Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Tjena

Jag tänkte att de kunde passa med en Teknisk Support tråd till BF:BC2.
Då vi redan har :
Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT
Battlefield Bad Company 2 -tråden
Och säkert en del till.

Tanken är att den här tråden är enbart för teknisk support.
så hur många du har dödat med din n00btube är ointressant.

Jag kommer lägga upp en FAQ vart efter och lite fler nyttiga länkar.

Länkar
BC2 Manual (EN)
http://badcompany2.se/
http://badcompany2.ea.com/
Din Profil på internet
www.gamebrood.com
http://www.legionhardware.com/
Om du upplever Lagg prova detta först innan du postar
EA forum
Mouse fix
FOV Calculator 55 = stock i BF2
Tips o trix

FAQ
F: Hur ändrar jag DX verision?
S: dokument -> BFBC2 -> settings(.ini) -> DxVersion=auto ändra auto till 9,10 eller 11

F: Hur många måste jag döda för att få dom olika "star" graderna?
S: 25 kills = Bronze, 50 kills = Silver, 100 kills = Gold, 1000 kills = Platinum

(PM:a mig ifall du har nått som borde stå med i FAQ:en Fråga + Svar. tack)

System Krav

Minimum:

OS: Windows XP
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Memory: 2GB
Graphics: 256 MB Video Card (GeForce 7800 GT / ATI X1900)
DirectX®: DirectX 9, 10, and 11 support
Hard Drive: 15 GB

Recommended:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Intel Core 2 Quad or higher
Memory: 2GB
Graphics: 512 MB Video Card (GeForce GTX 260/ ATI Radeon 4870)
Controller Support: Support for Logitech G15 and G19 keyboard LCDs in multiplayer

PS
1# Har du inget att tillföra tråden, Posta då inte heller.
2# www.google.se är inte ett svar.
3# Här är inga frågor för dumma så länge det handlar om BC2

Permalänk
Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo är så att första gången jag ska starta BC2 efter reboot, så förlorar min skärm signal "No signal". Måste då dra fram aktivitetshanteraren och stänga ner BC2. Sen kan jag starta att igen och det funkar som det ska.

Nån som har nån idé vad som är galet?

Permalänk
Medlem

Användbar tråd:)

Jag kan inte minimera BC2 med Windowsknappen, någon annan som har det så eller är felet hos mig? Lite irriterande då man vill snabbt till skrivbordet och måste stänga av spelet=D

Permalänk
Medlem

när jag spelar och ska röra musen så oavsett hur jag rör den så går den direkt uppåt. drar jag den till väönster, uppåt, höger samma sak, och lika så med neråt. med WASD så går man men jag kan bara gå fram och till höger. trycker jag på vänster pil så går det åt höger, likaså med neråt knappen! får spel på detta. nån som vet nån fix eller nått?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Användbar tråd:)

Jag kan inte minimera BC2 med Windowsknappen, någon annan som har det så eller är felet hos mig? Lite irriterande då man vill snabbt till skrivbordet och måste stänga av spelet=D

Tycker det är tevligt att de tagit bort det då jag alltid brukar träffa den i paniken ^^
Använd Alt+Esc för att tabba ur spelet

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Tycker det är tevligt att de tagit bort det då jag alltid brukar träffa den i paniken ^^
Använd Alt+Esc för att tabba ur spelet

Okej:) Ja de är klart att man vill ju inte komma åt den vid fel tillfälle. Visste inte att man kunde använda alt+Esc, Tackar:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
när jag spelar och ska röra musen så oavsett hur jag rör den så går den direkt uppåt. drar jag den till väönster, uppåt, höger samma sak, och lika så med neråt. med WASD så går man men jag kan bara gå fram och till höger. trycker jag på vänster pil så går det åt höger, likaså med neråt knappen! får spel på detta. nån som vet nån fix eller nått?

http://www.gamebrood.com

Problem #2: Mouse not working / does not work when playing Battlefield Bad Company 2 PC ( BFBC2 )

Possible Solution #1: (By Cilayin from the BFBC2 forums)

If you’re playing in fullscreen try playing in windowed mode by pressing, alt+enter.

