Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Avstängd

LAG

Det borde vara lag på att inkompetenta, ej full utecklade människor inte får driva företag.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

hahahahahah vilket FAIL, som många andra har skrivit lär ju inte detta gynna företaget. Lär ju inte gå så bra för dom.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Haha, vilket kasst sätt att göra reklam för sig själv. Jag lär då aldrig handla där och inga av mina vänner!

Permalänk
Medlem

Tyckte att deras "jul-logga" var av lite halvdan kvalitet.. en snabb googling visade att... en ANNAN sida hade en mycket bättre bild, kan det vara plagiat tro..? (Jag påstår ingenting, för jag är inget vidare på copyright...)

neoWatches julklappstips

Och ytterligare en..

When Do Christmas Sales Start | When Guide

Det kanske inte spelar nån roll alls i sammanhanget..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

All publicity is good publicity... eller hur är det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

All publicity is good publicity... eller hur är det nu?

Jag tänkte samma tanke men detta är väl kanske undantaget som bekräftar regeln?

Permalänk
Skrivet av adolf512:

till televaruhusets försvar kan jag säga att "rasist" idag har ganska oklar betydelse och används ofta mot systemkritiker, inläggen som skrevs var kritiska till talevaruhuset vilket dvs ett form av system, därför är dessa inlägg rasistiska och där med olagliga, en moderator har därför skyldighet att avlägsna dessa kritiska inlägg då de strider mot svensk lag. dess utom så kan nästan vad som helst klassas som ett system och då det skrivs väldigt många kritiska inlägg om olika saker blir därför sweclockers som sida olaglig.

till televaruhuset: det finns bättre sätt att göra reklam för sig..
ni har genom detta bevisat att det låg rätt mycket i den kritik som framfördes emot er.
..tex att man har en tävling där priset är 2 st intel SSD g3 på 120GB styck med tanke på att ni lär åka på alla rättegångskostnader etc.

Har du tagit brevkurs i juridik eller bara rökt något dåligt?

Permalänk
Medlem

Att kalla folk för rasister pga att dom kritiserar en hemsidas felstavningar är FÖRTAL. Om nu inte idioterna visste det. Swec borde göra en motanmälan.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

ja, problemet för de här killarna är ju att troligen alla i sweclockers forum ställer sig bakom sweclockers i detta fallet.
publicitet i av den här typen går oftast inte hem hos någon.. jag står bakom sweclockers och jag ramlade faktiskt in på deras sida häromdagen när jag letade efter en samsung galaxy s. men beställde inte för det såg för konstigt ut..

Permalänk
Medlem

HAHAHA Såg detta i tråden; Det är sådana personer som er som förstör för alla andra för att antigen är rädda/rasister eller jobbar på konkurrent företag och känner sig hotade.

Så...antingen rädda eller rasister alltså...Surt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Att kalla folk för rasister pga att dom kritiserar en hemsidas felstavningar är FÖRTAL. Om nu inte idioterna visste det. Swec borde göra en motanmälan.

Instämmer!

Permalänk

Kritiserar man en svensk sida för att ha stavfel hjälper man sidan att bli bättre, men om sidan inte är gjord av en svensk är man rasist. Suck.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Avstängd

Lycka till med det Televaruhuset...

Är man korkad och visar det så tydligt så får man skylla sig själv om ingen tar en seriöst.

Permalänk

för tidigt aprillskämt? nej men kom igen ..... det här är löjligt. kanske dags att börja tänka på att vi faktiskt har rätt att säga våran åsikt utan konstigheter. och företaget förväntar väl sig inte att köpen ska bli större och mer i utbud om dom går imot en sådan stor sajt som swec? gav mig ett trevligt fredagsskratt :D:D

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Killens inbox lär vara fullt av folk här som har skrivit både det ena och det andra...

Är nog desperat efter pengar som "skadestånd".

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Låter som att de vill rädda sig ifrån en konkurs med lite skadestånds pengar. Stå på er sweclockers från dessa oförskämda hot

Visa signatur

Spelburken: Chassi Corsair Obsidian 800D, Moderkort MSI P55-GD85, CPU Intel i5 750 @ 3,8ghz, Minne 8gb luftkylda Corsair Dominator, Grafikkort 2st Vatten konverterade Zotac GTX 480, (Vattenkylning: Radiator XSPC RX360, uv blå slang, CPU Kylare EK-Supreme HF, Grafikkortskyl 2st EK-FC480 GTX, Brygga EK-FC Bridge Serial 3-slot, Pump Phobya DC12-400 Tank 300ml 5,25" från XSPC.) SSD Intel g2 80gb, HDD1 2tb Seagate, HDD2 500gb Western.

