Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
Tja jag har problem!

Det är så att jag var tvungen att installera om windows och således bf2, och i all iver så klickade jag inte i att jag ville installera punkbuster.
Så det är få servrar jag kommer in på.

Jag browsade på skivan och installerade punkbuster manuellt. Men likförbannat så säger spelet till att jag måste aktivera eller installera punkbuster.
Jag har klickat i punkbuster i settings.

Någon som har en ide hur jag fixar det utan att behöva installera om bf?

/ajv

http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Eller gå via evenbalance och installera det manuellt

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Eller gå via evenbalance och installera det manuellt

Eller så kan han gå via skivan och installera därifrån. Eventuellt via installationsmappen. Evenbalance brukar kräva att man har PB installerat för att kunna installera en senare version (hänt förut) iaf om man går via pbsetup.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Du rekommenderas att alltid tanka från nätet för å få senaste version, detta är mer lag än regel för allt!
edit: post nedanför, varför väljer du uppdate om du inte har installerat?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Du rekommenderas att alltid tanka från nätet för å få senaste version, detta är mer lag än regel för allt!

Ibland får man ta & installera vanilla innan man kan uppdatera, hände mig och en annan vid Crysis, var tvungna att ta det som fanns på skivan innan vi kunde uppdatera via evenbalance (den hittar ju inga filer att uppdatera !!1)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Eller gå via evenbalance och installera det manuellt

Tack det funkade perfekt.
Jag har ju kört den via skivan men den gjorde inte ett smack.
Tankade ner den där och det funkade galant.

Nu är det bara ett problem kvar, blir svart bild när jag går in på massor med servrar. kan se och välja vapen, ser även markeringarna för mina lagkamrater men allt annat är svart, ser inte själva banan.
Det funkar ibland att minimera spelet och sen gå in.
Ett jävligt irriterande problem.

Behöver jag nämna att jag kör ati... 5870 om det spelar någon roll med senaste drivisen.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Hej är det någon som blir kickade av punkbuster och får detta medelande

har testat att installera om spelet och punkbuster men felet kvarstår.
Om någon vet hur man fixar det här så skulle jag vara tacksam för det börjar att bli riktigt itererande att bli kickad från servrarna.

Permalänk
Medlem

Tja jag har ett väldigt störande problem

Jag får inget ljud i spelet helt enkelt

Har kollat alla inställningarna,installerat om,laddat ner nyaste uppdateringaren men icke.Knäpp tyst:S

Vad kan det vara för fel? tack för svar

Permalänk
Medlem

Kan jag på något sätt ta reda hur spelet kommer "flyta" med datorn i sign. Jag vill ta reda på det innan jag kanske köper det.
Kommer uppgradera med 2GB till vid senare tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanag:

Hej är det någon som blir kickade av punkbuster och får detta medelandehttp://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30780000-30789999...

har testat att installera om spelet och punkbuster men felet kvarstår.
Om någon vet hur man fixar det här så skulle jag vara tacksam för det börjar att bli riktigt itererande att bli kickad från servrarna.

Detta problemet beror på att punkbusterB.exe inte kör eller hindras från att sända data. Jag har fått det en gång i Bfbc2 och hundra gånger i Bf2. Lösningen brukar vara att starta om datorn. Har inte hittat någon annan lösning, troligen är det windows som blockar tjänsten godtyckligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kan jag på något sätt ta reda hur spelet kommer "flyta" med datorn i sign. Jag vill ta reda på det innan jag kanske köper det.
Kommer uppgradera med 2GB till vid senare tillfälle.

Har liknande setup
Kör 1600x1200 high detail high texture, resten är antingen av (bloom) eller satt på låg till medium
Fps på 55-75

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Failed to connect EA online?

är det bara för mig som det står "failed to connect to EA online" när jag trycker på login? håller dom på med något just nu eller vad har hänt?

Visa signatur

PowerColor Radeon HD5870 PCS+ 1GB - Gigabyte GA-P55A-UD3 -
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 - Intel Core i5 750, 2.66GHz - Cooler Master 690 II Advanced - Fractal Design Tesla 550W 80+ [www.rekfoto.se]

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga bara, vad gör inställningen "HBAO" eller vad den heter? har den på ON testade stänga av den men märkte inte vad som ändrades i spelet? nån som kan säga vad den gör haha?

Permalänk
Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Ser inga servrar

Hejsan,

Efter uppdateringen ser jag inga servrar alls, finns ingen refresh knapp heller, är det jag som är blind eller?

/T

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har lagg när man ska spawna? jag får klicka enter flera gånger för att komma in igen efter en death. Detta började hända efter patchen.

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång spelet. När jag startar det så ändrar den upplösning automatiskt. Sedan när jag ska connecta till en server så slår den ifrån just när den ska ladda in menyn för klasserna osv. Riktigit irriterande! hamnar bara på skrivbordet utan felmedd.

Hjälp uppskattas!

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

Jag upplever kraftigt försämrade fps efter update. Kunde lira maxxat innan med 60fps+ nu, droppar de ned mot 20 regelbundet. Har ett 5850 och c 10.4. Någon mer?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Skrivet av spinxen:

Jag upplever kraftigt försämrade fps efter update. Kunde lira maxxat innan med 60fps+ nu, droppar de ned mot 20 regelbundet. Har ett 5850 och c 10.4. Någon mer?

Slå av HBAO om du inte redan gjort det. Det gav mig en rejäl skjuts och jag har haft det avstängt sedan innan patchen.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanag:

Hej är det någon som blir kickade av punkbuster och får detta medelandehttp://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30780000-30789999...

har testat att installera om spelet och punkbuster men felet kvarstår.
Om någon vet hur man fixar det här så skulle jag vara tacksam för det börjar att bli riktigt itererande att bli kickad från servrarna.

Hej, du kan testa gå in på Evenbalance hemsida och ladda ner PBSvc samt PB Setup och köra de programmen. Detta brukade fixa problemet för mig när jag fick det i Battlefield 2, borde ju fungera i BF2 också tycker man.

Skrivet av Mondudu:

Jag har en fråga bara, vad gör inställningen "HBAO" eller vad den heter? har den på ON testade stänga av den men märkte inte vad som ändrades i spelet? nån som kan säga vad den gör haha?

Kort sagt så lägger HBAO till skuggor för t.ex. gräs och andra småsaker och ger spelet en djupare känsla (imo). Finns en bra tråd på Futuremarks forum som du hittar här med bilder där HBAO är på och av som jämförelse.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det nån mer som får stuttering problem efter den nya patchen?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

japp, jag och polarna får samma problem

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

Är det nån mer som får stuttering problem efter den nya patchen?

Japp, väldigt irriterande.

Permalänk
Medlem

jag har fått ett mindre roligt problem med den senaste patchen. Varje gång jag trycker på "respawn" knappen så fryser splet till i ca 1-2sekunder för att sedan gå vidare som inget har hänt sen efter ca 5sek så spawnar jag. Väldigt irriterande att det nu tar 7sek att spwna ist för 0.5sek som det var innan patchen. Har även märkt att det laggar mycket mer vid vissa tillfällen. Med andra ord feta fps drops. Dock så lirar jag på min laptop så det kan mycket väl vara datorn som krånglar med det tvivlar jag på för att det fungerade innan patchen. Ska testa det senare i helgen på min stationära och får hoppas att det fungerar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

jag har fått ett mindre roligt problem med den senaste patchen. Varje gång jag trycker på "respawn" knappen så fryser splet till i ca 1-2sekunder för att sedan gå vidare som inget har hänt sen efter ca 5sek så spawnar jag. Väldigt irriterande att det nu tar 7sek att spwna ist för 0.5sek som det var innan patchen.

har exakt samma problem. förbannat störande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erik86:

har exakt samma problem. förbannat störande

Alla har detta problem, DICE är duktiga, vad mer kan man säga.
Alla som skyddar dom och kallar andra för whiners och etc, det är nog dags ni håller tyst nu.
Det finns en del som har inaktiverat deras realtid antivirus skydd och lyckats få bort problemet, men det är en oacceptabel lösning, DICE får skaffa ett helt nytt QA team, om dom ens har ett.

Fucking PATCH 7.
Jesus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Alla har detta problem, DICE är duktiga, vad mer kan man säga.
Alla som skyddar dom och kallar andra för whiners och etc, det är nog dags ni håller tyst nu.
Det finns en del som har inaktiverat deras realtid antivirus skydd och lyckats få bort problemet, men det är en oacceptabel lösning, DICE får skaffa ett helt nytt QA team, om dom ens har ett.

Fucking PATCH 7.
Jesus...

Kan bara hålla med...Patchen har ju försämrat knivningen & ATV hastigheten och har blivit sladdig som fan !
Och dom har inte fixat Garanden ännu...suck !

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

jag har fått ett mindre roligt problem med den senaste patchen. Varje gång jag trycker på "respawn" knappen så fryser splet till i ca 1-2sekunder för att sedan gå vidare som inget har hänt sen efter ca 5sek så spawnar jag. Väldigt irriterande att det nu tar 7sek att spwna ist för 0.5sek som det var innan patchen. Har även märkt att det laggar mycket mer vid vissa tillfällen. Med andra ord feta fps drops. Dock så lirar jag på min laptop så det kan mycket väl vara datorn som krånglar med det tvivlar jag på för att det fungerade innan patchen. Ska testa det senare i helgen på min stationära och får hoppas att det fungerar där.

Har har du kanske en lösning på de http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Nya betadrivers för ATI 4x och 5x serien (även tidigare serier)

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

Kör på high, 1920*1080, har för det mesta mellan 90-100 fps, blir det lite väl många mortarstrikes så kanske fpsen går ner till 65-70

i7 930@stock
6gb ddr3@1600 (xms 3)
hd5770

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att spelet ligger på min /D disk men settings o sånt ligger på /C?
Kommer min ändring till DX 11 att funka då när settings ligger ej på samma disk som själva spelet? =/
Kan jag på något sätt se om det är DX11 i själva spelet?

Och sedan undrar jag om någon har upplevt mycket lag spikes sen updaten? Blit orolig när det laggar tror automatiskt att det är min dator som är problemet =(.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.