Spel laptop för rimlig peng? (10-16k)

Permalänk
Medlem

1. inget fel på de! (Men när jag spelar så kopplar jag in ett annat t-bord. Bara för jag e van att spela med de)
2. Absolut inte seg.
3. Funkar jätte bra att spela med denna laptop.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på följande MSI jag

http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...

Prisvärd!, visserligen inte DX11 men mer prestanda än GTX460 o HD5870 i 3dmark06

9495!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag har funderat på följande MSI jag

http://www.inet.se/artikel/1969769/msi-gt660-gtx-285

Prisvärd!, visserligen inte DX11 men mer prestanda än GTX460 o HD5870 i 3dmark06

De e ju bara för den inte stöder Direkt X11 kolla på vantage poängen så får 5870 övertag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag har funderat på följande MSI jag

http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...

Prisvärd!, visserligen inte DX11 men mer prestanda än GTX460 o HD5870 i 3dmark06

9495!

Dock e de ju DDR 3 på graffet

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Japp ni har rätt, GX660 får ca 1500 mer poäng i vantage.. frågan om det är värt 2000kr?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Japp ni har rätt, GX660 får ca 1500 mer poäng i vantage.. frågan om det är värt 2000kr?

Du menar 1000kr? Ja det är det..

http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Permalänk
Medlem

Fan nu blev jag osäker igen

Bara jag som hellre skulle vilja ha en laptop med 1366x768 istället för 1920x1080.. då hoppet mellan där stjäl 10tals FPS..

Tyvärr är ju G53 också 1920x1080 så..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Fan nu blev jag osäker igen

Bara jag som hellre skulle vilja ha en laptop med 1366x768 istället för 1920x1080.. då hoppet mellan där stjäl 10tals FPS..

Tyvärr är ju G53 också 1920x1080 så..

Ta Full HD! Du kan ju dra ner på upplösningen i spelet... Värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Ta Full HD! Du kan ju dra ner på upplösningen i spelet... Värt!

Joo men vad jag hört ska man väl helst köra "Native" ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Joo men vad jag hört ska man väl helst köra "Native" ?

Kanske ser lite bättre ut... Men gx660 tar ju i stort sett alla spel på max upplösning så inge problem...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvinVild:

1. inget fel på de! (Men när jag spelar så kopplar jag in ett annat t-bord. Bara för jag e van att spela med de)
2. Absolut inte seg.
3. Funkar jätte bra att spela med denna laptop.

Hur kan du köra ett externt Tangentbord? Hur får du plats?

Permalänk
Medlem

Förstår bara inte varför man ska klämma in full hd på en 15,6" .. det känns så jäkla onödigt på en så liten skärm :S

Menar är det en 24" så visst! men vafan

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Förstår bara inte varför man ska klämma in full hd på en 15,6" .. det känns så jäkla onödigt på en så liten skärm :S

Menar är det en 24" så visst! men vafan

Hehe kanske de!

Permalänk
Medlem

Har ju alltid ljud på så stör inte så mycket om fläkten låter lite. Det är ju kylningen som är det viktiga

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem

du gamar inte på en laptop mycket smartare att köpa en liten mobil stationär dator i typ ett micro atx chassi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162937:

Hehe kanske de!

Skrivet av neom96:

du gamar inte på en laptop mycket smartare att köpa en liten mobil stationär dator i typ ett micro atx chassi

Eller så gamar man på en bärbar för att det är bekvämt... Ha allt med sig och bara köra igång..

Permalänk
Medlem

Word! Stationär är inte the shit!

Har laptop i sign sen 3år o har klarat mig utmärkt med den.. Men den börjar få sina grå hår

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvinVild:

1. inget fel på de! (Men när jag spelar så kopplar jag in ett annat t-bord. Bara för jag e van att spela med de)
2. Absolut inte seg.
3. Funkar jätte bra att spela med denna laptop.

Hur är skärmen? Färger, Ljus? Hört att den är dålig?

Permalänk

Har en Asus G73JW om du vill köpa ... vann i en tävling på komplett. PM:a om du är sugen!

Permalänk
Medlem

Vill passa på att tipsa, beställde en G53JW precis.. ONOFF rear den för 11333:-

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Vill passa på att tipsa, beställde en G53JW precis.. ONOFF rear den för 11333:-

Ska kolla på den... Gillar ju trots Msi...

Permalänk
Medlem

Fick en Gx660R-404NE i julkapp. Sjuuukt najs asså! Assassin's Creed II flyter på finfint på högsta grafiken och fick rygga o mus med. Enligt mig sjukt prisvärd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob14:

Fick en Gx660R-404NE i julkapp. Sjuuukt najs asså! Assassin's Creed II flyter på finfint på högsta grafiken och fick rygga o mus med. Enligt mig sjukt prisvärd!

Mm... Skaffar den... Fast inte R modellen..

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Joo men vad jag hört ska man väl helst köra "Native" ?

Helst, ja. Men sen ska ju en bärbar dator helst vara mobil och inte låta som ett hangarfartyg när den drar igång, så bryter du två kan du lika gärna bryta alla tre

Men ja, det spelar ingen roll om du sänker upplösningen. Du kanske får lite suddigare bild men du kan ju alltid kompensera med AA. Är du så anal att du verkligen bryr dig om bildskillnaden som blir när du inte kör native skulle jag rekommendera att inte spela på en laptop ö.h.t. för du gör ju större uppoffringar i bytet av format ändå. Kör på bara.

Och du kan ju inte ha 1366x768 på en laptop med 15". Det är vad jag har på min 11". Jag förmodar att du ibland tänker använda den till något som inte är att köra spel, typ surfa? Då kommer du ju ångra dig brutalt om du tog en dålig upplösning för att spel skulle gå att köra i native.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NatoGandalf:

Och du kan ju inte ha 1366x768 på en laptop med 15". Det är vad jag har på min 11". Jag förmodar att du ibland tänker använda den till något som inte är att köra spel, typ surfa? Då kommer du ju ångra dig brutalt om du tog en dålig upplösning för att spel skulle gå att köra i native.

Dem flesta 15" har inte full HD... Så det går nog utmärkt att ha 768P...

Permalänk
Medlem

Oj hjälp. Vart borta ett tag från forumet (A)
i7 är inte ett måste, tok heller. Tänkte snarare en i5a quad med lagom prestanda. Så pular man i en SSD disk istället som prestanda skjuts
Dock är valet mellan Grafikkort lite luddigt.. Har kollat lite jämförelser lite här och var och kan inte få det rätt..
På pappret verkar 460M värdelöst.. mindre pipes och sämre hastighet än 5870M ?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nysaan:

Oj hjälp. Vart borta ett tag från forumet (A)
i7 är inte ett måste, tok heller. Tänkte snarare en i5a quad med lagom prestanda. Så pular man i en SSD disk istället som prestanda skjuts
Dock är valet mellan Grafikkort lite luddigt.. Har kollat lite jämförelser lite här och var och kan inte få det rätt..
På pappret verkar 460M värdelöst.. mindre pipes och sämre hastighet än 5870M ?

460M är sämre än 5870 men knappt märkbart... 460M funkar bättre till Direkt X 11 spel och 5870 funkar bättre till spel utan Direkt X 11... Föredrar 5870

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Eftersom 460 är mycket nyare än 5870 så har inte alla drivrutinerna kommer än. Men med de nyaste drivrutinerna är 460 bättre än 5870 for sho.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av acerdude:

Eftersom 460 är mycket nyare än 5870 så har inte alla drivrutinerna kommer än. Men med de nyaste drivrutinerna är 460 bättre än 5870 for sho.

460 kommer inte vara bättre än 5870 även med nya drivisar...