Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja det är väl klart att forumet har ett ansvar för vad som skrivs. Eller kanske mer juridiskt korrekt den ansvarige utgivaren. Vi hade en diskussion om detta i någon annan tråd när flashback inte längre kunde drivas i Sverige. På det forumet förekommer det en hel del som kan anses som olagligheter och eftersom moderatorerna inte kontrollerade inläggen i tillräcklig utsträckning förbjöds verksamheten i Sverige.
Så det är ju inte så olikt det här om något olagligt nu har skett, vilket jag starkt tvivlar på.

Men nog ger den här artikeln publicitet om än negativ. Ex H&M har vunnit mycket på sin dåliga publicitet under 90talet. Om något år, om butiken är kvar, har människor glömt vad kritiken handlat om men kommer ihåg namnet när de besöker sidan.

Skrivet av Robeliboban:

Aldrig hört talas om dem, men nu har jag.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Leon1:

Tycker fler ska logga in på prisjakt.se å ge denna "butik" negativt omdöme.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information
Pcvaruhuset - Omdömen, statistik och information

Nej, det förstör hela systemet om användare ger omdömen utan att ha handlat något. Helt kontraproduktivt alltså.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Friskrivning

Alla inlägg i SweClockers forum, kommentarer till artiklar och nyheter, kommentarer i galleriet samt annonser i Marknad uttrycker skribenternas åsikter och varken SweClockers eller dess moderatorer och medarbetare kan hållas ansvariga för innehållet. Vi reserverar oss rättigheten att ändra villkor och regler.

Nuff said, lycka till Televaruhuset

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Jag hade aldrig hört talas om dem innan anmälan. Hade varken handlat där innan eller efter polisanmälan men hör jag någon som nämner dem ska jag avråda från dem ;).

Varför har bluff företag så stora problem med stavningen?

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens kommentera detta. LOL.

Permalänk
Medlem

ARGH! Spillde popcornfett över tangentbordet, Imma sue Televaruhuset.

Permalänk

är det bara jag som tänker på Markosgames när jag läser detta? har han bytt bransch eller har han en massa kusiner? vilken fråga. Den är ju självbesvarad:-P Ursäkta mig medan jag stillsamt ger ifrån mig mitt onda skratt ! X-D

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnrealPerfection:

är det bara jag som tänker på Markosgames när jag läser detta? har han bytt bransch eller har han en massa kusiner? vilken fråga. Den är ju självbesvarad:-P Ursäkta mig medan jag stillsamt ger ifrån mig mitt onda skratt ! X-D

Haha

Permalänk

"Jag har pratat med en jurist och polisen"

Skulle isåfall råda dig att byta till en annan jurist, för den du pratat har noll koll på juridik.

Herre gud ta och googla på ämnet du ska ljuga om eller nåt innan så kanske det inte blir lika genomskinligt nästa gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Nej, det förstör hela systemet om användare ger omdömen utan att ha handlat något. Helt kontraproduktivt alltså.

Man behöver vara kund för att varna andra att inte handla från resp. butik, blir man dåligt behandlad/bemött har alla rätt att få veta det. På samma sätt som medlemmarna tidigare gick emot ett företag i tidigare i år pga liknande fall.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att de får färre kunder bara för det här. Publicitet kan vara av godo för ett företag även om den är negativ, speciellt om företaget är litet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

"Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom att företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning"

Någon får snart ringa efter ambulans garvar så jag får andnöd!

Permalänk
Skrivet av Alexei:

Att kalla folk för rasister pga att dom kritiserar en hemsidas felstavningar är FÖRTAL. Om nu inte idioterna visste det. Swec borde göra en motanmälan.

Och eftersom det kom från en person emot personer så borde det utan problem gå att anmäla "win2kshahid" för detta

Om någon orkar så kan ni slänga in en stämning från mig på att deras fjanterier har slitit upp scroll-hjulet på min mus av allt läsande här nu

Permalänk
Medlem

Men seröst är dem på riktigt eller? Man tycker ju synd om killen.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinidar:

"Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom att företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning"

Någon får snart ringa efter ambulans garvar så jag får andnöd!

SKojjar du eller? HAHAHA xD

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

"Att kalla folk för rasister pga att dom kritiserar en hemsidas felstavningar är FÖRTAL"

Hmm vad många jag skulle kunna lägga en anmälan på under alla år jag har levt med dyslexi xD

När nu ska jag inte skriva mer här.

Permalänk
Medlem

Ungefär lika löjligt som att inte få rita av vissa religiösa figurer och stämma dom som sålde dig kaffet som du brände dig på.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

"Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom att företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Ägda

Permalänk
Avstängd

Att administratörerna censurera de kritiska eller negativa inläggen, är det någe nytt?

Permalänk

Man får ju en aning oseriös uppfattning av dem

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

SJÄLVKLART skall det vara tillåtet att kritisera ett företag, förtal mig veterligen "information" eller påståenden i syfte att svärta ner en annan part. Om så är fallet så är det såklart inte bra, men så länge kommentarerna sträcker sig till ifrågasättande om de är seriösa eller ej är det ju helt i sin ordning? Rasistiska påhopp? Vad har sagts?

Givetvis, men det är skillnad på att kritisera och kritisera. Det finns alldeles för många trådar i konsument forumet som helt utan någon egentlig anledning smutskastar mindre, nystartade företag då deras priser upplevs som "för billiga" och liknande - det dessa personer glömmer är att det är otroligt lätt att sälja grejer importerade från annat EU land och på så sätt faktiskt lägga sig på en prisnivå som liknar inpriser hos butiker med renodlade Svenska distributörer.

Skrivet av arganis:

Även om detta är ett stort skämt tycker jag att moderatorerna bör hålla större koll på Konsumenträtt-subforumet. Istället för att vara ett ställe för hjälp och information har det blivit ett verktyg för utpressning. Sen har det skett flera gånger att personer har skapat liknande denna (rel. tråd) där de har ifrågasatt företag och dragit förhastade slutsatser.

`
+1

Hur många gånger har inte Ola postat i konsumentdelen för att försöka utpressa Inet eller Dustin till att ersätta en vara med en bättre vara utan mellanskilland. Många av trådarna är helt solklara försök på att få någonting för ingenting. Ja tack till fler, hårdare, moderatorer i detta subforum.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Shahid. Nästa gång du startar upp ett blufföretag, se till att anställa en person som hjälper dig med den svenska grammatiken och rättstavningen.

Mvh
En av sweclockers alla rasistiska användare.

Väljer man ett språk som kommunikationssätt får man böja sig för ett oavsiktligt bristfälligt bruk. Man skall glädja sig över att någon främling tycker att ens språk är värt att lära och bibehålla levande. Detta bör vara respektingivande således.

Tolerans främjar kommunikationen. Men å andra sidan fanns det lika lite tolerans för de som inte stämde med det perfekta formatet när Hitler sade sitt eller hur? Dyslexieker, Cp-skador, förvärvda skador i hjärnan, uppmärksamhetsstöda och autistiska ryms väl inte i ekvationen som perfekta brukare av svenska.

Fast jag håller med att det hela är absurd. Som invandrare skall man vara lyhörd för kritik båda om denna är konstruktiv eller destruktiv. Jag önskar företagaren all lycka men jag kommer inte heller att välja handla där.

Sign med ödmjukhet inför ett svårt språk båda grammatiskt och stavat.

En av alla sweclockers invandrande brukare

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk

Oproffsigt av butiken, men jag har ingen erfarenhet eller intresse av dem så jag tänker låta allt vara osagt annat än att jag alltid stödjer mina SweC bröder och systrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Tycker fler ska logga in på prisjakt.se å ge denna "butik" negativt omdöme.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information
Pcvaruhuset - Omdömen, statistik och information

Det är sandlådenivå om man inte har varit i kontakt/handlat med butiken.

Ace är ett liknande exempel där många gick in och gav många dåliga omdömen som togs bort, dom vart också helt korrekt manglade på forumet efter testresultaten (som var föga förvånande).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Man vet ju att ingen här kommer köpa från de någonsin i framtiden då

Precis!:) Tack för upplysningen!^^

Skrivet av Ala_95:

Lamt. Bojkotta den där skitaffären.

Självklart!:D

Skrivet av cat_fish_1:

GLHF! Sweclockers är verkligen ett forum man ska hålla sig vän med om man säljer elektronik.

Kunde inte sagt det bättre själv!(Y)

Skrivet av Lillem4n:

Då vet vi alla definitivt vart vi INTE ska köpa några komponenter eller dylikt.

I hear you brother!^^ Agree!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Är detta ett skämt?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Är detta ett skämt?

Hmmm..*kollar på kalendern* Nej det är inte 1 april...inte ens i närheten

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

"Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom att företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Duktig jurist han har varit i kontakt med

/Facepalm @ denna skojjaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

"Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom att företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Duktig jurist han har varit i kontakt med

/Facepalm @ denna skojjaren.

Hahahahahaha

Permalänk
Avstängd

Nu är jag inte rasist eller nåt.

Men är ägaren till televaruhuset en arab? Som tar till att svensken är rasist för att kunna vinna i rättssalen?

Om så. Jävligt originellt x'D

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<