Permalänk
Medlem

Hej!

När räknar ni med att få in Boxee Box i lager? Komplett anger 21 januari, är det liknande tider som gäller för er?

http://www.inet.se/artikel/5401649/boxee-box-by-d-link-dsm-38...

Permalänk
Medlem

Bahhhhh himla sk*t.
Fick min order packad och skickad igår men givetvis så fastna den i Göteborg...
Så blir inget Sandybridge bygge idag.

Var det fler som inte fick sitt packet från Inet idag?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inet

Då var vi åter igång efter en hektisk gårdag på lagret. Vilket enormt intresse för Sandy Bridge, kul! Första ordern kom in 1 minut efter att vi lagt upp processorerna på vår hemsida!

Skrivet av Cliddo:

Är det vanligt att priserna sjunker med 400kr på en dag?
Beställde Gigabyte GA-P67A-UD3 igår för 1590kr och idag när det skickades kostar det 1190kr.
400kr är rätt mycket om man har tajt-budget.

Däremot hade lite annat gått upp i pris så det jämnar nog ut sig i slutändan.

Däremot undrar jag hur en sådan produkt som Gigabyte GA-P67A-UD3 som släpptes igår, och idag sänks med 400kr.. 25% på priset.. Skulle varit rena chocksänkning på elgiganten eller mediamarkt

När det gäller Gigabyte fick vi nya priser under måndagen vilket resulterade i rejäla prissänkningar. Kul för kunderna som beställer denna veckan, men mindre kul för kunder som beställt innan.

Vi justerar de flesta priser dagligen, men det är inte ofta vi har såpass här stora svängingar i priserna. Oftast handlar det om några procent ner eller upp beroende på valutor och liknande.

Skrivet av H0tp0x:

La min order 01.37 i söndags, då var det 19st P8P67 PRO i lager. Men jag fick inte heller ngt.
Så frågade jag kundtjänst vilken plats jag har i listan för dom 25 korten som ska komma in på torsdag, det kunde han inte svara på. Tolkade det som att det inte finns ngn lista. Avbokade moderkortet.
Fan sugen på och boka av resten oxo. Blir så jevla trött på sånt.

/Irriterad

Vi har tyvärr haft lite problem med lagersaldona under natten med Sandy Bridge-lanseringen. När det gäller kölista har vi prioritering enligt den ordning ordrarna kommer in inbyggt i systemet. Ibland är det svårt att se exakt vilken köplats som gäller, men systemet ska reda ut det och givetvis ska ni få ett bättre besked om ni ringer in. Ber om ursäkt att ni inte fick någon information om hur just er order låg till. Det är nu uppstyrt så att vi alltid ska ge besked om köplats när ni ringer in.

Skrivet av ozkr:

Verkar lite konstigt.

Jag beställde en dator i delar i Lördags, då var allting i lager (förutom processorn) och det var det även i morse.
Så jag ringde upp och frågade om jag kunde byta till en annan som var lite billigare men fanns i lager och om de skulle hinna skicka det och då sa supporten ja, så det skulle inte vara några problem.

Men nu är klockan drygt 17.00 och jag gissar att sista utskicket till posten är gjort, eller skickar de även senare?
För jag lade ju ordern låångt innan 17.00?
Blir att hålla tummarna

edit:
Alla delar står som beställda och reserverade men ingen som skickad(e)

Sandy Bridge-lanseringen gjorde att vi hade ett enormt tryck på lagret. Antalet ordrar som levererades ut var mångdubbelt mer än en riktigt stressig måndag. För att lösa problemet tog vi in en hel del extrapersonal och beställde ett gäng extra hämtningar från Posten.

Trots detta fick vi inte plats med alla paket i postbilarna och en del kommer i stället att gå iväg under morgonen.

Justja, Posten hämtar längre än till 17:00.

Skrivet av anon159155:

hej
ja har en fråga till er webbutik inet (lr nån som vet)

exempel
kundvagn
vara:X1 lagerstatus: grön
vara:X2 lagerstatus: grön
vara:X3 lagerstatus: gul (produkten är beställd, säg om en vecka)
vara:X4 lagerstatus: grön
vara:X5 lagerstatus: grön

om min kundvagn ser ut såhär o ja beställer idag, väntar ni med att skicka tills ni har allting (om en vecka) o då skickar allt på samma gång? eller kan man få det vid olika tillfällen, typ de som e grönt får man på en gång o resten så fort som möjligt?

tack på förhand för svar

Skrivet av anon159155:

ok så hypotetisk om man beställer ett datorsystem för 12k o musmattan inte finns på 2 veckor får man vänta 2 veckor

de bästa man kan göra då e att ta bort "musmattan" från beställningen?