Once you’re in window mode see if the difference between where the button is and where your cursor is at is still present.

If it went away, trying going back into fullscreen (Once again, pressing alt+enter) and see if that fixes it…

Possible Solution #2: (By MisterClean84 from the BFBC2 forums)

In settings.ini, change dxversion=auto to dxversion=9

Possible Solution #3: (By camperbf1942 from the BFBC2 forums)

Exit game. Right click on your wallpaper/windows background. Botton left side screen click personalize, click 100%.

*EDIT*
Såg nu att de va om musen inte fungerade.
Har du köpt spelet?, de är ett ganska vanligt problem för dom som har laddat ner.

Permalänk
Medlem

Går det stänga av mouse acceleration på riktigt?

Knappen i settings fungerar ju inte.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
http://www.gamebrood.com

Problem #2: Mouse not working / does not work when playing Battlefield Bad Company 2 PC ( BFBC2 )

Possible Solution #1: (By Cilayin from the BFBC2 forums)

If you’re playing in fullscreen try playing in windowed mode by pressing, alt+enter.

Once you’re in window mode see if the difference between where the button is and where your cursor is at is still present.

If it went away, trying going back into fullscreen (Once again, pressing alt+enter) and see if that fixes it…

Possible Solution #2: (By MisterClean84 from the BFBC2 forums)

In settings.ini, change dxversion=auto to dxversion=9

Possible Solution #3: (By camperbf1942 from the BFBC2 forums)

Exit game. Right click on your wallpaper/windows background. Botton left side screen click personalize, click 100%.

*EDIT*
Såg nu att de va om musen inte fungerade.
Har du köpt spelet?, de är ett ganska vanligt problem för dom som har laddat ner.

fixade det en stund efter jag postade här. ändrade lite instälningar och startade om. sen va det avklarat

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
fixade det en stund efter jag postade här. ändrade lite instälningar och startade om. sen va det avklarat

Ok. Om du vill kan du få skriva in hur du gjorde så kan jag lägga upp de i FAQ:en
Kan finnas fler som vill ändra:P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

Jag har ett problem som jag inte har läst om än. Har dock inte googlat då jag inte riktigt vet vad jag ska googla på.

När jag ska kolla stats och håller ner tab mer än ca 1-2 sek så får jag extremt fps drop, hela datorn ballar ur i typ 10-30 sek. Det är bara att vänta lite så kommer det igång igen. Har inga fps problem när jag spelar i övrigt utan bara när jag ska kolla stats..

Jag har testat att köra som admin men ingen skillnad. Körde även cpu lagg fixen som finns på forumet men ingen skillnad.
Spelet är även ominstallerat men får forfarande samma problem.

Dock så upplever jag inte problemet med min bärbara som har vista (har win 7 på problem datorn).

Någon som upplevt samma sak som kanske har något tips?

Mvh T

Permalänk

Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Kör med allt på high 1680x1050 har just nu bloom av fick något mer fps ligger runt 60 går ner till ~45 när det händer mycket och kan gå upp till ~75 när det inte händer ett piss Datorn finns i siggen..

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

High på 1680x1050, fick av nån jävla anledning 60 FPS när jag böt från DX10 till DX11 och ändrade FOV till 90. Droppar ner till 40-45 när det händer mycket i spelet.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
High på 1680x1050, fick av nån jävla anledning 60 FPS när jag böt från DX10 till DX11 och ändrade FOV till 90. Droppar ner till 40-45 när det händer mycket i spelet.

hur får man fram FPS mätare osv i spelet? vill gärna slippa fraps. och hur får man in DX11?? precis köpt kortet nästan och vill gärna kunna spela med dx 11

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
hur får man fram FPS mätare osv i spelet? vill gärna slippa fraps. och hur får man in DX11?? precis köpt kortet nästan och vill gärna kunna spela med dx 11

Använde Xfire för att mäta FPSen.
Hade varit förut och ändrat i settings.ini som finns här: C:\Users\<insert username>\Documents\BFBC2. Så var och ändrade från "Dxversion=10" till "Dxversion=auto" och eftersom jag har ett HD5770 så valde spelet automatiskt DX11 åt mig

Men har du inte pillat i filen förut så ska spelet använda DX11 by default med ditt HD5870.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet hur stor skillnad skulle bli FPS-mässigt om jag uppgraderade till 4GB RAM från 2GB som jag har nu? Jag har en E6600 @ 3.3Ghz och ett 8800GT i övrigt.

