Spel laptop för rimlig peng? (10-16k)

Permalänk
Medlem

joho då!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av acerdude:

joho då!

Nej den har inte Kraften... Och du vet inte så säg inget... Just nu är 5870 bäst och så är det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Nej den har inte Kraften... Och du vet inte så säg inget... Just nu är 5870 bäst och så är det...

Jag tror ärligt talat inte att det är så svart eller vitt. Lika nya drivisar på både kortet så kanske vi kan få ordentliga fakta. Såvida ingen av er kan visa upp ett test med nyaste drivrutinerna så finns det inga aktuella fakta och därför blir det bara en skriktävling om vem som orkar posta "jo" eller "nej" flest gånger.

Jag tror, *TROR* att HD5870 har mest råstyrka, men att den generellt är snabbare på allt är inte rätt. GTX460 vann några test bland de gamla jämförelserna som finns.

Sen ärligt talat, vad f*n spelar det för roll?

"Någon har fel på internet! Vad ska vi ta oss till?" ;-p

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Jag har ju visat upp i tidigare trådar att 460M med fräscha drivrutiner är uppe i samma score som 5870 .. (3dmark vantage)

Men det är ingen stor skillnad mellan korten så man ska välja den ena före den andra enbart pga detta.

Så välj den som sitter på datorn som är bäst i övrigt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!