Det beror lite på. Om det endast är en musmatta som fattas till en order med i övrigt en komplett dator brukar vi kontakta kunder och höra om de vill byta musmatta.

Det går även att kontakta oss så kollar vi om det går att lösa en delleverans av ordern.

Skrivet av altair4:

Om ni inte är helt säkra på att ni hinner skicka samma dag vid beställningar lagda senast 17.00 bör ni inte skriva det. Beställde kl. 15.04 och den var ändå inte skickad samma dag, står bara 1st reserverad och de finns i lager. Tack för en bra butik annars.

Vi skickar samma dag i 99,99% av fallen. Tyvärr hade vi problem med att det inte fanns tillräckligt med postbilar tillgängliga vilket ledde till platsproblem för plockade ordrar.

Vi försöker lära oss av misstagen och vara mer förutseende i framtiden och boka postbilar och annat med längre framförhållning.

Skrivet av xyllian:

Kommer ni att ta in i5 2400S? Perfekt till P8H67-I Deluxe i SFF klassen.

Uppe nu, ett par dagar i leveranstid från beställning!

http://www.inet.se/artikel/5309991/intel-core-i5-2400s-2-5ghz

Skrivet av Heligsomfan:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Heligsomfan
När kommer de finnas i färdiga paketerbjudanden hos er? Är det samma datum?
Svar: Inet
Vi kommer att börja sälja Sandy Bridge nu på söndag och under
måndagen kommer vi att lansera ett par nya riktigt fullmatade Taurus. När det gäller uppgraderingspaket kommer de senare.

Följdfråga:
Jag såg bara ett paket med Inet Taurus Hardcore Gamer GTX570
Core i5, 2500K, Nvidia Geforce GTX 570, Hårddisk: 1000 GB, 32MB Cache, Minne: 8 GB, 2x4096MB, Windows 7 Home Premium 64-bit, a la 12k kronor.
Saknar ett paket med i7 2600k i. Kommer det kosta 12800 kronor då det skiljer sig bara 800kr mellan de olika processorerna.

Fler Taurus är på G, håll utkik på hemsidan!

Skrivet av anth10:

har besällt detta paket.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/102753/2011-01-09
lägger inet os på ssd:n eller jag måste ringa och begära det??

Normalt sett installerar vi operativsystemet på SSD-disken. Om du vill vara helt säker på att få det som du vill är det bästa att dra iväg ett mail till info@inet.se hur du vill ha det så löser vi det!

Skrivet av Poiz:

Leveranstid på beställningsvaran Asus P8P67 LE (moderkort)? (:

Beräknas landa i början/i mitten av nästa vecka!

Skrivet av Zuty:

Vilken fart på denna tråden idag o.O

Hursomhelst så ville ni ju ha förslag på fler mATX lådor, här är en jag tycker verkar interssant:
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=tj0...

Annat som vore trevligt: http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=NT06-E&...

Vi kollar om det är något som går att få in, tack för tipsen!

Skrivet av planders:

Hej!

När räknar ni med att få in Boxee Box i lager? Komplett anger 21 januari, är det liknande tider som gäller för er?

http://www.inet.se/artikel/5401649/boxee-box-by-d-link-dsm-38...

När det gäller Boxee har vi tyvärr inget bekräftat leveransdatum. Gissningsvis får vi en leverans i slutet av januari, men det är inget som D-Link har bekräftat.

Trevlig vecka!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Z0l!d:

Bahhhhh himla sk*t.
Fick min order packad och skickad igår men givetvis så fastna den i Göteborg...
Så blir inget Sandybridge bygge idag.

Var det fler som inte fick sitt packet från Inet idag?