Laddningstider spelar ingen roll, och jag har inga problem med "stuttering", men eftersom minne är förhållandevis billigt så funderar jag på att slänga in 2GB till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

Jag kör med allt på högsta möjliga, v-sync är av och hbao likaså - 1680x1050 i upplösning. Snittar väl ungefär 70-80 skulle jag säga, flytter på väldigt fint. Lägsta jag droppen sett hittills är 55.
Edit: FOV 95 och DX11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Använde Xfire för att mäta FPSen.
Hade varit förut och ändrat i settings.ini som finns här: C:\Users\<insert username>\Documents\BFBC2. Så var och ändrade från "Dxversion=10" till "Dxversion=auto" och eftersom jag har ett HD5770 så valde spelet automatiskt DX11 åt mig

Men har du inte pillat i filen förut så ska spelet använda DX11 by default med ditt HD5870.

finns det något sätt att kolla så det är DX 11 ist för 10? köpte liksom kortet för att få DX 11 så blir lite lessen om det inte är DX 11 som jag spelar i

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
finns det något sätt att kolla så det är DX 11 ist för 10? köpte liksom kortet för att få DX 11 så blir lite lessen om det inte är DX 11 som jag spelar i

Ingen aning hur man kan se vilken version man har.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Ingen aning hur man kan se vilken version man har.

dryyyygt

btw. har aldrig använt x-fire innan. hur får man det att visa fps?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Vad är det ni snackar om FOV? Hjälper det att FRAPSA mer? För det kan jag behöva!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

5870 i CF@900 1270

i7 920 HT on @ 4GHz

6 Gig minne @1600 MHz

Allting på max, 8 ggr AA, 16 MSAA Hbao eller vad det heter. 1900x1040 upplösning.

Allting flyter i 90-130 fps. har droppat till 60 en gång D:D:

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bossibula10
Vad är det ni snackar om FOV? Hjälper det att FRAPSA mer? För det kan jag behöva!

Field Of View
Hur många grader du ser.

Ökar du FOV ser du "mer", men man får en kännsla av att vära längre bort från saker, prova dig fram till en FOV du tycker om.
Du ändrar foven i C:\Users\ditt namn\Documents\BFBC2\settings.ini

http://rjdown.co.uk/projects/bfbc2/fovcalculator.php

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
dryyyygt

btw. har aldrig använt x-fire innan. hur får man det att visa fps?

Du ska trycka Scroll Lock + X när du spelar, så borde FPSen synnas i nedre högra hörnet.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ni skulle få bita i ett riktigt problem till skillnad från dessa i-lands problemen med FPS droppar och liknande.
Min bror har haft ett mycket irriterande problem som han inte fått bukt med sedan dag 1.

Kör han BFBC2 i "Campaign mode" så funkar allt kanon, men om han spelar online på en server med mer än 4 spelare så dör spelet. Ingen freeze, inget lagg som förvarning, utan bara försvinner helt.

Detta är ett problem som tydligen många stött på, men ingen riktigt löst...

Hans setup är följande (tror jag):

Amd 64X2 5400
4 GB ram
Geforce 8800GTS 320mb
Windows 7
Någon som kan knäcka denna nöt så jag slipper spela själv?
Lite humor att jag sitter på lite sämre dator, men spelar spelet utan problem!

Jag personligen chansar på han OS. Han har haft liknande fel med GTA4 tex.. vissa har tankar på att det skulle kunna vara nätverks relaterat, men jag är tveksam...

Fundera gärna på detta!

Visa signatur

Inget är lätt när det är svårt! ;)