Permalänk
Hjälpsam

Kanske polisanmäla Televaruhuset för förlorad arbetstid och åderförkalkning av alla smöriga popcorn som automatiskt går åt förl alla Swec medlemmar när denna tråd som de indirekt är upphovsmän till dragit igång?

Tror förövrigt att alla stavnings poliser som älskar sär skrivningar inte per definition är rasister, utan är mer intresserade av att hindra en fortsatt d3g3n3r3r1ng av det skrivna svenska språket som kommunikationsform.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nej, det går inte att förtala företag i Sverige. Polisanmälan är bara nonsens.

Haha bäst.

Håller just nu på att läsa konsumenttråden ( http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/958435-tele... ) och måste säga att det bästa med den är bilden på paketet XD
Förbetald påse från posten för upp till 2kg, fraktlapp och frimärken XD och med en Desire HD i, underbart ju XD
Måste vara mer fraktkostnad på den är vad mobilen kostar XD

Hur som helst så luktar det skunk och hoppas SweC kan skaka av sig.
Hoppas även att OM televaruhuset är ärliga och verkligen vill allas bästa att dom lyckas, om inte så hoppas jag det brinner varmt och intensivt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Ett företag som inte kan ta kritik är i mina ögon ett värdelöst företag med noll kundbemötande. Skulle inte ens ta i deras varor med tång.

Dessutom tror jag inte en sekund på att de har tagit upp något med en jurist. Amatörer.

Tycker vederbörande som blev anklagad för att vara rasist borde anmäla "win2kshahid" för förtal.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Är det första gången Sweclockers får sitta i rättegång?

Btw, kanske man får se någon skribent hänga under någon bro och göra tjänster för hårdvara?

Ser skylten framför mig: Ill work hard for next gen stuff

Det kommer inte att bli en rättegång, Televaruhusets advokat kommer med all säkerhet inse att det inte finns grund för en rättegång.

(OM det ens finns en advokat, jag är mycket skeptisk)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Haha, hinner inte säga så mkt mer än: Good Luck with that Televaruhuset;)

btw, grymt självförtroende av Sweclockers att faktiskt lägga upp det som en nyhet (y)

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Haha. ska bli skoj att se hur den här historien slutar, dock så hittade jag ett roligt inlägg ifrån den här personen ifrån 2009 på sweclockers där han säger sig stå bakom en butik som heter "pcvaruhuset.se", där de har sålt sina produkter via blocket.
Så hur mycket man ska lita på den här personen vet jag ej, men kan bli en rolig soppa.

Polisanmälan mot Sweclockers där människor diskuterar i ett forum med olika åsikter kan knappast dömas som förtal, eller vad vet ja?

Här är länken till det andra forums inlägget där han säger sig driva "pcvaruhuset.se".

#9662019

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

"kräva bevis av era medlemmar för att påvisa att någon olaglig verksamhet har pågått". = Allt på internet är SANT!

1. Diskussionsforum
2. Yttrandefrihet
3. Många av Sweclockers medlemmar kommer nog handla av er i fortsättningen. (Ironi)

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Även om detta är ett stort skämt tycker jag att moderatorerna bör hålla större koll på Konsumenträtt-subforumet. Istället för att vara ett ställe för hjälp och information har det blivit ett verktyg för utpressning. Sen har det skett flera gånger att personer har skapat liknande denna (rel. tråd) där de har ifrågasatt företag och dragit förhastade slutsatser.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Oj, ska bli kul att se alla nya bluffföretag som blossar upp över julhandeln, hittade själv ett förra året det kommer nog fler i år.

Ska bli intressant och se vad som händer i denna kontrovers hehe

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

hahaha vilket stolpskott xD

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem

Bra att ni swe drar fokus på detta nu i jul & lureritider.

Permalänk

Det är ju inte vårt/swec fel att dom är sämst

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Polisanmälning? Haha, varför bara inte själva försöka ha en någorlunda bra ton och skippa bland annat rasistanklagelserna va? Sen att man har en pajashemsida kan väl inte vi på Swec stå för.

Räkna med bojkott från min sida i alla fall, fast nu har jag ändå aldrig handlat något därifrån. Vill ju vara säker på att jag får varan när jag köper den så.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Men herregud , sa barnsligt. Om man är missnöjd med ett företag så måste man ju ha rätt att kritisera.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi