Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Master of Puppets slår allt som ni någonsin kan komma att tänka på:

http://www.youtube.com/watch?v=ov9bMJETZTo

Dessutom är solot i slutet av The Hive med In Flames riktigt kalasbra!

http://www.youtube.com/watch?v=Www8xkA3SNo

Bra smak du har.

Jag bidrar med Sanitarium sista solot. 04.45 ->

http://www.youtube.com/watch?v=WElvEZj0Ltw

Permalänk
Medlem

Solot i Lacuna Coil - Cold. Den är otroligt att spela själv.

http://www.youtube.com/watch?v=51b7NGy56Xo#t=2m33s

Sen första gitarrsolot i Nightwish - Wishmaster! Också otroligt kul att spela!

http://www.youtube.com/watch?v=R82paQbF0Yo#t=2m20s

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Still got the blues?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tagen från albumet "Tribute"
Hör inte till någon egentlig låt dock. Dee är också jävligt fin

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Det finns jättemånga som verkligen ger mig den där "oh"-känslan. Machine Head - Aesthetics of hate har ett av de bästa dock.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Iron Maiden - Afriad to Shoot Strangers

YouTube - Iron Maiden - Afraid to Shoot Strangers.
vid 2:42 får man gåshud

Permalänk
Skrivet av shay:

Iron Maiden - Afriad to Shoot Strangers

YouTube - Iron Maiden - Afraid to Shoot Strangers.
vid 2:42 får man gåshud

Gitarrslingan som startar där är nog ett av de mest patenterat iron maiden-magiska partierna som finns, enligt mig Det är nog därför jag gillar maiden så mycket, deras fantastiska gittarrspel. Och Bruce såklart, för utan hans röst försvinner känslan, även om gitarrspelet är där.

Hail Dave Murray! Hail Bruce Dickinsson!

Kul tråd förresten, bra att du drog liv i den igen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk

Det där är ju så långt ifrån ett gitarrsolo man kan komma. Du får starta en tråd om alternativmusik och posta det där

Detta däremot : YouTube - Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner [FULL COMPLETE SONG], runt 9:00-10:50. Ytterligare ett gudabenådat gitarrparti av iron maiden!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Många solon som är bra men jag gillar Nils solo i youngstown, synd att dom tagit bort alla bra videor på youtube, men denna är hyffsad iaf.

YouTube - Bruce Springsteen - Youngstown (Live 2000)

Permalänk

Kul att den här tråden väckts till liv igen

Bidrar med en av mina hjältar, Oziel Filho!

Ozielzinho Argos

Håller för tillfället på att tabbar några av hans låtar

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av viper@god:

Tjo!

Riktigt många härliga solon här i tråden så här kommer en liten lista även från mig!

Klassikern som toppar listan är ju Stairway to Heaven! Nog mest för att det är så äckligt klassiskt liksom.

Sen kommer några fler i ingen bestämd ordning nedan:

One - Metallica
November Rain - Guns n Roses
Mr Crowley - Ozzy Osbourne
Highway Star - Deep Purple
Bulls on Parade - Rage Against The Machine
Crazy Train - Ozzy Osbourne
Cemetery Gates - Pantera
Sweet Child O'Mine - Guns n Roses (Riktigt grym låt!)
War Pigs - Black Sabbath

Några favoriter helt klart, sen har även Children of Bodom riktigt skönt sound och riktigt nice när dom kör sina små interna fights på live spelningar gitarrist och keybordist emellan.

Men gitarr gudarna måste väl vara Slash, Zakk Wylde, Yngwie, Kirk, Van Halen, Page och Hendrix?

Mvh,
Viper@God

Oooh, War Pigs, en av mina favorit låtar!! Önskar jag kunde gå tillbaka i tiden och besöka den här spelningen YouTube - Black Sabbath - War Pigs (Live in Paris 1970)

Favorit guitarist är Jorma Kaukonen från Jefferson Airplane/Hot tuna, inte för hans solos men spelandet i sig ;p

Permalänk
Medlem

Avenged Sevenfold - Sidewinder (YouTube - Avenged Sevenfold (a7x) - Sidewinder (W/Lyrics) - 6:00)
Avenged Sevenfold - Gunslinger (YouTube - Avenged Sevenfold-Gunslinger (Music Video) - 2:30, uppbyggnaden i låten äre ett måste för att uppskatta solot till max imho, solot i sig börjar 3:10)
Dire Straits - Brothers in Arms (YouTube - Dire Straits - Brothers In Arms - 3:00)
Allt annat som Mark Knopfler gjort.
Allt som Eric Clapton gjort.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vet inte riktigt om man kan kalla det ett fullskaligt solo, men det är jävligt gött å jävligt kul att spela själv
YouTube - Russian Circles - Harper Lewis

YouTube - Harper Lewis (Tapped Riff) : här kan man lära sig om man vill

Permalänk
Medlem

Är väl eg. inte ett solo, utan mer en blueslåt, men bra är den:
YouTube - Eric Clapton Drifting Blues 2008 Unplugged Live TV Recording

Permalänk

YouTube - Stevie Ray Vaughan Little Wing

Dett är ju egentligen mer en blues-aktig låt. Men det är ju så jävla bra.

Om man ska ta en ett solo från en låt så måste det nästan vara Oasis-Gas panic, inget avancerat men det låter fullständigt magiskt i mina öron.

YouTube - Noel Gallagher Solo Gas Panic! (Live Berlin 2002)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

YouTube - Stevie Ray Vaughan Little Wing

Dett är ju egentligen mer en blues-aktig låt. Men det är ju så jävla bra.

#8735239
Postade jag när tråden var tre DAGAR gammal, men ompost av en av världens bästa låtar är alltid bra ändå.

Idag svingar jag aluminium, så jag passar på att säga "Skål!" till alla trevliga SweC:are,
innan pomillen (med flit) & IDOL förpassar mig till "posta-inte-inlägg-zonen", senare ikväll.

Mvh, boyos.

Permalänk
Skrivet av getskägg:

#8735239
Postade jag när tråden var tre DAGAR gammal, men ompost av en av världens bästa låtar är alltid bra ändå.

Idag svingar jag aluminium, så jag passar på att säga "Skål!" till alla trevliga SweC:are,
innan pomillen (med flit) & IDOL förpassar mig till "posta-inte-inlägg-zonen", senare ikväll.

Mvh, boyos.

Jag scrollade igenom tråden lite snabbt men måste ha missat det Men såna bra låtar förtjänar ju omposter!