Posten kan ibland vara sega med att skanna paketen under vägen. Klockan är bara tolv och om paketet skickades under gårdagen bör det komma fram såvida du inte bor i övre delarna av Sverige!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator

Snubblade över en liten felstavning - http://www.inet.se/artikel/6909439/corsair-tx-650w-80-

"Nätaggragat"

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på om inte Inet håller på med falsk marknadsföring? På deras hemsida står det klart och tydligt att beställer man innan 17.00 en vardag skickas det samma dag. Jag har beställt fyra gånger därifrån totalt, en komplett dator, ett moderbord/minne/grafikkort, en ssdhårddisk/laptop och nu igår ett grafikkort.

Ingen av dem har skickats samma dag. Är inte detta då falsk maknadsföring? Den skickades istället idag. Känner mig lurad som kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Jag är lite nyfiken på om inte Inet håller på med falsk marknadsföring? På deras hemsida står det klart och tydligt att beställer man innan 17.00 en vardag skickas det samma dag. Jag har beställt fyra gånger därifrån totalt, en komplett dator, ett moderbord/minne/grafikkort, en ssdhårddisk/laptop och nu igår ett grafikkort.

Ingen av dem har skickats samma dag. Är inte detta då falsk maknadsföring? Den skickades istället idag. Känner mig lurad som kund.

Det finns alltid andra sidor på internet som säljer exakt samma produkter om den där extra dagen spelar så stor roll
men eftersom du beställt 4 gånger är jag tveksam att detta är fallet utan att du mer vill ha något att gnälla på som många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bodomdh:

Det finns alltid andra sidor på internet som säljer exakt samma produkter om den där extra dagen spelar så stor roll
men eftersom du beställt 4 gånger är jag tveksam att detta är fallet utan att du mer vill ha något att gnälla på som många andra.

Herregud,

Det har ingenting med gnäll att göra eller en extra dag. Om det står att jag får 3kg kogödsel för priset av 2 då förväntar jag mig det. Om det står "rea 50%" så förväntar jag mig det. Det är alltså en princip sak. Varför lockar dem med att dem skickar varan samma dag om dem inte lever upp till det.

Så med andra ord tycker du vi ska skita i vad butikerna lovar/erbjuder/lockar med och vara glada att vi får köpa? Seriöst, kom med ett lite mer intelligent svar nästan gång så slipper vi detta, alltså svara på min fråga och inte komma med onödiga inlägg som inte besvarar min fråga. Min fråga skrevs i form av en frågeställning. Besvara den eller så behöver du inte skriva alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ni borde verkligen leta efter fler mATX chassin, tycker ni har lite väl tråkigt utbud vad gäller det.
Framförallt billiga sådana.

Skrivet av inet.se:

Kom gärna med önskemål på lådor så kollar vi om det är något som går att få in!

Chieftec brukar ha prisvärda chassin, t.ex. detta:
http://www.chieftec.com/CD09.html

Eller dessa:
http://www.chieftec.com/300A_smart.html

Men det gäller ju att ni får in bra priser och en effektiv logistik.

Sen tycker jag Ace verkar ha rätt attraktiva chassin även om deras nätagg är värdelösa.

Compucase?
http://www.compucase-hec.co.uk/pccase_micro_atx.htm

Compucase grossistförs väll genom Deltaco i Sverige, eller nått har jag fått för mig.
Deltaco har ju även andra chassin som är väldigt billiga.
http://www.deltaco.se/articles.aspx?xfolderid=222ba6427128469...

Sen även utöka och uppdatera utbudet med inte bara Cooler Master Elite 341 utan även Elite 342 och 343 vore ju trevligt.

Några förslag, men det är svårt att utöka sitt utbud för mycket, jag tycker ni gör helt rätt i att prioritera andra saker.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min taurus hardcore gamer från er, stort tack för en snabb leverans och en jäkla bra dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Jag är lite nyfiken på om inte Inet håller på med falsk marknadsföring? På deras hemsida står det klart och tydligt att beställer man innan 17.00 en vardag skickas det samma dag. Jag har beställt fyra gånger därifrån totalt, en komplett dator, ett moderbord/minne/grafikkort, en ssdhårddisk/laptop och nu igår ett grafikkort.

Ingen av dem har skickats samma dag. Är inte detta då falsk maknadsföring? Den skickades istället idag. Känner mig lurad som kund.

Ta kontakt med inet personligen, skicka med ordernummer och så och fråga dom om vad som gick fel i de enskilda fallen.

