Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

dock så kommer man itne så långt med trialen. läst i tråden att man bara kan levla till level 9 vilket man gör lätt på dag 1 om man kör i några timmar. man kan inte flyga förrens level 10. questen var även mycket roligare i det intervallet. Men lite ger det nog att köra trial.

Man hinner få sig en uppfattning om spelet iaf, det dröjde inte ens till lvl 9 innan jag förstod att Conan va inget för mig, hoppas på att Aion ska vara bättre.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Hej Macke68!!

Om du PM ditt Email till mig så kan jag skicka dig en trial

Du har PM

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen o ordna invite till trial så skulle jag vara supergla!

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

http://news.mmosite.com/specials/aion/index.shtml

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

edit: ah nm, behöver ha 90 dagars playtime för att få ut några invites.

Hmm blev sugen på aktivera mitt konto och testa nya patchen. Undrar vart man får tag på invites? kanske kan tvinga på någon ett trial konto som man kan spela med.

Delas dom ut till random personer eller? Jag ber inte om en invite men jag funderar på ifall jag kanske fått några eftersom jag uppgraderade kontot till collectors edition.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Är Aion nåt för den som inte gillar PvP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Är Aion nåt för den som inte gillar PvP?

Det finns instancer och sånt men man slipper inte PvP helt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Det finns instancer och sånt men man slipper inte PvP helt.

Så det är inget spel för den som hellre springer runt och gör quests (PvE?) typ?

Permalänk
Medlem

Nej det är inget spel för den som vill undvika PVP. Vist går det att undvika PVP till en vis grad men du kommer alltid att behöva PVP'a.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sen är det väll inte direkt något spel för den som vill questa heller? Eller har de lyckats klämma fram några quests mellan 35-50 som gör att man slipper springa runt och grinda mobs för xp för att levla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sfish:

Sen är det väll inte direkt något spel för den som vill questa heller? Eller har de lyckats klämma fram några quests mellan 35-50 som gör att man slipper springa runt och grinda mobs för xp för att levla?

Tyckte det fanns en del Quest där. De sa ju att dom skulle bli fler också. Slutade dock öfr ett halvår sen pga kasst pvpsystem

Visa signatur

P6TD Deluxe Motherboard | Intel Core i7 920 @ 3,8 GHz | octua NH-U12P SE2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600 MHz | 2x80GB SSD Intel X25-M G2 Raid | Windows 7 Professional 64 bit |
3D Mark Vantage Score:18 633

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Nej det är inget spel för den som vill undvika PVP. Vist går det att undvika PVP till en vis grad men du kommer alltid att behöva PVP'a.

Tråkigt :/

Permalänk
Medlem

Läs quest delen i 1.9 patch notesen

"3. New quests have been added to in Eltnen, Theobomos, Heiron, Morheim, Brusthonin, Beluslan, and Reshanta."

Aion? Online: The Official Aion Fantasy MMORPG Website - PowerWiki

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ha en invite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourment:

Tyckte det fanns en del Quest där. De sa ju att dom skulle bli fler också. Slutade dock öfr ett halvår sen pga kasst pvpsystem

Visst fanns det en del quests, men de var ju så få att de gav knappt 10-20% av en level (om du gjorde alla). För att ta sig till 50 var man hänvisad grinda xpn från mobkills. För att vara ärlig så hade Aion den sämsta PVEn av alla MMOs jag spelat sedan Anarchy Online. Jag hade till och med roligare att grinda hecklers i AO, det gjorde man åtminstonde i grupp och man tvingades vara social och lära känna folk om man ville ta sig någon vart. Av nuvarande MMOs har till och med WAR bättre PVE.

Sorry jag vet, man ska inte sitta och spy galla MMOs man slutat spela för länge sen, men jag tycker det bara är så synd, hade de bara haft lite vettig grundfilosofi från första början, dvs. "spelet ska vara så roligt som möjligt", istället för "spelet ska ta så lång tid som möjligt", hade Aion verkligen kunnat vara ett av dagens topp-spel, då motor, servrar, osv verkligen fungerade riktigt bra samtidigt som spelet lyckades vara snyggt som få andra MMOs.

Permalänk
Medlem

Någon här som har koll på bra sida eller sidor för levling gajd grinda vore best

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Behövs ingen guide för det. Explora för dig själv du kommer hitta områden du märker passar för just din speltid. Vad du vill leta efter dock är hyfsat antal mobs ganska packat för att få ner tiden du inte massakrerar mobs.

Oftast är det bäst om du letar efter quest hubbar gör alla questar samt grindar runt om det, vist vissa questar tjänar man inget på att göra medan andra tjänar man en hel del. Samtidigt så lär du vart du kan jaga mobs.

Värt att notera att i 1.9 så la de till massor av 10x repeat quests. Oftast pekar de redan på bra grind spots och XP från dem är faktiskt riktigt hyfsad. Så överlag så vist inte roliga quest precis men du har nu i alla fall "quests" större delen av din leveling till lv 50.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att klasserna är extremt trista, lirat mmrpg sen eq1 kom ut men aldrig haft så tråkigt som i aion. Sen känns det och påminner en del om fable, en snitslad bana.Spelet känns alldeles för enkelt, iaf upp till lvl 20 som ja kört.

bara mina 2cents.......

/catch

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catch:

Måste bara säga att klasserna är extremt trista, lirat mmrpg sen eq1 kom ut men aldrig haft så tråkigt som i aion. Sen känns det och påminner en del om fable, en snitslad bana.Spelet känns alldeles för enkelt, iaf upp till lvl 20 som ja kört.

bara mina 2cents.......

/catch

Vad menar du med enkelt?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta emot en invite ifall någon har en över!

Visa signatur

K9N2 SLI Platinum | AMD Phenom II 965 @ 4.0 GHZ | Gigabyte GTX 460 | OCZ Gold XTC 4GB DDR2 | Corsair TX 750W | CoolerMaster HAF 932

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catch:

Måste bara säga att klasserna är extremt trista, lirat mmrpg sen eq1 kom ut men aldrig haft så tråkigt som i aion. Sen känns det och påminner en del om fable, en snitslad bana.Spelet känns alldeles för enkelt, iaf upp till lvl 20 som ja kört.

bara mina 2cents.......

/catch

1-25 är en snitslad bana ja...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

EDIT: OK fixat ni kan ignorera denna post.

-----

Någon som imorgon kan skicka en invite mig en EU test nyckel när de nu kommer igång med det.
Behöver gå från US servers till EU på grund av tider/plugg o.s.v. lite svårt att fortsätta med de tiderna på NA just nu.

Kan garantera att jag plockar upp spelet så det blir garanterat 1 månad gratis för er så

Funderar på att spela som asmo på Castor så om du är asmo på den servern säg till jag tar gärna en donation Och garanterat väljer er hehehe Dock inte fult bestämt server, bara bestämt att spela asmo för att få en annan vinkel nu när man "börjar om".

Aja PM'a mig eller posta här så svarar jag med informationen som de kommer kräva om jag väljer dig
Aion? Online :: <- Info om hur systemet fungerar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skicka gärna en invite till mig med, har lust att pröva på Aion igen och se om något har ändrats (spelade lite vid releasen).

Skicka via PM tack

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

hello folk hur känns det nu inför att servrarna ska seta i hopp och man ska få flytta runt sin gubbe så mycket man vill , till agusti 18 då dom stägner ner det ,,

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Just server merge delen är något de borde gjort för några månader sedan, Det kommer enbart vara possitivt för spelet ifall du frågar mig. Anledningen varför jag flyttar till eu är just ändrade speltider och min server på US ( Azphel ) är typ död under tiden man kan spela.

För övrigt de som vill veta mer kan läsa om det här: Aion? Online: The Official Aion Fantasy MMORPG Website - PowerWiki

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Om någon har en invite som denne vill ge bort så tar jag gärna en
Har varit sugen på att pröva Aion länge nu.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Jag skulle också ha en invite, är sjukt sugen på Aion.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yngwie_Malmsteen:

Om någon har en invite som denne vill ge bort så tar jag gärna en
Har varit sugen på att pröva Aion länge nu.

Skrivet av dublett:

Jag skulle också ha en invite, är sjukt sugen på Aion.

Tack på förhand!

Testa också att skriva på Aion Online Sverige • Visa tråd - Rekrutera en kompis (Free Trial to Aion), själv har jag slut på invites.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Bara ur allmänt intresse här. Lever aion och frodas eller börjar det bli ödemarker?