt just nu. Kontakta oss gärna om du vill ha mer info om just din order."

Permalänk
Skrivet av wartech:

Tjenare, bara så att ni vet så är 700D dyrare än 800D, varför ?

http://www.inet.se/artikel/6900430/corsair-obsidian-700d

Upptäckte också detta. Dom har höjt det med 300:-. Nu är lillebror 700 dyrare än 800.. 2350:- är ju svindyrt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av d3nnis1337:

hej.
vet ni om ni får in sabertooth p67 den 19?
för skulle vara kul å få den på fredag som nästan en liten födelsedagspresent

Skrivet av inet.se:

Jupps, enligt senaste leveransbeskedet ska det stämma!

Ser ut som att detta inte gick vägen, nu står den bara som försenad. Någon aning om när ni kan sätta ett nytt datum?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Service

Hej Inet,
Jag undrar varför ni valt att lägga all bemanning på lagerplockare och nästintill skippat bemanning på serviceverkstaden?
Är det för att kunden inte längre är viktig efter denne fått delarna?

Permalänk

Inget nytt om Razer Blackwidow Ultimate?
Verkar vara tangentbordens motsvarighet till Duke Nukem Forever.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Beställde en komplett dator från inet för ett antal dagar sedan, fick ett mail där det stod att det inte finns en sådan men den skickas när de gjort den.
Någon som vet ungefär hur lång tid det brukat att ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nötarn:

Beställde en komplett dator från inet för ett antal dagar sedan, fick ett mail där det stod att det inte finns en sådan men den skickas när de gjort den.
Någon som vet ungefär hur lång tid det brukat att ta?

ungefär 10 arbetsdagar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Ännu en leverans i tid , riktigt snabbt och bra. Och de kommer ta in Zotac kortet jag ville. UNDERBART INET! You guys ROCK!

//Eric

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nötarn:

Beställde en komplett dator från inet för ett antal dagar sedan, fick ett mail där det stod att det inte finns en sådan men den skickas när de gjort den.
Någon som vet ungefär hur lång tid det brukat att ta?

Beställde en dator i delar med montering den 28 Dec och den är inte färdig ännu så det där med 10 arbetsdagar är nog något påhitt för att få mer köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Hej Inet!
Jag är en stolt kund, har handlat hos er sedan 2007! Allting började med ett kanonpris på ett Asus Striker Extreme.
Hur som helst, jag undrar en sak, frågan kan vara lite smått klurig av sig.
Men hur som helst, har ni några moderkort inne på lager med UEFI stöd? I sådana fall, vilka?

Alla moderkort utom gigabytes skall ha UEFI

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbenny:

Beställde en dator i delar med montering den 28 Dec och den är inte färdig ännu så det där med 10 arbetsdagar är nog något påhitt för att få mer köpare.

tillgång och efterfrågan.

Har dom fler som beställer än dom har produkten hemma (valfri slutsåld del) så tar det tid.
Bara å ring eller maila till dom då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Klappkossa5000:

Finns det något skäl till varför jag inte fick med någon pingvinstång med min senaste beställning?

Japp, jag snodde din!

Eller kanske detta

Skrivet av inet.se:

Om vi paketerar produkterna i ytterligare en låda medföljer oftast en pingvinstång. Men det är lite olika, man ska inte ta pingvinstången för givet, det är en bonus!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, är det inte lite falsk marknadsföring att höja era SB-moderkort med 400kr för att sedan 3-4 dagar senare sänka dem med 400kr igen och kalla det kampanjpriser?

Permalänk
Inet
Skrivet av d3nnis1337:

Okej så alla Asus moderkort är försenade men när kommer SABERTOOTH P67 in i lager? kommer dom in den 25 som komplett har skrivit? Webblager: Försenad, Hos leverantör: 0 st

Skrivet av TheDaemon:

Ser ut som att detta inte gick vägen, nu står den bara som försenad. Någon aning om när ni kan sätta ett nytt datum?

Det senaste beskedet från Asus är leverans någon gång i mitten av nästa vecka. Vi håller tummarna att detta datum inte skjuts upp!

Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Undrar lite om när det svarta steelseries soundcardet kommer in igen? då det står den är försenad :/

Det senaste datumet för leverans ligger cirka en månad bort, men vi jobbar på att få tag på kort från annat håll!

Skrivet av heande:

På den beskrivningen så kan man nästan tro att Inet magiskt skickar produkten så att posten kan lämna ut den samma dag som man beställde den vilket ju är fel. Det borde stå att de skickas samma dag inte att de levereras samma dag.

Ändrat, tack!

Skrivet av wartech:

Tjenare, bara så att ni vet så är 700D dyrare än 800D, varför ?

http://www.inet.se/artikel/6900430/corsair-obsidian-700d

Skrivet av belzebubb89:

Upptäckte också detta. Dom har höjt det med 300:-. Nu är lillebror 700 dyrare än 800.. 2350:- är ju svindyrt.

Fixat nu, tack för att ni uppmärksammade det!

Skrivet av Yuffie:

Hej Inet,
Jag undrar varför ni valt att lägga all bemanning på lagerplockare och nästintill skippat bemanning på serviceverkstaden?
Är det för att kunden inte längre är viktig efter denne fått delarna?

Vi arbetar kontinuerligt med både vårt lager och servicebiten. Faktum är att vi anställt fler personer till service än till lagret under senaste året så jag skulle vilja säga att ditt påstående är felaktigt och utan grund.

Service är en oerhört viktig del för oss och vårt mål är att erbjuda en så bra service som är möjligt i kombination med de priser vi erbjuder.

Skrivet av ReloadMaster:

Inget nytt om Razer Blackwidow Ultimate?
Verkar vara tangentbordens motsvarighet till Duke Nukem Forever.

Hehe, tangentbordens motsvarighet till Duke Nuken Forever.

Pinsamt nog har jag inget datum att komma med. Razer ger oss inga datum och det enda vi kan göra är att vänta.

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av tbenny:

Beställde en dator i delar med montering den 28 Dec och den är inte färdig ännu så det där med 10 arbetsdagar är nog något påhitt för att få mer köpare.

Absolut inte, normal arbetstid för en specialbeställd dator är runt tio arbetsdagar. Ibland är det något längre och ibland något kortare. Allt beror på hur mycket tryck vi har på produktion.

Värt och notera är att tio arbetsdagar gäller från att datorn blivit komplett (först då vi kan börja bygga datorn).

Skicka gärna ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal om du vill ha information om varför just din dator dröjer.

Skrivet av Mekael:

Jag har en fråga, är det inte lite falsk marknadsföring att höja era SB-moderkort med 400kr för att sedan 3-4 dagar senare sänka dem med 400kr igen och kalla det kampanjpriser?

Det här är inget kul att bli anklagad för då vi aldrig jobbar på detta sättet. När det gäller kampanj på Sandy Bridge moderkort har vi detta på MSI-korten och där har priserna endast justerats ett par tior åt olika håll (främst beroende på dollarkursen). Vill även påpeka att kampanjen på MSI-korten gällde från och med att vi lade upp dem på hemsidan första gången, det vill säga att vi aldrig haft några andra priser än kampanjpriser.

Med stöd av ovanstående ställer jag mig frågande till ditt påstående att vi justerat priserna på kampanjkorten då de endast haft ett pris, det vill säga kampanjpriset...

Ta gärna en titt på prisjakt för att styrka mitt påstående;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=803354
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=803350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=803344
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=803349

Vill dock tillägga att vi under ett fåtal gånger, efter att kampanjen lanserats, haft problem med att priset under kortare stunder hoppat upp ett par hundra på MSI P67A-C45 pga. systemfel.

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi arbetar kontinuerligt med både vårt lager och servicebiten. Faktum är att vi anställt fler personer till service än till lagret under senaste året så jag skulle vilja säga att ditt påstående är felaktigt och utan grund.

Service är en oerhört viktig del för oss och vårt mål är att erbjuda en så bra service som är möjligt i kombination med de priser vi erbjuder.

Ja, verkligen bra service när det tar en vecka innan ni ens har börjat felsöka komponenten som man skickat in.
Även fast man prövat en exakt likadan komponent som funkar.

Permalänk
Inet
Skrivet av Yuffie:

Ja, verkligen bra service när det tar en vecka innan ni ens har börjat felsöka komponenten som man skickat in.
Även fast man prövat en exakt likadan komponent som funkar.

Det är svårt att uttala sig om enskilda ärenden i tråden utan att ha all information framför sig. Det bästa är att skicka ett mail med RMA-nummer till service@inet.se eller slå oss en signal för att få reda på varför just ditt ärende drar ut på tiden.

Vi är ej heller tillåtna att kommentera enskilda ärenden i denna tråd här på SweClockers.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej inet.se!

Vet ni till om det finns några problem med tjänsten "Räntefri delbetalning - Klarna". Har pratat med klarna och de visste inte om något problem, men jag skulle höra med er.

Permalänk
Inet
Skrivet av hlmstar:

Hej inet.se!

Vet ni till om det finns några problem med tjänsten "Räntefri delbetalning - Klarna". Har pratat med klarna och de visste inte om något problem, men jag skulle höra med er.

Nepps, enligt våra system ska det inte vara några problem med Klarna. Skicka oss gärna ett mail till info@inet.se med personuppgifter eller slå oss en signal på 031-652700 så kan vi kolla vad som hänt i just ditt fall.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjaa, har ni tankar på att ta in fler ITX chassin och enermax fläktarna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte bara kolla om ni kommer få in AKG K 518 LE hörlurarna?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi arbetar kontinuerligt med både vårt lager och servicebiten. Faktum är att vi anställt fler personer till service än till lagret under senaste året så jag skulle vilja säga att ditt påstående är felaktigt och utan grund.

Service är en oerhört viktig del för oss och vårt mål är att erbjuda en så bra service som är möjligt i kombination med de priser vi erbjuder.

Skrivet av inet.se:

Det är svårt att uttala sig om enskilda ärenden i tråden utan att ha all information framför sig. Det bästa är att skicka ett mail med RMA-nummer till service@inet.se eller slå oss en signal för att få reda på varför just ditt ärende drar ut på tiden.

Vi är ej heller tillåtna att kommentera enskilda ärenden i denna tråd här på SweClockers.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Mvh / Inet

Okej, jag ska skicka ett mail för att se vad som tar sådan tid. Jag uppdaterar i tråden OM jag får svar.

Permalänk
Medlem

Där kom svaret,
Dem har inte hunnit hantera ärendet ännu, då var det ändå 5 arbetsdagar sedan det anlände.

Det är väl ett tecken på att ni behöver mer folk på service.
Jag är van vid NBD. Vänta över en vecka på ett nytt grafikkort? Nej aldrig mer. Då får det bli att leta upp någon ny butik.

Permalänk
Medlem

Beställde dator den 11-01-11 och ringde till supporten nyss, den blev komplett 11-01-14 och de sa att jag skulle förvänta mig datorn i början på februari!

10 dagars leveranstid är en myt i mitt fall också? kan la inte ta att montera ihop en dator på två veckor? :/

Visa signatur

| BenQ xl2411t | Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Intel Core i5 2500 3,3GHz | Geforce GTX 760 | Corsair TX 650W 80+ | MSI P67A-GD65 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Razer Deathadder Re-Spawn Infrared Sensor | Cooler Master 690 II Advanced | Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM |

Permalänk
Skrivet av aowen:

Beställde dator den 11-01-11 och ringde till supporten nyss, den blev komplett 11-01-14 och de sa att jag skulle förvänta mig datorn i början på februari!

10 dagars leveranstid är en myt i mitt fall också? kan la inte ta att montera ihop en dator på två veckor? :/

Ring eller maila direkt skulle vara mitt tips då det låter som ett enskilt supportärende

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aowen:

Beställde dator den 11-01-11 och ringde till supporten nyss, den blev komplett 11-01-14 och de sa att jag skulle förvänta mig datorn i början på februari!

10 dagars leveranstid är en myt i mitt fall också? kan la inte ta att montera ihop en dator på två veckor? :/

Om det tar 10 arbetsdagar att bygga ihop datorn så blir den klar den 28/1, så början på feb låter rätt.