Sen tycker jag det är rätt fascinerande hur folk i den här tråden har gnällt om leveranser. En ny stor jättelansering så blir det lite ovanligt stort tryck, jag tror ingen här vill att Inet ska lägga så mycket resurser på att vara säkra på att klara av den typen av press.
Visst kan dom bli bättre, men det är väldigt mycket gnäll och lite konstruktiv kritik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller dessa:
http://www.chieftec.com/300A_smart.html

Compucase?
http://www.compucase-hec.co.uk/pccase_micro_atx.htm (6T-serien)

Sen även utöka och uppdatera utbudet med inte bara Cooler Master Elite 341 utan även Elite 342 och 343 vore ju trevligt.

Dessa tycker jag verkar vettiga, de andra tyckte jag personligen inte var så snygga. :/

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Finns det några planer på att ta in de nya CPU-kylarna från be quiet? Det är dags för ett snyggare alternativ till NH-D14...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Ni har ju redan nätagg från be quiet och de första användarrecensionerna verkar lovande!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Skrivet av ekscha:

Hej Inet!

Finns det några planer på att ta in de nya CPU-kylarna från be quiet? Det är dags för ett snyggare alternativ till NH-D14...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Ni har ju redan nätagg från be quiet och de första användarrecensionerna verkar lovande!

jäääklar vad fräck. den måste ni ta in

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ekscha:

Hej Inet!

Finns det några planer på att ta in de nya CPU-kylarna från be quiet? Det är dags för ett snyggare alternativ till NH-D14...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Ni har ju redan nätagg från be quiet och de första användarrecensionerna verkar lovande!

Mycket fin CPU-kylare! Den där blev man utan tvekan sugen på..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Handlade från inet i söndags kväll för första gången (trogen webhallenkund sedan tidigare). Idag kom grejerna, väl packat, med pingvinstång, samt att jag fick Gigabytemoderkortet till det billigare priset trots att jag beställde när det var dyrt (1490 vs 1190kr), mycket för en student.

Jag sitter redan och bygger på en ny kundkorg... Stort tack till inet för ett bra jobb med sandyspring lanseringen

En fråga dock, var på hemsidan hittar jag "frifrakt för sweclockers" produkten... hittills har jag fått kopiera den från folks kundkorgar här... jag är kanske blind men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Handlade från inet i söndags kväll för första gången (trogen webhallenkund sedan tidigare). Idag kom grejerna, väl packat, med pingvinstång, samt att jag fick Gigabytemoderkortet till det billigare priset trots att jag beställde när det var dyrt (1490 vs 1190kr), mycket för en student.

Jag sitter redan och bygger på en ny kundkorg... Stort tack till inet för ett bra jobb med sandyspring lanseringen

En fråga dock, var på hemsidan hittar jag "frifrakt för sweclockers" produkten... hittills har jag fått kopiera den från folks kundkorgar här... jag är kanske blind men...

Som du själv sa så är det fri frakt för sweclockers, inte för alla så därför finns den inte att hitta på hemsidan. Du verkar inte heller ha läst reglerna för det står att man ska söka efter det man vill veta först.
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=738862

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Hej inet,
Bara undrar vad man ska göra för ni lägger mer energi på att fixar kablarna och skickar med ALLA tillbehör som blir över när ni har monterat och testat datorn.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Herregud,

Det har ingenting med gnäll att göra eller en extra dag. Om det står att jag får 3kg kogödsel för priset av 2 då förväntar jag mig det. Om det står "rea 50%" så förväntar jag mig det. Det är alltså en princip sak. Varför lockar dem med att dem skickar varan samma dag om dem inte lever upp till det.

Så med andra ord tycker du vi ska skita i vad butikerna lovar/erbjuder/lockar med och vara glada att vi får köpa? Seriöst, kom med ett lite mer intelligent svar nästan gång så slipper vi detta, alltså svara på min fråga och inte komma med onödiga inlägg som inte besvarar min fråga. Min fråga skrevs i form av en frågeställning. Besvara den eller så behöver du inte skriva alls.

