Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Skrivet av Timeless Visions:

ska finnas att köpa ncsoft kort som du kan lägga in, men testet som du snackar om får man itne så mycket uppfattning på. det e bara till lvl 9 sen e det inge mer du får inte testa klasser eller så

Okey, Få se om man testar senare då
Men tack för svaret..

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag köpte spelet när den kom ut.

Permalänk
Inaktiv

jag la ner nu ett tag tills 1.9 kommer stog bara o trampa med min chanter, hitta inget att göra =/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag och flickvännen är sugna på att börja med Aion men vi blir lite avskräckta av all grinding som det talas om.
Vi lirade betan upp till lvl 18 och det va ju inga problem med quests.
Hur långt klarar man sig på quests innan man måste börja grinda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Jag och flickvännen är sugna på att börja med Aion men vi blir lite avskräckta av all grinding som det talas om.
Vi lirade betan upp till lvl 18 och det va ju inga problem med quests.
Hur långt klarar man sig på quests innan man måste börja grinda?

Det är inte så att questsen tar slut, men det kan finnas levlar man gör mer instanser i.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

tråkigt inget av det ny matrialet i 2.0 lockar mig ser ut som det gammla

Permalänk
Avstängd

YouTube - Aion Vision Trailer (English)
Undrar om detta blir som Age of Conan, ingen kan spela det! Videon har ju dessutom laggiga moment.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

YouTube - Aion Vision Trailer (English)
Undrar om detta blir som Age of Conan, ingen kan spela det! Videon har ju dessutom laggiga moment.

Med min dator i signaturen och min stackars 8800GT kan jag utan större problem spela Age of Conan på högsta inställningar med 4x kantutjämning åtminstone utan större problem, så jo det finns de som kan spela Age of Conan.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

YouTube - Aion Vision Trailer (English)
Undrar om detta blir som Age of Conan, ingen kan spela det! Videon har ju dessutom laggiga moment.

Det är ju inte så att du tvingas använda dem högsta inställningarna

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Med min dator i signaturen och min stackars 8800GT kan jag utan större problem spela Age of Conan på högsta inställningar med 4x kantutjämning åtminstone utan större problem, så jo det finns de som kan spela Age of Conan.

Jag kunde knappt lira AOC i höstas på mitt 8800gt.
Jag kan fortfarande inte lira AOC, och det på mitt 5850.

Skrivet av Sonyboj:

Det är ju inte så att du tvingas använda dem högsta inställningarna

Dom kommer ju uppdatera hela Cryengine motorn, så alla lär ju bli påverkade av sämre prestanda. Och Aion flyter väldigt dåligt för mig, hade 40fps med mitt 8800gt och 45-60 med mitt 5850.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag kunde knappt lira AOC i höstas på mitt 8800gt.
Jag kan fortfarande inte lira AOC, och det på mitt 5850.

Dom kommer ju uppdatera hela Cryengine motorn, så alla lär ju bli påverkade av sämre prestanda. Och Aion flyter väldigt dåligt för mig, hade 40fps med mitt 8800gt och 45-60 med mitt 5850.

Då är något grymt fel med din dator, jag kan spela spelet utan större problem som sagt
Under den tid som jag gav Aion en chans hade jag oftast ett fps på 60-70 i större områderna, du kanske behöver kika vad som kan vara problemet med din dator för att ta reda på vad som orsakar dessa låga fps.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Då är något grymt fel med din dator, jag kan spela spelet utan större problem som sagt
Under den tid som jag gav Aion en chans hade jag oftast ett fps på 60-70 i större områderna, du kanske behöver kika vad som kan vara problemet med din dator för att ta reda på vad som orsakar dessa låga fps.

Well, alla andra spel flöt ju på som dom skulle, men Aion var väldigt krävande, blev sjukt ryckigt så fort vatten kom med i bilden iallafall.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Well, alla andra spel flöt ju på som dom skulle, men Aion var väldigt krävande, blev sjukt ryckigt så fort vatten kom med i bilden iallafall.

Något måste vara grymt fel, Aion är enormt mindre krävande än AoC i alla fall, har du testat leka runt med inställningarna i spelet? Stänga av AA? Sätta allting på ursprungsinställningar i Nvidia / Ati kontrollpanel?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Aion är ju ganska krävande.. de är dom flesta mmorpg.. jag kunde ha över 200 fps när man stor vid FT entrance helt ensam.. men när de kommer 1 person in i bilden så droppar fpsen direkt.. och de är ju ganska vanligt.. ju mer folk desto mer lagg..

Spelar folk ännu? runt lvl 35-38?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det finns ingen Aion trial va?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Det finns ingen Aion trial va?

Jo, man kan få trial koder av dom som redan spelar det.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jo, man kan få trial koder av dom som redan spelar det.

Ok, synd att jag inte känner någon som spelar det.
Det är bara en massa fps nördar i min umgänges krets =D

Aion ser iaf riktigt nice ut, skulle vara kul o testa det innan man köper det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

Ok, synd att jag inte känner någon som spelar det.
Det är bara en massa fps nördar i min umgänges krets =D

Aion ser iaf riktigt nice ut, skulle vara kul o testa det innan man köper det.

Jag kan se om jag kan fixa en till dig!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Jag kan se om jag kan fixa en till dig!

Mycket snällt av dig, det uppskattas!

Mvh

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Aion är tyvärr lätt det mest krävande MMO spelet i dagsläget. Men inte under normalt spelande, ENBART under sieges. Under normalt spelande så med ett 5850 kort så borde du lätt ha över 100 FPS utan problem, Har du inte det så har du rejäla problem. Mitt system i sig har jag runt 40-60 FPS och då har jag maxat Aion.

Åt andra sidan under Sieges som Aion är designat just nu, 200+ till 800 pers och ibland mer för att klara av vissa fortress så knäar exakt alla system. Själv har jag runt 1-3 FPS under de tillfällena.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Aion är tyvärr lätt det mest krävande MMO spelet i dagsläget. Men inte under normalt spelande, ENBART under sieges. Under normalt spelande så med ett 5850 kort så borde du lätt ha över 100 FPS utan problem, Har du inte det så har du rejäla problem. Mitt system i sig har jag runt 40-60 FPS och då har jag maxat Aion.

Åt andra sidan under Sieges som Aion är designat just nu, 200+ till 800 pers och ibland mer för att klara av vissa fortress så knäar exakt alla system. Själv har jag runt 1-3 FPS under de tillfällena.

De som är viktigt att nämna är ju varför fpsen droppar så? och de är ju absolut inte grafikkortets fel.. de är processorn som inte orkar!

Som jag nämnde tidigare kunde jag ha 200fps+.. men kommer de 1 person in i bilden så dropar den lite direkt.. kommer de fler droppar den mer..

Kan tänka mig att de är låg fps i seiges.. men så är de nog i dom flesta mmorpg spel då de är mycket folk!

Ett MMORPG spel som stödjer PhysX och om man råkar äga ett Nvidia kort kan nog göra underverk tror jag!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det blir FPS dropp för alla

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Köpte aion collectors när det kom men blev trött på frustrationer som långa köer(säkert inte ett problem längre) irriterande proffesion system där man lätt blev av med sitt hårt införskaffat material pga ett dåligt tärningskast. Men framförallt så verkade spelet bli extremt grindigt. Jag hade verkligen jätte kul i början men när man tagit sig förbi level 10 så blev questen mycket tråkigare. Tror bara jag kom till level 20 eller nått.

Nu sitter jag dock här och funderar på att köpa lite playtime och testa igena. Har eventuella patchar styrt upp spelet sen releasen? Ni som fortfarande spelar spelet, är det värt ett försök till?

edit: vad jag kan se verkar det inte som det :(.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

1.9 kommer snart som ska införa lite nytt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Körde Aion ett par veckor med 7800GT 256MB och C2D @ 3.5ghz och det flöt på bra om jag bara stängde av Shadows och körde utan AA. Inte 100 fps direkt men fullt spelbart.

Är lite sugen på att köra igång igen, har en sorc på lvl 25 ^.^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antar att jag inte är den enda som har ställt den fråga inne i denna tråd, finns det någon snäll själ som kan tänka sig att skicka en trial nyckel till mig, vill helst testa lite innan man smäller till och köper det för mina hårt intjänade slantar.

// Macke

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk

Hej Macke68!!

Om du PM ditt Email till mig så kan jag skicka dig en trial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke68:

Antar att jag inte är den enda som har ställt den fråga inne i denna tråd, finns det någon snäll själ som kan tänka sig att skicka en trial nyckel till mig, vill helst testa lite innan man smäller till och köper det för mina hårt intjänade slantar.

// Macke

dock så kommer man itne så långt med trialen. läst i tråden att man bara kan levla till level 9 vilket man gör lätt på dag 1 om man kör i några timmar. man kan inte flyga förrens level 10. questen var även mycket roligare i det intervallet. Men lite ger det nog att köra trial.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |