Mushkin släpper "radioaktiva" DDR3-minnen

Permalänk
Melding Plague

Mushkin släpper "radioaktiva" DDR3-minnen

Nya DDR3-minnen från Mushkin utrustas med "radioaktiva" kylflänsar ur serien Frostbyte.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice:D

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

ruggigt nice! Bara dom inte blir för dyra!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Coola som fan!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

jag tycker de var fuwla

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Nu är det bara för Robbaz att uppdatera Fallout datorn

Permalänk

är jag i minoritet? jag skiter hur mina komponenter ser ut bara jag får ut ett bra pris/prestanda ur dom.
personligen brukar jag inte sitta och stirra in i mina burkar, enda gången det stirras in i dom är vid problem/uppgradering.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av fluffmajster:

är jag i minoritet? jag skiter hur mina komponenter ser ut bara jag får ut ett bra pris/prestanda ur dom.
personligen brukar jag inte sitta och stirra in i mina burkar, enda gången det stirras in i dom är vid problem/uppgradering.

Då antar jag att du inte har datorn på bordet
För mig och jag vet att det är lika för många andra så spelar komponenternas utseende stor roll, men det är en fråga om man vill spendera några tusen extra samt några veckor kanske på att få det fint och unikt vissa har det som hobby att använda och vissa att skapa

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är jag i minoritet? jag skiter hur mina komponenter ser ut bara jag får ut ett bra pris/prestanda ur dom.
personligen brukar jag inte sitta och stirra in i mina burkar, enda gången det stirras in i dom är vid problem/uppgradering.

Fast skiljer det inte mer än någon hundralapp i pris kan det väl vara kul att följa ett färgtema eller så :P?

Däremot att lägga 1000 kr extra för att man gillar att Asus Rampage är svart/rött är lite dummare

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är jag i minoritet? jag skiter hur mina komponenter ser ut bara jag får ut ett bra pris/prestanda ur dom.
personligen brukar jag inte sitta och stirra in i mina burkar, enda gången det stirras in i dom är vid problem/uppgradering.

Tycker jag inte, min dator har stått på 2 matlådor i snart 2 år. Funkar fint, ser dock lite jävligt ut hehe

Permalänk
Medlem

Nice, bra timings också, 6-8-6-24 för 1600MHz modellen. Tror nog tyvärr att priset kommer hamna ganska högt :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Lite coola var dom allt, men förutom färgen på värmespridarna verkar det vara precis samma som deras Redline. Dock finns väl inte den i pc-16000.
Nu vill vi dock att priset skall sänkas en hel del...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

sjukt snygga

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint på en Sabertooth bräda

Permalänk
Medlem

Lyser dom i mörkret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Skulle sitta fint på en Sabertooth bräda

jäääävlar va snyggt det skulle va

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

ärligt talat så såg de faktiskt fördjävliga ut. Lite fjortisvarning på dom

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Skulle sitta fint på en Sabertooth bräda

Skrivet av tonix:

jäääävlar va snyggt det skulle va

Skulle det inte passa bättre på ett DFI lan-party ?

Permalänk
Inaktiv

Intressanta minnen även om det jag personligen mest vill se är Mushkin åter på svenska marknaden.

Permalänk
Medlem

Radioaktiva, för att det ska låta coolt?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Tycker det är fel att använda den loggan när det inte finns någon fara för radioaktivitet så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Får man pengarna tillbaka om man inte fått cancer efter 3 år?

Permalänk
Medlem

strålande

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker det är fel att använda den loggan när det inte finns någon fara för radioaktivitet så.

Torrboll!

Permalänk

Haha kul grej

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker det är fel att använda den loggan när det inte finns någon fara för radioaktivitet så.

Håller med!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

strålande

LOL

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Snygga faktiskt. Skulle sitta på en LanParty bräda isf.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

ärligt talat så såg de faktiskt fördjävliga ut. Lite fjortisvarning på dom

word!

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker det är fel att använda den loggan när det inte finns någon fara för radioaktivitet så.

är nästan böjd att hålla med lite..