Haha ser du ens vad du själv skriver? själklart ska man förvänta sig att det som står är sant, men att sen kalla det för falsk marknadsföring är väl och ta i? och med detta menar jag gnäll.

jag tror inte dom blivit sveriges bästa hårvarubutik genom att fuska sig till sina kunder, jag tycker fortfarande du är gnällig, men kan även lägga till otrevlig på den listan, då du verkar visa noll respekt. jag var inte på något sätt elak mot dig, eller såg ner på din intelligens, utan ifrågasatte snarare gnället på försening i samband med en jättestor release, vilket självklart medför extrajobb och som vi även sett, leveransförseningar, varför grina om det som ett litet barn? ta det personligen med Inet om du far så illa av det, tror knappast något blir bättre av att sitta här och gnälla, förutom att du kanske släcker ditt "mucka-gräl-behov"...

Permalänk
Medlem

Lite besviken på er den här gången.

Lade en order på hårddisk + ett chassi.
Fick SMS om att ordern var framme, men ingen hårddisk fanns, tog hem chassit och tänkte ta och ringa/maila er senare.

Öppnar chassit och blir riktigt besviken när jag ser att allt tyder på att detta är en returvara från en tidigare kund som ni packat och skickat till någon annan. Sure, förstår ni inte vill kasta saker men chassit var ju sönder.

Det var smutsigt, ljuddämpningen var söndersliten (på insidan alltså) framdelen av chassit hade slitits sönder det också.
kartongen var 100% hel så det ser inte alls ut som något posten skulle kunna gjort.

Riktigt besviken den här gången, blir till att tänka över om inet fortfarande blir den affär jag köper all min elektronik hos.

edit:
pingvinstången, som blivit lite av ett inet kännetecken kom inte den heller.
blev endast ett trasigt chassi alltså.

edit 2:
pratat med inet här på sweclockers.
visade sig att detta var ett "vanligt" problem som hände pga fractals chassin är dåligt packade och kan ta stötar som förstör chassit utan att det syns utvändigt på lådan.
Uppdaterar en gång till efter allt är löst, alltså när ersättningen har kommit.
Stor eloge till inet som tog kontant med mig direkt och tog reda på vad som hänt.

Hårddisken var postens fel, de skannade in dem vid olika tillfällen och valde att inte informera mig om att hårddisken fanns där.
Får se ifall det även fanns en pingvinstång med hårddisken.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för er att skicka en vara på webblager? Blev lite förvånad att en moderkortsplåt inte skickats på två arbetsdagar när ni annars är så extremt snabba. Jag kanske har blivit bortskämd

Permalänk

Hej Inet!

Jag vill bara tacka för den blixtsnabba leveransen och den utomordentliga CPU-kylaren. Jag beställde en "http://www.inet.se/artikel/5321469/scythe-kama-grand-cross". Fick den dagen efter. Grymt jobbat, och vilken kylare sen då. Sprang ner massor av grader och det blev i princip ljudlöst!

// Rickard - en mycket nöjd kund.

Den gamla till vänster, nya till höger.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Det finns inget sådant, vad inet har för lansering har jag ingen aning om och bryr mig inte faktiskt inte heller om det. Står det någonting på hemsidan ska det hållas. Jag ringde iaf ombudsmannen där jag bor och han sa att det är falsk marknadsföring om dem inte lever upp till detta. Jag visade honom mina mail med orderbekräftelse och när jag tog emot det (ja förutom det senaste eftersom jag inte fått det) och han tycker också jag borde gå vidare med det.

Gnäll? Nej, jag kräver bara min rätt. Jag kunde mycket väl ha köpt det någon annanstans, inet var inte billigast, men jag gillade den "snabba" leveransen. Därför känner jag mig lurad. Sen vad du tycker är totalt irrelevant eftersom det är jag som konsument av en vara upplever mig lurad, din åsikt får du ha, dock gör den inte mig berörd och jag är inte heller intresserad av vad du tycker om min åsikt. Nu när vi fått detta avklarat, skippa att skriva till mig om du inte vill besvara min fråga i mitt första inlägg. Diskussioner om annat kan du ta via pm eller helt enkelt låta bli att skriva.

Permalänk
Medlem

Det var då ett jäkla gnällande och grinande! Ett fåtal personer har inte fått sina beställningar som utlovat och sätter genast igång att grina och skrika "falsk marknadsföring" för att de inte blir först i Sverige med sina nya prylar utan en hel dag försenade? Väx upp för fan! När era morsor slutar curla för er kommer ni att lära er den hårda vägen att livet inte är rättvist och det kommer göra så ont, så ont.

