Så det är TELIA´s ADSL man ska ha om man ska lira?

Permalänk
Medlem

Så det är TELIA´s ADSL man ska ha om man ska lira?

Har med div. inlägg förstått att TELIA har stabil ping på sin ADSL-tjänst.Nån som säger emot eller har en bättre ide innan man köper?

Jo,hade gärna tagit BBB om det gått.

Permalänk
Medlem

Telia har mycket stabil ping, och kan du inte ha BBB så ta telia.
Bonet är snabbare men sägs vara ostabila på vissa ställen!
Med telia pendlar pingen mellan 40 och 60 när man spelar Americas Army!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bostream är kanon stabilt i Västerås, har faktiskt bättre ping nu än när jag hade BBB..

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.

Permalänk
Medlem

Telenordia är också stabilt.
Jag har lägre ping än min kompis med Telia.

Permalänk
Medlem

kör iof bara q2, men ser nästan aldrig ping över 30. (telia adsl)
se gärna till att få alcatel modemet, dem som har nokian kan ha högre ping.

Permalänk
Medlem

Bostream är grymt stabilt i gbg. Varför ens välja telia över huvudtaget? Går fett mycket snabbare att dl med bostream, plus att man får ett fast ip...
Nåt problem med pingen har jag aldrig heller märkt av.

Permalänk
Medlem

mot vissa bbb hubar på cs så ligger min runt 13-17

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bruar spela cs med bostream i sthlm, aldrig haft probem med pingen, är det en bra server har jag alltid runt 20-30 i ping.

Visa signatur

[size="1"][color="red"]ASUS A7V333 | AMD XP2200+ ThoroughBred @ 1.8GHz | Volcano 9 | 512MB PC2700 | PoV Gf3 Ti200 250/560 | Seagate Barracuda 4 80gb || 3DMark - 9090p [/size][/color]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackson
Med telia pendlar pingen mellan 40 och 60 när man spelar Americas Army!

får man fråga hur det kan gå lika snabbt på alla servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da Jocko
Bostream är kanon stabilt i Västerås, har faktiskt bättre ping nu än när jag hade BBB..

Kan inte det bero på vilken server du spelar på???
har B2 (BBB) och ingen som har felia har bättre ping än mig.

Visa signatur

SYSTEM1 -AMD TB 1000@1500[AXIA]-Iwill KK266R-Silverrado-256mb mosel-Addtronics 7896A-

SYSTEM2 -SN45G + Silent powersupply -AMD Athlon 2800+ barton- 2x256MB Twinmos Winbond - 36gb RAPTOR - Pioneer A07-

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit bostream. Det är ändå 4 ggr så snabbt när man tankar. Om det inte är så att du BARA spelar.

Permalänk

Ja skulle nog tagit bostream, det är lite högre ping än med telia, men som sagt så tror jag man kommer vara mera nöjd med den snabbare dl:en. Man vill alltid ha mera så är det Och då är det ju bättre att ha lite mera än telia från början, fast man kommer ju vilja ha 10mbit sen, och sen 100mbit osv.

Permalänk
Medlem

Sitter med Telia ADSL i stan. Har alltid funkat fint. Hade en period (kan la ha var 2 dar eller så) då jag fick 15% packageloss men i övrigt har det gått kanon under den tiden jag har haft det (ett o ett halvt år).

Man kan säga vad man vill om telia (priser, vad man kallar bredband osv) men dom håller iaf vad dom lovar...

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gizzo^

Kan inte det bero på vilken server du spelar på???
har B2 (BBB) och ingen som har felia har bättre ping än mig.

Beror som du säger mot vilken server man spelar mot..

Jag skulle ha varit tydligare.

När jag hade BBB pendlade pingen på servrar utanför BBB:s eget nät väldigt mycket från minut till minut, 50- 150 var inge ovanligt. Undantaget var ju servrar på BBB:s nät, då låg ping på ca 20-40. Samtidtigt hade polaren på Telia en ping på 80-100, lite stabilare. Ett ex till, polaren på V-ås stadsnät hade konstant 140 -150 i ping.

Nu har jag Bosteram, och pingen har stabilisera sig tydligt, ca 70-80.

...men som sagt så varierar det mycket vilken server man kör emot, i exemplet ovan gäller det servrar jag gejmar dagligen emot..

*edit* gizzo^, får jag fråga vad det är du är på väg att klubba till på din avatar.. Kan det vara datorn din som strular?

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.

Permalänk
Medlem

hehe.. När jag spela CS förut had jag mellan 150 och 850 i ping med telias ADSL

men det berodde förstås på att jag hade 400 mhz och körde software.

Permalänk
Medlem

Det är helt omöjligt att jämnföra pingen imellan ISPerna i ett forum där folk från alla hörn i Sverige, med olika förutsättningar säger vad dom har för ping. Beror på ifall man bor nära telestationen, stället där du bor har en bra utbyggnad, helst direkt i ett stadsnät.

Jag skulle gå för BBB först, sen i andra hand Bonet och till sist Telia. BBB erbjuder bäst bandbredd, och har ger relativt låg ping till alla som har den. Tex vissa Bonet kunder har extremlåg ping men då bor dom i Telestationen i princip. Kolla med några utvalda där du bor, ifall det finns BBB, bonet och Telia. Kolla med en person på varje. Kolla flera också så får du en bra uppfattning.

Visa signatur

insert Funny Comment Here

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nipple
Bostream är grymt stabilt i gbg. Varför ens välja telia över huvudtaget? Går fett mycket snabbare att dl med bostream, plus att man får ett fast ip...
Nåt problem med pingen har jag aldrig heller märkt av.

Hmm jag har Telia men har inte bytt IP-nummer på ett halvår typ.. så jag betraktar mitt ip-nummer som ganska fast jag oxå...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bostream 2.5mbit och min kompis som bodde granne hade Telia 0.5 och jag måste säga att vi hade rätt så identisk ping när vi spelade, men då kunde ju jag ladda ned 5ggr snabbare. Skulle rekommendera Bostream, skillnaden i ping ska inte vara så märkbar mellan de två. Nu sitter jag dock på Bostream LAN 100mbit

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk

Det kanske skiljer lite, men det är inte värt att ha telia.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

ska du ha något adsl så är det bonet.. vem bryr sig om några ms?
jaja sedan skulle jag inte ha telia... ta spray 75 kr billigare för samma tjänst + att man inte stödjer monopolet!

Telia ?
neain!

Permalänk
Medlem

Flyttar snart och det finns Comhem att få, 1 Mbit, super säger jag, men så äre bara 0.2 Mbit ut, och tydligen ska det gå mycket sämre att lira med comhem jämfört med t ex Telia ADSL som har 0.5 ut, hur kommer det sig att uthastigheten är viktigast? jag trode det var tvärtom, dumma jag ?

Varför har comhem bara 0.2 ut, dom borde egentligen kunna ha högre men vill inte eller vad?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ADSL är jävligt stabilt pingmäsigt.
om jag tex kör en odedicerad server på cs och min polare med BBB connectar ligger han konstat runt 10 i ping! den hoppar ner på typ 3-4 ibland och upp mot 15 i bland också!
jag brukar ligga så mot riktigt bra servar också när jag lirar public

Permalänk
Medlem

Jo, jag har hört av många att adsl är stabilt pingmässigt, men ping är inte allt i spel för min del, vill även kunna få bra inhastigheter, fast får man mycket sämre ping med comhem då får man ju börja fundera

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med de övriga, Telias ADSL är faktiskt riktigt bra. Väldigt sällan nere, och om det är det så är det inte många minuter. Stabil ping, tankar alltid i maxhastighet. Perfekt helt enkelt!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag längtar litegran tillbaks till mitt gamla ADSL modem med Telia. Man hade alltid bra ping mot alla servrar i alla spel. Nu med SUNET så måste man vara selektiv i vilka servrar man ska spela på - och även när man hittar en bra server (som står geografiskt nära) så uppstår ändå problem med packetloss. Däremot så ska jag definitivt inte klaga på download/upload hastigheten.

Visa signatur

42 * 1.618 = 67,956