Permalänk
Medlem

Kritikdags på min sida

Hej!

Nu vill jag ha lite kritik på min sida som jag har kodat på ett tag. Det finns fortfarande lite småbuggar här och där, men annars är det helt klar. Så som sagt, ge kritik!

Gaming Tech - Gaming on your demand

Permalänk
Medlem

Det är inte meningen att det ska se ut såhär va?

http://grendosa.net/slask/gamingtech.jpg

Permalänk
Medlem

nej :S det funkar finfint i chrome iaf :S

Permalänk
Inaktiv

Ja, då har du inte lyckats få den att funka i alla webbläsare
Ta och kolla sidan i de vanligaste läsarna (Firefox, Opera, Safari, IE och Chrome) och fixa kompatibilitets buggarna.

Permalänk
Medlem

Just nu är den väldigt dålig med tanke på att du har endast testat i chrome.

Speciellt med tanke på att endast 20% av alla internetanvändarna använder chrome (ref: Browser Statistics) så känns det lite.. nja

Men det är en bra idé och kan garanterat bli bra om du lägger mycket tid på sidan m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbyss:

nej :S det funkar finfint i chrome iaf :S

den funkar inte i opera, blir lika som för Wishie i FF4

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Speciellt med tanke på att endast 20% av alla internetanvändarna använder chrome (ref: Browser Statistics) så känns det lite.. nja

W3Schools statistik är ju något viktad (dess målgrupp är mer benägen att använda Chrome). Bättre statistik finns från StatCounter och W3Counter, se Wikipedia, och visar att det snarare ligger runt 12%.

Permalänk
Medlem

Den funkar fint i Chrome ja.

Sen tycker jag personligen då att loggan är lite väl stor. Kunde varit i stil med Sweclockers tex.
Men förövrigt bra sida!

Permalänk
Medlem

Helt okej sida men väldigt många stavningsfel. Speciellt på registreringssidan och reglersidan och användaravtalsidan.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du kollar igenom din kod lite, det är till exempel inte nå vidare att slänga in ett stylesheet innan html och head..

Ett hjälpmedel kan vara att validera din kod så upptäcker du nog några lätta misstag.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis:

Ett tips är att du kollar igenom din kod lite, det är till exempel inte nå vidare att slänga in ett stylesheet innan html och head..

Ett hjälpmedel kan vara att validera din kod så upptäcker du nog några lätta misstag.

Stylesheet-länkar måste väl vara före html och head? jag har då aldrig sett något annat sätt.
Du kanske menade att han slängt in a:hover osv i html-filen istället för i css:en?

Mvh

Permalänk
Skrivet av StompBox:

Stylesheet-länkar måste väl vara före html och head? jag har då aldrig sett något annat sätt.
Du kanske menade att han slängt in a:hover osv i html-filen istället för i css:en?

Mvh

Nej, absolut inte. Du har ju angett doctype som talar om hur koden skall vara strukturerad.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

html måste vara det root-elementet (jfr XML), vilket betyder att du inte får ha några taggar utanför det. Link-taggen får endast förekomma inuti head (om jag inte missminner mig).

Som sagt, skaffa ett valideringsverktyg, t.ex. web developer till firefox och sedan validera ytterligare mot W3, så blir du av med många såna här slarvisar

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk

Jag använder mig av IE8 på jobbet, och här ser sidan inge vidare ut.
* Omotiverat stort svart fält under den röda menyranden (HEM)
* Alldeles för stor logga, tar ju upp halva skärmen 685*135px är ALLDELES för stort. 248*60 är nog bättre typ.
* För stor text.
* Reklam image placeholdern har en annan storlek en bannersen som cirkulerar. Alltså vit/grå rand runt banners och en svart frame runt. Inge snyggt.
* "13 Medlemmar • 1 medlemmar online • 1 väntar på acceptering" Var är jag som gäst om du ändå ska redovisa hur många som är "online"

Det var några. Stavfel osv borde inte ens få förekomma på en publicerad hemsida, och det var inte det du frågade efter heller. Men lycka till.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Lite dryg grej som jag observerat.

Om man exempelvis trycker på forum så stannar på nuvarande sidan och får istället fram en underrubrik. Lite drygt. Fixa detta.

Permalänk
Medlem

var min första reaktion....
sedan såg jag att hela sidan var helt sönder och oanvändbar.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Skrivet av StompBox:

Stylesheet-länkar måste väl vara före html och head? jag har då aldrig sett något annat sätt.
Du kanske menade att han slängt in a:hover osv i html-filen istället för i css:en?

Mvh

Ojoj, då får du nog se till att plugga lite mer grundläggande html. Stylesheet ska aldrig vara före html och head!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition