Samsung Galaxy S (Android-mobil)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S (Android-mobil)

Intressant, Samsung har släppt en till telefon i galaxy serien.
http://www.androidsidan.se/2010/03/23/samsung-visar-upp-galaxy-s/

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett behaligt pris så blir den säkert konkurrans kraftig.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis har Samsung åtgärdat problemen som de hade med Spica. På pappret är Galaxy S en mycket intressant telefon.

Permalänk
Medlem

Den ser underbar ut! Med dem videorna så tycker jag att den slår ut HTC topp modeller...Bästa android i mina ögon hittils, inte minst samsung grymma gränssnitt!

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_gets_the_hands...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sir väldigt bra ut iaf, hoppas bara det blir ett bra pris på den också

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

På youtube klippet går att se presentationen då man visade upp telefonen.
Enligt en person som snackar så finns det ingen telefonen på marknaden som har snabbare processor.

http://www.youtube.com/watch?v=g9m4-CbvuR8

Permalänk
Medlem

KAnske kan det vara den rättmätiga efterföljaren till Nexus one om den nu håller måttet (vilket jag tror att den gör) Hur mycker RAM kommer den att ha?

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone
Den verkar ha bra med kraft under skalet
http://www.engadget.com/2010/03/26/samsungs-galaxy-s-has-four...

Det är imponerade siffror och det skulle göra den till en av få som klår iPhone i 3D (med råge). Men av någon anledning så tvivlar jag på att Samsung skulle försitta chansen att strypa prestanda, sen sälja en "snabbare" telefon med samma hårdvara (även om dom klockar den till hälften så slår den ju allt). Måste ha prestanda tester!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Samsung har de bästa skärmarna på marknaden.

Det jag gillar med de nya samsung är att de håller högsta prestandad och sammtidigt otroligt tunn.

Permalänk
Medlem

Samsung I9000 Galaxy S preview: First Look - GSMArena.com

Verkar grym!

Det ända jag ser som negativt är att den inte har någon blixt :/ och att den kanske är en aningen stor, men det är väl en smäll man får ta när den är så tunn ^^

Permalänk
Medlem

Enligt mobil.se så kommer den kosta ca: 6500kr

Samsung Galaxy S "inom 32 dagar" - Mobil.se

Permalänk
Medlem

"We ran the benchmarks on the Samsung I9000 Galaxy S but the finalized software might be more optimized so we won’t publish them just yet. "

Det där låter ju inte direkt lovande :/

Permalänk
Medlem

Någon som vet när den släpps i Sverige???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Någon som vet när den släpps i Sverige???

netonnet har den i lager 17 juni, dustin home den 16:e, så nånstans där bör den väl komma..

edit: den har standard micro-usb uttag <3 inga specialsladdar och tjafs

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Mer fakta om luren finns här på 9 sidor, så det är bara att läsa på!
Samsung I9000 Galaxy S review: From outer space - GSMArena.com

Luren utomhus + lite mer
YouTube - Samsung I9000 Galaxy S and TouchWiz 3.0 for Android preview

Permalänk
Medlem

Hmm... 256MB RAM ... Känns väl lite snålt?

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

aa, jag vet, men en person från Swedroid-forum sa "Läste dock på androidforums info om att den ska ha 512 i ram och att gsmarena har fel eller inte slutgiltig version". Så det är nog bara vänta tills den kommer ut.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det, hade tänkt mig denna, men blev lite tveksam där... ^^'

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Lär vara 512 fan min Htc magic har mer än 256 i minne 288MB

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Ska vara 512 ram i den ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ska vara 512 ram i den ja

Okej, kan du ge någon källa?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Ska bli intressant om dom gör det där finger känslighet provet med mönster på skärmen också (som jag inte kommer ihåg länken till, kommer bara ihåg att iPhone skärmen ägde alla testade telefenor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkin:

Okej, kan du ge någon källa?

GSMArena

Permalänk
Medlem

Verkar ju grymt om det stämmer. Får bli en sån nästa månad, riktigt bra med bättre digitizer

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

SUper amoledskärmen kan man döda för

Tänk om Desiren kunde haft Samsungs skärm + cpu ...ojoj

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Synd bara att telefonen är så satans ful, interfacet är heller ingen höjdare

Permalänk
Medlem

Borde ju vara lätt att slänga in en annan launcher. Får den root + ROM's snabbt så blir den riktigt grym. Och om samsung dessutom är duktiga och får iväg uppdateringar snabbt, då har vi en telefon som heter duga.