Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Ingen som är sugen att grinda/questa ihop till lvl 50 då? kunde ju vara ganska kul..

Sen pvpa och bara massa skoj i lvl50..?

min char:
lvl35 (någon bar till 36)
Perento Asmodian..

Haha du kan köra med mig om du gör en ny karaktär xD

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Haha du kan köra med mig om du gör en ny karaktär xD

Inte så intressant.. körde ju betan så dom 20 första levlarna är ganska sega numera!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Inte så intressant.. körde ju betan så dom 20 första levlarna är ganska sega numera!

Äsch tar la 1-2 dagar om man spelar 6 timmar om dagen ungefär + det är grymt kul att börja från scratch med någon.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Äsch tar la 1-2 dagar om man spelar 6 timmar om dagen ungefär + det är grymt kul att börja från scratch med någon.

Vem spelar 6 timmar om dagen? inte jag iaf..
De uppnår jag kanske om jag är ledig.. men sen spelar jag CS source tex hyffsat seriöst med liga matcher etc..

Så Aion kommer jag bara spela då jag är sugen på de.. och jag kan tänka mig att man blir mer sugen på de om man har någon att levla med.. upp i lvl35 de fixar du på 4 dagar..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Då får jag jobba på att lvla upp! Vad nickar du och vilken Class spelar du?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Då får jag jobba på att lvla upp! Vad nickar du och vilken Class spelar du?

Jag nickar Sparky och jag spelar som Assassin.. dingade presic 36..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

hah okej, nu får du inte spela mer, jag börjar med Aion idag skall köra Cleric iaf

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Har inte sweclockers någon Aion Legion?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Greetings Daevas,

Who’s ready for another Double Experience Weekend?! That’s right! It’s time to once again stock up on caffeinated products in preparation for a weekend without sleep. This Friday, February 26th, at 7:00 p.m GMT, we will enable double experience on all European servers. The experience bonus will run through the weekend before ending on Monday at 7:00 a.m. GMT.

Clear your schedule and get yourself ready for some double experience goodness! J

-The Aion Community Team

http://uk.aiononline.com/board/notices/view?articleID=434&pag...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Gillar att de kör sina dubbla XP helger, de är soft

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Gillar att de kör sina dubbla XP helger, de är soft

Ja man spara pengar om man craftar då

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja provat detta spelet innan man går och köper det.

Jag vill inte vara girig, men finns det någon snäll person som kan tänka mig ge mig en trail invite så vore det super schyst. trackmaster83(at)hotmail.com

Jag har sökt otroligt mycket efter trail på google, men hittar bara att man kan få det genom invites, finns det något annat sätt så vore det super. Vill inte köpa i grisen då det är mycket delade åsikter om spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Skulle gärna vilja provat detta spelet innan man går och köper det.

Jag vill inte vara girig, men finns det någon snäll person som kan tänka mig ge mig en trail invite så vore det super schyst. trackmaster83(at)hotmail.com

Jag har sökt otroligt mycket efter trail på google, men hittar bara att man kan få det genom invites, finns det något annat sätt så vore det super. Vill inte köpa i grisen då det är mycket delade åsikter om spelet.

Måste ärligt talat säga att deras trial är det ärsta jag sett......7 dagar eller lvl 7 vilket som kommer först (lvl 7 tar man på bara 1-2 timmar så you do the math)
Det ger ingen inblick i spelet...

Och innan eldkastarn kommer så vill jag nämna att jag har en lvl 50 cler och en lvl 35 chanter och jag spelar LÅNGT ifrån hardcore....kanske 1-2 timmar på veckodagarna och 4-6 timmar per dag på helgerna....

Permalänk

Dingade man 37 idag!

hittade en svensk gladi och vi drog ut och grindande ihop nästan 5kk exp..

mycket trevligt!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er alla Aion lirare. Hur är det nu för tiden?

Har dom fått bort serverlagg, spambots samt goldsellers? Jag spelade knappt en 2-3 veckor sen pre-release, men slutade då det bara fanns få servrar som vart overpopulated av ryssar och vad mer.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sillywalker
Tänkte höra med er alla Aion lirare. Hur är det nu för tiden?

Har dom fått bort serverlagg, spambots samt goldsellers? Jag spelade knappt en 2-3 veckor sen pre-release, men slutade då det bara fanns få servrar som vart overpopulated av ryssar och vad mer.

lagg? har inte laggat nått sen start, gold sellers finns det nåra av men det e bara att blokera, botts bannar dom helatiden så det finns nästan inga, på perento finns det nästan inga ryssar kvar dom blev bannade vid första bott bannen. funkar bra bara under mass pvp datorn får jobba men shift+F12 funkar bra då

Permalänk
Medlem

Inget lagg? Få se nu... servers kraschade konstant, det var 2-20 timmars kö vad mer.. hmm.. jo, nästan alla areas var overpopulated vilket ledde till lagg samt server shutdown.

Iallafall hur är det med servers då, är det fortf Perento som gäller?

Permalänk
Medlem

varför blev ryssarna bannade? jävligt skönt bli av me dom iofs

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sillywalker
Inget lagg? Få se nu... servers kraschade konstant, det var 2-20 timmars kö vad mer.. hmm.. jo, nästan alla areas var overpopulated vilket ledde till lagg samt server shutdown.

Iallafall hur är det med servers då, är det fortf Perento som gäller?

Allt är bra med servern nu allafall.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
lagg? har inte laggat nått sen start, gold sellers finns det nåra av men det e bara att blokera, botts bannar dom helatiden så det finns nästan inga, på perento finns det nästan inga ryssar kvar dom blev bannade vid första bott bannen. funkar bra bara under mass pvp datorn får jobba men shift+F12 funkar bra då

Presic.. ingen kö i login, känns nästan som att dom borde stänga ner några servrar nu för att de känns som att endel folk slutat spela!

tycker allting funkar mycket bra i Aion faktiskt.. men jag hoppas att dom stänger ner 2-3 servrar och slår ihop så de blir lite mer folk per server!

Nu känns de ganska tomt i newbie town, men iofs jämnför jag med då man loggade in på headstart! xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

dom kommer att sätta upp så man kan hoppa över till andra servar. många håller på att lvla sin första en så det e inte så många som startar om. kan vara lite könt att inte ha en massa folk springa omkring =).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sillywalker
Inget lagg? Få se nu... servers kraschade konstant, det var 2-20 timmars kö vad mer.. hmm.. jo, nästan alla areas var overpopulated vilket ledde till lagg samt server shutdown.

Iallafall hur är det med servers då, är det fortf Perento som gäller?

jo att det var en 2tim vänte tid där ett tag att komma in. men lagg hadde i allafall inte jag. men allt flyter på nu så det e väll inget atänka på nu

Permalänk
Medlem
Citat:

The Official Aion Magazine is a digital-only magazine dedicated to the game. Published every 4 weeks, Issue 1 will launch 26th March 2010. Every issue will include an exclusive in-game item. Subscription pre-orders are now available:

https://www.aionmagazine.com/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Aion 1.9?

Citat:

"During this meeting hosted by the development team, we'll finalize the plans for the upcoming Aion update. In addition, we'll be discussing the larger update of late 2010 that follows the v1.9 content update. Communnity Managers have been invited and their attendance is mandatory. As usual, the information we discuss is confidential and should not be disclosed outside the company. This is especially important to all Community Managers that have been recently requesting the immediate release of information. We will be discussing new content for the entire player base, but this meeting will also address some of the upcoming content that will affect our higher level players. Some of those topics will include:

-Daily Quests for level 50 and below
-New abilities
-Stun attack defense system
-Two-handed weapon transformation
-Dark Poeta drop rate increases.

We'll be serving light lunch featuring the usual Tutty 'n' Beans.
Please discuss any vegetarian needs with the office manager. Please do not come wearing one of the transformed shapes from the Solarius items--we want attendees to be able to readily recognize each other. Review the attached PowerPoint slides and come prepared with your company-issues Shugo personal assistant and translator."

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

jo en del som ser trevliga ut. men jag måste säga att om dom inte fixar alla buggar som folk använder i pvp/abyss så kommer jag lägga ner pvp helt snart.

Permalänk
Medlem

Behövs mer Vita/Gröna drops + annat så man tjänar mer pengar... Kört 77 av 100 Platinumcoin questen för Asmodians och alltså dödat 3927mobs sett 2 gröna droppa och kanske 5 vita 0 blå.

Så iaf jag tycker spelet faller på dålig ekonomi eller suger jag på att fixa pengar.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha en Trial kod? skicka mej ett PM.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Så här kommer tidningen se ut som man kan köpa:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Aion på över 1 månad nu, tröttnade totalt. Lvl 35 Gladiator...
Vet inte om jag orkar börja igen, borde jag? Motivera mig!

Permalänk
Inaktiv

varför sluta du från början? lite svårt att motivera dig om man inte vet varför