Permalänk
Medlem

Har beställt en Wildfire från Halebop idag. 2638kr var inte så mycket för en mobil
Hoppas dock inte att den är allt för seg.
Bara att invänta den. Förhoppningsvis får jag den innan helgen så jag kan fixa apps osv

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

I borås kostar Wildfire 1749:- just nu Köpte en igår på Elgiganten.

Permalänk

Om man inte absolut måste ha en wildfire nu så skulle iaf jag kika på nya HTC Gratia, samma hårdvara som HTC Legend men priset verkar bli kring 2500-3000kr. Extremt prisvärd, prestandan är på en helt annan nivå och vettig upplösning på skärmen

HTC presenterar Gratia – ny kompaktlur för Europa-marknaden | Swedroid

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på varför denna INTE skulle fungera till wildfire?

Art nr: 91854

Kjell & Company - 91854 - Laddningsbart Powerpack 2xUSB

Adaptrar för laddning av de vanligaste mobiltelefonerna medföljer (passar grupp 10, 21, 31, 40, 41, 50, 51, 53, 54, 63, 64, 71, 72, 73)
"Grupp 22 HTC
Desire, Legend, HD mini, HD2,
Wildfire"

Så då bör ju fanimej vilken usb a > Micro-usb fungera?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Kan någon svara på varför denna INTE skulle fungera till wildfire?

Art nr: 91854

Kjell & Company - 91854 - Laddningsbart Powerpack 2xUSB

Adaptrar för laddning av de vanligaste mobiltelefonerna medföljer (passar grupp 10, 21, 31, 40, 41, 50, 51, 53, 54, 63, 64, 71, 72, 73)
"Grupp 22 HTC
Desire, Legend, HD mini, HD2,
Wildfire"

Så då bör ju fanimej vilken usb a > Micro-usb fungera?

Japp, det är ju USB.

Men den ger 1000mA, det är väl ganska mycket mer än orginalladdaren? Laddaren till min SGS ger 700mA. Vet inte om det är bra med för mycket, kanske kan skada batteriet?

Vill dock minnas att moderna Li-Ion batterier har inbyggd regulation så det inte ska gå att överladda, är dock ingen expert. Vore ju tråkigt att bränna batteriet.

Permalänk
Medlem

Kollade på swedroid, så vart det en som sa att orginal laddaren kör 1000mA.
Dock glömde jag av att knalla in på kjell och hämta en.
Så det får bli en annan gång.

Blev faktiskt positivt nöjd med batteritiden igår.
Streamade konstant musik från Di.fm från 06 - 12,15.
Och där mitt i hade ja 7 samtal på ca 5 till 10 min st.
Sen började batterit gnälla.

Då hade jag ändå 3G m.m på när jag streamade och di.fm´s app som radio-app.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Kollade på swedroid, så vart det en som sa att orginal laddaren kör 1000mA.
Dock glömde jag av att knalla in på kjell och hämta en.
Så det får bli en annan gång.

Blev faktiskt positivt nöjd med batteritiden igår.
Streamade konstant musik från Di.fm från 06 - 12,15.
Och där mitt i hade ja 7 samtal på ca 5 till 10 min st.
Sen började batterit gnälla.

Då hade jag ändå 3G m.m på när jag streamade och di.fm´s app som radio-app.

Jag skulle inte tro att det är nån fara, men eftersom jag inte är 100% säker så vill jag inte säga att det är så om det slutar med att du grillar batteriet typ

Den på kjell&co borde ju då räcka till 3st full-laddningar av batteriet Skriv gärna nån rad om hur bra den funkar osv, hurpass smidig den är å så. Om du orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag skulle inte tro att det är nån fara, men eftersom jag inte är 100% säker så vill jag inte säga att det är så om det slutar med att du grillar batteriet typ

Den på kjell&co borde ju då räcka till 3st full-laddningar av batteriet Skriv gärna nån rad om hur bra den funkar osv, hurpass smidig den är å så. Om du orkar

Ska göra det när jag svänger förbi och hämta en.
Blev aldrig av igår tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

+Billig
+Många funktioner och möjligheter med Android
+Enkel att roota och flasha om
+Kan användas till PS3

-Aningens seg, men klockar stabilt till ~700mhz :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Vem f*n köper en Gratia nu när priser plötsligt höjdes till cirka 3500:-!?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 2.2 kommer till Wildfire? Om inte så lär det här nog bli min sista HTC/android telefon tills dem väljer och ge alla uppdateringar, inte bara dem som betalar minst 4000-5000kr för en telefon.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

ingen som vet riktigt, innan året i slut iallafall bör den dimpa ner.
Tur att man själv inte har någon brådska att få den =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har haft lite små problem med min wildfire som jag hoppas fixas med 2.2, telefonen har tappat kontakt med simkortet några gånger och varje gång jag slår ifrån flygplansläget måste jag knappra in pinkoden och av någon konstig orsak har olika saker varje gång nollställs, allt från bakgrundsbild till ringsignal.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Fick min Wildfire för några dagar sen. Totalnöjd, vilken känsla!
Iofs är det min första smartphone. Men jag är helt kär. Har inte strejkat för mig än.
Batteriet håller lätt 2 dagar. Även när man spenderar mesta av tiden på market/nätet som jag gjorde första dagarna.