Det är ingen mänsklig rättighet att få sina datorprylar dagen efter beställning och jag tror ingen av er har lust att betala den kostnad det skulle medföra om Inet mannade upp så till den milda grad att de alltid kunde garantera sitt löfte! Det enda ert gnäll kommer leda till är att Inet slutar lova att de skickar samma dag.

Snälla Romeon, varför har du handlat hos Inet fem gånger om du nu är så missnöjd? Varför beställde du inte från Komplett, Webhallen, Dustin eller någon annan handlare när du ändå aldrig får dina varor som utlovat från Inet? För alla andras skull bör du nog hitta en annan butik för Inet kommer inte att förlora något på att du slutar handla hos dem, tvärtom får de ju mer tid åt oss nöjda kunder när de slipper ta emot ditt gnäll.

Jag kan förstå att man blir lite putt om ens levertransplantation blir försenad pga transporten men ett grafikkort? Väx upp!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Kunde inte sagt det bättre själv.
Handlar ju bara om prylar.

Samt om grejer här skickats så kan inte inet rå över posten.
Sicka ilands problem endel har.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Det finns inget sådant, vad inet har för lansering har jag ingen aning om och bryr mig inte faktiskt inte heller om det. Står det någonting på hemsidan ska det hållas. Jag ringde iaf ombudsmannen där jag bor och han sa att det är falsk marknadsföring om dem inte lever upp till detta. Jag visade honom mina mail med orderbekräftelse och när jag tog emot det (ja förutom det senaste eftersom jag inte fått det) och han tycker också jag borde gå vidare med det.

Gnäll? Nej, jag kräver bara min rätt. Jag kunde mycket väl ha köpt det någon annanstans, inet var inte billigast, men jag gillade den "snabba" leveransen. Därför känner jag mig lurad. Sen vad du tycker är totalt irrelevant eftersom det är jag som konsument av en vara upplever mig lurad, din åsikt får du ha, dock gör den inte mig berörd och jag är inte heller intresserad av vad du tycker om min åsikt. Nu när vi fått detta avklarat, skippa att skriva till mig om du inte vill besvara min fråga i mitt första inlägg. Diskussioner om annat kan du ta via pm eller helt enkelt låta bli att skriva.

varför ska jag sluta skriva till dig? kan du inte ta kritiken? jag svarade på din fråga, och denna "ombudsmannen" du ringde verkar kanon. jag tycker du ska fortsätta prata med honom =D haha, seriöst, jag tror absolut du vinner på att "driva detta vidare" jag tror absolut Inet kommer erkänna sina "brister". har du tur kanske du får lite freebees som den lilla grinunge du är.
Hur bortskämda e dagens ungar egentligen? Sjäklart skriver jag här vad jag har för åsikt om det du skriver, det är ett Forum eller? sen att du inte klarar av att folk har andra åsikter o ber dom hålla käften och dylikt får stå för dig. jag är rätt säker på att större delen av forum håller med mig när jag säger att Inet är bland det bästa vi har på svensk marknad, och då hjälper det knappast varken dom eller oss konsumenter o klaga över småsaker. nej spara du din "lawsuit" och din kontakt "ombudsmannen" till nåt mer allvarligt.

Herre jävlar...

Permalänk
Inet
Skrivet av TheDaemon:

Snubblade över en lite felstavning - http://www.inet.se/artikel/6909439/corsair-tx-650w-80-

"Nätaggragat"

Fixat, tack!

Skrivet av Romeon:

Jag är lite nyfiken på om inte Inet håller på med falsk marknadsföring? På deras hemsida står det klart och tydligt att beställer man innan 17.00 en vardag skickas det samma dag. Jag har beställt fyra gånger därifrån totalt, en komplett dator, ett moderbord/minne/grafikkort, en ssdhårddisk/laptop och nu igår ett grafikkort.

Ingen av dem har skickats samma dag. Är inte detta då falsk maknadsföring? Den skickades istället idag. Känner mig lurad som kund.

Skrivet av Romeon:

Det finns inget sådant, vad inet har för lansering har jag ingen aning om och bryr mig inte faktiskt inte heller om det. Står det någonting på hemsidan ska det hållas. Jag ringde iaf ombudsmannen där jag bor och han sa att det är falsk marknadsföring om dem inte lever upp till detta. Jag visade honom mina mail med orderbekräftelse och när jag tog emot det (ja förutom det senaste eftersom jag inte fått det) och han tycker också jag borde gå vidare med det.

Gnäll? Nej, jag kräver bara min rätt. Jag kunde mycket väl ha köpt det någon annanstans, inet var inte billigast, men jag gillade den "snabba" leveransen. Därför känner jag mig lurad. Sen vad du tycker är totalt irrelevant eftersom det är jag som konsument av en vara upplever mig lurad, din åsikt får du ha, dock gör den inte mig berörd och jag är inte heller intresserad av vad du tycker om min åsikt. Nu när vi fått detta avklarat, skippa att skriva till mig om du inte vill besvara min fråga i mitt första inlägg. Diskussioner om annat kan du ta via pm eller helt enkelt låta bli att skriva.

Hej Romeon,

Då du även mailat till oss har jag plockat fram alla ordrar du gjort i vårt system samt kollat upp när leveranserna har gått iväg. Alla ordrar förutom din sista i vårt system är lagda efter 17:00 vilket enligt vår marknadsföring innebär att varorna går iväg dagen efter (vilket i samtliga fall har skett).

När det gäller din senaste order som lades 15:50 hade vi dessvärre ett enormt tryck på grund av att Intel lanserade nya processorer. Vi bokade flera extra hämtningar från Posten, men tyvärr räckte inte detta till. Trots att vi fick iväg många gånger fler ordrar än normalt fick tyvärr ett fåtal ordrar inte plats i postbilarna och gick därmed iväg på morgonen dagen efter.

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för detta och om det orsakat några bekymmer för dig står vi givetvis för returfrakten vid ett återköp av varorna så att du står skadelös.

Skrivet av Kilroy:

Chieftec brukar ha prisvärda chassin, t.ex. detta:
http://www.chieftec.com/CD09.html

Eller dessa:
http://www.chieftec.com/300A_smart.html

Men det gäller ju att ni får in bra priser och en effektiv logistik.

Sen tycker jag Ace verkar ha rätt attraktiva chassin även om deras nätagg är värdelösa.

Compucase?
http://www.compucase-hec.co.uk/pccase_micro_atx.htm

Compucase grossistförs väll genom Deltaco i Sverige, eller nått har jag fått för mig.
Deltaco har ju även andra chassin som är väldigt billiga.
http://www.deltaco.se/articles.aspx?xfolderid=222ba6427128469...

Sen även utöka och uppdatera utbudet med inte bara Cooler Master Elite 341 utan även Elite 342 och 343 vore ju trevligt.

Några förslag, men det är svårt att utöka sitt utbud för mycket, jag tycker ni gör helt rätt i att prioritera andra saker.

Underbart, dina förslag är vidarebefordrade till inköpsavdelningen som tar en titt, tack!

Skrivet av Datuza:

Fick precis hem min taurus hardcore gamer från er, stort tack för en snabb leverans och en jäkla bra dator!

Kul att du är nöjd!

Skrivet av ekscha:

Hej Inet!

Finns det några planer på att ta in de nya CPU-kylarna från be quiet? Det är dags för ett snyggare alternativ till NH-D14...

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Ni har ju redan nätagg från be quiet och de första användarrecensionerna verkar lovande!

Det är inget vi planerat att ta in, men den ser onekligen lockande ut. Jag vidarebefordrar önskemålet till vår inköpsavdelning.

Skrivet av Chris_H:

Handlade från inet i söndags kväll för första gången (trogen webhallenkund sedan tidigare). Idag kom grejerna, väl packat, med pingvinstång, samt att jag fick Gigabytemoderkortet till det billigare priset trots att jag beställde när det var dyrt (1490 vs 1190kr), mycket för en student.

Jag sitter redan och bygger på en ny kundkorg... Stort tack till inet för ett bra jobb med sandyspring lanseringen

En fråga dock, var på hemsidan hittar jag "frifrakt för sweclockers" produkten... hittills har jag fått kopiera den från folks kundkorgar här... jag är kanske blind men...

Kul att du är nöjd! Tyvärr blev det lite olyckligt med prissänkning av Gigabytekorten precis efter lansering, men skönt att du är nöjd med lösningen.

Skrivet av marreinho:

Hej inet,
Bara undrar vad man ska göra för ni lägger mer energi på att fixar kablarna och skickar med ALLA tillbehör som blir över när ni har monterat och testat datorn.

Jag är inte helt med på vad du menar, men om du vill ha med alla tillbehör när vi monterar en dator är det bara att dra iväg ett mail till info@inet.se med önskemålet. Dock har vi tyvärr inte någon möjlighet att skicka med tomkartonger då dessa är för skrymmande.

Skrivet av 1guy:

Lite besviken på er den här gången.

Lade en order på hårddisk + ett chassi.
Fick SMS om att ordern var framme, men ingen hårddisk fanns, tog hem chassit och tänkte ta och ringa/maila er senare.

Öppnar chassit och blir riktigt besviken när jag ser att allt tyder på att detta är en returvara från en tidigare kund som ni packat och skickat till någon annan. Sure, förstår ni inte vill kasta saker men chassit var ju sönder.

Det var smutsigt, ljuddämpningen var söndersliten (på insidan alltså) framdelen av chassit hade slitits sönder det också.
kartongen var 100% hel så det ser inte alls ut som något posten skulle kunna gjort.

Riktigt besviken den här gången, blir till att tänka över om inet fortfarande blir den affär jag köper all min elektronik hos.

edit:
pingvinstången, som blivit lite av ett inet kännetecken kom inte den heller.
blev endast ett trasigt chassi alltså.

Hej 1guy,

Har kollat lite på din order och när det gäller den missade hårddisken beror detta på att endast ett av två kollin har hämtas ut från servicestället. Både chassi och hårddisk anlände till ditt serviceställe samtidigt och du skall ha fått både SMS och mail med 2st. kolli-nummer. Du skall även idag ha fått ytterligare ett SMS med påminnelse om att hämta ut paketet med hårddisken.

När det gäller chassiet skickar vi givetvis inte ut kundreturer. Alla våra kundreturer med brutna förpackningar säljs i vår Ringöbutik med 20% rabatt.

När det gäller problemet med chassit i fråga har vi tyvärr har vi haft problem med både dämpmattor som lossnar och frontar som går sönder i frakten.

Om du inte redan gjort en felanmälan av chassit är det bara att gå in på vår hemsida och göra detta under support. Hårddisken skall bara vara och hämta ut på ditt serviceställe.

Skrivet av Agemman:

Hur lång tid tar det för er att skicka en vara på webblager? Blev lite förvånad att en moderkortsplåt inte skickats på två arbetsdagar när ni annars är så extremt snabba. Jag kanske har blivit bortskämd

Om produkten finns på webblagret ska det gå iväg samma dag. Dra gärna iväg ett mail till info@inet.se med ordernummer så tar vi en titt på ordern.

Skrivet av theBoosing:

Hej Inet!

Jag vill bara tacka för den blixtsnabba leveransen och den utomordentliga CPU-kylaren. Jag beställde en "http://www.inet.se/artikel/5321469/scythe-kama-grand-cross". Fick den dagen efter. Grymt jobbat, och vilken kylare sen då. Sprang ner massor av grader och det blev i princip ljudlöst!

// Rickard - en mycket nöjd kund.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs786.ash1/167677...

Den gamla till vänster, nya till höger.

Enorm kylare.

Kul att du är nöjd!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Undrar bara om det finns några planer på att ta in ASUS P8P67 Evo för LGA1155?

Tackar för svar på förhand

Permalänk
Medlem

Beställde i förrgår en ny dator, fick den igår och byggde den samma dag. Jättesnabb leverans och allting funkar perfekt!
Men det som förgyllde min dag var en liten blandning av gottigheter samlat i ett konstigt plastigt hölje. Så tack för pingvinstången, Inet!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag undrar om ni har några planer på att bredda sortimentet inom High-End luftkylare? Jag tänker framförallt på Thermalright Silver Arrow, som enligt tester visat sig bättre än NH-D14, och framförallt snyggare.

http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/silve...

Jag hoppas verkligen att ni kan tänka er att ta in denna i sortimentet

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.