Jag väntade på att desire priset skulle sjunka nu när desire hd har kommit.
Den ligger dock fortfarande för högt. Jag fick min wildfire för 1600. Finns inget bättre för dom pengarna.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Fick min Wildfire för några dagar sen. Totalnöjd, vilken känsla!
Iofs är det min första smartphone. Men jag är helt kär. Har inte strejkat för mig än.
Batteriet håller lätt 2 dagar. Även när man spenderar mesta av tiden på market/nätet som jag gjorde första dagarna.

Jag väntade på att desire priset skulle sjunka nu när desire hd har kommit.
Den ligger dock fortfarande för högt. Jag fick min wildfire för 1600. Finns inget bättre för dom pengarna.

1600? Var hittade du den någonstans?

Permalänk
Medlem

Nu finns uppdatering 2.2 aka Froyo till Wildfire
Inställningar>om telefon>uppdatera

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Avstängd

japp, körde in den igår. men jag är inte nöjd. I överlag så blev mobilen slöare, och spelen hackar när dom flöt klockrent förut. Dessutom så krashar mobilens egna medföljande appar då och då efter uppdateringen till 2.2. jag är rätt missnöjd nu då 2.1 funkade bra mycke bättre. Några andra som har liknande erfarenheter så här tidigt?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Skrivet av Raghor:

japp, körde in den igår. men jag är inte nöjd. I överlag så blev mobilen slöare, och spelen hackar när dom flöt klockrent förut. Dessutom så krashar mobilens egna medföljande appar då och då efter uppdateringen till 2.2. jag är rätt missnöjd nu då 2.1 funkade bra mycke bättre. Några andra som har liknande erfarenheter så här tidigt?

Fabriksåterställ din lur så fixar det sig sannolikt, det är egentligen alltid att rekommendera för att få bäst prestanda/stabilitet vid större uppdateringar. Även om det går utan att göra det.

Men kom ihåg att all data/apps ryker då, så kör backup om du vill ha kvar tex. dina framsteg i angrybirds. Titanium backup rekommenderas.

Permalänk

Skriver här istället för en ny tråd.
Jag har då en Wildfire, och precis skaffat mobilt bredband till den. Det fungerar att surfa med alla olika "internet appar" men när man ska surfa fritt med webbläsaren(även testa ladda ner en ny) så står allt still.. Någon som har nån aning varför det är så?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk
Skrivet av barcamatte:

Skriver här istället för en ny tråd.
Jag har då en Wildfire, och precis skaffat mobilt bredband till den. Det fungerar att surfa med alla olika "internet appar" men när man ska surfa fritt med webbläsaren(även testa ladda ner en ny) så står allt still.. Någon som har nån aning varför det är så?

Hur menar du att du har skaffat mobilt bredband till mobilen? Menar du typ gratis surf på abonnemanget? Förstår inte riktigt hur du menar

Funkar det när du kör över wifi?(trådlöst nätverk)

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Hur menar du att du har skaffat mobilt bredband till mobilen? Menar du typ gratis surf på abonnemanget? Förstår inte riktigt hur du menar

Funkar det när du kör över wifi?(trådlöst nätverk)

Jepp det var gratis surf jag menade. Funkade med wifi. Men efter systemuppdateringen så fungerar även detta med "gratis surf". Så var väl någon bugg av något slag kanske..

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk
Medlem

Har någon fått "hotspot" att fungera? får inte ip från mobilen.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Skrivet av barcamatte:

Jepp det var gratis surf jag menade. Funkade med wifi. Men efter systemuppdateringen så fungerar även detta med "gratis surf". Så var väl någon bugg av något slag kanske..

Ok, det var säkert dina APN inställningar som inte var rätt innan

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

Har någon fått "hotspot" att fungera? får inte ip från mobilen.

Ip? Sätt igång hotspot bara och sen söker du efter trådlösa nätverk från datorn du vill ansluta. Det är precis som att ansluta datorn till ett vanligt trådlöst nätverk.